Témakörök > Droszt Híradó > Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) / A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
nagyonkedves | 2010.09.18. 15:59:53 / # 67633 |
|
Fogadókészség van, többi nincs...:DDD
Na jó, azé nem utállak benneteket...:)))
Szerintem nagyot javulna a társadalmi megítélés, ha elmondanátok, hogy mi fáj és közben megkérdeznétek, hogy mennyit adnánk, hogy ne fájjon annyira.
Örülnénk, ha megszólítanátok minket.
Mindenki örül, ha megszólítják :)
Én is nagyon örültem, mikor először hozzám szólt valaki itt :DDD
Előzmény: #67628 csogu 2010.09.18. 15:44:26 |
csogu | 2010.09.18. 15:59:49 / # 67632 |
Te egy üdítő színfolt vagy a spalettán:-)
Előzmény: #67629 nagyonkedves 2010.09.18. 15:51:37 |
|
csogu | 2010.09.18. 15:59:20 / # 67631 |
Nézd, ez egy szép és nemes feladat lesz...menj és kommunikálj velük: Klikk ide:-))
Természetesen értem én, amit mondani szeretnél, csak baromira nem sikerült kivitelezni:-(
Előzmény: #67630 hiénakutya 2010.09.18. 15:54:15 |
|
hiénakutya | 2010.09.18. 15:54:15 / # 67630 |
Csogu, az emberek kamázzák, ha megkapják azt a tiszteletet, hogy partnerként kezelik őket. Attól, hogy ezt sokan nem teszik meg, mi még megtehetjük.
Tescoba azért járok, mert az van nyitva éjszaka. Tejet, gyümölcsöt, zöldséget, tojást helyi termelőtől veszek, mert házhoz hozza. A gazdák trakeszos felvonulásánál pedig törzsvendég voltam.
Amúgy én megint csak nem vagyok mérce, úgyhogy nem értem, hogy jönnek ide az én vásárlási, vagy egyéb szokásaim.
Ennyi erővel mindenki lehetne hiéna. :-Dp
Előzmény: #67628 csogu 2010.09.18. 15:44:26 |
|
nagyonkedves | 2010.09.18. 15:51:37 / # 67629 |
|
Szerintem tévedsz.
Téged minden szolgáltató megkérdez, hogy miért mennyit vagy hajlandó fizetni, CSAK ÉSZRE SE VESZED.
Lehet így is, ez a profi módszer.
Nem direkt módon ti is tudjátok, hogy mi mennyit fizetnénk, a napi tapasztalataitokból.
Nincs olyan szolgáltató a világon, aki csak úgy elkezd szolgáltatni VALAMILYEN áron.
Ha meg de, akkor a kereslet úgyis nemsokára korrigálja azt.
De miért kéne végigzongorázni ezeket a lépéseket?
Legyetek akkor ti az elsők, akik megkérdezik közvetlenül a vevőt!
Tuti hírverés! :DDD
Még egyszer mondom: nekem megmagyaráztátok, hogy mi mennyi és miért.
Szerintem megérte. Vagy nem?:DDD
Előzmény: #67623 csogu 2010.09.18. 15:31:08 |
csogu | 2010.09.18. 15:44:26 / # 67628 |
Ekkora szélmalomharcra nem vagyok képes.
A problémádat azzal lehet megértetni, akinek erre van fogadókészsége.
Mivel nagy az ellenérdek és van egy társadalmi megítélés is, ami finoman szólva is negatív...így ha nincsenek érzelmi szálak (barát, férj, közeli rokon) baromira senkit sem érdekel, hogy mi a mi nyomorunk.
Vagy téged egy pillanatra is meghatna, egy multi gondja?
Vagy meghatottak a kistermelők...őstermelők gondjai?
Nem jársz Tescoba és a többi multiba?
Te csak Magyar terméket vásárolsz, ezzel erősítve a hazai gazdaságot?
Pedig ők kommunikáltak velünk.
Hmmm?:-))
Előzmény: #67626 hiénakutya 2010.09.18. 15:39:01 |
|
hiénakutya | 2010.09.18. 15:42:29 / # 67627 |
Már hogyne figyelnék!
Csak imádok szurkálódni. :-)))ppp
Előzmény: #67624 nagyonkedves 2010.09.18. 15:38:32 |
|
hiénakutya | 2010.09.18. 15:39:01 / # 67626 |
Nem gondolom, hogy nekünk úgy kell eljárnunk, ahogy más szolgáltatóknak.
