Témakörök > Droszt Híradó > Közlekedéssel kapcsolatos információk (nem sztároknak) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2016.09.06. 11:49:40 / # 345806 |
Felújítják a Róbert Károly körutat!2016.09.05. h., 14.53 Jövő csütörtökön kezdi el a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Róbert Károly körút felújítását az Árpád híd és a Vágány utcai felüljáró közötti szakaszon. A munka várhatóan jövő nyárig tart. A felújítással egy időben kerékpárút is épül, valamint megújul az Árpád híd pesti felhajtójánál a Népfürdő utcai és Esztergomi úti közúti híd is. Az érintett szakaszon új aszfaltréteget építenek, ahol szükséges, kicserélik a teljes pályaszerkezetet, és átépítik a szegélyeket és a kapubeállókat is. Az átkelőhelyeket akadálymentessé alakítják át, megújul a közvilágítás, emellett kamerarendszert építenek ki. A buszöblöket bazaltbeton burkolatra cserélik, a buszmegállók pedig erősített aszfaltburkolatot kapnak. Az útpályától zöld sávval elválasztott kerékpárút épül a Róbert Károly körút déli oldalán, a Papp Károly utcától. A felújítás ideje alatt irányonként két sáv lesz majd járható. A villamosforgalom - pár hétvége kivételével, amikor a Lehel úti csomópontban a villamospályát is felújítják - zavartalan lesz.
|
|
tomajer | 2016.07.19. 18:20:49 / # 345353 |
Fél év kell, a hatvan méteres szakaszhoz? :-(
Előzmény: #345352 tomajer 2016.07.19. 18:20:01 |
|
tomajer | 2016.07.19. 18:20:01 / # 345352 |
Holnap, szerdán kezdődik a Dráva utca Népfürdő utca és Kárpát utca közötti szakaszának felújítása, a Pesti alsó rakpart Dráva utcai felhajtójának átépítése, valamint ezzel párhuzamosan csatornázási munkákat is végeznek. Ezért a Pesti alsó rakpartot a Margit híd és a rakpart északi vége között ideiglenesen a déli irányba egyirányúsítják. A rakpart ezen szakaszának északi irányú forgalmát a Jászai Mari téren keresztül az Újpesti rakpart–Bessenyei utca–Kárpát utca–Révész utca útvonalra terelik. A Dráva utca felől a rakpart közvetlenül nem, csak a Kárpát utca–Révész utca útvonalon át lesz elérhető. Újlipótvárosból a Margit hidat csak a Pannónia utca–Szent István körút útvonalon, az alsó rakpartot déli irányban pedig csak a Szent István parki lehajtón keresztül lehet majd megközelíteni. A forgalomkorlátozások miatt kismértékben változik a Gyöngyösi utca M irányú 15-ös és az Árpád híd M felé közlekedő 115-ös busz útvonala. A részleteket olvassátok el közleményünkben az alábbi linken. Ideiglenesen a déli irányba egyirányúsítják a Pesti alsó rakpart északi szakaszát | BKK2016. július 20-ától várhatóan 2017 tavaszáig zajlik a Dráva utca Népfürdő utca és Kárpát…bkk.hu
|
|
hiénakutya | 2016.05.30. 13:28:58 / # 344913 |
|
|
tomajer | 2016.04.12. 16:44:39 / # 344241 |
