Hozzászólások száma: 22
Ugrás a hírhez Oldalszám: 2
Témakörök > Hírek fórumai > Ennyivel drágulhat a taxizás a fővárosban A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
szabadataxi 2018.02.13. 05:41:47 / # 347867
Ez itt a link,

és itt , a jobb felső sarokban lehet ajánlani, ahol jelöltem:



De ha az Index mobilapplikációját használod, azon én sem találom, böngészőből azonban telefonon is megjelenik, ugyanígy, főleg, ha a teljes nézetet választod.
Köszönöm.
focilabda 2018.02.13. 04:31:05 / # 347866
Segítenél egy linkkel? Esetleg egy printszkrín onnan is.Én mobilról irkálok és nem találom az indexnek azt a részét ahol tudnám ajánlani.
tomajer 2018.02.12. 19:03:21 / # 347863

rosszqtya 2018.02.12. 16:18:13 / # 347854
avatar
"a 2013-ban bevezetett hatósági viteldíj emelése azért indokolatlan, mert az üzemanyagár azóta nem nőtt,"

jaham, csak előtte a 10+ éves ár alatt felment 180ról 460ra, azt a veszteséget pl. esetleg illenék visszatermelni valamennyire! és akkor még nincs gyereség csak veszteség csökkentése! illetve szeretnék én olyan taxissal találkozni, akinek csak az üa a költsége, mert minden más folyamatosan emelkedik ugyebár, de az egyszerű emberek leragadnak az üa-nál....
balagge 2018.02.12. 08:30:13 / # 347851
avatar
Nos úgy gondoltam és  ajánlottam. Viszont nem fogjak kitenni mert ez szakmai téren felérne egy vödör hideg sósav magukra öntésével! 
szabadataxi 2018.02.12. 07:11:23 / Módosítva / # 347849
Kifejtettem kicsit bővebben is a blogomon ezt.

Ha esetleg úgy gondoljátok, ajánlható Index-címlapra, az Index2 oldaláról, a jobb felső sarokban lehet megtenni. Bár nagyon meglepne, ha ezt kiraknák az ablakba.
cukrosleves 2018.02.02. 23:26:48 / # 347773
avatar
Ilyen ez a taxisszakma! Tegye félre a decemberi bevétel egy részét januárra-februárra a fuvarszervező! Én is szeretnék fix bevételt minden hónapban, mint a karácsonyfa árusok! :D  Amikor pl. az Uber miatt drasztikusan visszaesett a forgalom, nekik akkor is megvolt a fix bevételük, a tüntetéseken való részvételt pedig megtiltották a taxisnak. Mi a fenére megy el Budapesten havi 4-500 millió tagdíj?Címeket vesznek, egymásra licitálnak, kedvezményt adnak a cégeknél? Itt beindul a mókuskerék, és egyre több tagdíjat kell beszedni amit aztán persze a taxis fizet ki. Ezért lenne jó a valamilyen módon beszabályzott fix tagdíj, ha már a fuvardíj, és az ÁFA-határ fix, mert az valamilyen szinten megkötné a kezüket, különben nagyon megfogja szívni mindenki miután lelakta az autóját, és mehet droidnak aprópénzért. A tarifaemelés után tutibiztos takkdíjemelés lesz mindenhol, többet kell majd a cégek zsebébe csúsztatni, hogy ne a másik cégtől rendeljenek autót. 
szabadataxi 2018.02.02. 20:55:35 / # 347772
Nagyon hidegen hagy, hogy mi a fuvarszervezők érdeke: egy fillért sem tartok méltányosnak, amiért nem kapok valamit. Az elmúlt hónapban a közvetített fuvarjaim ellenértékének felét tette ki a tagdíj (jó, én nem vagyok nagy címfelvevő, de ennél azért jobb szokott lenni az arány), ami egyértelmű ráfizetés nekem. Így gyakorlatilag azért fizettem, hogy reklámhordozója lehessek egy vállalkozásnak, amely belőlem él. Ezért körülbelül akkora hülyének érzem magam, mintha egy engem undorító mértékben lehúzó, nemzetközi cég hazai leányvállalkozásának gátlástalan kaszája után még az áfát is én fizetném be.
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.02.02. 16:44:18 / # 347771
avatar

Nem mintha bármelyik fuvarszervezőt is sajnálnám, akár csak egy percig is, de valamilyen szinten érthető az ő szemszögükből, ha kéne 20-30 ezer forintos alapdíjat fizetni (már ha be lenne vezetve bécsi mintára a hazai szolgáltatás). Ez a taxist is "motiválja", hogy a lehetőségeihez képest többet dolgozzon, ráadásul nem két forint fenntartani egy ilyen céget (bevételeikhez mérten persze lóf@sz, de  mégis több millió forint havonta, amit nem biztos, hogy bárki is a véletlenre bízna).

