Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
szálka | 2023.01.29. 16:53:56 / # 352952 |
|
Nem mondod ?! Tényleg 2013-ban született a hatósági ár ? Mik vannak...
Neked komoly gondod van a szövegértéssel.
Előzmény: #352950 cheater 2023.01.29. 16:04:55 |
cheater | 2023.01.29. 16:04:55 / # 352950 |
De szálka, a hatósági ár 2013 született, Tarlós regnálása idején... de hát ezt te épp úgy tudod mint mi itt mindannyian. Innentől kezdve már csak az a kérdés, hogy biztosan tudod e a demagóg szó jelentését.
De belátom, igazad van, legyen Ő:
Előzmény: #352949 szálka 2023.01.29. 15:08:26 |
|
szálka | 2023.01.29. 15:08:26 / # 352949 |
|
Hívek térdre imához a narancsos oltár előtt ! Az ostoba demagógiátokkal felesleges vitatkozni, de talán annyit érdemes megjegyezni : a legfőbb ok, amiért a kormány nem engedett a hatósági árból alighanem annak tudható be, hogy egyébként is keresztbe tesz mindennek a fővárosban. Kiváltképp olyan döntésekben, melyek az ő regnálásuk alatt születtek, ráadásul kidomborítható a "nagyszerű" Tarlós "alkalmatlan" Karácsony párhuzam. Az tény, hogy ellopnak minden pénzt, de hogy (idézem) "kifizették a taxisok vadiúj autójának a felét"...finoman szólva is barokkos túlzás. Az első körben 279 db autó árának a felét finanszírozták. A második körben körülbelül 400 taxiról beszélhetünk. Ez még a budapesti engedélyek viszonylatában se számottevő, országos kitekintésben elenyésző. Szép gesztus, de nem több. Viszont propagandának se utolsó tekintve, hogy eltérő mértékben, de a nép közé is szórtak pénzt hasonló célból. A 3 évvel megemelt korhatár is csak a 2017 január 1. előtt nyilvántartásba vett taxikra vonatkozik. Mindenki másnak maradt a 10 év. A KATA megváltoztatására tudtommal ráment nagyjából 40 ezer egyéni vállalkozó és 10 ezer céges. Bár a hivatalos indoklást jogosnak tartom, anno be se kellett volna vezetniük, de most minden forintra szükségük volt/van úgy szétlopták az országot. A taxisok nem jófejségből lettek kivételek, hanem csupán a szigorítás legfőbb okát szolgáló - a cégeknek szóló számlázás - itt megvalósíthatatlan lett volna.. De azért tapsoljatok, a demagógiára mindig van vevő.
|
cheater | 2023.01.28. 18:29:16 / # 352947 |
:-D
Előzmény: #352946 donkihóte 2023.01.28. 17:13:50 |
|
donkihóte | 2023.01.28. 17:13:51 / # 352946 |
|
Tényleg, ez a gané fidesz nem engedi a választottjaidnak, hogy eltöröljék a hatósági árat, és visszahozzák a maximáltat. Pont ők, akik úgy ellopták az összes pénzt, hogy azért kifizették a taxisok vadiúj autójának a felét... Ugyanezek tiszta aljas megfontolásból kitolták 3 évvel a korhatárt... És szintén ez a banda meghagyta a taxisoknak a katát. Hogy ezek milyen g.cik!
Előzmény: #352944 Fotó 2023.01.26. 08:12:02 |
Fotó | 2023.01.26. 08:12:03 / # 352944 |
|
|
alelölülő | 2022.10.29. 12:30:46 / Módosítva / # 352907 |
Hatályba lépés november 3, ezután intézhető, de ez csak a tevékenységi engedélyre vonatkozik (szerintem), vizsgázni valószínűleg kell az év végén, de majd kiderül.
Előzmény: #352906 f.attila 2022.10.27. 18:38:58 |
|
f.attila | 2022.10.27. 18:38:59 / # 352906 |
Ahogy látom a közlönyben kitérnek a tevékenységi engedély meghosszabbítására, de azt írja hatályba lépés napján hosszabbítható. Ezt hogy kell érteni? Január 1.-én mindenki kérelmezi és máskor nem is lehet? 19#/1/7 rész utolsó mondatban írja.