Azt viszont gondolom, hogy szükségünk van társadalmi támogatásra, vagy legalább is arra, hogy ne forduljanak ellenünk.
Ehhez pedig az kell, hogy megértessük a problémáinkat a lehető legszélesebb körrel.
És tudom, hogy a legtöbb ember qrvára utálja a taxisokat, míg mondjuk a sarki büfést kevésbé.
Előzmény: #67623 csogu 2010.09.18. 15:31:08 |
|
nagyonkedves | 2010.09.18. 15:38:32 / # 67624 |
|
Hiénakutya úr, maga nem figyel!
Csak VÓTAM törzsutas de mán nem. :)
Én bezzeg betűnként olvasom a maga írásait és már elgondolkodtam azon is, hogy kinyomtatom magamnak a hiénakutya összest és aztat olvasgatom majd a helyközi járatokon a kiskegyem helyett :DDD
Ha pedig nagyon felidegesít (gondolok itt pl a bevezetőjében tett öszehasonlítási kísérletre), akkor IGENIS le fogom írni egy A4esre az egész hallotaxis életemet!!!
Előzmény: #67621 hiénakutya 2010.09.18. 15:24:38 |
csogu | 2010.09.18. 15:31:08 / # 67623 |
Az viszont vitathatatlan, hogy szükség van megfelelő kommunikációra az utazóközönség felé.
Itt töröm a fejem, hogy engem hol kérdeztek meg, melyik olyan szolgáltatásnál, amiben mint fogyasztó kiveszem a részem.
Melyik az, amelyik elkezdte megmagyarázni beavatva a részletekbe, hogy mi mennyi és miért.
Egy sem jut eszembe....max. annyit kaptam, hogy ennyi és kész, kell vagy nem?
De ismersz, esküszöm holnap reggel a szokásos piaci körutam alkalmával a kedvenc büfémben rákérdezek, hogy mi a fenéért emelkedtek az árak 4x-sére(!!!) az elmúlt 8 évben.
Reggel majd leírom.
Előzmény: #67621 hiénakutya 2010.09.18. 15:24:38 |
|
hiénakutya | 2010.09.18. 15:24:38 / # 67621 |
Szóval...
Van egy rendkívül szimpatikus politikus, aki ragyogóbbnál ragyogóbb ötletekkel kápráztatja el a budapestieket. Ingyenes BKV, alagút a Duna alatt (hosszában), a Városliget lefedése... Egy tájékozódó megbeszélés alkalmával ez a derék, jóravaló ember (?) is azzal állt elő, hogy
jó-jó, de meg kell kérdezni az utast is. :-Dp
Az utast nem kell megkérdezni, mert pontosan tudjuk, mit akar és ezzel a munkánk során nap mint nap szembesülünk is.
Az utas maximum 1000 forintért szeretne eljutni A-ból B-be, függetlenül attól, hogy A és B milyen távolságra helyezkedik el egymáshoz képest.
Az viszont vitathatatlan, hogy szükség van megfelelő kommunikációra az utazóközönség felé.
Milyen érveket lehet felsorakoztatni?
Nos, vannak dolgok, melyek az utast közvetlenül érintik és vannak, melyek közvetetten.
De mindenek előtt ki kell mondani: a jelenleg alkalmazott tarifák mellett a taxis apró trükkök százaira kényszerül a talpon maradás érdekében. Ismerünk költségcsökkentő és bevételnövelő megoldásokat. Ezek egy része legális, más része nem.
Hogyan lehet költséget csökkenteni?
Hát mondjuk úgy, hogy spórolok az autón. Nem hordom szakszervízbe; otthon, a ház előtt, vagy az udvari fészerben bütykölgetem. Olcsó, utángyártott, vagy bontott alkatrésszel pótolom azt, ami tönkrement. Használt, esetleg újrafutózott gumit vásárolok rá, télen is nyári gumival járok, esetleg fordítva.
Természetesen ez nem jelenti azt, hogy a budapesti taxik műszaki állapota rossz, hiszen évenként szigorított műszaki vizsgán veszünk részt, de például két különböző fékbetét, vagy gumi között méterekben lehet mérni a különbséget, ha hirtelenjében meg kell állni. Ugyanakkor azt is látni kell, hogy a műszaki vizsga a jármű pillanatnyi állapotának felmérésére alkalmas. Ezt lefordítom magyarra: tudok olyat, aki a vizsga idejére a kollégája azonos típusú autójáról rakta át a kerekeket a sajátjára. A taxik műszaki állapota nem csak azokat és nem csak akkor érinti, akik utasok és amikor utaznak, hiszen mindannyian közlekedünk valahogy.
