Hozzászólások száma: 31
Ugrás a hírhez Oldalszám: 2
Témakörök > Hírek fórumai > Sokkal hamarabb jön a budapesti dugódíj A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2015.09.18. 16:58:14 / # 340705

Jön a dugódíj - íme a részletek!

ittlakunk.hu - MTI


illusztráció (Lakatos Péter - MTI)

Elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése Budapesten - mondta Tarlós István pénteken.

A főpolgármester szerint jelenleg kétféle javaslat van. Az egyik szerint a főváros teljes közigazgatási területén alkalmaznának egy "Budapest-matricát", amelynek az éves ára 5000 forint, havi ára pedig 450-500 forint lenne.
   
A másik javaslat egy kétlépcsős, kombinált rendszert irányoz elő. Ennek lényege, hogy egy "szűkebben vett" belvárosi zónában egy második díjat is bevezetnének - ismertette.
   
A fővárosi kerületi polgármesterek és szakemberek javaslata alapján a "Budapest-matricára" épülő rendszer bevétele évente 700-800 milliós lenne, de ha azt a budapesti lakosokra is kiterjesztenék, akkor 2-2,5 milliárdos bevételt is hozna. A szűkebb belvárosra vonatkozóan még nem határozták meg, hogy milyen mértékű díjat lehet bevezetni. A bevételt a közösségi közlekedés finanszírozására fordítanák.

A bevezetés időpontjára és a belső zóna elképzelt határára vonatkozó kérdés kapcsán a főpolgármester türelmet kért, de azt elmondta, hogy a belső zóna határáról még két elképzelés van.

tomajer 2015.03.26. 18:25:38 / # 338591

Ajajj!  Engem épp most átkoztak ki a fészen mert mertem néhány észérvet felvetni:-)

szálka 2015.03.26. 15:34:22 / # 338588
avatar

Remélem is  mert így 50 fölött már élvezni szeretném az életet. Glastonbury-ben zenét hallgatni, Nepálban zipline-ozni. Talán még ejtőernyőzni is visszamegyek. A szakma jó kezekbe kerül.

tomajer 2015.03.26. 14:17:22 / # 338584

Nyugi Szálka... majd most megmutatják a "fijjatalok" hogy hogy kell ezt! :-)

szálka 2015.03.26. 14:01:10 / # 338581
avatar

Ölellek azért a makacs kitartásért, amivel be akarod bizonyítani a csalhatatlanságodat. Alig tudlak követni, de őszintén beismerem, már nem is akarlak oly nagyon. 

Semmi logika nincs abban, ahogy ugrálsz össze-vissza időben. Rögeszmésen állítod, hogy mi tehetünk mindenről. Legyen úgy.

Egyszer ne a 2013 utáni időkkel foglalkozzak, hanem 2000-től kezdjek magyarázatokba. Utána számon kéred rajtam a 2013-as rendeletben leírt kötelezettségekből fakadó anyagi terheket. Mindjárt megnézem hogy van-e sapkám....vagy nincs, aztán szólok...


Komolyra fordítva  a szót.  Azt értsd meg, és veled együtt mindenki, aki esetleg elolvassa: legyen szó fuvarszervezőről, helyi önkormányzatról, nagypolitikáról...az ő erejük kizárólag a mi gyengeségünkben rejlik!!

Az érdekképviselet - főleg efféle szerény keretek között- annyit tehetett, hogy nyüszített a taxisok helyett, mert a taxisok 95%-a azt sem vette észre, hogy a lábán taposnak.  Én a magam részéről novemberben befejeztem, mert sok egyéb mellett elegem lett a taxisnak maszkírozott demonstratív szenvedőkből.


Úgyhogy itt  csak a gondolkodásban próbáltam volna segíteni. 

Ha én még egyszer taxis érdekvédelembe kezdek, abban már nem lesznek taxisok.   

Apuka 2015.03.26. 11:22:52 / # 338578

egy taxis vállalkozást nem csak a tarifa emelésével lehet nyereségessé tenni hanem a vállalkozás kiadásainak lefaragásával .is.
Elég hosszú a lista, melyek azok a tételek melynek csökkentése esetén rentábilissá válhat(na)
érdekes, hogy pl. az oly sokak által kritizált folyamatos tagdíjak emelése ellen nem lázadoznak a taxisok.
Nem kezdem fejtegetni sem ennek az okát, sem az egyéb rezsicsökkentési lehetőségek felsorolását, de ha te vagy bárki kizárólag a tarifa emelésében látja megoldás kulcsát, tévúton jár!
mindez mellett itt van a nyakunkon az uber és társai, akiknek egy taxitarifa emelés bődületes fuvarszám növekedést produkált volna!
A többit szálka érhetően kifejtette!

mezitlábas1 2015.03.26. 10:41:01 / # 338576
avatar

Ugye a fuvarkufárok emelték a tagdíjukat 2000 óta a kb.a duplájára vagy még jobban is.

