2006.09.26.
Zsinórban harmadszorra is győzött a szigeten
Sebastien Loeb és Marcus Grönholm csatájából Japán után ezúttal is Loeb került ki győztesen, így idei nyolcadik győzelmével már összesen 28 elsőséget tudhat magáénak a Kronos Total Citroen pilótája. A második hely a végig derekasan küzdő Marcus Grönholmé lett, míg a harmadik helyen az óvatosan versenyző Mikko Hirvonen (Ford) ért célba.
Svédország, Finnország és Japán után idén negyedik alkalommal végződött úgy egy rali első napja, hogy Sebastien Loeb Marcus Grönholmot próbálta meg utolérni. Loeb volt nehezebb helyzetben, hiszen elsőként ment az úton, így neki kellett letakarítania azt a nagyobb kövektől, törmelékektől. A Ciprus-rali ezúttal sem okozott meglepetést: a lassúság (60 km/órás átlagsebességgel) és a forróság (60 Celsius fok az autó belsejében), valamint a vastag takarókban fekvő puha murva nehezítette a résztvevők dolgát. A második nap során Sebastien Loeb visszavágott és átvette a vezetést Marcus Grönholmtól.
"Miközben majdnem ugyanaz a forgatókönyv volt, mint Japánban, a körülmények és a tempó nagyon is különbözött: inkább a görögországira hasonlított. A Citroen egy csomó adatot gyűjtött az Akropolisz-ralin és nagyon keményen dolgozott a tesztelések során. A Xsarám nagyon versenyképes volt itt a riválisaihoz képest. Remélem ez így is marad a következő négy ralin, hogy meg tudjuk nyerni az egyéni világbajnokságot és a Kronos Total Citroen számára a maximálisan megszerezhető mennyiségű pontot hozzuk egy nagyon nyitott és érdekes konstruktőri világbajnokságban" - nyilatkozta Loeb a második nap végén.
Loeb csapattársa, Daniel Sordo számára balszerencsésen kezdődött és ért véget a Ciprus-rali. Még a pénteki szuper-speciál szakaszon motor-, vagy turbó-meghibásodást szenvedett az autója, így a SupeRally szabálynak megfelelően indulhatott újra konstruktőri pontokért. A 10. helyen állt, mikor vasárnap a Down Town gyorsasági szakaszon nekicsapódott autójával a falnak, így számára végleg véget ért ez a hétvége.
A tavalyi második helyezését követően Manfred Stohl ezúttal a negyedik helyet gyűjtötte be Toni Gardemeister előtt. Xavier Ponsnak nem sikerült az éllovasok közelébe férkőznie, így is majdnem a hatodik helyezéssel zárta a ralit, mígnem autójának sebességváltója az utolsó gyorsasági szakasz után elromlott. Büntetést kapott, s ezzel csak a nyolcadik hely lett az övé.
Petter Solbergnek továbbra sem megy jól a versenyzés. Bátyja, Henning Solberg ért célba a hatodik helyen, miközben az idáig sokkal eredményesebb Petter csak a hetedik helyre kormányozta célba Subaruját. Chris Atkinson és Matthew Wilson zárják az első tizet.
A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2006. október 13-15. között kerül sorra a Török-rali, a Ciprus-ralihoz hasonlóan ezúttal nem nyáron, hanem ősszel. 2005-ben a török futamot Sebastien Loeb nyerte meg, s idei formáját látva ugyanez prognosztizálható október idusára is.
A 2006-os Ciprus-rali végeredménye:
1. Sebastien Loeb (Citroen Xsara WRC) 4:40:50,4
2. Marcus Grönholm (Ford Focus RS WRC) 4:41:11,6
3. Mikko Hirvonen (Ford Focus RS WRC) 4:46:06,5
4. Manfred Stohl (Peugeot 307 WRC) 4:47:30,1
5. Toni Gardemeister (Citroen Xsara WRC) 4:49:30,8
6. Henning Solberg (Peugeot 307 WRC) 4:55:30,4
7. Petter Solberg (Subaru Impreza WRC) 4:56:11,9
8. Xavier Pons (Citroen Xsara WRC) 4:56:12,7
9. Matthew Wilson (Ford Focus RS WRC) 5:06:11,4
10. Chris Atkinson (Subaru Impreza WRC) 5:48:05.4
A világbajnokság állása a Ciprus-rali után:
Ezúttal is a hőség és a por volt a versenyzők
ellenfele
Pilóták
1. Sebastien Loeb 112 pont
2. Marcus Grönholm 77 pont
3. Daniel Sordo 41 pont
4. Mikko Hirvonen 39 pont
5. Manfred Stohl 33 pont
6. Petter Solberg 24 pont
7. Toni Gardemeister 20 pont
8. Henning Solberg 19 pont
9. Gigi Galli 15 pont
10. Chris Atkinson 14 pont
Konstruktőrök
1. Kronos Total Citroën 142 pont
2. Ford 135 pont
3. Subaru 79 pont
4. OMV Peugeot Norway 59 pont
5. Stobart M-Sport Ford 30 pont
6. Red Bull Skoda 22 pont