Hozzászólások száma: 26
Ugrás a hírhez Oldalszám: 2
Témakörök > Hírek fórumai > Saját taxitársaságot alapítana a főváros A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2014.11.20. 19:54:49 / # 336876

Nna akinek mégsincs kedve végigolvasni az előterjesztést

Elvetette a saját taxitársaság ötletét a főváros


Egy korábbi közgyűlési határozat alapján a Főpolgármesteri Hivatal megvizsgálta, hogy megérné-e egy saját, fővárosi tulajdonú taxis céget alapítani. A jövő heti közgyűlésre elkészült előterjesztés szerint a válasz nem. Persze más lenne a helyzet, ha közszolgáltatás lenne a fuvarszervezés.

„Egy 100%-os fővárosi önkormányzati tulajdonú fuvarszervező megalapítása és működtetése, az ezzel járó üzleti kockázatok felvállalása a jelenlegi jogszabályi és pénzügyi feltételek közt nem javasolt” – írja Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes abban az előterjesztésben, amelyet jövő szerdai ülésén tárgyal meg a fővárosi közgyűlés.

A tájékoztató előzménye, hogy a közgyűlés még az önkormányzati választások előtt, június 30-án megbízta a főpolgármestert, vizsgálja meg egy száz százalékban fővárosi tulajdonú taxi-fuvarszervező cég megalapításának lehetőségét. A főpolgármesteri hivatal eleget is tett a megbízásnak, és két lehetséges modellt is megvizsgált, de végül arra jutott, nem érné meg a saját taxis cég.

Az elsőt az előterjesztés közszolgálati modellnek nevezi, és az lenne a lényege, hogy a főváros megbízná a saját cégét, hogy lássa el a fuvarszervezési feladatokat (egyebek mellett diszpécserközpont működtetését, a címek kiadását). A gond csak az, hogy a városháza jogászai arra jutottak, a taxizás nem tartozik a tömegközlekedés körébe, vagyis nem közszolgáltatás, és nincs is rá lehetőség, hogy annak minősítsék.

A második, piaci modellt is elvetették az előterjesztés szerzői, mert arra jutottak, hogy csak akkor lehetne érdemben megmozdítani a piacot, ha a körülbelül ötezer taxis ötöde, ezer vállalkozó szerződne a fővárosi taxis céggel, és havonta összesen 200 ezer fuvart tudnának felvenni. Ez már önmagában is nehéz feladat lenne, ráadásul nagyon sokba kerülne kiépíteni a szükséges infrastruktúrát, illetve biztosítani a működéshez szükséges forgótőkét.

tomajer 2014.11.20. 15:12:49 / # 336870

tomajer 2014.10.09. 14:34:59 / # 336113

Jahh: A cikk, a papír HVG -ben jelent meg.

tomajer 2014.10.09. 14:19:32 / # 336111







alelölülő 2014.09.13. 14:20:42 / # 335648

Azt azért támogatta a közgyűlési többség, hogy vizsgálja meg a főváros a taxiscég indításának lehetőségét.

hiénakutya 2014.09.13. 14:18:33 / # 335647

Kampányidőszakban?

Nonstop.

:-)

alelölülő 2014.09.13. 13:53:30 / # 335646

Hinnye, ezek még péntek este 8-kor is dógoznak?

tomajer 2014.09.13. 11:41:50 / # 335644

 

2014. szeptember 12., péntek 20:04

Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatalának közleménye:
 
    Budapest, 2014. szeptember 12., péntek (OS) - Az az interneten megjelent feltételezés, hogy
Tarlós István főpolgármester a Fővárosi Önkormányzat keretében taxis céget kívánna szervezni
teljességgel alaptalan.


    Az egyik ellenzéki párt vetett fel ilyen ötletet közel fél évvel ezelőtt, de a főpolgármester
és a közgyűlési többség ilyen gondolatot nem támogatott és ma sem támogat.