Az sem mindegy, hogy a taxisok milyen mértékben veszik ki részüket a közterhek viseléséből. Az, hogy mennyi pénz folyik be az államkasszába, mindenkit érint, függetlenül attól, hogy
utas-e, vagy sem. Erre lehet azt mondani, hogy növelni kell az ellenőrzések számát, de egyrészt nem lehet minden taxis mellé ellenőrt ültetni, másrészt az ellenőrzés is pénzbe kerül. A tarifák közti hatalmas eltérések miatt maguk az utasok is hajlamosak alkudozni, amivel kifejezetten ösztönzik a taxist az óra nélküli fuvarozásra. Az olcsó taxi innentől kezdve meglehetősen drága, hiszen az eltitkolt jövedelmekből nem képződik sem adó, sem járulék. A költségvetés a szükséges pénzt máshonnan vonja el, esetleg az állam adókat emel, illetve hitelekből fedezi a hiányt. Az pedig nem olcsó móka és a törlesztést mindenki nyögi.
Most nézzük, hogyan lehet bevételt növelni!
A legegyszerűbb ismert módszer a munkaidő meghosszabbítása. Érdemes azon elgondolkodni, hogy egy fáradt, elcsigázott taxis jelenléte a közúti forgalomban, milyen kockázatokkal jár utasra és nem utasra nézve egyaránt. Ki szeretné például, ha a gyermekét az iskolai gólyabál után egy olyan taxis hozná haza, aki 16. órája kergeti a kilométereket, és ráadásul eleve frusztrált, mert napi szintű anyagi problémái vannak? Ki szeretne vele egy időben, egy helyen közlekedni?
A bevételek növelésének jól ismert módja a túlszámlázás.
/Kicsoda? Én??? Én soha!!! :-D/
Az utas kiszámítható szolgáltatást akar, márpedig a jelen körülmények között ilyesmiről csak mértékkel beszélhetünk. A visszaélések gyakorinak mondhatók és ezek visszaszorítására az ellenőrzések számának növelése rendkívül költséges és nem túl hatékony megoldás. Azt is meg kell jegyezni, hogy végtelenül korrekt számlázás esetén is jelentkezhet akár 100%-os eltérés tarifa és tarifa között. Az átlátható, egységes tarifarendszerhez szokott külföldiekben ez könnyen keltheti azt a benyomást, hogy a budapesti taxisok lopnak-csalnak-hazudnak, ami nem feltétlenül tesz jót az ország megítélésének, ez pedig mindenkinek rossz.
A gazdaságtalan, ráfizetést eredményező tarifák alkalmazására kényszerített taxis vagy alkalmazza a trükköket, vagy tönkremegy. Könnyen belátható, hogy a rendszerből első körben a tisztességes, korrekt vállalkozók kerülnek ki és a túlélési technikák alkalmazására nagyobb hajlandóságot mutatók maradnak bent...
A kiesők helyére gyakran helyismerettel nem rendelkező vidéki, esetleg külföldi munkavállalók kerülnek, akik után a legritkább esetben keletkezik adó- és járulékbevétel.
A becsődölt vállalkozók szintén nem járulnak hozzá a költségvetéshez, és a fogyasztói láncolatból is kiesnek; jövedelem hiányában nem vásárolnak és nem vesznek igénybe szolgáltatásokat, ezáltal más munkahelyek is veszélybe kerülhetnek.
Szintén alaptétel, hogy a tönkrement taxisok hosszabb-rövidebb ideig a szociális ellátórendszereket terhelik, és ezt ugye szintén mindannyiunk pénze bánja.
Van még valami, amiről célszerű szólni.
A jelenlegi dömpingáras tarifák alapvetően nem az utasért, nem annak kedvére születtek. Aki ilyen tarifákat alkalmaz, annak egyetlen célja a piac fölötti korlátlan ellenőrzés megszerzése oly módon, hogy a versenytársakat tönkreteszi. Borítékolható, hogy a piac megszerzése után az árakat gazdaságos szintre fogja emelni, így az áremelést csak elodázni lehet, de a fogyasztó azt megúszni nem fogja.
Jól látható tehát, hogy az olcsó taxi
-hosszú távon- mindenkinek kib@szott drága.
Tessék szíves lenni ezt közérthető formában egy A4-es papírra leírni!
