Témakörök > Hírek fórumai > Saját taxitársaságot alapítana a főváros A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
tomajer | 2014.11.20. 19:54:49 / # 336876 | |||||
Nna akinek mégsincs kedve végigolvasni az előterjesztést Elvetette a saját taxitársaság ötletét a fővárosEgy korábbi közgyűlési határozat alapján a Főpolgármesteri Hivatal megvizsgálta, hogy megérné-e egy saját, fővárosi tulajdonú taxis céget alapítani. A jövő heti közgyűlésre elkészült előterjesztés szerint a válasz nem. Persze más lenne a helyzet, ha közszolgáltatás lenne a fuvarszervezés.
„Egy 100%-os fővárosi önkormányzati tulajdonú fuvarszervező megalapítása és működtetése, az ezzel járó üzleti kockázatok felvállalása a jelenlegi jogszabályi és pénzügyi feltételek közt nem javasolt” – írja Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes abban az előterjesztésben, amelyet jövő szerdai ülésén tárgyal meg a fővárosi közgyűlés. A tájékoztató előzménye, hogy a közgyűlés még az önkormányzati választások előtt, június 30-án megbízta a főpolgármestert, vizsgálja meg egy száz százalékban fővárosi tulajdonú taxi-fuvarszervező cég megalapításának lehetőségét. A főpolgármesteri hivatal eleget is tett a megbízásnak, és két lehetséges modellt is megvizsgált, de végül arra jutott, nem érné meg a saját taxis cég. Az elsőt az előterjesztés közszolgálati modellnek nevezi, és az lenne a lényege, hogy a főváros megbízná a saját cégét, hogy lássa el a fuvarszervezési feladatokat (egyebek mellett diszpécserközpont működtetését, a címek kiadását). A gond csak az, hogy a városháza jogászai arra jutottak, a taxizás nem tartozik a tömegközlekedés körébe, vagyis nem közszolgáltatás, és nincs is rá lehetőség, hogy annak minősítsék. A második, piaci modellt is elvetették az előterjesztés szerzői, mert arra jutottak, hogy csak akkor lehetne érdemben megmozdítani a piacot, ha a körülbelül ötezer taxis ötöde, ezer vállalkozó szerződne a fővárosi taxis céggel, és havonta összesen 200 ezer fuvart tudnának felvenni. Ez már önmagában is nehéz feladat lenne, ráadásul nagyon sokba kerülne kiépíteni a szükséges infrastruktúrát, illetve biztosítani a működéshez szükséges forgótőkét.
Előzmény: #336870 tomajer 2014.11.20. 15:12:48 |
||||||
tomajer | 2014.11.20. 15:12:49 / # 336870 | |||||
A fenti szövegre kattintva olvasható az előterjesztés, és a 2014.11.26.-i közgyűlés fogja tárgyalni.
|
||||||
tomajer | 2014.10.09. 14:34:59 / # 336113 | |||||
Jahh: A cikk, a papír HVG -ben jelent meg.
Előzmény: #336111 tomajer 2014.10.09. 14:19:32 |
||||||
tomajer | 2014.10.09. 14:19:32 / # 336111 | |||||
|
||||||
alelölülő | 2014.09.13. 14:20:42 / # 335648 | |||||
Azt azért támogatta a közgyűlési többség, hogy vizsgálja meg a főváros a taxiscég indításának lehetőségét.
Előzmény: #335644 tomajer 2014.09.13. 11:41:50 |
||||||
hiénakutya | 2014.09.13. 14:18:33 / # 335647 | |||||
Kampányidőszakban? Nonstop. :-)
Előzmény: #335646 alelölülő 2014.09.13. 13:53:30 |
||||||
alelölülő | 2014.09.13. 13:53:30 / # 335646 | |||||
Hinnye, ezek még péntek este 8-kor is dógoznak?
