Hozzászólások száma: 414
Ugrás a hírhez Oldalszám: 21
Témakörök > Hírek fórumai > Onlány taxamétert kotyvasztanak a boszorkánykonyhában!!! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
csepeli 2016.11.16. 20:29:05 / # 346327
avatar

Melyik hordozható online pénztárgépek rendelkeznek jelenleg NAV engedéllyel ? Hol lehet ennek pontosan utána nézni , anélkül, hogy bemennék a NAV-hoz ?

Főbuher 2016.11.16. 12:49:54 / # 346321
avatar

A NAV kasszára újonnan kötelezettekkel kapcsolatos tájékoztatóját itt olvashatja el!2016.11.16., 05:09 Frissítve: 2016.11.15., 22:28

Kasszánként 50 ezer forint támogatást kaphatnak az online pénztárgépre 2017. január 1-jétől újonnan kötelezett vállalkozások a nemzetgazdasági miniszter Magyar Közlönyben tegnap megjelent rendelete szerint.

HIRDETÉS

A minisztérium számításaink szerint az összességében mintegy 20 ezer vállalkozásnak – akik 2017. január 1-től kötelezettek online pénztárgép használatára – majd’ két hónapja van arra, hogy a NAV-tól üzembehelyezési kódot kérjen, illetve beszerezze az átszemélyesítésre alkalmas, modernizált pénztárgépet. Azoknak a vállalkozásoknak, akik nem állandó üzemeltetési helyen nyújtják szolgáltatásukat – mint például a taxisok – GPS-sel ellátott, hordozható pénztárgépet kell beszerezniük.

A beszerzéshez anyagi segítséget nyújt az állam. Az új, műszaki paraméterekkel bíró pénztárgép beszerzése után 50 ezer forintos támogatás jár, amelyet a vállalkozások legfeljebb öt pénztárgépre vehetnek igénybe.

A támogatás igénybevétele gyakorlatilag semmilyen adminisztrációval sem jár. Az a vállalkozó, aki már megvásárolta a pénztárgépét, 2017. március 31-éig egy egyszerű igénybejelentéssel kérheti a NAV-tól a neki járó gépenkénti 50 ezer forintos támogatást.

A támogatás iránti kérelmet – a rendelet hatálybalépését követő 8. naptól – a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz lehet majd benyújtani. 

A támogatás a 2017. január elsejétől kötelezetteknek jár, azaz a gépjármű-javítási, karbantartási tevékenységet; a gépjárműalkatrész-kiskereskedelmet; a motorkerékpár, alkatrész kereskedelmét, javítását; a plasztikai sebészeti tevékenységet; a diszkó, táncterem működtetését; a textil, szőrme mosását, tisztítását, vegytisztítását, vasalását végzőknek, illetve a masszázsszalonoknak, fogyasztó- és karcsúsítószalonoknak, fitnesz-, testépítő kluboknak, valamint a taxisoknak és a pénzváltóknak.

A NAV kasszára újonnan kötelezettekkel kapcsolatos tájékoztatóját itt olvashatja el!


balagge 2016.11.09. 12:09:22 / Módosítva / # 346293
avatar

Eddig is adható volt kézzel írott számla az előírt gépi nyugtaadási kötelezettség mellett. Másképpen megközelítve, minden érintett tevkénységi kör esetén igaz, hogy gépi nyugtaadásra kötelezetté válik január 1-től. Minden attól fögg, helyesen értelmezték-e a vonatkozó jogszabályok összességét a NAV-nál mielőtt megírták az útmutatót.