Kiderült, mekkora gyorshajtástól büntetnek a fix traffipaxok2016.04.12. 12:1159Beengedték az Origo munkatársait is a vásárosnaményi bírsággyárba, ahová befutnak a gyorshajtók felvételei, a postázóban pedig futószalagon készülnek a sárga csekkek. Megtudtunk egy fontos információt a bírságolásról. Szombathely vagy Vásárosnamény: e két település egyike szerepel azokon a leveleken feladási helyként, amiket a gyorshajtók kapnak. A fotókat a 160 hordozható vagy a 365 fix traffipaxszal (plusz a 7 régi, főleg az M1-esre és az M0-sra telepített kamerával) készítették. Mindegyik közigazgatási bírság, amit a jármű tulajdonosán vagy üzemben tartóján vasalnak be, és nem lehet azzal trükközni, hogy családtag vezetett, akit nem vagyunk kötelesek megnevezni. Ez az objektív felelősség elve. Jelentős gyorshajtásért büntetnek az új fix traffipaxok, és ki vannak táblázva. Persze ettől még 20 méterrel távolabb kiszabhat egy rendőr helyszíni bírságot Forrás: MTI/Koszticsák SzilárdA kisebb sebességtúllépésekért a legalább 30 ezer forintos
közigazgatási helyett csak helyszíni bírságot lehet kiszabni, igaz,
ahhoz helyszínen meg kell állítani a vétkes sofőrt, hiszen utólag ezért
nem vonható felelősségre. Kapacitás híján nem is nagyon töri magát a rendőrség,
hogy egyesével, megállítással vadásszon a sofőrökre. De pontosan mit
takar a kisebb túllépés? A közigazgatási bírságok táblázata, amit az objektív felelősség elve alapján a tulajokon hajtanak be. Alatta helyszíni bírságot lehet csak megállapítani, de az nem megy automatizáltan: nyakon kell csípni a sofőrt Forrás: OrigoVan azonban a traffipaxoknak egy hibahatára is, amit figyelembe kell venniük rendőröknek mérésnél és büntetésnél. Ez 100-as tempóig 3 km/h-t, annál nagyobb sebességnél pedig 3 százalékot jelent. Tehát a lakott területen belüli előírásoknál maradva példaként, a fix traffipaxok az előírt 50 helyett 65 (a közigazgatási bírság alsó határa) plusz 3, vagyis 68 km/h felett büntetnek. Ez megfelel a gyakorlatnak is: kollégánk is azt a tájékoztatást kapta, hogy az új oszlopok 69 km/h-tól küldik a felvételeket Vásárosnaményba. Nyilván 53 km/h és 68 km/h között is be lehet gyűjteni helyszíni bírságot, de arra eléggé kicsi az esély. A bírságolás további kulisszatitkairól nemsokára újabb cikkel jelentkezünk.
|
|
tomajer | 2016.03.17. 06:30:24 / # 344053 |
|
|
tomajer | 2016.01.07. 06:31:38 / # 342000 |
Ideiglenes forgalomkorlátozás BudapestenBudapesti Rendőr-főkapitányság2016. január 4. 20:03Delegáció közlekedése miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2016. január 6-tól január 7-ig Budapest I., V., VI., XIV. és XV. kerületében.A Budapesti Rendőr-főkapitányság értesíti a járművezetőket és az üzemeltetőket, hogy az alábbi forgalmirend-változás lép életbe a főváros területén. Tilos megállni! 2016. január 6-án 20 órától 2016. január 7-én 20 óráig Budapest I., V., VI., XIV. és XV.
