2006.10.22.
Alonso a 4. helyen
Felipe Massa szerezte meg a pole pozíciót az idényzáró Brazil Nagydíjon, miután csapattársa, Michael Schumacher Ferrarija a harmadik etap elején elromlott, a búcsúzó német így nem tudott részt venni a küzdelemben. A 2. rajtkocka Kimi Räikkönené lett.
Felipe Massa megoldotta a kötelező feladatát, és Michael Schumacher műszaki problémái után elhódította a pole pozíciót hazai versenye, a Brazil Nagydíj időmérő edzésén, amit a Ferrari ismét fölényesen uralt.
A maranellói istálló teljesítménye nem hagyott kétséget afelől, hogy az első rajtkockát nekik kell megszerezniük, s bár ez sikerült, az örömükbe üröm is vegyült, mert Schumacher - aki a középső etapban a hétvége leggyorsabb körét futotta meg - az edzés harmadik fordulójának elején kénytelen volt visszatérni a boxba lelassuló Ferrarijával.
Massa ezután könnyedén bebiztosította magának pályafutása harmadik pole-ját, megelőzve Kimi Räikkönent. Fernando Alonso, akinek egyetlen pont is elegendő ahhoz, hogy világbajnok legyen, Jarno Trullival szemben is alulmaradva a 4. rajtkockába kormányozta Renault-ját, de emiatt aligha lesz álmatlan éjszakája.
Annál is inkább, hogy Schumachernek győznie kell, ha életben akarja tartani világbajnoki esélyeit, de mivel legfeljebb a 10. helyről startolhat - sőt, ha ki kell cserélni a motorját, a 20-adikról -, ez rendkívül valószínűtlenné vált.
A harmadik rajtsort Rubens Barrichello és Giancarlo Fisichella foglalta el, majd Ralf Schumacher és Nick Heidfeld következett. A pálya, amelynek hőmérséklete az edzés során 36 fokról fokozatosan 30-ra csökkent, kiegyenlített küzdelmet hozott a gumiháborúban, hiszen a legjobb tíz közé a Bridgestone négy autója került be.
Az első etap
Sakon Yamamoto Super Agurija volt az első autó a pályán, amely az edzés kezdetekor szép, verőfényes napsütésben fürdött, és csak néhány szakaszára vetettek árnyékot a közeli felhők. A japán versenyző 1:15.244-es mércét állított fel.
Az 5. percben a mért körön lévő Tiago Monteiro kipördült az egyik aszfaltozott bukótérbe, miközben csapattársa, Chrsitijan Albers 1:13.498-cal átvette a vezetést, 0.045 másodperccel megelőzve Ralf Schumacher Toyotáját.
Trulli első mért köre rosszul sikerült, a másodikat azonban 1:12.719 alatt teljesítette, s ezzel elfoglalta az 1. helyet, majd csapattársa is felkapaszkodott mögé.
Ahogy Nico Rosberg 1:12.690-nel befejezte a mért körét, Michael Schumacher is megkezdte a magáét, de a két Renault és a két BMW-Sauber még a boxban pihent, amikor már csak 5 perc volt hátra az etapból. Schumacher 1:11:565-tel át is vette a vezetést, megelőzve Kimi Räikkönent, aki néhány pillanattal korábban repítette az élre McLarenjét.
Felipe Massa és a Renault párosa 4 perccel a leintés előtt gurult ki a pályára, röviddel a BMW-k előtt. Massa 1:10.643-mal megfutotta a hétvége eddigi leggyorsabb körét, egyértelművé téve, hogy a Ferrari nem veszített délelőtti formájából.
Fernando Alonso feljött a 3. helyre, Fisichella pedig Räikkönen mögé, az 5-ödikre kormányozta Renault-ját. Robert Kubica azonban hátrébb szorította őt a tabellán, mielőtt Nick Heidfeld beverekedte magát kilencediknek, Mark Webber Williams-e elé.
David Coulthardnak az utolsó pillanatban nem sikerült bekerülnie a legjobb 16 közé, Ralf Schumacher viszont Alonsót megelőzve elfoglalta a 3. helyet.
Tonio Liuzzi egyetlen ezredmásodperces előnnyel kiszorította Toro Rossós csapattársát, Scott Speedet a továbbjutók közül. Az amerikain kívül még Albers, Coulthard és a két Super Aguri számára ért véget az edzés.
A második etap
Trulli már másfél perccel a boxutca megnyitása után kihajtott a pályára, hogy egy 1:11.343-as körrel megadja az alaphangot a többieknek.
A másik Toyotát vezető Ralf Schumacher volt az első, aki elfogadta a kihívást, de 0.327 másodperccel lassabbnak bizonyult csapattársánál, majd Kubica is megelőzte. Kubica 0.8 másodperccel volt gyorsabb, mint a BMW-Sauber másik versenyzője, Nick Heidfeld.
Még kilenc perc volt hátra, amikor a Renault párosa, valamint Schumacher elhagyta a boxutcát. Fisichella 1:11.923-mal csak a 7. helyet foglalta el, Alonso viszont 1:11.148 alatt teljesítette a körét, megszerezve a vezetést.
Schumacher azonban rá is bő nyolc tizedmásodpercet vert, 1:10.313-ra szorítva a hétvége legjobb köridejét. A 3-4. helyet ekkor a két Toyota birtokolta, míg Fisichella éppen a kiesés határán állt, közvetlenül Kimi Räikkönen McLarenje mögött.
Három perccel az etap vége előtt Massa 0.462 másodperces hátránnyal a 2. helyre hozta be Ferrariját, kitolva a legjobb tíz közül Fisichellát, aki ezért nekivágott egy újabb menetnek. Jenson Button, akinek eddig a kipörgésgátlóval kapcsolatos problémák miatt még körideje sem volt, a 11. helyre került a Hondával, lecsúszva a továbbjutásról. Csapattársa, Rubens Barrichello a 7. helyen állt.
Fisichella beverekedte magát hatodiknak, míg Webber mindössze 2 ezredmásodperccel maradt le a továbbjutástól. Kiesett még de la Rosa, Button, Rosberg, Doornbos és Liuzzi is.
A harmadik etap
Michael Schumacher vezette a sort, de alighogy elhagyta a boxutcát, az autója lelassult, és csigatempóban tartott visszafelé a boxba. Amikor odaért, betolták a Ferrari garázsába.
A többiek közben, Massával az élen, buzgón rótták a köröket. A 8. percben Fisichella, Kubica, Barrichello, Alonso, majd Räikkönen is kiment új gumikért, Massa viszont még egy körig a pályán maradt, miközben a Ferrari szerelői lázasan dolgoztak Schumacher autójának hátsó részénél.
Fisichella 1:12.147-tel megszerezte az 1. helyet, de hamarosan Kubica, majd Alonso is maga mögé utasította az olaszt, mielőtt Räikkönen 1:11.649-cel az élre állt.
Massa három perccel a leintés előtt ismét megvillantotta a Ferrari formáját, feltankolva is 1:10.842 alatt teljesítve a körét. Ezután még egyszer visszament a boxutcába, Schumachernek pedig nem maradt ideje, hogy kimenjen a pályára, ezért ki is szállt az autójából.
Alonso feltornázta magát a 3. helyre, Trulli mögé, Räikkönen azonban a Toyotát is megelőzve beverekedte magát Massa Ferrarija mellé, az első rajtsorba.