balagge 2016.11.09. 11:59:28 / # 346292
avatar
"( abban nem vagyok biztos, hogy egyébként adható-e kézzel írott számla, vagy csak számlázóprogram által generált gépi, mert egyébként a gépi nyugtaadási kötelezettség fennáll a taxióra használatával )"Szerintem igen, mert a számlázóprogram is online adatszolgáltat, így kizárólag a kézi kibocsátású számlákról lehet/kell/vanértelme utólagosan adatot szolgáltatni az adóhatóságnak. A gyakorlatban ez annyit jelentene, hogy ha az utas kifejezetten számlát kér, akkor az m1 az adatszolgáltatásba, minden egyéb eset a droidtartóknál lásd mint most. :-( Akkor pedig mindenki más nyeli a nedűt, aki komolyan csinálná a történetet, ők pedig röhögnek a markukba. Mivel nem lesz a fedélzeten online lófasz, nem lehet látni a továbbiakban sem, hogy a 10 autós kft 3 alkalmazottja 4 órára bejeltentve hogyan tesz bele az autókba napi 150 óra használatot.  VAGY valamit elhallgat a NAV-os összefoglaló.
szálka 2016.11.09. 11:33:40 / # 346289
avatar
Feltéve, ha a "droidtartó" kötelezi az alkalmazottját, hogy az minden utazás után számlát állítson ki az utas részére, annak pontos nevével és lakcímével. Ami -szerintem- elég kétséges, mert, ha a szolgáltatást igénybe vevő nem számolja el költségként az utazás díját, akkor nem kötelezhető az adatok megadására.
De, kiírható a műszerfalra, hogy az utazás feltétele az adatszolgáltatás.......

( abban nem vagyok biztos, hogy egyébként adható-e kézzel írott számla, vagy csak számlázóprogram által generált gépi, mert egyébként a gépi nyugtaadási kötelezettség fennáll a taxióra használatával )

balagge 2016.11.09. 10:49:23 / # 346288
avatar
Ok. Szóval, ha a droidtartók vállalják hogy a kibocsátott számlákat sorszám szerint és adatokkal benyújtják a tárgyhónapot követő hónap 15. napjáig akkor mentesülnek az online kassza üzemeltetése alól. Ez valami vicc? :-)
tomajer 2016.11.09. 09:47:48 / # 346283

Tájékoztató az online pénztárgép használatára kötelezett adóalanyi kör bővüléséről és

az ezzel kapcsolatos teendőkről


I. Online pénztárgép használatára kötelezett adóalanyi kör bővülése (NGM rendelet 1.

melléklet)

A pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek

forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok

adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 48/2013. (XI. 15.) NGM rendeletet módosító

9/2016. (III. 25.) NGM rendelet előírásaiból következően 2017. január 1-jétől az alábbi –

2009. október 15. napján hatályos TEÁOR 08 besorolás szerinti – tevékenységet folytató

adóalanyok is kizárólag online pénztárgéppel tehetnek eleget nyugtaadási kötelezettségüknek,

amennyiben tevékenységüket üzletben, mozgóboltban végzik.

2017. január 1-jétől online pénztárgép használatára kötelezettek

• 45.20 szerinti gépjárműjavítási, -karbantartási tevékenységet végző adóalanyok

Ide tartozik a gépjárművek javítása és karbantartása [mechanikai javítás; villamossági javítás;

elektronikus befecskendező rendszer (injektor) javítása; általános szerviz; karosszériajavítás;

gépjármű-alkatrészek javítása, beleértve a gépjármű motorját; mosás, fényezés stb.; festés,

szórásos lakkozás; szélvédő, autóablak, -ajtó, -zár javítása; gépjárműülések javítása] a

gumiabroncs és a gumibelső javítása, felszerelése vagy cseréje, centírozás, kerékbeállítás; a

korrózióvédelem; az alkatrészek és tartozékok felszerelése (nem az autógyártás részeként,

folyamatában).

• 45.32 szerinti gépjárműalkatrész kiskereskedelmi tevékenységet végző adóalanyok

Ide sorolandó a gépjármű-alkatrészek, -tartozékok, -felszerelések (gumiabroncs és gumibelső;

gyújtógyertyák, akkumulátorok, járművilágítás, elektromos alkatrészek stb.) kiskereskedelme.

