Hozzászólások száma: 181
Ugrás a hírhez Oldalszám: 10
Témakörök > Hírek fórumai > Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
balagge 2018.02.16. 13:48:13 / # 347948
avatar

Azért bohózat ez nem kicsit de nagyon. Az még nem jutott eszébe a kedves fővárosnak, hogy küldessen ki egy "nemzeti konzultacio" nyomtatványt a budapesti taxi engedéllyel rendelkező vállalkozóknak? Kapnának választ a tarifaemelési kérdésre izibe. Nem 600-at de 5000-et, postafordultaval. 

Ha komolyan érdek(elné)li őket a véleményünk akkor esetleg kérdezzenek...:-)

tomajer 2018.02.16. 13:30:28 / # 347947
Ahova a veres keze beteszi a lábát, ott minden mocskos lesz :-(
szálka 2018.02.16. 13:13:18 / # 347946
avatar
Ha mindezt nem írod le, talán kitartok abbéli döntésem mellett, hogy elegánsabb csendben maradnom, ha már valamelyeset részese voltam mindannak, ami a 2013-as rendelettel megszületett. Akkor kaptunk hideget-meleget, kritikát és támogatást is. Voltam én magam is áruló és tolvaj geci, szakmagyilkos és  politikusnak készülő féreg haszonleső. Most, évekkel később nem akartam a leghangosabban ordibáló lenni a partvonalon állók közt. De kimondom, amit ez az új társaság csinál, az aljasság a javából.
tomajer 2018.02.16. 12:29:41 / # 347945

Szépen lassan eljutottunk odáig, hogy el kéne törölni a fix tarifát, amiért 20 éve küzdöttünk.
GRATULÁLOK SAPKA!
Remélem mindenki látja, kik kardoskodnak e mellett, kik lájkolják ezeket a hozzászólásokat?
Van a szakmánknak egy rétege, aki mindig is a többieken élősködött (most is ezt teszi) Ők ugyan nem érik el a 12%-ot, de közelítik.
Nem emlékeznek rá, hogy miattuk volt húsz évig maximált tarifa.
És a 150.- os másik oldali szerencsétlenek miatt ... Ök egészítik ki a hiénák, 4-5%-át 12-re) meg nem is lehetett rajta emelni.
Újra ezt szeretnék elérni.
Mert hisz nekik tök mindegy mennyi a hivatalos tarifa. Úgyis beárazzák az utast, és aszerint viszik, amit kinéznek belőle.
Nekik teljesen rendben lenne, ha mi megint 150.-el járnánk! :-(

Én a vitát befejeztem.
A szavazás eddigi állása el lett küldve a Tarlóséknak.
Aztán úgy döntenek ahogy jónak látják.
Szerintem, a 88-12-es arány egyértelmű. A 650 szavazat egy nap alatt, szintén.
Köszönöm mindenkinek aki szavazott, és elmondta a véleményét.


tomajer 2018.02.16. 09:24:00 / Módosítva / # 347944

Miért kéne idegeskedni?

Megvan a 600. szavazat.


Köszönjük az eddigi aktivitást.
Aki még nem szavazott, de szándékozik, az tegye meg, mert 11:00-kor elküldjük a fővárosnak az eredményt.
A képre kattintva lehet megtalálni a szavazást.


focilabda 2018.02.16. 08:36:31 / # 347941
Na és 😂  Akkor az volt a sapka érdeke, most meg ez..... 😂😂
cheater 2018.02.16. 08:11:44 / Módosítva / # 347940

Az Európai Taxis Egyesület követelései 2017. 03. 27-én:


-Az illegális személyszállítók elleni azonnali határozott fellépés

 - Az illegálisok ellenőrzésére elkülönített 960 millió forint elszámoltatása

 - Az illegális személyszállítók ellenőrzési jegyzőkönyveinek bemutatása

 - A budapesti taxirendelet általános megvitatása

 - A fix tarifa felülvizsgálata (éjszakai, hétvégi és ünnepnapi felár)

 - A diszkriminatív "Freelancer" matrica megtárgyalása

 - Szeneczei Balázs Főpolgármester-helyettes elektromos taxi nyilatkozatának számonkérése



Én nem látok ebben se reklámot, se repteret.

focilabda 2018.02.16. 08:09:46 / # 347939
Nyugtatót vegyünk be elötte?
tomajer 2018.02.16. 07:40:08 / # 347938

tomajer 2018.02.16. 07:22:49 / Módosítva / # 347937

Valóban így lehet, mert én csak bátortalanul megjegyeztem a fészen, hogy:



Id Bors Valér Mindennek és mindenkinek van ára ugye ....

