Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2013.07.17. 14:08:12 / # 94367
[b]Nagyon sárga, kicsit savanyú, de a miénk Egy kaotikus rendezvényen először láttuk Budapest új, egységesen sárga színű taxijait. Élőben nem is mutatnak rosszul, de a sofőrök a rendelet szigorú műszaki előírásai miatt droidsorstól tartanak, nekünk pedig drágábbak lesznek az utazások - bár legalább kártyával is fizethetünk. [/b]

IST 882 2013.07.17. 13:53:54 / # 94366
avatar
Nagyon gálánsan megelőlegezted a nemesi származást neki, de nem rendelkezik vele. Legalábbis nem úgy viselkedik. i.... dióslakI.
pupák 2013.07.17. 13:23:12 / # 94365
avatar
Csak egy kicsike kötözködés jut eszembe a számokról, amikről beszélnek. Azt mondja, hogy másfél év kellene az összes taxi átfóliázásához. 1. De azt nem tudhatni, hogy időközben hányan fognak még fóliázással foglalkozni. 2. és ne higgyék azt, hogy jövő ilyenkor minden jelenlegi taxi taxi lesz és minden mostani taxis taxis lesz. A múlthavi tagdíjfizetés közben a sorbanállók beszélgetéseiből én úgy kalkulálnék, hogy a mai taxiknak a felét se kell majd letapétázni.