• 45.40 szerinti motorkerékpár, -alkatrész kereskedelmi, javítási, karbantartási

tevékenységet végző adóalanyok

Ide tartozik az új és használt motorkerékpárok (beleértve a mopedet is) kereskedelme; a

motorkerékpár-alkatrész és -tartozék kereskedelme; a motorkerékpár karbantartása és javítása.

• 49.32 szerinti taxis személyszállítási tevékenységet végző adóalanyok

Ide tartozik a személyszállítás taxival és a személygépjármű bérbeadása vezetővel együtt.


• 66.12 szerinti értékpapír-, árutőzsdei ügynöki tevékenységből kizárólag a pénzváltási

tevékenységet végző adóalanyok

Ide sorolandó a pénzváltó irodák tevékenysége.

• 86.10 szerinti fekvőbeteg-ellátási tevékenységből kizárólag a plasztikai sebészeti

tevékenységet végző adóalanyok

Ide sorolandó a rövid és a hosszú távú kórházi ellátás, azaz a kórházak gyógyító,

diagnosztikai, kezelési tevékenysége, az elsősorban fekvőbetegek ellátására irányuló,

közvetlen orvosi felügyelet alatt végzett tevékenységek, mint az orvosi és egészségügyi

szakszolgáltatás. Ezek közül azonban kizárólag a plasztikai sebészeti tevékenység tartozik a

kötelezetti körbe.

• 93.13 szerinti testedzési szolgáltatási tevékenységet végző adóalanyok

Ide tartozik a fitnesz- és testépítő klubok és létesítmények szolgáltatása.

• 93.29 szerinti máshova nem sorolt egyéb szórakoztatási, szabadidős tevékenységből a

kizárólag tánctermi, diszkó működtetési tevékenységet végző adóalanyok

Ide sorolandó a tánctermi, diszkó működtetési tevékenység.

• 96.01 szerinti textil, szőrme mosási, tisztítási tevékenységből kizárólag mindenfajta

ruházat (beleértve a szőrmét) és textil géppel, kézzel mosási és vegytisztítási, vasalási

tevékenységet végző adóalanyok

Ide tartozik mindenfajta ruházat (beleértve a szőrmét) és textil mosása és vegytisztítása,

vasalása stb. géppel vagy kézzel.

• 96.04 szerinti fizikai közérzetet javító szolgáltatási tevékenységet végző adóalanyok

Ide sorolandó a törökfürdők, szaunák és gőzfürdők, szoláriumok, gyógyfürdők, fogyasztó- és

karcsúsítószalonok, masszázsszalonok stb. tevékenysége.

Tehát fenti tevékenységet folytató adóalanyok abban az esetben, ha tevékenységüket üzletben,

mozgóboltban gyakorolják, a termékértékesítésről, illetve szolgáltatásnyújtásról nyugtát

kizárólag online pénztárgéppel bocsáthatnak ki.

Üzletnek minősül a kereskedelmi tevékenység folytatása céljából létesített vagy használt

épület, illetve önálló rendeltetési egységet képező épületrész, helyiség, ideértve az

elsődlegesen raktározás, tárolás célját szolgáló olyan épületet vagy épületrészt is, amelyben

kereskedelmi tevékenységet folytatnak.

Mozgóbolt a kiskereskedelmi tevékenység folytatására kialakított jármű, illetve járműre

szerelt vagy általa vontatott eszköz.

Amennyiben az adóalany nincs tisztában az általa végzett gazdasági tevékenység TEÁOR

szerinti ágazati besorolásával, segítséget kérhet a Központi Statisztikai Hivatal

Információszolgálatától (info@ksh.hu).

A pénztárgép használati kötelezettség szempontjából az adóalany által ténylegesen végzett

tevékenység az irányadó, függetlenül attól, hogy az adott tevékenységet bejelentette-e vagy

sem. Mindez fordítva is igaz, a bejelentett, de nem gyakorolt tevékenység nem alapozza meg

a kötelező pénztárgéphasználatot.