Előzmény: #352903 alelölülő 2022.10.20. 15:55:57 |
|
alelölülő | 2022.10.20. 16:58:15 / # 352904 |
Nem értem, miért csak december 31-ig adták a vizsgát. Miért nem használhatja valaki magáncélra még pár hónapig egy rendszámcsere után?
Előzmény: #352903 alelölülő 2022.10.20. 15:55:57 |
|
alelölülő | 2022.10.20. 15:55:58 / # 352903 |
Örülünk, Vincent. Még jobb lett volna, ha nem szinte az utolsó pillanatban jön, mert így lesz intézni való bőven. Hónapok vesznek el az idei műszaki vizsgából, mert az minden érintett december 31-ig kapta meg, nem egy évre, lehet vizsgáztatni az év végén, amikor úgyis kevesebb vizsgalehetőség lesz az ünnepek miatt. Lehet menni Közúthoz is. Mivel a szemle megvolt, talán beérhetnék a drosztdíj befizetésével szemle nélkül.
Nemrég kaptam meg a kocsi tevékenységi engedélyét szintén december 31-ig, az is újabb intéznivaló.
|
|
tomajer | 2022.10.20. 15:15:31 / # 352902 |
Szerintem gyártási év, mert a következő mondatban ott a hat évnél idősebb.....
De azóta megjelent a közlönyben részletesebben.
Előzmény: #352901 f.attila 2022.10.20. 11:10:19 |
|
f.attila | 2022.10.20. 11:09:46 / Módosítva / # 352901 |
Ez most mit jelent? Taxiként 2017 előtti, vagy gyártási év függetlenül attól, hogy mikor lett taxi?
Előzmény: #352900 tomajer 2022.10.20. 10:20:23 |
|
tomajer | 2022.10.20. 10:20:23 / # 352900 |
Vitézy DávidSsrtpdoeon5439i305m.0g58a9 i2t0i1c4a7f6fha6330hg3638ófi1u90g Szigorúbb fellépés a szabálytalan taxizás ellen, legmagasabb megengedett életkor rendezése: több ponton is megérett a változtatásra a taxizás szabályozása, a Technológiai és Ipari Minisztérium javaslatára a Kormány módosította az erről szóló rendeletet a szabályokat betartó taxisok és a taxival utazók érdekében. A járvány idejére felfüggesztett, a taxijárművek életkorára vonatkozó szabályok ez év végével lejárnak.Figyelembe véve, hogy az elmúlt időben a pandémia, a járműipari és energiapiaci válság a taxisok helyzetét sem könnyítette meg, a 2017. január 1. előtt nyilvántartásba vett taxijárművek maximálisan megengedett életkorát 10-ről 13 évre emeljük kivételesen. A 2017 óta forgalomba helyezett, tehát ma 6 évnél fiatalabb autók esetében marad a 10 éves szabály. Megteremtjük a jogszabályi feltételeit, hogy a taxiszolgáltatók bekapcsolódhassanak a közösségi közlekedési közszolgáltatásba. Ma az 50 fős Volán-busz alatti léptékben nincs kapacitási lépcső a tömegközlekedésben, márpedig sok helyen például este, hétvégén csak jóval kisebb igény jelentkezik, és a néhány vonatról leszálló utast pedig érdemes egy kisebb településen akár a céljához vinni kötött útvonal helyett. A nyugat-európai példákra épülő új szabályozás megteremti a lehetőséget az iránytaxik minden félnek előnyös működtetésére, akár üzemzavarok idején a taxik bevonására a vonatpótlásba, akár tervezett csatlakozó menetrend szerinti iránytaxik megrendelésére. Ilyen szolgáltatásokat a jövőben az országos közlekedésszervező rendelhet meg, elsőre nyilván kísérleti jelleggel. Szigorítjuk a taxis engedélyek kiadását, hogy a nem megbízható vállalkozásokat gyorsan ki lehessen szűrni a piacról. A jövőben próbautazás nélkül is lehetővé válik a jogellenesen működő szolgáltatók, a szabálytalan taxisok büntetése. Ez azért