Ha már egy dömpingáras cég törzsutasának tetszik lenni... :-)))ppp
Előzmény: #67610 nagyonkedves 2010.09.18. 12:08:05 |
|
nagyonkedves | 2010.09.18. 14:58:44 / # 67620 |
|
igeeen!
a kisasszony némileg ütődött...és baromira ráért...:DDD
ha valaki nem találja magát a fán még szólhat!
Előzmény: #67619 tomajer 2010.09.18. 14:49:26 |
tomajer | 2010.09.18. 14:49:26 / # 67619 |
Ezt a képet a kisasszonytól kaptuk!!!
Előzmény: #67617 Rocktaxi 2010.09.18. 14:29:43 |
|
nagyonkedves | 2010.09.18. 14:43:28 / # 67618 |
|
Na látod?
Akkor mi már meg is egyeztünk :)))
Most már csak a többieknek kell a többiekkel és kész is!
Előzmény: #67617 Rocktaxi 2010.09.18. 14:29:43 |
Rocktaxi | 2010.09.18. 14:29:43 / # 67617 |
Nem kevés! :-))
Optimális lenne! Egyenlőre!
Te akkor üdítő kivétel vagy, akit a taxis is elismer! :-)
Előzmény: #67615 nagyonkedves 2010.09.18. 14:00:51 |
|
nagyonkedves | 2010.09.18. 14:28:48 / # 67616 |
|
Ja!
Egyébként én is szolgáltatok, és én is estem már abba a hibába, hogy sok helyen akartam olcsó lenni.
2 évembe került kiokoskodni azt az árat ami nekem és a megrendelőimnek is megfelel.
Most már én válogatok közöttük és néhányan már megjegyezték, hogy kérhetnék többet is ezért a színvonalért, amit nyújtok.
Ezért persze meg kellett dolgoznom rendesen...
Úgyhogy szerintem mindent lehet csak rá kell jönni, hogy hogyan.
Előzmény: #67611 Rocktaxi 2010.09.18. 12:23:57 |
nagyonkedves | 2010.09.18. 14:00:51 / # 67615 |
|
Szerintem LEHET ilyen ár.
De nem ártana megérdeklődni, hogy lesz-e kit szállítani az áhított áraitokon.
Itt vagyok, mint élő példa.
3 Hónapja olvaslak benneteket és nézd meg, milyen szépen fejlődök :DDD
A boldog Plusos utasságtól eljutottam odáig , hogy most (jó jó félig már bariból és mindenképp demonstrative) minden alkalommal más cégtől hívok taxit.
A 3 havi olvasmányt kellene néhány mondatban megfogalmazni és feltenni a kérdést, hogy akko most mennyi az annyi amit még ki teccenek fizetni nekünk.
Egyébként meg a 3 havi olvasás meg a fél évnyi Plusozás ELŐTT egész életemben Rádiótaxival meg Cityvel utaztam és mindig kifizettem amit az óra mutatott + min 10% borravalót.
Úgyhogy nekem jó a 240. Neked kevés?
Előzmény: #67611 Rocktaxi 2010.09.18. 12:23:57 |
hiénakutya | 2010.09.18. 13:58:43 / # 67614 |
Szerintem ez az ötlet nagyon rendben van, remélem, eljut a szervezőkhöz!
Illetve, azt is remélem, hogy vannak szervezők... :-D
Előzmény: #67602 csogu 2010.09.18. 08:10:50 |
|
tomajer | 2010.09.18. 12:26:37 / # 67612 |
[b][font size=4]Nem értenek a szóból!
Szept 20.-án Hétfőn 11:00-kor
A TELE5 KÖZPONT ELŐTT [/font]
újra el kell magyaráznunk, hogy nem akarunk többet lefelé taxiórát állíttatni! [/b]
/tojást ne hozzatok....:-)/
Előzmény: #67610 nagyonkedves 2010.09.18. 12:08:05 |
|
Rocktaxi | 2010.09.18. 12:23:57 / # 67611 |
"mert szerintem azért minket is meg kellene valahogy szólítani ebben az ügyben :)
Mert ahogy a fuvarszervezők a ti fejetek fölött döntenek, úgy döntötök most ti a mi fejünk fölött. "
Sajnos minket sem kérdeznek meg arról, hogy mennyit szeretnénk fizetni az üzemanyagért meg a javításért, a piacon, a "toscoban", a fogorvosnál, a rendőrnek... :-(
Szerinted lesz olyan ár ami mindenkinek jó?
Főleg Neked, mint utasnak?
Mert ami Neked jó, az a taxisnak kevés!
Előzmény: #67610 nagyonkedves 2010.09.18. 12:08:05 |