Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
admissarius 2013.09.18. 10:44:05 / # 95064
avatar
ezeknel a feherrendszamos szemelyszallitoknal nem volt szo valami 6 eves korhatarrol?

hiénakutya 2013.09.18. 09:57:36 / # 95063
Tegyetek ellene! Ez a dolgotok. huszonhat
Apuka 2013.09.18. 09:56:33 / # 95062
de az új kormányrendelet már csak fehéret fog előírni! (persze, ameddig azt kihirdetik, még bármi megtörténhet)
Apuka 2013.09.18. 09:54:53 / # 95061
Szia Gyuri! Igazad van, én szaladtam kicsit előre az időben. a jelenlegi szabályozás szerint jelenleg rájuk is vonatkozik a sárga rendszám, de az új kormányrendelet már csak fehéret ír elő. Bocs
hiénakutya 2013.09.18. 09:51:14 / # 95060
Szerintem ez a fehér rendszám egy tévedés, vagy joghézag. Nekem összesen annyit sikerült összegugliznom, hogy a menetrend szerint közlekedő buszokra nem kell sárga rendszám. harmincöt
donkihóte 2013.09.18. 09:34:57 / # 95059
avatar
De egyébként szerintem: "Ha személygépkocsis személyszállító - akkor személygépkocsis személyszállítói vizsga (a gépkocsivezető részére)--> levizsgázik - Személygépkocsis személyszállítói engedély (a vállalkozás részére)--> megszerzi - Fehér rendszám--> örül neki - menetlevél vezetés--> leszarja - útvonal nyilvántartás--> leszarja - Utaslista--> utólag megoldja stb (ebben az esetben nincs: taxióra - nem használható a buszsáv--> kockáztat vagy megszokja - Nem használható a taxiállomás ( a hotelek előtt sem)--> soha, senki nem fogja betartatni - csak előzetesen megrendelt (írásban) fuvarok teljesíthetőek--> soha, senki nem fogja ellenőrizni, utólag ha kell, megoldja stb És nem a mostani áron fog menni, hanem az egyik menő belvárosi hotel mintájára, ahol a *.*. limuzinjai 16-18k-ért mennek és 2 rugót dobnak ki. Nem kérdés, hogy jár jobban.
baupexim1 2013.09.18. 09:30:49 / # 95020
avatar
:DDD

pupák 2013.09.18. 09:27:20 / # 95017
avatar
Ha oda nem is akarnak, tegnap délután azért a Duna Plázával szembeni droszton szépen beállt az MB Elites a sorba és el is vitte a rányitó - láthatóan nem ismerőse, vagy rokona, tehát nem előre lebeszélt - utasát.