M3-as autópálya ki- és bevezető szakaszán a Szilas pihenőhelyen a SHELL benzinkút melletti parkolókban, M3-as autópálya kivezető szakaszának szervizútján, a Wesselényi utca és a Szentmihályi út között, M3-as autópálya bevezető szakaszának szervizútján, a Széchenyi út és a Rákospalotai körvasút sor között, Szőnyi úton, a BVSC pálya és a Mexikói út között lévő parkolókban, Szőnyi úton, a BVSC pálya előtti parkoló teljes területén, Mexikói úti P+R parkoló felüljáró melletti útszakasz mindkét oldalán, Kacsóh Pongrác úti felüljáró alatt, Kacsóh Pongrác út szervizútján a Hermina út és a Borostyán utca között mindkét oldalon, Széchenyi fürdő kiszolgáló útján mindkét oldalon, a Kós Károly sétánytól 20 méteres szakaszokon, Széchenyi fürdő előtti félkörív mindkét oldalán, Paál László sétány Kós Károly sétány felőli félkörívének mindkét oldalán, Városligeti körút Kós Károly sétánytól 20 méteres szakaszon, mindkét oldalon, Hősök terén, Állatkerti körút mindkét oldalán a Gundel Károly út és a Hősök tere között, valamint a Robinson étterem előtti parkolóban, Olof Palme sétány mindkét oldalán a Hősök tere és a Műcsarnok mögötti szervizút között, Felvonulási téren a Műcsarnok melletti buszparkolóban, Dózsa György úton a Szondi utca és a Benczúr utca között, Lendvay utca mindkét oldalán a Dózsa György út előtt 20 méter hosszan, Andrássy úton és a szervizúton is, Kodály körönd teljes területén, Oktogon teljes területén, Bajcsy-Zsilinszky út mindkét oldalán a Markó utca és a Deák tér között, Alkotmány utca mindkét oldalán a Bajcsy-Zsilinszky út és a Kossuth tér között, Vajkay utca mindkét oldalán az Alkotmány utca és a Szalay utca között, Szalay utca mindkét oldalán a Honvéd utca és a Kossuth tér között, József Attila utca mindkét oldalán, Zoltán utca páratlan oldalán a Nádor utca és a Szabadság tér között, József nádor téren a József Attila utca felőli járdán, Széchenyi tér teljes területén, id. Antall József rakparton a Markó utca és az Eötvös téri felhajtó között, Budai alsó rakparton a Lánchíd alatt, valamint előtte és utána 20-20 méteres szakaszon, Clark Ádám téren, Hunyadi János út mindkét oldalán, Színház utca mindkét oldalán, Szent György utca mindkét oldalán, Szent György téren, Dísz téri parkoló teljes területén.
Lezárásra kerül: 2016. január 7-én 12 órától 2016. január 7-én 16 óráig a Budapest V., Kossuth Lajos tér,
2016. január 7-én 13 óra 20 perctől 2016. január 7-én 14 óra 20 percig a 4-es számú főút az M0 autóút és a 400-as számú főút között, M0 autóút a 4-es számú főút és az M3 autópálya között az M3 autópálya irányába, az M3 autópálya fővárosi bevezető szakasza a belváros irányába, a Kós Károly sétány, az Andrássy út, a Bajcsy Zsilinszky út, az Alkotmány utca,
2016. január 7-én 15 óra 30 perctől 2016. január 7-én 16 óra 10 percig az Alkotmány utca, Bajcsy Zsilinszky út, József Attila utca, Széchenyi tér, Lánchíd, Clark Ádám tér, Alagút, Hunyadi János út, Dísz tér,
2016. január 7-én 16 óra 10 perctől 2016. január 7-én 17 óráig a Dísz tér, Hunyadi János út, Clark Ádám tér, Alagút, Lánchíd, Széchenyi tér, József Attila utca, Andrássy út, Kós Károly sétány, M3 autópálya kivezető szakasza, M0 autóút a 4-es számú főút és az M3 autópálya között a 4-es számú főút irányába, 4-es számú főút az M0 autóút és a 400-as számú főút között.
A megállási tilalommal érintett területekről a megállási tilalom
hatályba lépését követően a Budapesti Rendőr-főkapitányság a
gépjárműveket elszállítja. A Budapesti Rendőr-főkapitányság kéri a járművezetőket és az üzemeltetőket, hogy a megváltozott forgalmi rend szerint, fokozott figyelemmel közlekedjenek! Türelmüket, megértésüket köszönjük!