    A főpolgármester nem kíván taxis céget szervezni.

Szűcs Somlyó Mária
Kommunikációs Igazgató


    Kiadó: Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal

tomajer 2014.09.12. 19:19:30 / # 335639

Mármint fenntartani a hallókát? 

Persze! :-)

Ezt az elkötelezettséget, meg dolgozni a cégért, csak szövetkezeti formátumban tudom elképzelni.

Úgy különben én egy szerződött partnere vagyok a cégnek aki a befizetéseivel "dolgozik a cégért" nna meg hordja magán a cégért! :-)


alelölülő 2014.09.12. 17:15:51 / # 335634

Nade miatta is érdemes, neeem?

Az elkötelezettséget úgy értem, hogy dolgozni a cégért.

Rádumálni az utcai utast, hogy legközelebb is minket, (ne engem) hívjon.

tomajer 2014.09.12. 17:03:35 / Módosítva / # 335633

Micsudák nem lennének?


Ez elvárás?

Mert akkor vazze, a hallotaxit be is csukhatnánk...  nnajó, Vmiki itt lenne:-P

alelölülő 2014.09.12. 17:00:34 / # 335630

Lehet, hogy be fogják fizetni a sápot, ha nem lesz más választásuk.

Azt nem hiszem, hogy elkötelezettek lennének a céghez és annak céljaihoz.


tomajer 2014.09.12. 16:48:18 / # 335629
Tarlós: kampánykommunikáció a fővárosi taxitársaság híre


Az önálló fővárosi taxitársaság híre nem más, mint politikai kampánykommunikáció - reagált Tarlós István főpolgármester a Napi Gazdaságban pénteken megjelent írásra, miszerint versenytársat kaphatnak a budapesti taxitársaságok, a fővárosi önkormányzat munkatársai ugyanis egy 100 százalékban fővárosi tulajdonú fuvarszervező cég alapításának lehetőségét vizsgálják. A városvezető erről egy más témában tartott pénteki budapesti rendezvényen beszélt újságírói kérdésre.

Tarlós István a megjelent írásra röviden úgy reagált, "eggyel több tébolyult elem jelent meg a kommunikációban". A választások előtti kommunikációs kampányok évek óta egyre aránytalanabbak és életszerűtlenebbek - tette hozzá a politikus.

Szerző: MTI

tomajer 2014.09.12. 16:46:23 / # 335628

Engem egy újságíró kérdezett meg.  Nna abból ezidáig nem is lett cikk.

tomajer 2014.09.12. 16:45:51 / # 335627

De már szivárognak az infók, és spekulálnak a szintén qrvára hozzáértő újságírók:

Önkormányzati taxitársaságot indítana a Főváros? 


Az átszervezésre több koncepció is pihen a fiókban

Az önkormányzati választások után új szereplő léphet a budapesti taxitársaságok piacára. Bár a közgyűlés nagy többséggel elutasította a jobbikos képvilselő javaslatát, a Napi Gazdaság értesülése szerint azonban a főváros mégis vizsgálja egy 100 %-ban fővárosi tulajdonú fuvarszervező cég alapításának lehetőségét.


A fővárosi taxitársaságoknál már két évvel ezelőtt is beszédtéma volt a milliárdos fővárosi taxi-piac önkormányzati lenyúlási szándéka. A pénzcsörgés sziréni hangjai mellett, ez lett volna a városvezetés válasza a nem a kedvük szerint alakuló új taxi-szabályozás elhúzódó egyeztetési folyamatára. Akkor ezt a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) és Tarlós környezetéből is egyaránt cáfolták, pedig védjegyet is kitaláltak hozzá és meg is indították a „BKK Taxi” bejegyzését. Vélhetően az ügy túl korai kipattanása miatt azonban elfektették az ügyet.