II. Online pénztárgép használatára kötelezetté válók legfőbb teendői

1. Regisztrációs kód igénylése

Tekintettel arra, hogy az online pénztárgép üzembe helyezése kizárólag regisztrációs kód

birtokában lehetséges, szükséges PTGREG nyomtatványon a NAV-tól üzembehelyezési

kódot kérni. A pénztárgép regisztrációhoz szükséges egyedi azonosító igénylésére szolgáló

PTGREG adatlap, illetve kitöltési útmutatója a NAV internetes honlapjáról

(http://www.nav.gov.hu  Letöltések  Nyomtatványkitöltő programok  Egyszerű

keresés/Összetett keresés) letölthető.

Az adatlapot az elektronikus bevallás benyújtására kötelezett üzemeltetők elektronikusan

kötelesek benyújtani, egyéb esetben az adatlap papír alapon is benyújtható az illetékes adó- és

vámigazgatósághoz.

A NAV az üzembehelyezési kódot a kérelem elektronikus úton történő megküldése esetén a

beérkezéstől számított 5 napon belül a bejelentő elektronikus tárhelyére, a bejelentés postai

úton történő megküldése esetén a beérkezéstől számított 8 napon belül postai úton megküldi

az üzemeltető részére. Az üzemeltetőnek az elektronikus tárhelyére beérkezett regisztrációs

kódot célszerű letárolnia, illetve egy példányban ki kell nyomtatnia.

Amennyiben az üzembehelyezési kód nem kerül felhasználásra, azzal kapcsolatban az

adóalanynak elszámolási kötelezettsége nincs, azonban az illetéktelen felhasználás elkerülése

érdekében javasolt annak biztonságos helyen való megőrzése vagy megsemmisítése.

Figyelem! A nyugtaadási kötelezettség pénztárgéppel való teljesítésére 2017. január 1-

jétől kötelezett adózó az online pénztárgép beszerzéséhez támogatást igényelhet. A

támogatásra vonatkozó részletszabályokat – a vonatkozó rendelet kihirdetését követően

– a NAV külön tájékoztatóban jelenteti meg.

2. Online pénztárgép kiválasztása, beszerzése

Az engedélyezett online géptípusokról a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal

honlapján lehet tájékozódni (http://mkeh.gov.hu). Az adóalany ezen online pénztárgépek

közül választhatja ki az igényeinek és lehetőségeinek leginkább megfelelő online típusú

pénztárgépet. Fontos, hogy az újonnan pénztárgép használatára kötelezetté váló adóalany

kizárólag az új jogszabályi követelményeknek is eleget tevő pénztárgépet helyezhet üzembe.

Az egyes pénztárgéptípusokról, azok jellemzőiről, áráról stb. az érintett forgalmazók tudnak

felvilágosítást adni.

A beszerzés a pénztárgép megvásárlásával, vagy akár annak bérlésével is megvalósulhat.

3. Online pénztárgép üzembe helyezése

Az állami adó- és vámhatóság által megküldött, a pénztárgép üzembe helyezéséhez szükséges

üzembehelyezési kódról szóló értesítést a pénztárgép beszerzésekor az üzemeltető

kinyomtatott formában átadja az eladónak, aki azt, valamint az AP számot rögzíti a

pénztárgépben. (A pénztárgép bérlése esetén a gyakorlatban ez úgy kivitelezhető, hogy az

üzemeltetést végző bérlő az általa kért üzembehelyezési kódot átadja a pénztárgépet

megvásárló tulajdonosnak (bérbe adónak), aki annak segítségével az értékesítőnél üzembe

helyezteti a pénztárgépet.)

Ezt követően a pénztárgép adóügyi ellenőrző egysége kapcsolatba lép a NAV szerverével,

amely válaszüzenettel üzembe helyezi a pénztárgépet.