|
|
tomajer | 2015.10.22. 13:04:11 / # 341117 |
Föld alá terelik a meglepett pesti autósokatSzerző: Lencsés CsabaDátum: 2015.10.22. 05:45 Meglehetősen szokatlan a módszer, van is értetlenkedés. Pedig még égből lógó színes szalagok is simogatják az autókat. HIRDETÉS Ön ül az autójában Budapest közepén, szokás szerint halad A-ból B-be, miközben kedvenc mulatós zenéje jókedvvel tölti meg az utasteret. Mondjuk, éppen a József Attila utcából fordítja be kocsiját aznapi úti célja a Sas utcába, amikor olyan 150 méter után valami nagyon furcsa, és addig sosem tapasztalt dolog történik. Elfogy az út. Pontosabban a nyílegyenes Sas utca totálisan véget ér (lezárták felújítás miatt, nincs tovább), és ideiglenesen kihelyezett táblák beterelik Önt és vidáman zengő járművét a föld alá. Mégpedig egy robotizált mélygarázsba, ahol gépek liftezik 5 különböző földalatti szinten az autókat. Ilyet még a sokat megélt pesti ember sem nagyon látott. Ön természetesen nem száll ki az autójából, hiszen esze ágában sincs parkolni, éppen szeretne eljutni kocsijával az imént említett B pontba. Így aztán előre nyújtott nyakkal nézelődik, hogy mi van, erősebben markolja a kormányt, lassít picit, óvatosan elevickél jobbra, aztán balra, majd ismét jobbra, mígnem egyszer csak feltűnik a kijárat, nagy gázzal máris visszakapaszkodik a mélyből a föld napsütötte felszínére. Visszaáll a világ rendje, újra a Sas utcában tekerheti fel a hangerőt a négy magyar Michelin-csillagos étterem egyikének teraszán étkező gurmék megdöbbenésére. (Az utca legismertebb politikusa, Schmuck Andor is feltűnik szokásos fekete öltöny/fehér ing/fekete nyakkendős szerelésében, széles mosollyal köszön, majd tovább baktat.) "Naponta olyan 500 autós megkérdezi, hogy akkor most hogyan tovább" - meséli a mélygarázs egyik alkalmazottja a bejáratnál. Ilyen forgalomirányítási megoldással - miszerint egy közút forgalmát ideiglenesen egy működő mélygarázsba terelik, majd onnan vissza az útra - hozzánk hasonlóan az erre autózók sem találkoztak. Megkérdeztük a BKK-t, és két dolog derült ki: 1, kérdésünkre nem tudnak hasonlót említeni az elmúlt évtizedből 2, nem hozzájuk tartozik ez a felújítás Végül megtaláltuk a kivitelezőt, akivel végig jártuk és fotóztuk ezt a különleges szakaszt. Jöjjenek velünk! Ez itt a meglehetősen forgalmas József Attila utca. Mögöttünk kezdődik az elegáns Andrássy, balunkra a deszkás srácokkal teli Erzsébet tér, előttünk valahol a Lánchíd a Dunával, túloldalán a szépséges Várral de mi mindjárt jobbra fordulunk a Sas utcába, ahol elautókázunk a Bazilika előtt. Pontosabban mégsem, de ez mindjárt kiderül. Jobbra már jelzik a táblák, forgalmirend-változásra kell számítani Egyelőre a legfontosabb, egyúttal legérdekesebb infó a 2 méteres magasságkorlátozás egy nyílt utca bejáratánál Kanyarodunk rá a Sas utcára, na, itt aztán van minden, akár a cirkuszban. Piros-fehér szalag vízszintesen kifeszítve 2 méter magasan, felette lógó szalagok, két oldalt KRESZ-táblák (gyanús lehet már itt az LPG-s tiltás), és még egy biztonsági őrt is kiállítottak. Két lehetősége volt a felújítást elindító önkormányzatnak - mondja Tóth Sándor, a kivitelezést koordináló Belváros-Lipótváros Városfejlesztő Kft. projektmenedzsere -, vagy lezárjuk teljesen az utcát, vagy hosszabb ideig tart a felújítás ugyan, de szakaszos lesz a lezárás, viszont közben a mélygarázsba terelve az átmenő forgalmat, változatlanul használhatják az autósok az utcát. Minél kevesebb problémát és fennakadást akartunk okozni az autósoknak, és a vendéglátóhelyeknek, így utóbbi mellett döntöttünk Valaki máris segítségre szorul, pedig a java még hátra van. Az őr szerint sokan kérdezősködnek, a taxisok pedig dühöngenek, amikor leszereltetik velük a 1,2 méteres tetőantennát Kiforgatták az autók a díszkő egy részét, ezért a felújítás. Karácsonyra szeretnék befejezni A Sas utca és neves