Témakörök > Hírek fórumai > Az a szépséges múltunk A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2015.12.04. 16:25:14 / # 341754 |
Az első világháborútól a Rákosi-korszakigTaxi 1915-benTaxisok és taxik a dombóvári vasútállomás előtt (1931)Fiat taxik Kékestetőn, a Mátrai Magyar (Királyi) Gyógyintézetnél (ma Mátrai Gyógyintézet) 1932-benTaxi a mátraházai Pagoda Hotelnél (1934)Kerepesi út, a Keleti pályaudvar érkezési oldala, háttérben a Park hotel (1937)Taxi várakozik egy Alagút utcai taxiállomáson (1941)Mercedes taxi az Alagút utcában, jobbra a Pauler utca torkolata (1941)Szilágyi Erzsébet (Olasz) fasor, taxiállomás a Fogaskerekű végállomásával szemben (1941)Magotax típusú taxi (1946)Skoda 1102-es típusú taxi a Thököly út - Stefánia (Vorosilov) út kereszteződésében (1950)Teréz (Lenin) körút - Király (Majakovszkij) utca sarok. Renault Juvaquatre típusú taxi (1950)A Kádár-korszaktól a rendszerváltásigVolga taxi a Ferenciek terén (Felszabadulás tér) a Szabad sajtó út felé nézve. Háttérben az épülő Erzsébet híd (1964)Moszkvics taxi Miskolcon. Pozsonyi utca, szemben a Szentpéteri kapui toronyház (1965)Volga taxi Kecskeméten (Leninváros, Szabó Kálmán utca) 1966-banKrisztina körút a Vérmezőnél. Déli pályaudvar, háttérben az Alkotás utca házai (1967)Warszawa típusú taxi a Rákóczi út - Nagykörút kereszteződésében, háttérben a Corvin Áruház (1968)Taxi várakozik a szolnoki Vosztok (Tallinn) lakótelepen, Vöröscsillag (Városmajor) úti buszvégállomásnálEgy taxis pihen Polski Fiatjában (1971)Pétervárad utca 2., a XIV. Kerületi Tanács (ma Zuglói Polgármesteri Hivatal) előtt készült a felvétel (1972)Lada taxi áll Böszörményi úton (az Ugocsa utca sarkától a Nagyenyed utca felé nézve) 1977-benKönyves Kálmán körút, a Főtaxi telephelye (1979)Dacia taxi Flórián térnél, épül az Árpád híd lehajtója (1984)Wartburg taxi a Baross térnél (1990)Dacia taxik a Baross térnél (1990)
|
|
pupák | 2011.04.04. 10:31:45 / # 33978 |
|
szépséges múltról jut eszembe pár telefonszám, akár kvízjátéknak is. Nyereményt nem tudok adni, Google-t használni nem ér:)
294-000, 533-633, 555-000. A 666-666-ot és a 222-222-t direkt nem kérdezem, mert az túl könnyű:)
|
pupák | 2011.04.04. 09:48:32 / # 33977 |
|
Angyalka Budaligetre, Horgász Rákoscsabára, Kati Budakeszire, hogy csak a zsírosabbjait említsem... aztán a Marquard bácsi eladta az egész céget a Ringier bácsinak és vége lett minden jóságnak:( A lapzártát előbbre hozták és minden dolgozó mehetett haza BKV-val.
Előzmény: #33964 tomajer 2011.04.03. 10:07:02 |
pupák | 2011.04.04. 09:44:47 / # 33976 |
|
Bizony-bizony:) A nemzetközi távbeszélő, amit presztízs-kérdés volt felvenni, aztán ha nem sikerült másnap irány az URH szerviz:) A Móricz BKV meg a Szabihegyről felvéve az igazi:)
Előzmény: #33966 rosszqtya 2011.04.03. 20:26:40 |
rosszqtya | 2011.04.03. 20:26:40 / # 33966 |
|
a német-józsef távbeszélőre gondolsz? ;)))
de azért a móricz BKV se volt rossz!! ;)))
|
Dodi | 2011.04.03. 18:40:04 / # 33975 |
|
Kerepesi 29/b?
Magyar Hírlap.Csekkes fuvar,egy éjszaka 8-10 rendelés a négy égtáj felé.
A "salakról"nyomtuk vagy tucatnyian,minden éjjel.
Nem volt egyszerű a kezelő dolga:))
Előzmény: #33964 tomajer 2011.04.03. 10:07:02 |
turul | 2011.04.03. 17:18:44 / # 33974 |
Helló Bao!
Nem abból idéztem,de ez természetesen 1979-ben fordult elő.
Abban az időben alig volt kint az éjszakában 4-500 taxi a volánnal együtt.
Bizony előfordult az ilyen kiállás,de kérdezz meg néhány akkor már taxizó kollégát,talán megerősítik az ilyen eseteket.
Persze mai szemmel nézve ez valóban meseszerű.
