Témakörök > Hírek fórumai > Az aktuális helyzetről úgy általában A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
kalandor | 2014.01.29. 05:46:25 / # 85896 |
|
Ne haragudj, de ez a beírás szintén a teljes hozzá nem értésről tanúskodik.
Áruld már el légy szíves, hogy mi a kreativitás abban, hogy bárhol leheveredsz
a városban és várod a csodát. Várod, hogy hátha Te vagy a legközelebb egy lehetséges
majdani megrendelőhöz és nem a másik tizenöt, aki körülötted szintén a csodát várja.
Aztán jön egy cím és egy arra járó átutazó éppen közelebb van hozzá és elhappolja.
Te pedig bosszúsan legyintesz, hogy szerencsés, és várod tovább a csodát. Esetleg órákig.
Tudod a kreativitás régen a tudásunkból állt össze. Ismertük a várost. Tudtuk, hogy melyik része
él. Tudtuk, hogy hová helyezkedjünk. Tudtuk, hogy melyik Diszpécserre hogyan kell nyomni. Karban
tartottuk a rádiónkat, az antennát, az antennakábelt, az aksisarut stb. És a tudásunk elég volt ahhoz, hogy tiszta eszközökkel tudtunk dolgozni! ( nem voltunk batyusok csak mert a Tomajert levertük)
A mostani világban max. abban lehetsz kreativ, hogy megállj abban a körzetben amelyik talán a legjobban mozog és elfogyj igazságos sorrendben, ahogy a birkákat nyírják. Ez a jövő és nem az a
hamis illúzió, amit a Komáromi haverod kerget miszerint a gurulód jobb lesz, az utas pedig a legközelebbi autót kapja. És ez a rendszer lehet, hogy egyszerű mint a faék, de legalább igazságos!
Előzmény: #85892 csipet 2014.01.29. 00:12:55 |
szálka | 2014.01.29. 02:26:56 / # 85893 |
|
Tükör van otthon?
Fogd és vidd be a következő etikai teadélutánra.
Öleld át a gazdádat, és együtt bámuljatok bele.
Rögvest megláthatod a tükörben azokat, akik felelősek a felduzzasztott létszámért, és az ebből szükségszerűen adódó 2 perces címre szaladgálásért.
Birkát is találhatsz, ha körülnézel. Egyre többet.
A főnököd éppen a ti asszisztálásotok mellett gyűjti maga köré őket.
Édesek, aranyosak, pihe-puha szőrikével. Ti teszitek taxissá őket, csak még egyelőre nem találják a Lánchidat, meg a reptér indulási szintjét.
Legalább kussolnál.
Előzmény: #85892 csipet 2014.01.29. 00:12:55 |
csipet | 2014.01.29. 00:12:55 / # 85892 |
|
Ne haragudj, de ez a beírás teljes hozzánemértésről tanúskodik. Pedig a 22-es és a 29-es hozzászólásban leírták a lényeget. A Marci leírta a Budapest taxi rendszerét, nincs mit hozzátenni. Nem veszi el a taxistól a kreativitást, az utasszerzés lehetőségét (vadászatot), mert nincs a taxis körzetekbe szorítva. Ha jön cím, a köré tervezi az autókat. A másik rendszer egyszerű mint egy faék. Ha a Surda szavaival írnám le a dolgot, fogja a juhokat és betereli a karámba, szépen sorba. Ehhez elég egy komondor, bocsánat kommodor 64 számítógép. Amikor jön a cím kinyílik a karámajtó és a birka bégetve elindul a kék vonalon. Nem kell hozzá semmi csak türelem. Ha a birka mégis elunja magát és kitör a karámból csöbörből vödörbe kerül mert a másikban is a sor végére teszik. Ennek ellenére én a komáromi helyett nem szabályoznám, hogy milyen rendszer legyen, majd az élet eldönti, végül is a csendes címkiadás valahogy megvalósul. Én már mindenesetre nem szeretnék 2 perces címekre szaladgálni.
Előzmény: #85891 nazoli 2014.01.28. 20:19:09 |
nazoli | 2014.01.28. 20:19:09 / # 85891 |
|
Lassan írom, és még egyszer leírom, hogy te is megércsed. Tökmindegy, hogy a körzetében áll, vagy mozog. Kapíse? A körzetén belül. Nem tudom, miért kell beleokoskodnod, és ugyanazt leírnod amit én, csak úgy, hogy közben ellentmondj annak, amit én állítok. Holott te is ugyanazt állítod. Hát ez a művészet. No meg ottan van a pozíció rögzítésére utaló dolog is.
Aztán meg a körzeten belül okos, vagy legokosabb módon tényleg aztat nézi, hogy ki van ottan a legrégebben szabadon.
„Azért lenne okosabb, ha azt nézné ki van legrégebben szabadon. Pont.
...körzet elfelejtve.... vagy ez már túl igazságos?” Megpróbálom értelmezni. Nincs körzet. Az kapja a címet, aki a legrégebben van szabadon. Ha te vagy a legrégebben szabadon, te kapod a következő címet. Természetesen tekintet nélkül arra, hogy milyen messze vagy tőle. Mert ugye körzet elfelejtve.