4. Szerződéskötés mobilszolgáltatóval

Az online pénztárgép online üzemmódjához nem internet kapcsolatra, hanem egyfajta mobil

adatkapcsolatra van szükség. Az adatszolgáltatáshoz szükséges adatkapcsolatot az online

pénztárgép Adóügyi Ellenőrző Egységébe (AEE) beépített SIM-kártya biztosítja.

Annak érdekében, hogy a közvetlen adatlekérdezéssel megvalósuló adatszolgáltatáshoz

szükséges adatkapcsolat folyamatosan biztosítva legyen, az online pénztárgép

üzemeltetőjének szolgáltatási szerződést kell kötnie a SIM-kártyát biztosító hírközlési

szolgáltatóval. A szolgáltatási szerződés az esetek jelentős részében az online pénztárgépeket

értékesítő vállalkozásoknál, forgalmazóknál is megköthető.

Az online kapcsolatot biztosító szolgáltatókra vonatkozó információk a NAV honlapján

„Tájékoztató az online pénztárgépek és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal közötti

adatkapcsolathoz szükséges szolgáltatást biztosító hírközlési szolgáltatókról [módosított]”

címmel közzétett anyagban érhetők el.

5. Egyedi mentesség kérése

Az üzemeltető a NAV-tól az erre a célra rendszeresített PTGM nyomtatványon kérheti az

elektronikus hírközlő hálózat útján történő adattovábbítás alóli felmentést (egyedi mentesítés),

abban az esetben, ha

 az online adatkapcsolat létesítéséhez szükséges elektronikus hírközlő hálózat önhibáján

kívül nem áll rendelkezésre, és az elektronikus hírközlő hálózat elérése külső antennával

vagy egyéb műszaki megoldás alkalmazásával sem biztosítható, illetve az aránytalan terhet

jelent számára (a NAV a kérelem elbírálása során figyelembe veszi a Nemzeti Média- és

Hírközlési Hatóság szakhatósági állásfoglalását is);

 tevékenységét közfeladatot ellátó intézményben végzi és a pénztárgép működése az

intézmény közfeladatainak ellátását zavarja, valamint az intézményen belül nem alakítható

ki olyan pénzátvételi hely, ahol a közvetlen adatlekéréssel megvalósított adatszolgáltatás

teljesítése a közfeladatok ellátásában nem okoz működési zavart. A kérelemhez mellékelni

kell a közfeladatot ellátó intézmény vezetőjének nyilatkozatát a fenti feltételek

fennállásáról.

Fontos, hogy az egyedi mentesség kizárólag az online adattovábbítás alól mentesít, az online

pénztárgép üzemeltetése alól nem ad felmentést. Továbbá az online pénztárgép használata

alóli mentesítésre kizárólag az említett két – jogszabályban meghatározott – okból van

lehetőség.

Végezetül említést kell tenni arról, hogy az Áfa tv. lehetőséget ad arra, hogy az adóalany

nyugta helyett számla kibocsátásáról gondoskodjon, mely esetben mentesül a gépi kiállítású

nyugtakibocsátási kötelezettség alól. Ugyanakkor, ha az adóalany a bizonylatadási

kötelezettségét online pénztárgéppel történő nyugtaadás helyett számla kibocsátásával

teljesíti, köteles az általa e tevékenységhez kapcsolódóan kibocsátott valamennyi számláról –

PTGSZLAH adatlapon – adatszolgáltatást teljesíteni az állami adó- és vámhatóság felé.

Annak eldöntésében, hogy mely esetekben áll, illetve nem áll fenn adatszolgáltatási

kötelezettség, eligazodást nyújt a NAV honlapján „Adatszolgáltatási kötelezettséggel érintett

számlák köre” címmel közzétett tájékoztató anyag.