tomajer 2018.02.02. 16:22:03 / # 347770
Mi, mint taxisok ...   ebben egykalap alá vettem magam, a mezitlábasokkal :-)
Nem fogunk ezen összeveszni. 
Csak.
Abba a hibába esel, hogy olyasmit akarsz elérni, ami szöges ellentétben áll a fuvarszervezők érdekeivel.
Már eleve a kiállási díjtól is hisztériás rohamot kapnának.  Ha emellett, még ingyen is kéne hagyniuk, hogy a logójukat bárki használja, akkor minden követ megmozgatnának ez ellen.
Így se sok esély van, hogy ilyet támogassanak, tehát ellenükre kellene elérni ...  de ahogy te gondolod, abban a formában, teljesen biztos hogy lehetetlen.
Szerintem, egy 10-20 ezres alapdíj, méltányos érte.  (rendszerfenttartási díjnak nevezve mondjuk.
szabadataxi 2018.02.02. 16:01:57 / # 347768
Tehát az egyébként is lehúzott tagdíjfizetők finanszírozzák, hogy a címnepper logójára ne freccsenhessen sár. (Azt, hogy fizetni nem szeretünk, értem, csak a mondatod így értelmetlen.)
tomajer 2018.02.02. 15:53:02 / # 347767
Hááát, azért, fizetni nem szeretünk :-)
Ha van egy fenttartói díj, az belefér, és szűrőként működik.

szabadataxi 2018.02.02. 14:53:55 / # 347766
Ez alapdíjjal is megtehető, most is van olyan kufár, amelynek vannak "pártolótagjai", féláron. 
Én abban sem látok semmi kivetnivalót, ha egy címet sem vesz fel valaki egy hónapban, ha egyébként problémamentesen szolgáltat. Ha nem, attól egy alapdij sem tartja vissza. 
tomajer 2018.02.02. 14:48:55 / # 347765
Arra azt mondanák, hogy minden mezitlábas belépne valahova és soha egyetlen fuvart nem venne föl...  arra használná a matricát, szabadjelzőt, hogy lehúzza az utasokat.
És lássuk be, van benne valami ....
szabadataxi 2018.02.02. 14:46:36 / Módosítva / # 347764
Semmi sem indokolja a fix alapdíjat. Csak a kiállási díjjal megegyező leadó legyen fizetendő, más semmi. Ez a modell legközelebb Bécsben tanulmányozható. 
tomajer 2018.02.02. 08:31:47 / # 347759
A korrekt, jövőbe mutató elképzelés az lenne, hogy:

Tényleg fixálják a fuvarszervezési díjakat.
Egy fix alapdíj.  Minden cégnél egyforma. 
És egy fix díj fuvaronként.  Szintén persze minden cégnél egyforma.
Ezzel megmaradna a verseny, hisz amelyik több címet tud eladni, az többet fog keresni.

És ha mindehhez hozzárendelnének egy kötelezően alkalmazandó kiállási  díjat, és ennek a mértékéhez kötnék a fix fuvaronkénti leadót ...  konkrétan ezt adnánk le a fuvarkufárnak, az lenne a kánaán!
cukrosleves 2018.02.02. 08:19:29 / # 347758
avatar

Ha a vállalkozásunk érdekeit tartjuk szem előtt, ahoz hozzá tartoznak az utaskák is. Az utasokat kurvára nem fogja érdekelni, hogy havi 5 ezerrel drágább lett a bizti, és a szervíz drágább lett? Drágább lett?! Én egyáltalán nem érzem. De nyilván azzal nem lehet végigrodeózni a médiát, hogy a fuvarkufár díjak jelentős mértékben emelkedtek -lásd a mellékelt példát; milliárdokat vágnak zsebre- és ennyi még nem elég, többet szeretnének.

Az utas csak annyit lát, hogy 5.5éves autókkal rohangászunk, milliárdos bevételeink vannak, az utóbbi 8 éveben nem is volt infláció, de a taxi már 2x is drágult, hát persze hogy befognak inteni!

Majd mennek Limo-zni.

Sajnos ide jutott a fix tarifa, ami minket hivatott megvédeni a fuvarszervezők kizsákmányolása ellen, de most majd visszanyal a fagyi.

Ha fix a tarifa, akkor a fuvarszervezői díj is legyen fix!

cukrosleves 2018.02.02. 07:10:09 / # 347755
avatar

A társaságoknak milliárdos bevételeik vannak, a taxis pedig küzd mint malac a jégen... 

Valahogy ezen kéne egy kicsit fordítani. Ha megérkezik ez a tarifaemelés, a média megint rajtunk fog lovagolni, és a fuvarkufárok is emelni fognak, sőt a biztosítás is ennek alkalmából tovább fog emelkedni. És kussoljunk, mert emelkedett az áfahatár..

anyahajókabinajtóhajtogató 2018.02.01. 21:44:23 / # 347752
avatar
Igen, ezt láttam, de azt hittem van valami más is azóta.
tomajer 2018.02.01. 19:20:47 / # 347748
Oldalszám: 2