A gépkocsik az alkatrészek, a drosztdíj a vizsgadíj a min.

bér emelkedése miatt a járulékok és még egy csomó terhet kaptunk és kapunk a nyakunkba (sárgitás, évkorlátozás, méretkorlátozás és a most készülő törvényben a tanfolyamok, vizsgák anyagi vonzata stb) ami mind növeli a kiadásainkat!

Közgazdászként szerinted az teljesen normális hogy a bevételünket csak a munkaóráink növelésével tudjuk növelni már 14éve mert a tarifa nem növelhető és lehetséges hogy a következő 14 éven belül sem fogják növelni mondván a 150 hez képest óríási tarifaemelés volt 2013 ban.

Hogyha ezt te mint" közgazdász" és mint érdekképviselő teljesen normálisnak és elfogadhatónak tartod akkor nagy baj van a gondolkodásoddal.

Egy teljesen laikus ember is tudja hogyha egy vállalkozás kiadási oldala folyamatosan és nem  is kismértékben nő akkor a bevételi oldalt is növelni kell mert különben egy idő után csődbe megy a cég!

Ugy néz ki ezt te nem akarod tudomásul venni.

A fuvarkufárokat meg ne keverjük ebbe, mert nekik csak az az érdekük , hogy a tagdíjuk minél magasabb legyen

a taxisoknak meg sokat kelljen dolgozni kevés pénzért, mert akkor nincsen se idejük se tartalék pénzük és nem tudnak szervezkedni ellenük!

szálka 2015.03.26. 03:20:19 / # 338570
avatar

Akkor tisztázzunk néhány dolgot! 

1. Ámulatba ejtő kitartással írogatsz mindenhova amiatt, hogy hiába kérte-követelte becses személyed a tarifa évenkénti változtatásának módját-lehetőségét, a fővárosi rendelet mégsem tartalmazza azt. Erre reagáltam azzal, hogy az inflációs adatok, mint egzakt gazdasági mutatók nem indokolják a világvége hangulatot.....vagy hangulatkeltést.


2. A Tgfsz legújabb kori szereplőin (vezetőin) számon kérni a 2000-től 2013-ig érvényben lévő maximált árat, vagy mértékének változatlanságát, az alig különbözik attól, mintha a pannonhalmi papnövendékeket tennéd felelőssé a keresztes háborúk miatt.

Az első kör -talán- 2005 körül alakult (erről tomajer biztos sokat tud mesélni)  és ugyanebben az évben már történt kísérlet a tarifamódosításra, ami teljes kudarcba fulladt a cégek ellenállása miatt.   2008-ban már a cégek is többé-kevésbé partnerek lettek volna az áremelésben, de akkor a városvezetés feküdt keresztbe a piac rendezetlenségére hivatkozva.

2011 óta írjuk a tgfsz újkori történetét....2013-ban életbe lépett az új (emelt) hatósági rögzített ár.  Kétségtelen, hogy ezzel egy olyan rendelet is, aminek betartása sok áldozattal is jár(t).  De most nem ez a vita tárgya.


3. Nézzük a sajátos logikádat!   Felháborítónak tartod, hogy a 2000-ben meghatározott 240/336 forintos tarifa nem növekedett évenként az inflációval azonos mértékben. ( ennek a tgfsz-es vonatkozásait fentebb már tisztáztuk, bár elvártál volna tőlünk egy olyan megállapodást, ami lehetőleg egyben kompenzálta volna az elmaradt éveket ) 

Te mint közgazdász, tarthatatlannak ítélve a helyzetet zokszó nélkül váltanál...mondjuk 7- 800 forintos kilométer díjra.                                                                                                                                                                                         Te mint taxis, biztos örülnél a heti egy fuvarnak.


Én mint közgazdász a te felháborodásoddal ellentétben azt állítom, ha a 2000-ben meghatározott 240/336 forintos tarifa által kínált kilométer díjjal szemben a taxisok tömegesen képesek voltak 9 évvel később 2009-ben 150 forintért leszerződni a Taxi Plus-hoz, vagy  éppenséggel a 2010 utáni években is 154  és 184 forint közötti árakon szolgáltatni, akkor bizony a 2000-ben meghatározott 240/336 forintban bőven volt tartalék.........................................................................