teraszai. Valami felsejlik a távolból az autósoknak Balra kerítés, Behajtani tilos tábla és jobbra, lefelé mutató Kötelező haladási irány tábla tereli a föld alá az autósokat. A Suzuki és a BMW kanyarodott is lefelé Ellenben ez a férfi a Borával megpróbálta a lehetetlent, tovább menni a felszínen. Ez még neki sem sikerült, kis gondolkodás után visszatolatott Aztán bizonytalanul lekanyarodott az ismeretlen mélybe. Tóth Sándor állítja: az autósok félnek a mélygarázsoktól Ez a Bentley lendületesen érkezett, nyilvánvalóan rutinból hajtott le. Itt már nem szalag jelzi a 2 méteres magasságkorlátot, a közlekedést a KRESZ szabályozza a föld alatt az egyedi rendszámos luxusautósoknak is Hatalmas piros felirat jelzi az ide kényszerített átmenő forgalomnak, hogy itt emberek sétálnak. Van még belőle vagy 6-8 darab Ilyen kis maszek táblácskákkal is próbálják segíteni az eligazodást. Miközben itt álltunk, egy pözsós néni letekerte az ablakot, és kiszólt a kocsijából, hogy hát ő most jött le ide, de szeretne kimenni. Mi a teendője? Jobbra fordulás után van ez a kis egyenes, sok lelógó szalaggal. A Transporter még éppen hogy elfér, a szalagok és láncok már simogatják a tetejét Van itt forgalom bőven. Nem tudni, hogy 24 óra alatt hány ezer autó gurulhat át, Tóth szerint így is harmadolódott az utca átmenő forgalma a munkálatok miatt Nem mindenki tartja be az 5 km/órás korlátozást Pedig nem spórolt a kivitelező a figyelmeztetésekkel Aki parkol, ilyen kis bokszokba áll be balra, majd magára hagyja autóját, amit automatizált liftek süllyesztenek be a még lejjebb elterülő 4 szint valamelyikére Összesen 400 autónak alakítottak ki helyet. A parkolás első órájának díja 600 forint, majd minden megkezdett félóra 250 forint, a havi bérlet 53 000 forint Kanyar balra, már nincs sok hátra Itt pedig jobbra, aztán már kint is vagyunk Ugye, mondtam Méterre pontosan addig tart a felszíni lezárás, amíg a mélygarázs elnyeli az autókat Ez még csak egy próbarakás, ilyen lesz majd az új útburkolat. Három lépcsőben újítja fel az utcát a Kft., a jövő héttől a mélygarázs kijárata és az Arany János utca közötti résznek állnak neki, ami zsákutca lesz Mivel minden decemberben jelentősen megnő a Bazilika előtti tér forgalma a díszes karácsonyi vásár miatt, akkorra szeretnék teljesen befejezni a munkálatokat. Addig viszont figyeljenek az autósok, lesznek még változások
|
|
tomajer | 2015.10.16. 09:50:03 / Módosítva / # 340972 |
Basszussss...... BKK - Budapesti Közlekedési KözpontMost vasárnap délelőttől a Krisztina körút–Szilágyi Erzsébet fasor–Széll Kálmán tér jelzőlámpás csomópont középső részén is megkezdődik a Széll Kálmán tér újjáépítése, ezért változik a tér közúti forgalmi rendje és több, a teret érintő buszjárat közlekedése is. A legnagyobb változás, hogy a Szilágyi Erzsébet fasor–Krisztina körút útvonalon a nagy csomópontban csak kétszer egy sávon haladhat majd a közúti forgalom. Ideiglenesen nem lehet majd a Szilágyi Erzsébet fasor felől a Margit körút, illetve a Dékán utca felé közvetlenül balra kanyarodni, ezért a BKK a Krisztina körút–Csaba utca–Várfok utca–Széll Kálmán tér terelőút használatát javasolja. Az új, várhatóan három hétig érvényes forgalmi rend főként a Szilágyi Erzsébet fasor felől a Széll Kálmán tér felé, illetve a Krisztina körútról a Szilágyi Erzsébet fasor felé közlekedőket érinti. A 21-es buszcsalád végállomását a Csaba utcába, a 128-as és a 129-esét a Széll Kálmán tér Margit körúti oldalára, a 139-es és a 140-esét pedig a Krisztina körútra, a Csaba utca torkolatához helyezik át. A 149-es buszjárat a közúti torlódások elkerülése érdekében ideiglenesen a tér érintése nélkül a Retek utcán keresztül közlekedik. A Budapesti Közlekedési Központ honlapján a www.bkk.hu/szellkalmanter aloldalon mindig elérhetők a rekonstrukcióval és az aktuális közlekedési változásokkal kapcsolatos információk.