Bennfentes információk szerint egy évvel később, a városvezetők ismeretségi körében megszületett egy másik koncepció a fővárosi taxi-piac önkormányzatosításának dohánykereskedelmi típusú átszervezésére. Vagyis lett volna két-három nyertes pályázó és ők koncessziós díj ellenében végezhettek volna fejenként 2-3000 fővel taxi-szolgáltatást a fővárosban. A pletykák szerint a nyertesek nevét is tartalmazó javaslat azóta egy fiókban pihen.


A kép nem kíván sugallni semmit, az CSAK illusztráció

A most június 30-ai közgyűlésen felmerült jobbikos ötlet a két évvel korábbi koncepcióra hasonlít. A javaslat szerint a főpolgármesternek meg kellene vizsgálnia egy 100%-ban fővárosi tulajdonú taxi fuvarszervező cég alapításának lehetőségét. Az indoklás szerint „A fővárosban működő taxi fuvarszervező társaságok mellett igény van olyan társaságra, amely az utazóközönség, a taxis egyéni vállalkozók és a főváros számára is kiszámítható, ellenőrzött keretek között biztosítja a szolgáltatást”.
Bár a helyszínen kiosztott spontán javaslatot 4 igen szavazat ellenében 20 nem és 7 tartózkodással napirendre se vette a közgyűlés, a szavazati arány azt mutatja, hogy vannak már olyan képviselők, akik szerint megbukott a főváros egy éve életbe lépett új taxi-rendelete. Megalkotásának koncepciója akkor az volt, hogy a szigorodó műszaki előírások, az egységes megjelenés és az egységes tarifa piactisztító hatást vált ki. Ehhez a BKK, mint gazdasági társaság előminősítő és ellenőrző hatósági jogosítványokat is kapott a rendeletben.

A piac azonban csak nem akar tisztulni, az élet a rendeletet ellenző piaci szereplők előzetes negatív várakozásait igazolta. Csak drágább lett a taxizás, de semmivel sem lett jövedelmezőbb, vagy utas-barátabb. Ráadásul az általuk szakmailag hibásnak tartott 280 forintos fix összegű kilóméterdíj miatt jelentős, közel 50%-os fuvarszám visszaesés is bekövetkezett. Az illetékesek továbbra is képtelenek hatékonyan ellenőrizni és kitiltani a szolgáltatásból a bűncselekmény gyanús eszközökkel területvédő, vagy utas-átverő taxisokat. A pályaudvarok és a kiemelt idegenforgalmi területeken a rendelés nélkül beülő utasok esetében továbbra is szinte 100% az utasok megkárosítása, pedig a kilométer-díj már Budapesten is eléri a nyugat-európai árak alsó szintjeit.

A BKK-nál az országos taxis kormányrendelet hiányára hivatkoznak, hogy ők hiába találják meg a csalókat, azokat csak a Közlekedési Hatóság tilthatná ki a piacról, de ők ezt nem teszik meg.

tomajer 2014.09.12. 16:42:54 / # 335626

Ők nem gondolnak....   vagyis gondolkodnak.  Már bebizonyították, hogy tök hülyék az egészhez.


A lényeg, hogy ha kötelezően tartozni kell valahová, akkor az x forintot be fogják fizetni.

alelölülő 2014.09.12. 16:34:10 / # 335625

Érdekes gondolat azokra alapozni egy cég felfuttatását, akik eddig minden körülmények között megőrizték a függetlenségüket, illetve azokra, akiket már egyetlen működő céghez se vesznek fel.

Szerintem nem alkalmasak rá, de a puding próbája végülis az evés.

tomajer 2014.09.12. 13:33:38 / # 335617

Akkor nem vesztettem semmit:-)

IST 882 2014.09.12. 11:34:56 / # 335615
avatar

Elég egyet elolvasni.

A forrás ugyanaz, mindegyik szinte szórol szóra megegyezik.

tomajer 2014.09.12. 10:48:46 / # 335614

Elolvasni nem volt őket időm:


Oldalszám: 2