Az adóalany adatszolgáltatási kötelezettségének pénztárgép használatra kötelezett

tevékenysége tekintetében olyan módon köteles eleget tenni, hogy az e tevékenységéhez

kapcsolódóan kibocsátott számlák keltét, sorszámát, a vevő nevét és címét, továbbá az

ellenérték adót is tartalmazó összegét, adómentesség esetén az ellenérték összegét a számla

kibocsátásának keltét alapul véve, naponkénti bontásban, havonta, a tárgyhónapot követő

hónap 15. napjáig, elektronikus úton megküldi az állami adó- és vámhatóságnak.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

balagge 2016.11.03. 13:28:15 / # 346265
avatar
Attól tartok ez tényleg csak álom marad. Akkor viszont csak beüzemelünk és fenn tartunk egy 150e Ft-s szart. Azért még reménykedni szabad...
tomajer 2016.11.03. 09:52:33 / # 346264
Mert az egy autó egy taxis szabályt soha a büdös életben nem fogják törvénybeiktatni!
Egyszerűen ellentétes minden normális gazdasági trenddel.  Miért ne vállalkozhatna valaki arra, hogy autóflottát tart fenn?  Miért ne indíthatna valaki igazi taxitársaságot, aholis ővé az autó, és valódi alkalmazottként alkalmazza a sofőröket?
A mai magyar módi ami nem frankó.  Pillanatnyilag a droidok, droidtartók felé lejt a pálya.
Az onlány órával, viszont ez a lejtés, nemhogy kiegyenlítődik, de a visszájára fordul.

Én simán el tudok képzelni egy céget, aki autóflottát kezel és ad bérbe vállalkozóknak.  Akkor csak a bérleti díj lesz áfás, és nem a teljes bevétel.  Simán el tudok képzelni olyan bérleti megoldást, amivel a bérleti díjat minimalizálni lehet, hogy ez az áfa ne legyen túl magas.  Pl az autó karbantartása, bizonyos feltételekkel a bérlő feladata.  Kvázi régi Volántaxis Gebin rendszer.
A fődarabok nagyjavítása, cseréje természetesen akkor is az autó tulajdonosát terhelik.

Rengeteg olyan lehetőség lenne ami nem torzítja a piacot, és szükség is van rá.
Mindenesetre, ha az onlány kassza végre manipulálhatatlan lenne (álom álom)  akkor az alkalmazottal való taxikáztatásnak befellegzett.

Aki nem képes vállalkozóvá válni, az itt nem fog taxizni.  Oszt ennyi.
focilabda 2016.11.03. 08:04:30 / # 346263
Ahhoz, hogy a droid adószáma legyen az órában nem elég egy onlány kassza bevezetése valamint megvásárlása.A droid azért droid mert nem képes (vagy nem akar) megfelelni a taxizás tárgyi feltételeinek.Akiknek vannak megfelelő papírjai, képesítései azok mi a fenének foglalkoznának a droidság intézményével?Az egy hatalmas ötlet, hogy a droidtartó átmegy kocsitulajba.Legalább nem kell aggódnia az extra profitjáért!Egy autó, egy taxis.Minek ezt a bérelgetést eröltetni?
tomajer 2016.10.30. 07:31:26 / Módosítva / # 346258
De ne 660 ezerrel számoiljunk, hanem az évi 8 millióval!

Normális életvitelű embernek, ez teljesen élhető.
Ha megtartod nagyságrendileg a heti két pihenőnapot, és az évi két hét szabadságot, az azt jelenti, hogy:

52x2=104 + 14= 118
365-118= 247 napot dolgozol.
8 000 000 : 247= 32 388.-


Háát, én szeretnék ilyen átlagnapokat minden kollégámnak!
balagge 2016.10.29. 19:58:56 / # 346257
avatar
És akkor jön, hogy a KATA-s egyéni vállalkozó által üzemben tartott gépjármű kinek a tulajdonában van, és mennyiért adja azt at üzemben tartásra... Különös tekintettel arra az esetre, ha nem is rokonok. Nem eletxű ingyen odaadni másnak az autódat, hogy évi 50-100e kilométert tekerjen bele. => kedves droidtartók állíthatnak ki számlát a bérbeadásról. 
balagge 2016.10.29. 19:54:16 / # 346256
avatar
Ez pedig azt jelenti, hogy 6-ról 8 millióra emelték a taxisok kedvezményes keretét. Ezt túllépni nem éri meg, mert akkor a következő években ÁFA körbe keveredik a delikvens, az pedig anyagi csőd. Ez kb havi 660e bevételt jelent. cipőkanalas ez is. Novemberbe megint sokaknak lesz tele az óra. Nem 40 % lesz a ÁFA. A KATA körben adómentes ( kivéve ÁFA) bevételi határ 12 millió. Ha azt meghaladod, akkor vizetsz 40% adót a különböztetre. 8 millió az alanyi mentesség határa, azt meghaladva pedig fel kell számítanod a ÁFA-t és be is kell fizetned. 
tomajer 2016.10.29. 19:41:18 / # 346255
Hááát, ugye, aki tud vállalkozó lenni, az vállalkozó lesz.  Azzal semmi baj.  Nem is lesz két órára bejelentve!
A pénztárgépnek lesz egy nagy előnye.  A vállalkozó is bérelhet autót!
Nna onnantól, mindenkinek egyenlő feltételek.  Aki nem akar beruházni, az bérel,  és szépen fizeti a bérleti díjat ...  az összes többi költsége fölött.

tomajer 2016.10.29. 19:39:09 / # 346254
Ne beszéjj máá hüjjeséget.

Nem lesz 40% az áfa.  az 27% lesz nyolcmillió fölött.  Ha olyan hülye vagy, hogy katásként eléred a 12 milliót, akkor viszont kiesel a katából, és mivel nem gyűjtöttél számlákat, mert még annyira is hülye vagy a teljes bevételed után kell az összes többi adót fizetned kköltségek nélkül.
De ezt felejtsd el.  Mert már nyolctól áfás vagy és úgyis lehúzhatod a rolót! :-)
Tehát, az a 12 a mi számunkra egy elméleti szám ... 
rosszqtya 2016.10.29. 18:43:55 / # 346253
avatar
tom öcsém! nem mindegy neked, hogy milyen vállalkozási formában dolgozik valaki? most a sok hókuszpók elmegy leteszi a taxivállalkozóit azt csinálja tovább! a droidtartó átmegy kocsi tulajba és droid lesz az üzemben tartó (ez most csak egy ötlet, nem böngésztem át az új szabályokat) és a droid adószáma lesz az órában(online kasszában) ennyi.
megmondom őszintén én inkább arra szállnék rá, hogy ki van 2 órákra bejelentve! hű ezt majdnem kifejtettem bővebben... 
rosszqtya 2016.10.29. 18:35:47 / # 346252
avatar
40% lesz 12m felett az áfa? :o)akkor mégiscsak van mire büszkének lennünk! az hogy világ elsők vagyunk benne, az egy dolog, de hogy kapásból 50% emeltek rajta, az nem kispálya! (a 27hez képest a 40%)
beautiful life 2016.10.29. 16:47:32 / Módosítva / # 346249
avatar
A 8 milla felett afat kell fizetni,fuggetlen,hogy melyik format valasztod, ez a lenyeg.
balagge 2016.10.29. 16:43:22 / # 346248
avatar
Ugyanarról beszélünk.
beautiful life 2016.10.29. 11:12:26 / Módosítva / # 346247
avatar
Nem! Sajnos sokan osszetevesztik a dolgokat! Az afahatar eddig 6 millio volt es teljesen veletlen a kata hatara is! Most 8 millio lesz az afa hatar, a kata hatara pedig 12 millio lesz. A kata es az afakor nem zarja ki egymast,csak eddig 40%volt amit a katanal be kellett fizetni,ha elerted a hatart,ami most 12 millio utan lesz.
Oldalszám: 21