Segítségül hívjam Kolev Zolit? Csendes címkiadás, 1582 értelemszerűen.
Előzmény: #85887 tomajer 2014.01.28. 17:28:35 |
baupexim1 | 2014.01.28. 20:08:34 / # 85890 |
|
stimmelni fog
Előzmény: #85884 Tb 2014.01.28. 17:41:10 |
nazoli | 2014.01.28. 19:48:10 / # 85888 |
|
4300.
Előzmény: #85885 Tb 2014.01.28. 17:42:47 |
nazoli | 2014.01.28. 19:48:10 / # 85889 |
|
4300.
Előzmény: #85885 Tb 2014.01.28. 17:42:47 |
tomajer | 2014.01.28. 17:44:26 / # 85886 |
És miért ne stimmelnének az adatok?
Előzmény: #85884 Tb 2014.01.28. 17:41:10 |
|
Tb | 2014.01.28. 17:42:47 / # 85885 |
|
3300 taxi van, ha jól tudom ? Picit nagyobb vásárlóerő, fele annyi taxi, miért nem működne jól ??? ;-)
Előzmény: #85875 nazoli 2014.01.28. 10:23:53 |
Tb | 2014.01.28. 17:41:10 / # 85884 |
|
...majd revidiálják a nézetüket amikor a nav-hoz be kell fáradni és ott tudni fogják hány darab cime volt és mennyi utaskilométere !
A kérdés csak az lesz, hogy miért nem stimmelnek az adatok !!!
Előzmény: #85868 csogu 2014.01.28. 07:00:01 |
tomajer | 2014.01.28. 17:28:35 / # 85887 |
A City rendszere az álló taxinak kedvez. Mert ahányszor átlépsz egy körzethatárt utolsó leszel abban a körzetben.
Persze a körzeten belül autókázhatsz, csak ki ne csússz véletlenül egy fél utcasaroknyit....
Azért lenne okosabb, ha azt nézné ki van legrégebben szabadon. Pont.
...körzet elfelejtve.... vagy ez már túl igazságos?
Előzmény: #85883 nazoli 2014.01.28. 16:17:08 |
|
nazoli | 2014.01.28. 16:17:08 / # 85883 |
|
A City rendszere nem az álló taxinak kedvez. Tökmindegy, hogy áll, vagy mozog a taxi a körzetében. A pozíció rögzítése tényleg fontos lenne. És mehet bárhová a körzetén belül. Ami nagyon fontos, hogy a körzetek jól, kihangsúlyozom, JÓL legyenek "megrajzolva". Ez utóbbi lehet, hogy hónapokba telik.
Ha a cím köré rajzol körzetet a gép, akkor is kiszámíthatatlan, hektikus a munkavégzés. Az pedig lélekölő.
Ha a legközelebbi elv működik, akkor nem értem, miért kellene mellé nézni azt is, hogy ki, mióta tartózkodik bárhol is. Csak egy legközelebbi taxi van.
Akkor már inkább a taxi köré rajzoljon körzetet.
Az lenne a legjobb, ha a Komárominak semmiféle elve nem érvényesülne.
Előzmény: #85877 2014.01.28. 10:54:36 |
nazoli | 2014.01.28. 16:06:06 / # 85882 |
|
A kiszámíthatóság egy szint fölött alapvető igénye az embernek.
Előzmény: #85878 2014.01.28. 10:57:24 |
nazoli | 2014.01.28. 15:57:05 / # 85881 |
|
Nagyon Okos Uraim!
Mindössze arra az egyszerű tényre szeretném fölhívni a szíves figyelmüket, hogy a rendelet értelmezése a BKK és a Főváros által teljesen egységes, ezért ne próbálkozzanak itten szabálykövetésről beszélni a saját szakállukra, mert még megüthetik a bokájukat. Erre három bizonyíték. De biztos fog még színesedni a (s)paletta.
Dr. Komáromi Endre értelmezésében, 2013. július 17. nekem írt ímélben. „A program azért szólítja meg a legközelebbit, hogy ne szálljon el a gurulója.” Ezt arra a kérdésemre válaszolta, mely úgy szólt, hogy miért a legközelebbinek kell kapnia a címet a rendelet szerint. (Arra a kérdésre már nem válaszolt, hogy a rendelet mely szövegéből következik, hogy a legközelebbinek kell kapnia. Megjegyzem hogy erre a kérdésre idáig senki sem válaszolt az illetékesek közül. Mint ahogy arra sem, hogy miért nem szabad körzetesíteni.)
Dr. György István értelmezésében, 2013. december 16. nekem írt ímélben. „ A fuvarszervező programja a rendelkezésre álló szabad taxik közül a legjobb pozícióban lévőnek kell, hogy felajánlja a rendelési címet.” No nesze semmi, fogd meg jól. De azért ez is egy értelmezés. Mindenesetre szakszerűbb, rendeletszerűbb, mint a Dr. Komáromié.