Id Bors Valér 30 ezüst

Majercsik TamásMajercsik Tamás Meg egy szép merci használatra

Id Bors Valér 😥😥

Csertek RolandCsertek Roland Irigy vagy? Napok ota figyelem a kommentjeidet Tomajer, de nalam kihuztad a gyufat. Te senkihazi, hanyszir voltal te targyalni barhol is???! Azon kivul, h eljottel fotozni, barhol is mint "nagy kepviselo" megjelentel??
Annyira okos, es hozzaerto va...Bővebben

István CsertekIstván Csertek Milyen használatra te hajléktalan?

Amire én csak ennyit tudtam reagálni:



Majercsik Tamás István Csertek Örökbe Sapi?
Vigyázz, ne hagyj benne semmit ami a tied, mert ha viszik, nem kérdezik, mi, kié?!? :-P


Nem tudom, a blaháról elláttak e-é annak idején a reptérig ...  mert most ugye ellátnak ...
De azokat a gyönyörű passátokat is vitte a lízingcég, amikor a szinesnek már nem kellettek ...   tök mindegy volt, hogy a kolléga fizette rendesen a részleteket ...  mert szineséktől az a lóvé nem ment tovább!

cheater 2018.02.16. 07:10:10 / # 347936

Az igaz hogy a Sapka egy épp olyan szép új mercivel dolgozik, mint amik most nagy igyekezettel kikerültek a Budapest taxi égisze alól? Ez már csak a rossznyelv vagy valóban igy van?

focilabda 2018.02.16. 06:20:50 / # 347935
Nincsenek még teljesen torzsáig lerágva 😊Azt még megvárják....
admissarius 2018.02.16. 05:30:53 / # 347933
avatar
Remelem mar tobben leadtatok a szabadjelzot!
tomajer 2018.02.15. 18:32:12 / # 347921



Mint akik jóvégezték dógukat ! :-(

tomajer 2018.02.15. 18:14:51 / Módosítva / # 347920

tomajer 2018.02.15. 12:35:53 / # 347919

Mégsem lesz taxis tarifaemelés?

Egy szervezet mentő ötlettel állt elő. A többiek nem olyan lelkesek.

Nincs még lejátszva a taxis tarifaemelésről szóló vita. A fővárossal folytatott tárgyalás után az Európai Taxis Egyesület azt közölte: a taxikon a reklám elhelyezése kiválthatja a tarifaemelést, mivel azzal pluszbevételhez juthatnak a fuvarozók.

A szervezet közleménye szerint megállapodtak abban, hogy nem emelik a tarifákat, mert annak nincs kidolgozott mértéke. Emellett egyetértettek abban, hogy növelni kell a taxisok bevételét, ehhez elengedhetetlenül szükséges a járműveken elhelyezett reklámok engedélyezése.

Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes közleményben reagált erre. A városvezető azt közölte: az egyeztetésen az Európai Taxis Egyesület kivételével és a Budapest Taxi részbeni egyetértésével a taxisok és a fuvarszervezők, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara képviselői ismételten a tarfiaemelésre tettek javaslatot. Egybehangzóan rögzítették továbbá, hogy a későbbiekben a taxisok költségcsökkentését célzó – akár konkrét jogszabály-módosítást tartalmazó – javaslatot dolgoznak ki.

„A fővárosnak nem kitűzött célja a tarifaemelés, de ha a taxisok egyértelmű többsége annak módjával és mértékével egyetért, és azt a BKIK-val közösen kezdeményezik, nem fogja meggátolni” – írta a főpolgármester-helyettes.

Elutasította azt a javaslatot is, hogy reklámokat helyezzenek el a járműveken. „A taxikon elhelyezhető reklámok engedélyezése tekintetében a Főváros álláspontja alapvetően változatlan, azaz a jelenlegi egységes, letisztult megjelenést értéknek tekinti, azon nem kíván változtatni” – áll a közleményben.

Az egyesület szerint a taxisszervezetek egyetértenek abban is, hogy a Budapest Airport nem tartja be a taxisrendeletet, ezért a BKK-nak fel kell szólítania a repteret, hogy az érkezési oldal fedett részén minden taxinak tegye biztosíthatóvá az utasok elérését.