is fontos, mert a jelenlegi szabályozás több okból is kijátszhatónak bizonyult az elmúlt években, egy idő után például arcról felismerik a próbautasokat a jogellenesen működő taxisok. Emellett maga a szabálytalanság bizonyítása is problémát jelentett, ha a taxidroszton várakozó taxis megtagadta a próbautazást. Ez mostantól egyértelműbbé válik, az utasoknak és a hatóságoknak is több lehetőségük lesz. Szigorítjuk a taxis fuvarszervezők és diszpécserszolgálatok működésének feltételeit: az eddigi szabályok szerint csak egyszer, az induláskor kellett bizonyítaniuk, hogy megfelelnek a szabályoknak, és időkorlát nélkül kapták meg az engedélyüket. Ezentúl maximum öt évre kaphatnak engedélyt. Emellett egyértelműen be kell majd jelenteni, hogy a vállalkozás milyen néven működteti a diszpécserszolgálatát, hogy egy panasz során világosan lehessen látni, hol történhetett a hiba, és szabálytalanság esetén ne kezdhessen ugyanazon a néven szolgáltatni mindig újabb es újabb gazdasági társaság. Az új szabályok előkészítésébe a TIM részéről bevontuk a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarát és az Országos Taxis Szövetséget is, javaslataikat beépítettük a tervezetbe. A célunk az utasok és a nagyon nagy többségben jogszerűen működő taxisok védelme.
|
|
cheater | 2022.09.13. 05:50:34 / # 352865 |
|
|
mozinéző | 2022.08.03. 09:35:29 / # 352845 |
|
A tiranai tarifák. Egy lek kb. 3,5 Ft.
|
donkihóte | 2022.07.22. 07:57:56 / # 352828 |
|
Köszönöm, de már megcsináltam. Felhasználó szervezethez beírtam a Budapest Főváros Kormányhivatalát, csak nem lesz belőle baj, elvégre az szerepel pecsétként a mostanin. Köszi szépen mégegyszer.
Előzmény: #352827 tomajer 2022.07.21. 22:26:25 |
tomajer | 2022.07.21. 22:26:25 / # 352827 |
NKH;
Taxiengedély; A jogcímet, nem tudom pontosan, de a nullás a lényeg. Tehát, a nincs tartozás. Ne bonyolítsd túl. Az önkormányzat izgisebb: Az e-onkormányzat portálon (https://ohp-20.asp.lgov.hu) „Ügyintézés bejelentkezéssel” ügyfélkapus azonosítással a jogosult bejelentkezik. Ügyindítás ágazat: adóügy, ügytípus: általános adónyomtatványok, űrlapkeresés. Ott legörgetve megkeresi az adóigazolás kérelmet és online kitölthető. Amennyiben a kerületben nem rendelkeznek ingatlannal, azt kérem a Megjegyzés rovatban feltüntetni. Ellenőrzés után a kérelmet be lehet küldeni.
Előzmény: #352826 donkihóte 2022.07.21. 15:11:58 |
|
donkihóte | 2022.07.21. 15:11:59 / # 352826 |
|
Tevékenységi engedély nullás igazolás kérelemnél mit kell megjelölni, mint felhasználó szervezet? A tevékenységi engedélyek Budapest Főváros Kormányhivatala szerepel, mint kiállító, akkor ezt? És milyen jogcímet kell megadni, "köztartozása nincs"? Esetleg szövegesen a következő ablakba be kell írni, hogy taxi tevékenységi engedély? Eddig könnyebb volt ez, nem?Köszi a segítséget.
|
Fotó | 2022.07.14. 13:17:13 / Módosítva / # 352805 |
|
|
tomajer | 2022.07.11. 20:24:11 / # 352799 |
Először az államnak kell lépnie, mert az a magasabb szintű jogszabály.
A Főváros nyitott valamiféle enyhítésre ... de szerintem, nem 15 évre .... ami egyáltalán asztalon van, mint lehetőség, az a Covid alatt már a neveden lévő autó kiesésének kitolása ...
Előzmény: #352796 donkihóte 2022.07.11. 19:12:55 |