Aztán ülj le az íróasztalhoz és érvelj úgy, hogy közben nem válsz nevetségessé.

tomajer 2015.03.25. 20:32:53 / # 338564

Akkor még mindig 150.-el versenyeznénk az ubertarifával:-(

mezitlábas1 2015.03.25. 19:46:42 / # 338562
avatar

Kedves Tomajer!

Akkor pedig nagyon nagy hiba volt aláírni nektek, mert most lépten nyomon arra hivatkoznak, hogy a tarifamegállapítás az Érdekképviseletekkel egyeztetve és azok jóváhagyásával történt!

Nem kellett volna a neveteket adni ahoz, hogy a hájas seggüket mi ár alatt vesztességesen szállítgassuk!! ŐK PEDIG IDŐRŐL IDŐRE ÚJABB SZIVATÁST TALÁLNAK KI NEKÜnNk!

tomajer 2015.03.25. 19:30:43 / # 338560

Akár hiszed, akár nem, el lett mondva. 

Miután felkeltek a szék alól orvost akartak hívni hozzánk.
Ti egyszerűen nem hiszitek el, hogy a politikus leszarja a tényeket.  Csak a saját érdekei érdeklik.  Márpedig egy ennél is drasztikusabb áremelést nem toleráltak. 

Oszt pont.

mezitlábas1 2015.03.25. 19:06:07 / # 338559
avatar

Bocs de ezt amit az előzőekben leírtam, de ezt hogy most vagyis a rendelet megjelenése elött hol kéne tartani a tarifának Apuka is egy őszinte pillanatában leìrta visszakereshető!!

Tehát újra gratulálok!

Nektek ezt kellett volna tudatosítani a döntéshozokkal, de valamiért nem tettétek, ti biztos tudjátok miért -.csa nem hozzátok a szerintetek átlag agyatlan Taxis tudomására aminekt engem is tartotok!

mezitlábas1 2015.03.25. 18:55:22 / # 338558
avatar

Kedves Szálka!

Nem agyatlanul hanem nagyon is átgondoltan obégatok!

Nem a 280-as tarifa meghatározásától kellene számolni a tarifa elmaradásunkat, hanem a maximált ár neghatározása utáni tarifaemeléstől kb 2000-től.

Ettől az időtől számolva csak a ksh által közölt évenkénti inflációval- amit nem csak a vállalkozások hanem a BKV is érvényesített más a helyzet!

Akkor egy kis tényszerű adat:

Egy BKV jegy ára 2000-ben 85Ft

Most 350Ft

A minimál bér 22500Ft

Most 105000Ft!

Sorokhatnám még!

Tehát alapnak nem az önkényesen a döntéshozók által hasraütésre megállapított minden gazdasági azámìtást nélkülöző a ti jóváhagyásotokkal meghatározott tarifát-amit a döntéshozók is elismernek egy kormányhivatali beadvány válaszában-kéne alapul venni

Tehát összefoglalva kb 13 évig nem volt korrigálvava a tarifa ami felháborító amikor évről évre nőttek a kiadásaink!

Ne mondd, hogy ezt Te vagy ti nem tudjáto!!!

Tehát megint csusztattok és mellébeszéltek!!!!!!


szálka 2015.03.25. 15:33:19 / # 338542
avatar

Annyira szórakoztató az agyatlan óbégatás....ha kérhetem: még-még-még...

Bár, tulajdonképpen teljesen normális ebben a közegben. Maximum 3 leírt mondat, vagy a beszélgetőcsatornán 3 perc elegendő ahhoz, hogy a mindig jól értesültek és agyoniskolázottak átkozni kezdjenek bárkit vagy bármit, akinek és aminek valaha köze volt az érdekvédelemhez.  A történések mögött meghúzódó események ismerete, vagy nem ismerete a legritkábban zavar bárkit is a véleményalkotásban.

Miközben a magyar gazdaság egészére nem mondható el az általános árcsökkenés, de tény, hogy 2014-ben jóformán 0% volt az infláció, sőt tulajdonképpen deflációs hatások érvényesültek. 2015-re 1.5%-os inflációt várnak...2016-ra 3%-ot.

Számold ki mit jelentene tarifában, ha szövegszerűen benne lenne a rendeletben az "infláció mértékével megegyező arányú tarifaemelés". 

( én is tudom hogy kell demagógnak lenni: többet annál, mint ami benne sincs ) 

A változó költségek akár indokolhatnak idővel tarifaemelést, de ezt előre, mintegy biankó aláíratni velük.....legalábbis kétséges lett volna.