Az MTI ezzel kapcsolatban megkereste a Liszt Ferenc-repülőtér üzemeltetőjét. Hardy Mihály kommunikációs igazgató azt közölte, hogy a Budapest Airport minden szempontból betartja és lehetőségeihez képest betartatja a budapesti taxisrendeletet. A repülőtér teljes mértékben elégedett a jelenlegi taxitársaság szolgáltató tevékenységével, ezért a mostani rendszeren nem kívánnak változtatni.

A főváros is reagált a repülőtéri taxizással kapcsolatban. „A Budapesti Airport Zrt. magánterületén működő taxidroszt státuszának megváltoztatására a Főváros nem rendelkezik hatáskörrel, annak használata tőlünk független, pályázati úton elnyert vagyon értékű jog. A repülőtér más taxisok általi használhatóságának feltételeit a BKK, a Budapest Közút és BA Zrt. közötti háromoldalú megállapodás tartalmazza, mely megállapodás módosításának lehetőségét – amennyiben lesz erre vonatkozóan egységes javaslat – természetesen megvizsgáljuk” – áll Szeneczey Balázs közleményében.

A vitában megszólalt Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója is. Facebook-posztjában arra hívta fel a figyelmet, hogy a mostani vita megint nem ad választ arra, hogy „rengeteg a csaló hiéna, állandóak a szabálytalanságok, és nincs megfelelő erejű ellenőrzés, hatósági fellépés”. És azt sem oldja meg, hogy közös fővárosi taxiapp és a részmunkaidős taxizást ösztönző (legális Uber) rendszer híján csúcsidőben kevés a taxi Budapesten. Ezek megoldása nélkül szerinte nem születhet jó taxiszabályozás.

Vitézy Dávid
20 órája ·

1. A tarifaemelés kapcsán a passzív fővárosi hozzáállás szerintem nem helyes, a Fővárosi Önkormányzat hatósági ármegállapítóként az utasok érdekeit is figyelembe kell vegye - nem múlhat kizárólag a taxisokon, az ő kezdeményezésükön a tarifa emelése, ha azt egy fővárosi jogszabály és nem a piac határozza meg. Amikor az árakról tárgyalnak a taxisok érdekképviseletei a Fővárossal, akkor ott a Főváros dolga lenne az utasok képviselete.

2. Helyes a főváros álláspontja a reklámok kapcsán: nagy hiba volna visszatérni a reklámmal borított taxik korába.

3. A két legfontosabb, alapvető problémára a mostani vita egyáltalán nem ad választ:
- rengeteg a csaló hiéna, állandóak a szabálytalanságok, és nincs megfelelő erejű ellenőrzés, hatósági fellépés;
- kevés a taxi Budapesten csúcsidőben, mert (1) nincs közös fővárosi taxiapp, (2) a szabályok a részmunkaidős, csúcsidei terhelést segítő taxizást nem ösztönzik (az Uber-féle modell taxiszabályozáson belüli, legalizált formája hiányzik).

Ezen problémák megoldása nélkül jó taxiszabályozás nem születhet.

Budapest portál | Folytatódtak az egyeztetések a taxisokkalAz Európai Taxis Egyesület által kiadott közleményben foglaltak pontosítása, illetve a hiteles tájékoztatás érdekében az alábbiakat rögzítem:budapest.hu

alelölülő 2018.02.15. 11:38:29 / # 347918
Kösz, de a lényeg csak annyi, hogy hazudnak éjjel, hazudnak nappal, minden csatornán.
tomajer 2018.02.15. 10:32:06 / # 347917
Az eredeti:

Újabb javaslat, a drosztrendelet módosítására.


....
....
....