Előzmény: #335644 tomajer 2014.09.13. 11:41:50 |
||||||
tomajer | 2014.09.13. 11:41:50 / # 335644 | |||||
|
||||||
tomajer | 2014.09.12. 19:19:30 / # 335639 | |||||
Mármint fenntartani a hallókát? Persze! :-) Ezt az elkötelezettséget, meg dolgozni a cégért, csak szövetkezeti formátumban tudom elképzelni. Úgy különben én egy szerződött partnere vagyok a cégnek aki a befizetéseivel "dolgozik a cégért" nna meg hordja magán a cégért! :-)
Előzmény: #335634 alelölülő 2014.09.12. 17:15:50 |
||||||
alelölülő | 2014.09.12. 17:15:51 / # 335634 | |||||
Nade miatta is érdemes, neeem? Az elkötelezettséget úgy értem, hogy dolgozni a cégért. Rádumálni az utcai utast, hogy legközelebb is minket, (ne engem) hívjon.
Előzmény: #335633 tomajer 2014.09.12. 17:04:50 |
||||||
tomajer | 2014.09.12. 17:03:35 / Módosítva / # 335633 | |||||
Micsudák nem lennének? Ez elvárás? Mert akkor vazze, a hallotaxit be is csukhatnánk... nnajó, Vmiki itt lenne:-P
Előzmény: #335630 alelölülő 2014.09.12. 17:00:34 |
||||||
alelölülő | 2014.09.12. 17:00:34 / # 335630 | |||||
Lehet, hogy be fogják fizetni a sápot, ha nem lesz más választásuk. Azt nem hiszem, hogy elkötelezettek lennének a céghez és annak céljaihoz.
Előzmény: #335626 tomajer 2014.09.12. 16:42:53 |
||||||
tomajer | 2014.09.12. 16:48:18 / # 335629 | |||||
Tarlós: kampánykommunikáció a fővárosi taxitársaság híre
Az önálló fővárosi taxitársaság híre nem más, mint politikai kampánykommunikáció - reagált Tarlós István főpolgármester a Napi Gazdaságban pénteken megjelent írásra, miszerint versenytársat kaphatnak a budapesti taxitársaságok, a fővárosi önkormányzat munkatársai ugyanis egy 100 százalékban fővárosi tulajdonú fuvarszervező cég alapításának lehetőségét vizsgálják. A városvezető erről egy más témában tartott pénteki budapesti rendezvényen beszélt újságírói kérdésre. Tarlós István a megjelent írásra röviden úgy reagált, "eggyel több tébolyult elem jelent meg a kommunikációban". A választások előtti kommunikációs kampányok évek óta egyre aránytalanabbak és életszerűtlenebbek - tette hozzá a politikus. Szerző: MTI
|
||||||
tomajer | 2014.09.12. 16:46:23 / # 335628 | |||||
Engem egy újságíró kérdezett meg. Nna abból ezidáig nem is lett cikk.
|
||||||
tomajer | 2014.09.12. 16:45:51 / # 335627 | |||||
De már szivárognak az infók, és spekulálnak a szintén qrvára hozzáértő újságírók: Önkormányzati taxitársaságot indítana a Főváros?Az önkormányzati választások után új szereplő léphet a budapesti taxitársaságok piacára. Bár a közgyűlés nagy többséggel elutasította a jobbikos képvilselő javaslatát, a Napi Gazdaság értesülése szerint azonban a főváros mégis vizsgálja egy 100 %-ban fővárosi tulajdonú fuvarszervező cég alapításának lehetőségét. A fővárosi taxitársaságoknál már két évvel ezelőtt is beszédtéma volt a milliárdos fővárosi taxi-piac önkormányzati lenyúlási szándéka. A pénzcsörgés sziréni hangjai mellett, ez lett volna a városvezetés válasza a nem a kedvük szerint alakuló új taxi-szabályozás elhúzódó egyeztetési folyamatára. Akkor ezt a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) és Tarlós környezetéből is egyaránt cáfolták, pedig védjegyet is kitaláltak hozzá és meg is indították a „BKK Taxi” bejegyzését. Vélhetően az ügy túl korai kipattanása miatt azonban elfektették az ügyet. Bennfentes információk szerint egy évvel később, a városvezetők ismeretségi körében megszületett egy másik koncepció a fővárosi taxi-piac önkormányzatosításának dohánykereskedelmi típusú átszervezésére. Vagyis lett volna két-három nyertes pályázó és ők koncessziós díj ellenében végezhettek volna fejenként 2-3000 fővel taxi-szolgáltatást a fővárosban. A pletykák szerint a nyertesek nevét is tartalmazó javaslat azóta egy fiókban pihen.