Anélkül, hogy kiselőadást tartanék,  a költséghatékony működésnek léteznek más formái is, mint a leegyszerűsített taxisgondolkodás, miszerint vagy kapok tarifaemelést, vagy csinálok magamnak.  Esetleg mindkettő egyszerre. Lásd még a fixtarifa utáni ügyek tucatjait a megtolt órákkal.

Azoknak akik mindennel elégedetlenek, az örök hőbörgőknek szoktam javasolni, hogy tegyék szívükre a kezüket és vegyék számba hány fuvart csinálnak egy évben -olyat amikor bekapcsolják az órát- függetlenül attól, hogy beülős vagy rendeléses....és szorozzák be 150 forinttal...azzal a ""csak"" 150-el, amivel az alapdíj emelkedett. 

Tudom, minden lehetne több, minden lehetne jobb, de tényleg indokolt permanens szitokáradatban fürdetni azokat, akik legalább megpróbáltak valamit tenni?


Egyébként meg senki nem kötelez arra, hogy éjjel-nappal, szilveszterkor, karácsonykor, szakadó hóesésben dolgozz.


Éljenek a demonstratív szenvedők!!!!!!!!!!




Kekec 2015.03.25. 07:05:35 / # 338522
avatar

Jó lenne,de szerintem nem tudnánk megindokolni az üzemanyag ár csökkenésre hivatkozva lesöpörnék.

Örüljünk ,hogy még nem jutott eszébe valakinek,hogy emiatt csökkentést javasoljon.

mezitlábas1 2015.03.24. 23:41:05 / # 338519
avatar

Ez mellébeszélés!!!!!!!!!!!!

Ahoz nem kell észrevétel vagy javaslat egy normális érdekképviseletnek, hogy tudja hogy ha egy vállalkozás kiadásait növelik  tudatosan a döntéshozók és az élet egyéb körülményei is akkor azt a bevételi oldalon kompenzálni kell!!

Na erről esik nagyon kevés szó!

Hülyének néztek ti és a döntéshozók itt mindenkit?

Nem egyértelmű, hogy mi taxis vállalkozók is nem hobbiból jótékonyságból szeretnénk dolgozni!

Én nem ismerek még egy vállalkozást ahol 14.éve ugyan azon az áron vagy kevesebbért muszály dolgoznia valakinek-csak aTaxit.

Sőt a 336Ft/km-eres éjszakai tarifa elvételével annak aki éjszaka dolgozott még csökkent is a bevétele!

Ennek ellenére hagytáto, hogy a média a szotyi tarifákat alapulvéve 50 sźázalékos tarifaemeĺést harsogjon!!

Ezt ti is tudjátok még sem tesztek vagy tettetek ennek érdekében semmit, hogy ez ne igy legyen!

Arra sem voltatok képesek, hogy azt az egy jót "az évenkénti kötelező tarifafelülvizsgálatot "ami kisunyiztak a közlönybe megjelent rendeletből azt beletegyék!

Mi az hogy nekünk éjjel nappal , karácsonykor, szilveszterkor, szakadó hoesésben ugyan azon az áron kell dolgoznunk?

Ezt jelezni kell ezt nem tudjátok magatoktól, hogy ez abnormális dolog?


Apuka 2015.03.24. 06:44:40 / # 338497

tomajer 2015.02.02. 17:18:17 / Válasz


Háát.. túl sok építő jellegű javaslat nem érkezett...

mezitlábas1 2015.03.23. 23:07:02 / # 338494
avatar

Most is mindenről beszél a metál a Taszisok világában csak arról nem, hogy a kiadásaink növekedésével párhuzamosan a viteldìjnak is kéne növekednie!!

A taxi nem szociális szolgáltatás nem dotálja senki ezt tudomásul kéne venni és vetetni a döntéshozokkal!

mezitlábas1 2015.03.23. 22:47:39 / # 338492
avatar

Kedves "érdekvédők"!


Azt ķéne elérni, hogy ha a kiadásaink nőnek akkor azt a tarifa emelésével tudjuk kompenzálni!

Ugye hiába jeleztem a rendelet megjelenése után, hogy számunkra a legfontosabb az Évenkénti tarifa kötelező felülvizsgálat kimaradt!!

Nem történt azóta sem semmi az ügy érdekében!

Megint 14 évig ezzel a tarifával kell dolgoznunk?


Apuka 2015.03.23. 19:48:01 / # 338490

Oldalszám: 2