A Budapes Airport Zrt. (BA) 2006. március 30-án sajtónyilatkozatot tett közzé, mely szerint a Ferihegyi repülőtér színvonalának javítása érdekében gyökeres változásokat tervez a reptéri taxi-szolgáltatás területén. (1. sz. melléklet) A BA elképzelései szerint nyilvános pályáztatást követően egyetlen személyszállító társasággal kötne szerződést a reptéri utas-felvételre. A BA ezzel egy időben infrastrukturális fejlesztéseket is végre kíván hajtani a terminálok előtt.
A Budapest főváros közterületein a taxiállomások létesítéséről használatának és üzemeltetésének rendjéről szóló 59/1999. (XI. 18.) Főv. Kgy. rendelet (a továbbiakban: R.) jelenlegi szabályozása szerint a fővárosi közterületeken lévő taxiállomások üzemeltetését a Fővárosi Közgyűlés által erre a célra alapított Taxiállomás Kht. feladata. Az R. 10. § (1) bekezdése azonban lehetőséget ad arra is, hogy amennyiben a közterület üzemeltetésével kapcsolatos feladatokat – önkormányzati rendeletet kivéve – jogszabály alapján más gazdálkodó szervezet köteles ellátni, vagy a közterület használatának jellege, illetve a közterülettel határos létesítményekkel összefüggő fokozott biztonsági követelmények azt indokolják, a Taxiállomás Kht. megállapodást köthessen az üzemeltetést végző gazdálkodó szervezettel a taxiállomás létesítéséről, fenntartásáról, működtetéséről és megszüntetéséről.
A BA ezen jogszabályi lehetőséggel élve kívánja a tervezett fejlesztéseit megvalósítani. Az általuk vázolt elképzelések technikai és irányítási elemei megegyeznek a nagyobb világvárosok repülőterein, vasútállomásain már működő korszerű taxi-szolgáltatási rendszerekkel. Az R. jelenlegi (a hagyományosnak tekinthető taxiállomás-használatot alapul vevő) szabályai azonban nem minden esetben felelnek meg ezeknek a korszerűbb követelményeknek, ezért szükségessé vált az R. megfelelő módosítása.
Az elfogadásra javasolt rendelet-tervezet (2. sz. melléklet) részletesen szabályozza, hogy a Taxiállomás Kht. és a speciális közterületen lévő taxiállomás üzemeltetési feladatait átvevő gazdálkodó szervezet között kötendő megállapodás esetén milyen, az általános szabályoktól eltérő előírások érvényesülnek, és ennek megfelelően a felek a megállapodásban milyen feltételekben állapodhatnak meg. Eszerint az R.-ben pontosan megjelölt esetekben a speciális közterületen lévő taxiállomások különleges szabályozása eltérhet az R.-nek a hagyományos taxiállomás-használatra vonatkozó egyes rendelkezéseitől, de egyúttal maga az R. szabályozza az eltérés módját és mértékét is. Az R. tehát rögzíti azokat a kereteket, amelyek között az új taxiállomás-használati rendszer igényeit is kielégítő tartalmú megállapodás köthető. Lehetővé válik ezáltal, hogy a kiemelt területeken színvonalasabb taxi-szolgáltatás valósuljon meg a pályázati úton kiválasztott, magasabb minőséget vállaló kizárólagos szolgáltatók igénybevételével, valamint korszerű utas-irányítási infrastruktúra kiépítésével és működtetésével.

Azóta szomorúan kell tapasztalnunk, hogy a taxisdroszt helyzete, a körülötte uralkodó állapotok nem változtak, tehát nem sikerült megvalósítani mindazt, ami miatt a rendelet módosítását a Közgyűlés elfogadta. A kialakult helyzetet jól írja le két cikk, amelyek a ferihegyi taxi szolgáltatás állapotát mutatja.

...

....


tomajer 2018.02.15. 10:28:05 / # 347916
Pl:

Nyomozás a ferihegyi taxis drosztok ügyében

Staudt Gábor, a Jobbik országgyűlési képviselője: - Én is ennyit tudok róla, hogy elrendelték a nyomozást. Nyilván az ügynek a hátterét, mint feljelentő, ismerem. Remélhetőleg az ügyészség és a bíróság még jobban meg fogja ismerni! Itt két mondatban arról van szó, hogy valamit a főváros a saját cégén, a taxiállomás-kezelő kft-n keresztül úgy adott ingyenesen üzemeltetésbe a Ferihegy Airport Zrt.-nek, hogy az több száz millió forintot beszedett utána, és a fővárosnak meg semmi nem jött ebből vissza, csak a problémák, hogy az emberek egy rendelt taxiból már az utóbbi időben nem is nagyon tudtak kiszállni, vagy beszállni. És egyáltalán, méltatlan ez a helyzet egy nemzetközi repülőtérhez, és egy ország fővárosához.
tomajer 2018.02.15. 10:23:20 / # 347915
Ha nagyon keresel, itt a hallotaxin megtalálod :-)
Oldalszám: 10