|
|
tomajer | 2015.06.03. 16:56:04 / Módosítva / # 339554 |
|
|
tomajer | 2015.05.11. 16:33:14 / # 339241 |
Direkte rejtvényben montták el:-)
Előzmény: #339240 alelölülő 2015.05.11. 16:29:40 |
|
alelölülő | 2015.05.11. 16:29:41 / # 339240 |
Bécsi-Bogdáni?
Az hol van?
Előzmény: #339233 tomajer 2015.05.11. 15:15:37 |
|
tomajer | 2015.05.11. 15:15:38 / # 339233 |
Vigyázat! Mostantól mindent figyel a szupertraffipaxEddig csak a sebességmérő funkció működött élesben a rendőrség
által megvásárolt szupertraffipaxokban, a napokban elkészült a készülék
egyéb szabálytalanságok kiszűrésére alkalmas funkciókkal kibővített
változata, amit fokozatosan vet be a rendőrség – értesült a HVG. Nappal akár másfél kilométeres, éjszaka több száz méteres távolságból is képes kiszúrni a szabálytalankodó járműveket a tavasszal munkába állt, az ARH Informatikai Zrt. és az i-Cell Zrt. által kifejlesztett traffipax. Az Országos Rendőr-főkapitányság által 6 milliárd forintért megvásárolt, az út szélére vagy a rendőrautók „anyósülésére” helyezhető készülék nagy felbontású felvételeket készít. Ezek alapján mostanáig csak a sebességtúllépést mérték, illetve büntették, mostantól azonban fokozatosan munkába állnak az egyéb funkciókkal kiegészített típusok is. Ezek már rögzíteni tudják például a tilos jelzésen áthajtást, a záróvonal átlépését, a mobilozást vagy a buszsávban haladást. A készülék azt is jelzi, ha a forgalomból kivont, lejárt műszaki vizsgájú vagy körözés alatt álló jármű akadt horogra. A videotechnika révén a műszer nem egy adott pillanatban, hanem folyamatosan méri az elhaladók sebességét, így satufékezéssel sem lehet kijátszani a traffipax „éberségét”. Sebességmérésre alkalmas fix traffipaxokat év végéig 130 ponton helyez ki a rendőrség az utakra. Nemrég ilyen került a Bécsi út–Bogdáni út, illetve a Bécsi út–Pomázi út kereszteződésbe.
