2006.04.11.
Konzorciumban
Későbbre halasztották az erre a hétre tervezett tenderhirdetést , mivel az új tulajdonos még egyeztet a legnagyobb fuvaros társaságok képviselőiével. A legnagyobb kihívást az új gépkocsipark és az idegen nyelv ismerete jelenti, a fő kérdés pedig az, hogy mennyit kér a droszthasználatért a Budapest Airport – írja a Népszabadság.
A Népszabadság által megkeresett társaságok (6x6, Buda, City, Főtaxi) közül néhányan azt sem zárták ki, hogy a pályázaton esetleg konzorciumban indulnak, így önnyebben eleget tudnak tenni a kiírásnak, és a legjobb állapotban lévő járműveket és a legfelkészültebb sofőröket tudják csatasorba állítani.
A legnagyobbak mindegyike képviselteti magát a pénteki megbeszélésen, és a cégvezetők mind érdeklődnek a pályázási lehetőség iránt is. A fő kérdésük, hogy a Budapest Airport mekkora összeget vár a hároméves droszthasználati jogért, az idegennyelv-tudás alatt pontosan mit ért, továbbá a legfeljebb egy-két éves járműpark elvárása a megállapodás aláírásának időpontjára vonatkozik, vagy a teljes, hároméves szerződéses időszakra.
Forrás: FigyelőNet
Dugó lesz a ferihegyi droszttenderen
Nagy érdeklődés várható a ferihegyi taxispályázat iránt, a nagyok mindegyike indulni akar. Lengyel Sándor, a 6x6 vezetője szerint a repülőtéri rendrakást folytatni kellene az egész fővárosban.
Mégsem ezen a héten írják ki a ferihegyi taxispályázatot, mivel a fuvarozók kezdeményezésére a társaságok vezetői és a Budapest Airport vezetése először tárgyalóasztalnál egyeztetnek a részletekről, a felhívást csak ezután teszik közzé. A lapunk által megkeresett társaságok (6x6, Buda, City, Főtaxi) mindegyike képviselteti magát a pénteki megbeszélésen, és a cégvezetők többé-kevésbé határozott igennel feleltek arra a kérdésre is, hogy érdeklődnek-e a pályázási lehetőség iránt is. A taxiscégek vezetői szerint a fő kérdés az: a Budapest Airport mekkora összeget vár a hároméves droszthasználati jogért, az idegennyelv-tudás alatt pontosan mit ért, továbbá a legfeljebb egy-két éves járműpark elvárása a megállapodás aláírásának időpontjára vonatkozik, vagy a teljes, hároméves szerződéses időszakra (utóbbi azt jelentené, hogy az autók 2009-ben sem lehetnének idősebbek egy-két évnél). Néhányan azt sem zárták ki, hogy a pályázaton esetleg konzorciumban indulnak, így a társaságok a legjobb állapotban lévő járművekkel és a legfelkészültebb sofőrökkel szolgálhatnák ki a ferihegyi igényeket.
A nyilatkozók közül a 6x6 vezetője fogalmazott a legegyértelműbben: Lengyel Sándor szerint a szakma érdeke is, hogy végre tisztességes és mindenki által elfogadott megoldás szülessen a ferihegyi drosztokon. A repülőtéri rendrakás főpróbája is lehet egy nagyobb, fővárosi tisztulásnak, amelyhez Lengyel Sándor szerint akár fél év is elég lenne, ha a hatóságok következetesen és szigorúan ellenőriznék a szabályok betartását. A cégvezető érthetetlennek tartja, hogy ez mind a mai napig nem sikerült, miközben a kereskedelmi televíziókban rendszeresen látni olyan rejtett kamerás felvételeket, melyek a visszaélésekről számolnak be. Lengyel Sándor azt állítja: a politikusok a taxisblokád óta félnek a taxisoktól, és ezért nem mernek beavatkozni; a tétovaság következménye, az utasok bizalmatlansága, a csökkenő forgalom ugyanakkor a tisztességesen működő vállalkozásokat sújtja a leginkább.
A kettes terminál előtti drosztot jelenleg használó Tourist Taxi egykori tulajdonosa, Veres István lapunknak azt mondta: ha a jogszabályoknak megfelelő tendert ír ki a Budapest Airport, akkor "valamely érdekeltségén keresztül" pályázni kíván, azonban addig is kíváncsi arra, hogy mi lesz a repülőtéri minibusz-szolgáltatás sorsa, mivel a nyolcszemélyes járművek konkurenciát jelentenek a taxisoknak.
Népszabadság