Hozzászólások száma: 52
Ugrás a hírhez Oldalszám: 3
Témakörök > Hírek fórumai > Kegyelemdöfés! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
MCCCXCII 2009.05.29. 17:13:56 / # 4148
Moszt kósztoltam a taxiórát. Egész jó isze van. A műanyag részek jól fogyasszhatók. Szak a fémrészekkel gyűlt meg a bajom. Apropó! Nem tud valaki egy olszó fogorvoszt, aki visszarakná az elsző fogaimat? :-()
Sas882 2009.05.28. 17:18:12 / # 4147
avatar
anno 164 ft/km környékén mennyi volt a tagdij? 25e?

törölt felh. 2009.05.28. 10:49:03 / # 4146
avatar
Mindenki máskép csinálja:-) Ezt most találtam. A lázadástól sem riadnak vissza válságban a dolgozók Hazugságok, fenyegetések, a munka szabotálása, bizalmas információk lopása, vagy újabban a főnök elrablása - néhány eszköz, amit a dolgozók akkor alkalmaznak, ha valamivel - különösen a változásokkal - nem értenek egyet. Válságban az irodai hangulat is mélyponton van, nem ritka, hogy erősödik a nyílt konfrontáció, a dolgozók még a vezetőket sem kímélik, az ellenállás számos formáját bevetik ellenük, olykor még a bosszútól sem riadnak vissza. "Elrabolták főnöküket a Fiat-dolgozók Brüsszelben" - olvashattuk a hírt a közelmúltban. Az alkalmazottak így tiltakoztak a munkahelyek bezárása és az elbocsátások ellen. A válság terjedése óta megszaporodtak ugyan a főnökrablások, de az ellenállási, bosszúállási módszerek korántsem új keletűek: a dolgozók mindig is igyekeztek bosszantani a vezetőséget, ha valami nem tetszett nekik, vagy valamivel - legtöbbször a szervezeten belüli változásokkal - nem értettek egyet. Ki ne hallott volna már arról, hogy bizalmas adatok tűntek el egy cégtől, vagy egy alkalmazott feljelentette korábbi munkaadóját az adóhatóságnál, vagy egy kirúgott beosztott megfenyegette felettesét? De mi áll mindennek a hátterében? A személyes indíttatású ellenállás magatartási, kulturális, pszichológiai tényezőkre vezethető vissza. A pszichológiai tényezők közül talán a legfontosabb az ismeretlentől való félelmünk, a bizonytalanságkerülésünk, a status-quo megőrzésére való törekvésünk. A szervezeti lét ismert, elfogadott, begyakorolt állapota, az abban való cselekvés kisebb szellemi és fizikai energiát igényel, mint az újra való áttérés. Magánéletünket és szervezeti létünket szokásokkal, rutinokkal, programozott cselekvésekkel népesítjük be, hogy a bennünket körülvevő komplexitást mérsékeljük. A változás bizonytalansággal és a már megszerzett, "bebiztosított" értékek elvesztésének kockázatával jár. Az emberek pedig tudatosan és tudat alatt is sokat tesznek azért, hogy ezt a kockázatot kiküszöböljék. A változás fenyegetheti anyagi érdekeinket, az új eljárások, a korábbitól eltérő rutinok pedig olyan félelmet ébreszthetnek bennünk, hogy nem leszünk képesek az új követelményeknek megfelelni. Még egyértelműbb az ellenállás, ha a változás nemcsak a megszokottat, hanem magát a munkahelyet is fenyegeti. Az ellenállás talán legfontosabb szervezeti oka a hatalmi pozíciók féltése. A szervezet tagjai ilyenkor saját érdeküket nézik, nem a szervezet egészének érdekeit. A változások során megváltoztatni kívánt politikai-hatalmi rendszer általában nagyon komoly ellenállási tényező. Az elbocsátás, a létbiztonság elvesztésének kockázata a legerősebb ellenálláshoz is vezethet: ennek teljes fegyvertára előkerülhet a munkalassítástól egészen a sztrájkig. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy az ellenálló magatartás nem mindig tudatos, sőt, általában nem az. A bosszú és a magyarok A politikai csatározások miatt egyébként is feszült magyar közhangulatra a válság csak rátett egy lapáttal, sok munkahelyen kiábrándultság, rossz hangulat érezhető. - Egyre több a konfliktus a szervezetekben, és minél idegesebb a munkahelyi közeg, annál több a hiba, a kapkodás, az "ok nélküli" konfliktus. Ha két kollega például nem kedveli egymást, egy nyugodtabb időszakban eldolgoznak egymás mellett, mindez azonban megváltozik egy feszültebb légkörben és akár a nyílt konfliktust is könnyebben felvállalják - mondja Németh Gergely szervezetpszichológus. A bosszúállás, lázadás természetesen nem magyar sajátosság, kultúránkból, munkahelyi szocializációnkból adódik, hogy szeretünk furkálódni. - Nem szeretünk felelősséget vállalni, sunnyogunk, ahol tudunk. Abban a pillanatban pedig, hogy veszélyben érezzük magunkat vagy az egzisztenciánkat, palotaforradalmat indítunk - fogalmaz a szakember, aki azért hozzáteszi: legtöbbször végső elkeseredésünkben folyamodunk csak a nyílt agresszióhoz, vagy a bosszúhoz. Ellenállók... Recesszió idején az elbocsátás különösen sokkoló hatással lehet az egyénre, a kilátástalanság, a reményvesztettség könnyen agresszióhoz vezethet. Dühös állapotunkban első reflexként a vezetőt támadva úgy érezhetjük, némi elégtételt kapunk sérelmeinkért. Agresszív magatartást akkor tanúsítunk, ha úgy érezzük, sarokba szorítottak minket, és ez az érzés hatalmába kerít bennünket. Ez fokozottabban jelentkezhet azoknál, akik valamilyen okból kifolyólag - pl. alacsony iskolai végzettség, szaképzettség, nyelvtudás hiánya - hátrányos helyzetben érzik magukat és jóval nehezebben boldogulnak a munkaerőpiacon, így ha elbocsátják őket, fenyegetve érzik megélhetésüket, emiatt pedig könnyen fellázadhatnak. De az agresszió felbukkanhat a középosztály tagjai körében is, hiszen őket nyomja a hitelek törlesztése, egyik pillanatról a másikra elveszíthetik egzisztenciájukat. Ha az önmagukról kialakított képet - jó mintapolgár, családfenntartó, nincs ráutalva másokra - megrengetik, és nem tudják már betölteni ezt a szerepet, úgy érzik, kicsúszott a kezükből az irányítás, az indulatok rajtuk is eluralkodhatnak - magyarázza Németh Gergely. Előfordulhat ennek az ellenkezője is, amikor agresszió helyett apátiába kerül az illető, az utóbbi időben a válság miatt egyre több gazdasági vezetőnél lehetett ezt megfigyelni. ...és módszereik A dolgozók többféle módon tudnak borsot törni feletteseik orra alá. A lázadásnak passzív és aktív technikái is vannak. A passzív kategóriába tartozik például, ha a munkavállaló nem csinálja meg, vagy halasztja a feladatait, késik, elrontja a munkáját. A nyílt ellentmondás, a nyílt lázadás, a konfrontáció már az aktív technika típusai. A hárítás enyhe változata, ha a munkavállaló lassítja a munkáját, tönkreteszi a gépét. Ennél keményebb verzió már a lázadás nonverbális jelekkel történő kimutatása: az agresszív megnyilvánulások, ami testtartással, kézmozdulattal, szemkontaktussal fejezhető