|
|
tomajer | 2015.04.16. 15:52:47 / # 338854 |
Elindult az új szupertraffipax. Aztán újra és újra és újraLétezik az, hogy egy profi sebességmérő készülék nagyobb és nehezebb, mint a korábbiak? Ráadásul folyamatos működési zavarokkal küzd, rettenetesen tükröződik a kijelzője és még mindig fejlesztik a szoftverét. Galéria: Traffipax a Gyömrői úton Na, kezd már jól működni? Spontán kérdés egy kétcsillagos rendőrtől a gépkezelő kollégája felé, csütörtök reggel a Gyömrői úton, ahol újságírók jelenlétében mérték az autók sebességét. Magyarországon nagyon fontos tevékenység a traffipaxolás, és nem csak azért, mert a gyorshajtások okozzák a legtöbb közlekedési balesetet. Azért is, mert minél több helyen mérnek, annál több pénz folyik be a költségvetésbe, esetenként minimum 30 000, maximum 300 ezer forint a sebességtúllépés mértékétől függően. És a válasz a kérdésre: megint újraindult. Gondolom sem az ARH Hungary, az új szupertraffipaxok gyártója, sem az Országos Rendőr-főkapitányság nem így tervezte ezt a reggelt. Ekkor még csak húsz perce ácsorogtam a szembe tűző napon, öt autónyi rendőr társaságában, három kényszerű újraindítás után. Bár egyenes az út, és nincs lámpa a közelben, ugyanakkor pokoli rossz a burkolat, ezért sokan eleve nem kínozzák nagy tempóval a kocsijukat. Használói eléggé eltérően értékelik az vadonatúj, magyar gyártmányú lézeres sebességmérők minőségét, de amikor érzik, hogy végre ki kéne mondani, ami egyértelmű, Kiss Csaba alezredesre, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályának munkatársára hivatkoznak, aki mindjárt megérkezik, és minden kérdésünkre válaszol. Én nem bánom a késést, mert a kollégái igazán fesztelen és barátságos embereknek bizonyultak. LejátszásSpontán rendőrök, üzemzavaros traffipaxGyakori szoftverfrissítésekkel és sok hibával működik a rendőrség legújabb csodafegyvere.Az új eszköz akár fél kilométerről kiszúrja a gyorshajtókat, majd amikor száz méteren belülre érnek, fotósorozatot készít róluk. Ezután mobilnetes kapcsolattal elküldi a mérés paramétereit a központba, és a nap végén letöltik a memóriájából a felvételeket. Így a rendszer elvileg manipulálhatatlan és gyors, már amikor minden klappol. Arra a kérdésre, hogy Habony Árpád mikrobuszát látná-e a rendszer, nem kaptunk egyértelmű választ,de a mentők, a rendőrség és a tűzoltóság autóit állítólag szintén bemérhetik. Vezetőik utólag igazolhatják, hogy azért mentek gyorsabban a megengedettnél, mert bevetésre siettek. Ilyenkor villognak és szirénáznak is, a habonyos kérdést pedig mindenki maga döntse el. Az új gépek később másfajta szabálysértések kiszűrésére is alkalmasak lesznek, de ezeknek a funkcióknak most még nyoma sincs. Szerencsére, jegyzem meg magamban, mert jobb volna előbb tökéletesre csiszolni az alapfunkciót. Sok programfrissítést vizionálok és ez az egész dolog a félkész géppel kicsit olyan, mintha az új rendőrségi Mercedesek váltjója most csak háromsebességes lenne, és későbbre ígérik az ötödik és hatodik fokozatot, becsszó. Galéria: Traffipax a Gyömrői útonA rendszeres leállások, adat- és műholkapcsolat-vesztések, illetve fagyások szüneteiben kiderült, hogy az S1 típusú gép elméletileg képes akár 3-6 autót is bemérni, mert a nagy dobozban komoly ipari PC működik, de sajnos a világ egyik legjobban tükröződő kijelzőjével készült és a kezelőfelületét szokni kell. Egy olyan olcsó tabletre gondoljanak, amely a fölé szerelt napellenző ellenére elsősorban a mögötte álló rendőr fehér ingének tükörképét veri vissza, ráadásul a kijelző fényereje nagyon kicsi. Biztosan mások az elvárások ebben a műfajban, de ezek a használatot nehezítő problémák eléggé mellbevágóak egy olyan gépen, amelyet mostantól jó tíz évig biztosan használni szeretne a rendőrség. 