donkihóte 2013.09.18. 09:19:54 / # 95058
avatar
Akkor bizony ez egy komoly dilemma, mint az ingyen disznóhús.
donkihóte 2013.09.18. 09:17:07 / # 95057
avatar
+i, mielőtt valaki felhívná a figyelmem, hogy milyen suttyó vagyok.
Apuka 2013.09.18. 09:16:25 / # 95056
Pontosítanálak: Ha taxi: -akkor szabadjelző, sárgarendszám, taxióra, droszthasználati engedély (Budapestre) Ha személygépkocsis személyszállító - akkor személygépkocsis személyszállítói vizsga (a gépkocsivezető részére) - Személygépkocsis személyszállítói engedély (a vállalkozás részére) - Fehér rendszám - menetlevél vezetés - útvonal nyilvántartás - Utaslista stb (ebben az esetben nincs: taxióra - nem használható a buszsáv - Nem használható a taxiállomás ( a hotelek előtt sem) - csak előzetesen megrendelt (írásban) fuvarok teljesíthetőek stb Tehát ha személygépkocsis személyszállítást szeretnél végezni akkor a taxi engedélyt vissza kell adni (vagy egy másik autót erre a célra üzembe állítani, de ugyanazzal a személygépkocsival nem végezheted mindkét tevékenységet)
donkihóte 2013.09.18. 09:15:50 / # 95055
avatar
Hát nem. De nem állhatnak a Royalnal sem, a Boscolonál sem, a Meridennel szemben sem stb, stb. Ezek egyébként képtelenek egy olyan rendeletet megalkotni, amit be is lehet tartani és képtelenek úgy kivételezni, amit értelmezni is lehet. És erre kapja ez a faszjancsi a 6 milliós jutalmat.
kertestaxi 2013.09.18. 09:08:50 / # 95054
avatar
Szegény "Hoteltaxisok" Most jól megkapták. Soha többé nem állhatnak be a budafoki piac előtti taxiállomásra?
69 2013.09.18. 08:58:29 / # 95053
avatar
Ezt jól kimagyarázták! Tehát ha jól értelmezem,akkor pl. ha a fuvarszervező cég személyszállítási szerződést köt a cégeivel akivel eddig taxiszerződése volt, akkor " tetszőleges áron" viheti őket. Akkor a cégeknél eltűnnek a taxik, és személyszállítók leszünk!?
donkihóte 2013.09.18. 08:54:34 / # 95052
avatar
"• szolgáltatásuk csak az adott intézmény által meghatározott módon, a szolgáltatóval kötött megállapodás alapján vehető igénybe. " Ez mit jelent??
donkihóte 2013.09.18. 08:51:50 / # 95051
avatar
Ez igencsak meghaladja a képességeimet. Tehát, lássuk jól értem e? Van egy 211-em, kiveszem a taxiórát, leveszem a szabadjelzőt és nem állok meg a főv. kezelésében álló drosztokon, akkor hirdethetem a szolgáltatásomat transzferáron, bármennyiért? A sárga rendszámom megmarad? Vagy akkor milyen kategóriába esek? Mert akkor a másik topikban "leleplezett" transzferesek teljesen legálisak? Akkor mégis csak ez a jövő. Vagy mit nem értek jól, azon kívül, hogy semmit? hoppá, kilencvenkilenc