ki, de ide tartozik a nyíltabb verbális agresszió is, a szóbeli támadás vagy egy semmitmondó témán történő hajbakapás - sorolja a lázadás tipikus módszereit a szervezetpszichológus. - Minél irreálisabban, a normál logikát nem követően cselekszik valaki, annál elkeserítőbbnek találja helyzetét. Nagyon kiélezett idegállapotba kell kerülnie valakinek ahhoz, hogy olyan cselekedetre vetemedjen, mint a vezető nyílt elrablása, vagy megfenyegetése, hiszen ezek már a köztörvényesség határát súrolják - mutat rá Németh Gergely. A menedzsment sem ártatlan Az igazsághoz ugyanakkor hozzátartozik, hogy a munkahelyi lázadásokért sok esetben a vezetőség is felelős: a támadásokat következetes, hiteles vezetéssel meg lehet előzni - hívja fel a figyelmet Németh Gergely. A szakember úgy látja, sokan töltenek be úgy magas pozíciókat, hogy nem értenek a vezetéshez. Nemcsak a feladatokat kell kiosztani, számonkérni, az eredményeket követelni, hanem menedzselni kell a szervezeti hálót, építeni a csapatot. - Azt kellene vizsgálni, hogy miként működünk, mint szervezet, mint az egyénekből álló csoport. Mechanikus gép helyett szervezeti kultúrát, szociális hálót kellene építeni - hangsúlyozza Németh Gergely, aki szerint a vezetőnek óriási szerepe van a szervezet sikeres működésében. Ha egy vezetőt támadás ér, annak általában oka van, azt valamilyen cselekedetével kiváltotta. - Ha egy vezető pökhendi stílusban közli a leépítések tényét, ne csodálkozzon rajta, ha elrabolják - mondta a szakember. Előfordul azonban, hogy nem valódi tényeken, hanem félreértéseken, kitalációkon alapulnak a támadások, amelyek reagálására nem érdemes időt pazarolni, mert az ellenálló sokszor nincs is tudatában a cselekedetének. Németh Gergely szerint a támadásokkal szembeni leghatásosabb eszköz a csoport önismeret, a csoport fejlesztés, ha ez megtörtént, a problémákról nyíltan, őszintén tudnak majd beszélni a szervezet tagjai. Forrás: HR Portal

cooltaxi 2009.05.28. 10:19:02 / # 4145
avatar
Őszre 330 forintos eurót várnak A taxisgyilkosok kifejezés új értelmet nyert.Lám,nem csak fegyverrel lehet kinyírni minket!A pénzügyi világválsággal mi nem kezdhetünk semmit, de hogy a cégvezetőink is dobnak ránk egy lapát földet a tarifáikkal... Nincs tovább,Lépni vagy meghalni.

Tarif* 2009.05.27. 20:56:36 / # 4144
avatar
Bocsi. Napi 10 nem volt tisztán.
Tarif* 2009.05.27. 20:55:41 / # 4143
avatar
Komolyan mondom, hogy elgondolkodtató! Én a T5--nél vagyok. Sokat állok az agipon. Ők is ott púposkodnak és hallom amikor beszélgetnek. Kanyaronként valami 800 Ft-ot számolhatnak el tankolást és azt hiszem, bár nem esküdnék meg rá, 600 - 800 Ft órabérben vannak. Persze, ezt akkor is kapják, ha nincs fuvar és csak állnak. Bevallom, az utóbbi 2 hónapban én nem kerestem tisztán 10000 Ft-ot. Közben fizetem a tb, kötelező, tagdíj, stb. Ezek meg... Azt hiszem, hogy ott nincs külsős felvétel.
AdamGyak 2009.05.27. 20:50:07 / # 4142
avatar
Ha nem a sofőr tankol jól hangzik
Tarif* 2009.05.27. 20:48:05 / # 4141
avatar
Most nem azért, de ott ( Barátnál ) legalább fizetésért dolgoznak az emberek. Szerintem, aki napi 12 órát dolgozik ott, biztosan kap 6-8000 Ft fizetést. Úgyhogy, lehet, hogy most náluk jobb a helyzet, mint a legtöbb cégnél.