720 millió forintot költöttek a mobil traffipaxok legújabb generációjára eddig, a beszerzést az Unió támogatta és már javában telepítenek további több tucat fix sebességmérő eszközt a főutak mentén. Egy százados szerint az új rendszer, a látottak ellenére egyesíti a korábbi traffipaxok összes előnyét.Amikor rákérdeztem, melyek ezek az előnyök, azt felelte, hogy Kiss Csaba alezredes úr válaszolhat erre kérdésre. Fél tizenegy után öt perccel úgy döntöttem, hogy távozom. Egy kollégája ekkor, négyszemközt elárulta, hogy a tizenéves, szintén magyar Fama Laser különböző generációival jobban boldogultak. Talán elhívása volt a főnöknek, más helyszínre riasztották, ezért nem érkezett meg, mondta szintén ő. Galéria: Traffipax a Gyömrői útonAz ország összes rendőrségi traffipaxát egyszerre bevetették, mert tegnap és ma húsz EU-s ország részvételével zajlott a Tispol Speedmarathon akció. Hát itt kellett volna nagyot alakítaniuk az új, változtatható helyű komplex közlekedési ellenőrző pontoknak. Nem kétlem, hogy kevesebb volt a gyorshajtás ezekben a napokban és biztosan javulnak a baleseti statisztikák is. Ebben nemcsak Magyarország húsz éves útfelújítási lemaradása segít, de az is, hogy a rendőrök tényleg mindenhol ott vannak mostanában, ahol új autóikat és az új traffipaxokat sokan láthatják. Sajnos tavaly romlott a helyzet az utakon, mert míg 2013-ban 591-en vesztették életüket közlekedési balesetben, addig ez a szám 2014-ben 626-ra nőtt. A Gyömrői úti ellenőrzésen reggel nyolctól fél tizenegyig tíz autót állítottak meg, az egyik rendőr kezében tartott, indigós jegyzőkönyvbe, a települési naplóba rögzítette a gyorshajtó autók adatait, amikor a szél nem cibálta ki a kezéből a papírt. Galéria: Traffipax a Gyömrői útonHa jól láttam, a listán szereplő rekordert 81 kilométeres sebességgel mérték be, az intézkedésnek magunk is tanúi voltunk és annak is, hogy a gép néha fotónként külön mappába mentette az adott autóról készült sorozatot. Ez állítólag csak beállítási probléma, de nem is baj, mert így könnyebb kiszűrni a készülék véletlen bemozdulásakor lőtt hibás felvételeket. Egy ilyen mértékű gyorshajtásért amúgy 45 ezer forint bírság jár, de az ötvenes sebességkorlátozás ellenére csak a hatvankilenncel, vagy még gyorsabban hajtó autósokat büntetik meg.A személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek legfőbb oka valóban a gyorshajtás, más kérdés, hogy ezeknek az eseteknek csak kisebb része vezethető vissza az abszolút gyorshajtásra, vagyis amikor az autós gyorsabban megy a megengedettnél. Gyakoribb a relatív gyorshajtás, tehát amikor nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel megy a későbbi áldozat. Ezek ellen nem véd a traffipaxolás, pláne ez a mostani nem, mert a legújabb készülék még nem is készült el teljesen, csak már használják.
|
|
a-kinti | 2015.04.15. 19:56:35 / # 338847 |
|
|
Bátyó | 2015.03.09. 09:05:16 / Módosítva / # 338240 |
|
Fonódva csak a kalácsot tudom értékelni!
Előzmény: #337466 alelölülő 2015.01.11. 01:39:04 |
alelölülő | 2015.03.07. 10:53:47 / # 338232 |
|
|
a-kinti | 2015.01.11. 08:27:05 / # 337467 |
|
"Az építési munkagépek forgalma nappal nem zavarja majd a közlekedést a téren." Mi van veletek? Gyönyörűen lehet majd közlekedni
|
alelölülő | 2015.01.11. 01:38:13 / Módosítva / # 337466 |
Tökéletes időzítés. Most fonják össze a villamosokat a Margit hídnál, Bem rakpart és Fő utca napközben járhatatlan. Pont jó, hogy a Margit körút is felejtős lesz.
|
|
üvegtigris | 2015.01.10. 16:54:28 / # 337458 |
Pedig a hazai gyorsaságot ismervén ez magától adódik.He-He
Előzmény: #337457 tomajer 2015.01.10. 16:31:50 |