Üdv.
Előzmény: #33972 Bao 2011.04.02. 21:36:20 |
|
Bao | 2011.04.03. 10:54:03 / # 33965 |
|
A Honvéd együttes.
Mentem egyszer onnan Hévizgyörkre.
:)
Előzmény: #33964 tomajer 2011.04.03. 10:07:02 |
tomajer | 2011.04.03. 10:07:02 / # 33964 |
Meséljetek.... mi volt a 29.-ben?
|
|
pupák | 2011.04.03. 09:39:42 / # 33973 |
|
A Kerepesi 29-re - sajnos - a nejem is már csak szép emlékekkel gondol... A legszebb korszakunk volt, és neki is a valaha volt legjobb munkahelye...
Előzmény: #33970 Dodi 2011.04.02. 16:31:45 |
Bao | 2011.04.02. 21:36:20 / # 33972 |
|
A taxismesék c. könyvből idéztél?
:)
Nekem sajna meseszerű...
:(
Előzmény: #33971 turul 2011.04.02. 16:51:45 |
turul | 2011.04.02. 16:51:45 / # 33971 |
Bizony volt,amikor az őrs v térről mentem az akkor még működő olimpia szállóba a szabi hegyre.Én voltam az éppen szabad autó.Ja és persze órával.Ez nem is volt akkor kérdés.
üdv.
:)
Előzmény: #33968 pupák 2011.04.01. 16:44:52 |
|
Dodi | 2011.04.02. 16:31:45 / # 33970 |
|
És a "Kerepesi 29" vagy a "Tőzsdepalota"? ?? :))
[b] [i] [font size=2]Az "álmodozás az élet megrontója, mely kancsalul festett egekbe néz".
[/font] [/i] [/b]
De tényleg szép idők voltak.
Előzmény: #33969 pupák 2011.04.01. 16:49:34 |
pupák | 2011.04.01. 16:49:34 / # 33969 |
|
Nem tudom azoknak jobb-e akik már nem tudhatják mit jelent a "van a gar-ba swarc?" kifejezés és a BKV, meg a József-Bacsó sarok? Ők legalább nem tudják, hogy manapság mennyire pocsék élet ez a taxikázás. De mi meg legalább tudjuk, hogy nem akkor rontottuk el, amikor abban az időben belekezdtünk, mert az bizony szép egy világ volt...
|
pupák | 2011.04.01. 16:44:52 / # 33968 |
|
Láttad-hallottad a filmben, amikor a kisasszony azt mondta a telefonban a Hármashatárhegy étteremnek, hogy a Délitől tud kocsit küldeni. És ez nem ám csak azt jelentette, hogy kicsit várni kell, hanem azt, hogy onnan órával mentünk a címre!
Előzmény: #33967 superbakker 2011.04.01. 14:10:12 |
superbakker | 2011.04.01. 14:10:12 / # 33967 |
|
Szívesebben lennék része annak a kornak...van egy jó ötletem mivel ma április elseje van álljunk ki úgy mint anno, a belvárosból felveszem urh-n a hármashatárhegyet és nyomom a gombot...lenne csodálkozás mikor beszállna a kedves utas.
|
turul | 2011.03.22. 15:33:58 / # 33963 |
Üdv a csapatnak!
Bizony én még az úgynevezett "Ciklopban" kezdtem 1975 ben.Ez a kertész u-i garage volt. Úgy örültem a ladámnak,mint az a bizonyos majom a .....
Persze akkor voltam 24 éves.A csajok szemében mi voltunk /taxisok / az ászok.
Senki nem válogatott akkor,hogy dohányzó vagy nő sofőr vagy alacsony építésű autó stb.Simán elfért még a négy utas is a ladában.Az első rendszámom: JB 39-65.
Ez egy rondazőld combi volt.
1979 től már a Priellében voltam.
Az első urh-ás autóra itt ültem.
Urh:2080.Ezt nem felejti el az ember.
No jó munkát!
|
|
murinho | 2011.03.22. 11:05:44 / # 33962 |
|
Jó volt látni, és egyben szomorú is.
|
jomeo! | 2011.03.22. 02:42:18 / # 33960 |
|
Azért Raksányi Bácsi nagy szám lehetett, ahogy 1913-ban taxizik!
Hogy járt akkor dolgozni? Gondolom, neki nem volt saját autója, tán volt lova?
Előzmény: #33959 Vazul 2011.03.22. 01:52:13 |
Vazul | 2011.03.22. 01:52:13 / # 33959 |
|
Ha figyelmesebben megtekinted, láthatod, hogy a zsigulinak több, mint 90 fokban nyílik a hátsó ajtaja, ezért kényelmesebb a beszállás, tehát mindjárt jobb a kedves utas első benyomása!
Főleg, - ami a legfontosabb - ha kapott végre taxit! :-)
Előzmény: #33956 Tomcab 2011.03.20. 13:50:14 |