AdamGyak 2009.05.27. 20:38:32 / # 4140
avatar
A reptér azért nem lett annyi, mert aláment volna a barátnak... :(
törölt felh. 2009.05.27. 09:55:27 / # 4139
avatar
Mire odáig eljutnál, már régen megetted az autódat, taxiórádat, stb. Úgyhogy (emiatt) ne aggódj! :(
MCCCXCII 2009.05.27. 09:27:04 / # 4138
Ez azért meggondolandó! Mert az utast nagyon idegesíti, ha a forint olyan gyorsan pereg az órába, mint a századmásodperc a stopper órán. Bár ha jól meggondolom, akkor a kilométerenkénti 2 forintos díj esetén már talán nyugtató hatása van az utasra az óra pergése. Úgyhogy nyugalom, mert van még bőven tartalék a fuvardíjban. Egészen nulláig lehet konvergáltatni. De ha eljutunk idáig, akkor nagy bajban lesznek ezen akciók kitalálói, mert a törvényen kell majd módosíttatni, hogy a taxis fizethessen a majd az utasnak, s e téren még nincs maximálva a hatósági ár:-DD
JFilpo 2009.05.27. 07:22:50 / # 4137
avatar
Jó az nekik! Különben nem csinálták volna. :))
tomajer 2009.05.27. 07:19:14 / # 4136
Nem volt egyértelmű? Alacska-Békásmegyer túrát. Ééérteeeed...? 2700.- jó Magyar forintééé! :-)
JFilpo 2009.05.27. 05:43:36 / # 4135
avatar
Na mesélj mit hallottál?
tomajer 2009.05.27. 01:28:33 / # 4134
Lényegtelen. Ha ezen múlik, egy pillanat alat el lehet törölni egy ilyen előírást, hogy ne ők legyenek a hibásak. És akkor már csak magadra vethetsz, ha sajnálsz ilyen fontos dologra, hat-hétezer forintot:-)
Yuri 2009.05.27. 01:16:43 / # 4133
avatar
A 6iksz6-nál elő van írva a 20 ft-os lépés. Ebből indultam ki. Lehet, hogy a Rádiónál demokrácia van? :-D
tomajer 2009.05.27. 01:13:27 / # 4132
Senki nem tiltja meg a vállalkozónak, hogy elmenjen a taxióráshoz, és átállítsa az óráját forintonkénti léptetésre.
tomajer 2009.05.27. 01:12:00 / # 4131
Van rá egy fogadásom, hogy nem csökkenni, hanem növekedni fog a RádióTaxi létszáma az elkövetkezendő hónapokban, ha nem jön azonnali válaszlépés.
Yuri 2009.05.27. 01:10:59 / # 4130
avatar
Amúgy ezt értem. De hivatalosan nem hiszem, hogy lehetőség van olyan ár meghatározására, amit képtelenség produkálni az adóalap meghatározására szolgáló viteldíj-jelző készülékkel. Persze okoskodni, ügyeskedni, 2-3 ft-tal játszani lehet, de alapvetően ezt az összeget pontosan nem lehet belerakni az órába, tehát ha szélsőségesen nézem, ezzel adócsalásra kényszerítik a vállalkozót. (Lehet, hogy tévedek, mert nem ismerem betéve a jogszabályokat, és lehet, hogy léteznek jogi kiskapuk erre az esetre is. De vajon minden Rádiós megkapta ezekhez a kiskapukhoz a kulcsot?)
admissarius 2009.05.27. 01:07:32 / # 4129
avatar
ez a pár semmirekellő cég vergődik ők a válság első áldozatai és sajnos a taxisok a járulékos áldozatok. aki eddig nem menekült el ezektől talán még nem késő csak így tehetünk bármit is ellenük és ha nem lesz taxisa akkor megrendelője sem lesz azok a címek meg megjelennek a "normális" társaságoknál. ettől a három cégtől kéne átvenni a taxisokat a többi társasághoz ezáltal lehetne őket kicsinálni.

Oldalszám: 3