A
most június 30-ai közgyűlésen felmerült jobbikos ötlet a két évvel
korábbi koncepcióra hasonlít. A javaslat szerint a főpolgármesternek meg
kellene vizsgálnia egy 100%-ban fővárosi tulajdonú taxi fuvarszervező
cég alapításának lehetőségét. Az indoklás szerint „A fővárosban működő
taxi fuvarszervező társaságok mellett igény van olyan társaságra, amely
az utazóközönség, a taxis egyéni vállalkozók és a főváros számára is
kiszámítható, ellenőrzött keretek között biztosítja a szolgáltatást”. A piac azonban csak nem akar tisztulni, az élet a rendeletet ellenző piaci szereplők előzetes negatív várakozásait igazolta. Csak drágább lett a taxizás, de semmivel sem lett jövedelmezőbb, vagy utas-barátabb. Ráadásul az általuk szakmailag hibásnak tartott 280 forintos fix összegű kilóméterdíj miatt jelentős, közel 50%-os fuvarszám visszaesés is bekövetkezett. Az illetékesek továbbra is képtelenek hatékonyan ellenőrizni és kitiltani a szolgáltatásból a bűncselekmény gyanús eszközökkel területvédő, vagy utas-átverő taxisokat. A pályaudvarok és a kiemelt idegenforgalmi területeken a rendelés nélkül beülő utasok esetében továbbra is szinte 100% az utasok megkárosítása, pedig a kilométer-díj már Budapesten is eléri a nyugat-európai árak alsó szintjeit. A BKK-nál az országos taxis kormányrendelet hiányára hivatkoznak, hogy ők hiába találják meg a csalókat, azokat csak a Közlekedési Hatóság tilthatná ki a piacról, de ők ezt nem teszik meg.
|
||||||
tomajer | 2014.09.12. 16:42:54 / # 335626 | |||||
Ők nem gondolnak.... vagyis gondolkodnak. Már bebizonyították, hogy tök hülyék az egészhez. A lényeg, hogy ha kötelezően tartozni kell valahová, akkor az x forintot be fogják fizetni.
Előzmény: #335625 alelölülő 2014.09.12. 16:34:10 |
||||||
alelölülő | 2014.09.12. 16:34:10 / # 335625 | |||||
Érdekes gondolat azokra alapozni egy cég felfuttatását, akik eddig minden körülmények között megőrizték a függetlenségüket, illetve azokra, akiket már egyetlen működő céghez se vesznek fel. Szerintem nem alkalmasak rá, de a puding próbája végülis az evés.
Előzmény: #335613 tomajer 2014.09.12. 10:29:25 |
||||||
tomajer | 2014.09.12. 13:33:38 / # 335617 | |||||
Akkor nem vesztettem semmit:-)
Előzmény: #335615 IST 882 2014.09.12. 11:34:55 |
||||||
IST 882 | 2014.09.12. 11:34:56 / # 335615 | |||||
|
Elég egyet elolvasni. A forrás ugyanaz, mindegyik szinte szórol szóra megegyezik.
Előzmény: #335614 tomajer 2014.09.12. 10:48:45 |
|||||
tomajer | 2014.09.12. 10:48:46 / # 335614 | |||||
Elolvasni nem volt őket időm:
|