MCCCXCII 2013.09.18. 08:26:56 / # 95050
Csak két dolog. 1. Legyenek egységesen feketék, ahogy mi sárgák, mert akkor ők sem rontják a városképet. (Tudom, most erre jön a szomszéd tehene megjegyzés. De én inkább azt mondom, ha egy rendelet van, akkor az legyen következetes. És ne legyenek kivételek, mert az csak a feszültséget növeli.) 2. Ha nincs autójuk a rendelés teljesítésére, akkor nem kell „ezerrel” teljesíteni a rendelésüket. (Erre még senki nem gondolt? Vagy ennyire „éhesek” vagyunk”?) nekem aztán "kétszer" nyolc
baupexim1 2013.09.18. 00:04:10 / # 95049
avatar
"Arra ugyanakkor, hogy egy személyszállító társaság tetszőleges áron sofőrrel végzett személyszállítási szolgálatot adjon valamely intézménynek – hotelnek, egyéb gazdasági társaságnak stb. – továbbra is lehetőség van, ugyanakkor ez a szolgáltatás semmilyen módon nem összetévesztendő, és nem is összetéveszthető a taxikkal" azaz a holding, főtaxi és taxi4 rendeletellenesen cselekszik?
tomajer 2013.09.17. 21:42:33 / # 95048
[b][i]"BUDAPEST FŐVÁROS ÖNKORMÁNYZATA 2013. szeptember 17., kedd 17:19[/b] Jól megkülönböztethetőek a taxik és a sofőrszolgálatok A megjelent sajtóhírek nyomán tisztázni kívánjuk a különbséget a nemrég elfogadott taxirendelet értelmében személytaxi-szolgáltatást nyújtó társaságok és azon szolgáltatók között, amelyeket a cikk félreérthető módon „luxustaxiknak” nevez, és amelyek valójában valamely vállalkozás – hotel, egyéb gazdasági társaság stb. – számára és megbízásából végeznek gépkocsival személyszállítási szolgáltatást. Alábbiakról a taxis érdekképviseleti szervezeteket a legutóbbi széles körű egyeztetésen Tarlós István főpolgármester részletesen tájékoztatta szeptember elején. A főpolgármester által elmondottak lényege, hogy aki az „elit taxisok” közül taxizni is akar, és nem csak szállodai szolgáltatást ellátni, arra vonatkozik a taxirendelet minden eleme, beleértve a jármű színét is. A 2013. szeptember 1-jén életbe lépett taxirendelet pontról pontra meghatározza, hogy a személytaxi-szolgáltatást nyújtó társaságok milyen tarifával szállíthatnak utasokat, és autóiknak milyen külső-belső paramétereknek kell megfelelniük. Ezekről a feltételekről a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) is beszámolt részletesen, több alkalommal. Röviden összefoglalva a lényeget: a budapesti taxik szeptember 1-je óta egyetlen, meghatározott hatósági viteldíj (450/280/70) alkalmazásával, csak a tarifatáblázat előírt módon jól látható feltüntetésével szolgáltathatnak. 2014. szeptember 1-jéig fokozatosan, az engedélyek megújításának üteme szerint ezen felül minden taxi gépkocsinak sárgának kell lennie és mindegyikben lesz lehetőség bankkártyás fizetésre, tilos lesz a dohányzás, az autóknak működő klímaberendezéssel, téli gumival kell rendelkezniük, valamint a rendelet csökkentett értékű károsanyag-kibocsátást is előír. A Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatósága, a Budapesti Közlekedési Központ, valamint Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelősége a rendelet hatályba lépése óta folyamatosan ellenőrzi és ellenőrizni is fogja, hogy a szolgáltató társaságok és maguk a taxik megfelelnek-e a rendeletben előírtaknak. Arra ugyanakkor, hogy egy személyszállító társaság tetszőleges áron sofőrrel végzett személyszállítási szolgálatot adjon valamely intézménynek – hotelnek, egyéb gazdasági társaságnak stb. – továbbra is lehetőség van, ugyanakkor ez a szolgáltatás semmilyen módon nem összetévesztendő, és nem is összetéveszthető a taxikkal, hiszen az ilyen szolgálatok autói: • nem használhatják a TAXI jelzést; • az utcán bárki által nem leinthetőek és nem használhatják a taxiállomásokat sem; • azokban a járművekben nem lehet taxaméter, azaz taxióra; • nem kötelezően sárga színűek, valamint nem használhatják a többi, rendeletben meghatározott, taxiknak kötelező arculati elemet, tehát nem tévesztik meg a taxival közlekedni kívánó utasokat; • szolgáltatásuk csak az adott intézmény által meghatározott módon, a szolgáltatóval kötött megállapodás alapján vehető igénybe. Tehát: a szállodák előtt a hotelek vendégeit szállító speciális szállítószolgálatok továbbra is működhetnek fekete autókkal, de ezesetben azok az autók nem lehetnek a továbbiakban taxik, rájuk nem vonatkozik a taxirendelet, leintésre nem állhatnak meg, taxiállomáson utast nem vehetnek fel. Az itt felsorolt feltételek alapján annak a járműtulajdonosnak vagy társaságnak, amely eddig taxiszolgáltatást nyújtott, döntenie kell: vagy taxiként, a jogszabály minden pontját betartva, sárga színnel és fix tarifát alkalmazva, vagy egy speciális személyszállítási szolgáltatóként, a fent leírtak szerint működik a továbbiakban. Mindez ugyanúgy vonatkozik az Index cikkében nevesített szolgáltatócégre, mint bármilyen más, személyszállítással foglalkozó személyre, társaságra. Fővárosi Önkormányzat Budapesti Közlekedési Központ"[/i]

Apuka 2013.09.17. 21:38:08 / # 95047
hánymacska? válasz | 2013.09.17. 17:46:23 (2717) Te csak szaladgálj szép sárgán nekünk jó így aszerinted levedlett német taxikba . az enyémbe még csak fél millió van de nem cserélném el .Tudod mit mondanak az utasok köszömöm élvezet volt utazni az ön autojában.. hmm...
Oldalszám: 230