törölt felh. 2013.07.17. 13:13:58 / # 94364
avatar
DETTO!!! De ezzel mindenki felé így kéne gondolkodni.
hiénakutya 2013.07.17. 12:28:49 / # 94363
Valószínűleg átnézte és pont azért nyilatkozik így. Meg kellene próbálni külön kezelni azt, hogy mit gondolunk Dióslakiról, vagy, hogy hogyan érzünk vele kapcsolatban, és azt, hogy egy adott kérdésben igaza lehet-e, avagy sem. nyolcvanegy
törölt felh. 2013.07.17. 11:50:01 / # 94362
avatar
Kedves Pásztor Gábor! A taxisok ilyen árszinvonal mellett nem is akarnak az árral versenyezni! Kedves Dioslaky! Nézd át a hatályos jogszabályokat, utána nyilatkozz!
tomajer 2013.07.17. 10:28:19 / # 94361
[b]Elcsúsznak a banánsárgán Nem sült el jól tegnap „az első budapesti sárga taxik” átadása. Az újságírókat azzal hívták a Hősök terére, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Taxi-foliazas.eu oldallal közösen bemutatja a már új színben pompázó autókat. [/b] Azt már az invitálásból is sejteni lehetett, hogy valami nincs rendben: az Országos Taxis Szövetség ugyanis már bemutatott néhány átfóliázott autót, vagyis elsőségről semmiképp nem lehetett beszélni. Miután azonban a meghirdetett időpontban egyetlen sárga taxi sem állt a téren, ezért felhívtuk a BKK sajtó osztályát. Ott meglepetésünkre azt mondták: nem tudnak olyan rendezvényről, amelyen aznap részt vennének, olyanról meg végképp, ahol autókat adnának vagy vennének át. Nem messze a meghirdetett tájékoztatótól ugyanakkor feltűnt egy sárga taxi, mellette Horváth Csaba, az RT5 Taxi és Dióslaki Gábor, a Budapest Taxi vezetője, akik korábban, még az egyeztetés során élesen bírálták a fővárosi taxirendeletet. Kérdésünkre elmondták, hogy ők is kaptak az új jármű bemutatásáról szól meghívóból. A két fuvarszervező – ha már ott volt – ezúttal sem mulasztotta el megjegyezni, hogy az elfogadott taxirendelet több sebből vérzik. Az egyre csak gyűlő tömeget végül egy taxis oszlatta szét, mondva: Ez a taxi nem az igazi, az igaziak a Hősök tere másik oldalára érkeznek. Oda végül is hosszas várakozás után csakugyan befutott néhány sárga taxi, és a sajtótájékoztatót rendező cseh Safex spol s r.o. cégtől is megérkezett az illetékes, ám a BKK részéről – ahogy azt jelezték lapunknak – senki sem jelent meg. Az Eurid.eu doméninformációs oldal adatai szerint a Taxi-foliazas.eu címet a Safex jegyeztette be. A társaság többi között egy angol autófólia-gyártó vállalkozás termékeit forgalmazza, a cégnek ugyanis van olyan színkódú terméke, amely megfelel a BKK elvárásainak. HIRDETÉS A cseh vállalat területi vezetéséért felelős Lörinc Sándor lapunknak elmondta: azért szervezték a sajtótájékoztatót, mert szerették volna bemutatni a termékeiket, ezenfelül a BKK számára át kívánták adni az általuk megrendelt autókat. A közlekedési központ internetes oldalán ugyanis korábban volt egy a taxisoknak szánt kérdőív, és azok között, akik ezt kitöltötték, kisorsoltak három autó átfóliázását. A BKK pedig a munka elvégzésére a Safexszel szerződött. Lörinc Sándor kérdésünkre, hogy akkor most kinek mutatják be az autókat, hiszen a központtól senki sem jött el, sőt, nem is tudnak az eseményről, csak annyit mondott: „akkor nem tudnak”. Hozzátette: úgy gondolták, a BKK részéről átveszik azt, amit megrendeltek. – Valóban jó lenne, ha valaki hivatalosan is átvenné ezeket az autókat –ezt már Bábel István, a rendezvényen részt vevő, szintén fóliázással foglalkozó Autodekor.eu Bt. munkatársa mondta lapunknak. A fóliának ugyanis az autón kell produkálni a szigorú színelvárásokat, ám az árnyalatban lehet némi eltérés attól függően, hogy eredetileg sötét vagy világos volt-e az áthúzott autó – hívta fel a figyelmet. Elmondása szerint egy autó átszínezése, befóliázása mintegy 230 ezer forintba kerül. Problémát azonban nemcsak az ár jelent, hanem az is, hogy ha az összes, Budapesten és környékén működő fóliázó cég csak ezzel foglalkozna, akkor is másfél-két évig tartana az összes fővárosi taxi behúzása. A szeptembertől hatályba lépő taxirendelet a lejáró drosztengedélyek megújításához köti az autók átszínezését, vagyis amikor lejár az engedély, akkor kell a sofőrnek sárgára fóliáztatnia autóját. A drosztengedélyek egy év évre szólnak, vagyis szeptemberhez képest legfeljebb egy év áll rendelkezésre arra, hogy elvégezzék a munkát. Nem véletlen, hogy a taxisok éppen ezt, vagyis az autók kötelező egyenszínét készülnek megtámadni az Alkotmánybíróságnál. Már készül a beadvány, az ezen dolgozók azonban egyelőre nem kívántak nyilatkozni az ügyben.
tomajer 2013.07.17. 10:01:19 / # 94360
Vagy így: [b]„A politika kiemelte a versenyszférából a taxit" - megszólaltak a cégvezetők Az előzetes közlések ellenére Budapesti Közlekedési Központ képviselője nem jelent meg a fővárosi taxik szeptembertől kötelező besárgítását demonstráló eseményen.[/b] Vannak vállalkozások, amelyek üzletet remélnek a járművek fóliázásából, sok taxis viszont attól tart, hogy az új feltételekkel alaposan ráfizet. Egyszer az összes budapesti taxi ilyen lesz, vagy ehhez valami hasonló. A taxisok szerint ugyanis a fólia előbb utóbb kifakul. De a legnagyobb gond nem ez, hanem a hatósági ár. „A politika kiemelte a versenyszférából a taxit, mint ahogy láthatjuk a kocsi oldalán, egységesen fog Budapesten az összes taxi 280 Ft- ért kilométerenként autókázni. Semmilyen kedvezmény nem adható, olyan lesz, mint a BKV jegy”- nyilatkozta Pásztor Gábor, a Taxi4 vezetője. A politika - ahogy mondták- kérésük ellenére a fehér helyett a sárga szín mellett döntött, ami 100 -200 ezer forintos kiadást jelent – mondta a cégvezető. A rendelet azonban mások szerint is több sebből vérzik. „A rendelet több helyen ellentétes az alkotmány előírásaival nem tiszteli a vállalkozás szabadságát, a magántulajdonhoz való jogot, ezen kívül törvényellenes is, mert olyan kötelezettségeket ír elő, amelyet törvény nem enged” – vélekedett Dióslaki Gábor, a Budapest Taxi ügyvezetője. Ráadásul a BKK - hoz semmilyen ügyben nem lehet fellebbezni, a cég még a droszthasználati engedélyt is felmondhatja, és így a taxis elvesztheti állását. A City taxi elnöke szerint megosztott a taxis társadalom, ő is a pluszköltségeket nehezményezte, de azért másoknál megengedőbb volt. „Az hogy az utasok bizalma visszatér a taxizás iránt, akkor talán egyenleget vonva egy-két év múlva elmondhatjuk, hogy megérte” – mondta el Tamás Miklós, a City Taxi elnöke. Fél órás késéssel megérkeztek a bemutatásra szánt, fóliázott taxik is. Közben kiderült, hogy azok közül, akik a BKK kérdőívét visszaküldtek, az első három taxis a cégtől ingyen fóliát kap az autójára. A jelenlévők közül legalábbis többen ebben reménykedtek. Már csak az volt a kérdés, hogy hol a BKK? Aztán megtudtuk, a nyerteseket már rég kisorsolták, de az eddigi eredménytelen csaták után ez a hír a helyszínen nem okozott csalódást. atv.hu Videóval

