2011.06.22.
Hát, jobb ha az orrában....:-(
Vitézy Dávid szerdán, újságírók előtt hozzátette: ezzel a taxis szervezetek is egyetértettek a tárgyalásokon, a személyszállítási törvényhez kapcsolódó javaslatot pedig már el is juttatták a kormányhoz.
A BKK vezetője szerint a taxis közlekedést nem lehet törvényi szinten szabályozni, "mert egy néhány 10 ezres városban egész más szabályok kellenek, mint Budapesten, ahol hatezer taxi működik". Mint mondta, egy kisebb városban vélhetően nem merül fel például, hogy túl sok a taxi, a fővárosban viszont ez már láthatóan problémát jelent. Vitézy Dávid kitért arra, hogy a drosztdíjemelés már kevésbé tartozik azon problémák közé, amelyekben meg lehet állapodni, ugyanakkor a BKK ennek fejében több szolgáltatást tud adni. Példaként említette az új belvárosi drosztok létesítését. A vezérigazgató jelezte: a taxis szervezetek kifogásolják, hogy az utóbbi időben csak külső területeken nyíltak új drosztok, ezért a BKK ígéretet tett arra, hogy velük együttműködve megkezdi a felülvizsgálatot. Vitézy Dávid tájékoztatása szerint azonos színvonalra kell hozni a szolgáltatást is, de jelenleg nagy különbségek vannak, egyebek mellett a járművek vonatkozásában. Mint mondta, elindulnak ezen az úton és vizsgálni fogják az egységesítést, aminek vannak előnyei és hátrányai is. Kifejtette: első lépésként szigorúbb ellenőrzést kell bevezetni, több év türelmi idővel műszaki előíráshoz kell kötni a taxizást, meg kell határozni a többi között az autók környezetvédelmi besorolását, méretét, korát. Ez segíti a taxisok számának csökkentését, s ha a piac elkezd konszolidálódni, az után lehet az egységes tarifáról beszélni – tette hozzá.
(c) mti Magyar Távirati Iroda Zrt.