Várkonyi Ágnes BKK levelezési szakterületi vezető. „Világító szabadjelzővel utasra várva csak a taxiállomáson lehet várakozni, a cím közelében várakozó taxis az informatikai rendszer alapján nem lehet szabad taxi, ezért ő nem kaphatja meg a címet.” 2014. január 13.Kollégánknak írt ímélben, amelyet a kolléga rendelkezésünkre bocsátott. A hölgy egyébként ezt az álláspontját ismételten kifejtette egy másik mélben, arra a kérdésre válaszolva, hogy jól értettük-e az előző válaszát. 1487, csendes címkiadás topik.
Talán egyelőre ennyit a szabálykövetésről.
|
törölt felh. | 2014.01.28. 11:08:07 / # 85880 |
|
Konkrétan tudom, hogy az alle drosztról kiküldte a city a taxist a vegyész utcába :-(
Az nem 3 km.
Délutáni csúcsban.
Előzmény: #85879 tomajer 2014.01.28. 11:02:16 |
tomajer | 2014.01.28. 11:02:16 / # 85879 |
Ráadásul állítom, hogy könnyebb leprogramozni is. Nem kell kvázi elölről kezdenie a fejlesztést annak aki eddig szabálykövetően azt csinálta amit a rendelet előír.
Sokkal kevesebb a hibalehetőség, és sokkal egyértelműbb. Nem kell körzeteket rajzolni, megtanulni, figyelni, melyikben mennyien vannak, és káromkodni, ha átküld a másik végébe, a nappali dugóban.
Mert ezt az éjszakások egyszerűen nem is értik. Van olyan cím, ami mondjuk három km-re van tőlem, de egyszerűen lehetetlen abban az időszakban reális időn belül megközelíteni.... aztán ha elmúlt a csúcs, akkor három perc.
Előzmény: #85877 2014.01.28. 10:54:36 |
|
törölt felh. | 2014.01.28. 10:57:24 / # 85878 |
|
Amúgy szerintem kiszámíthatóság csak azok részére lehet akik tudják, hogy mikor, hol lessz rendelés.
Előzmény: #85875 nazoli 2014.01.28. 10:23:53 |
törölt felh. | 2014.01.28. 10:54:36 / # 85877 |
|
Az idáig felszínre kerülö ötletek illetve már megvalósult rendszerek közül találom ezt üdvözítönek. Ezt fontosnak tartom kihagsúlyozni.
A city rendszere azért sántít nekem mert az csak az álló taxiknak kedvez. Leszámítva azokat a körzeteket ahol ritkábban várhatóak rendelések ezért ott nagyobb a körzet. Mert az sem az álló sem a mozgó taxiknak nem jó.
A nagy körzettel az a bajom, hogy simán át küld rajta figyelmen kívül hagyva minden körülményt hiszen én vagyok a körzet elsö.
A mozgó taxinál pedig folyamatosan jelentkezik az a tény, hogy a folyamatos körzetváltásoknál mindíg utolsó lessz a taxi.
Ha lehetne a citynél rögzíteni a poziciót akkor az javítana nekik valamit mert ugye ha sikerül körzet határra állni (emke droszt ezért hagyták el) akkor akár 5-10 méteres nem valós elmozgás folyamatos körzetváltást eredményez a gép számára.
Ez ugye azt okozza, hogy hol itt hol ott utolsó a körzetben. :-(
Az viszont dicséretes a citynél, hogy a vidéket is a gépre bízzák.
Mondjuk nem tudom, hogy az körzetes vagy sem.
Viszont ha nem megrajzolt körzet van, hanem a cím mindig a központ ami körül 360° ban csinál egy körbenézést akkor ezek a problemák nem tudnak jelentkezni.
Talán még a komáromi elve is teljesülhet, hogy tényleg a legközelebbi taxi menjen.
Nyilván kell mellé nézni azt is, hogy ki mióta van szabadon mert az is fontos de csak bizonys távolságon belül számít.
Előzmény: #85875 nazoli 2014.01.28. 10:23:53 |
nazoli | 2014.01.28. 10:25:08 / # 85876 |
|
Ezen nem csodálkozom.
Előzmény: #85868 csogu 2014.01.28. 07:00:01 |
nazoli | 2014.01.28. 10:23:53 / # 85875 |
|
Érdekes, hogy a sógoroknál jól működik vagy 30 éve. Meg a többi helyen is.
Ha nem a megrajzolt körzetekbe sorrend szerint osztod ki a fuvarokat, kiszámíthatatlan marad a munkavégzés. A lényeg az, hogy a körzeteket kell jól kialakítani. Ez a szakma. Ezt nem akarja fölvállalni senki sem. Kivéve a City. És nem a dzsípieszre bízni a bejelentkezést.
Megmagyaráznád, hogy miért tartod az általad említett módszert egyedül üdvözítőnek?
Előzmény: #85869 2014.01.28. 08:33:31 |