hiénakutya 2013.07.17. 09:34:27 / # 94359
Inkább így hatvannyolc
Fotó 2013.07.17. 09:24:25 / # 94358
avatar
http://www.atv.hu/belfold/20130716-a-politika-kiemelte-a-versenyszferabol-a-taxit-megszolaltak-a-cegvezetok/hirkereso

IST 882 2013.07.16. 11:56:46 / # 94348
avatar
A legnagyobb baj (számomra) az, hogy semmi meglepő nincs benne. Beleillik a jelenlegi "országkép"-be.

hiénakutya 2013.07.16. 08:07:28 / # 94357
Napi BKK huszonhét

tomajer 2013.06.19. 09:24:07 / # 94346
Jogos. Lassan azt is komolyan kell venni, és olvasgatni. A főoldalon megtalálható.
kertestaxi 2013.06.19. 08:18:43 / # 94345
avatar
Ha ezeknek megfelel akkor megveheted és boldogan dolgozhatsz vele akár hónapokig, mert a minisztérium tervezetében szerepel az utasoldali légzsák is. Ha ezért reklamálsz, akkor azt mondják, hogy "hibás vállalkozói döntést hoztál"
tomajer 2013.06.19. 06:18:25 / # 94344
??? Minek ehhez lista? Azért nem olyan bonyolult adatokat szabályoztak. 1; Nézd meg, hogy mennyi idős amit venni akarsz. /vigyázz 10 évnél ne legyen idősebb:-)))/ 2; Járj utána, hogy Euro4-es legyen. /ez a legnehezebb, de azért nem lehetetlen/ 3; Nézd meg a műszaki paraméterei között a tengelytávját, és a csomagtartóméretét. 4; Ven-é benne légkondi? 5; Tekintsd meg a színét! :-)
erettfist 2013.06.18. 22:02:42 / # 94343
avatar
Az új szabályozásnak megfelelő autókról létezik már valamiféle lista ? BKK-nál vagy az NKH-nál ? Vagy bárhol ?

Rita 2013.06.18. 07:16:32 / # 94342
Kurvanagy LIKE. 29
alelölülő 2013.06.17. 22:08:04 / # 94341
Egy minimálbéres 21 év alatt nem tudna annyi kárt okozni, mint ez a kis pöcs egy év alatt.
hiénakutya 2013.06.17. 21:48:50 / # 94340

hiénakutya 2013.06.12. 15:26:05 / # 94339
Igen, igen! Kétség nem fér a tehetségükhöz! Se. :-)
Oldalszám: 230