Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
202 | 2011.10.27. 12:59:44 / # 324035 |
|
Na és az már gromek ?
4000 utas km = 8000 összes km.
Bevétel: kb. 750.000 ft.
Kiadás: üzemanyag 320.000.-
Áfa 150.000.-
Bértömeg 150.000.-
javítás+
egyéb költs. 130.000.-
.................
kb. NULLA
Tetszik érteni ?
N u l l a !!!!!!
Na , ebből tessék fejleszteni !
Új autó 7.000.000 ! Áfa emelés ! Járulékok emelése !
Szerintem aki nem tudja megfizetni a taxit az ne ugassa, hogy drága ! Én is igénybe veszek drága szolgáltatást, sőt még ajánlom is másoknak, ha elégedett voltam vele.
Előzmény: #324033 Dodi 2011.10.27. 08:21:19 |
Dodi | 2011.10.27. 08:25:29 / # 324034 |
|
"a főváros adjon ki egy Budapestre érvényes taxirendeletet. Erre azonban az önkormányzatnak nincs felhatalmazása, így Tarlós István levelet írt Fellegi Tamás fejlesztési miniszternek, hogy a készülő személyszállítási törvényben rögzítsék a települések fuvarozással kapcsolatos rendeletalkotási jogát" - mondta el lapunknak Komáromi Endre"
A politikusok a saját maguk által hozott törvényekkel sincsenek tisztában?
A fix tarifa bevezetésére 2004 óta az önkormányzatnak - mint árhatóságnak - törvény által biztosított joga van!!
|
Dodi | 2011.10.27. 08:21:19 / # 324033 |
|
Kezdődik a hecckampány!
Vajon honnan szedte ez az "újságíró",hogy a havi kb.4000km az mind, fizetős utaskilométer???
Előzmény: #324032 tomajer 2011.10.27. 07:09:17 |
tomajer | 2011.10.27. 07:09:17 / # 324032 |
Égnek áll az ember haja:
[b]Elkerülhetetlen a taxis háború Budapesten?
......
.....
.....
A főváros nem tehet semmit?
Június 8-án tiltakozást szervezett az Országos Taxiszövetség, valamint a Fuvarszervezők Országos szövetsége, hogy a főváros adjon ki egy Budapestre érvényes taxirendeletet. "Erre azonban az önkormányzatnak nincs felhatalmazása, így Tarlós István levelet írt Fellegi Tamás fejlesztési miniszternek, hogy a készülő személyszállítási törvényben rögzítsék a települések fuvarozással kapcsolatos rendeletalkotási jogát" - mondta el lapunknak Komáromi Endre a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. Ügyvezetője. "Ennek megfelelően a fővárosnak egyelőre sem felhatalmazása, sem tervezet nincs a kérdésben, arra várunk, hogy az Országgyűlés elfogadja az ehhez szükséges törvényt" - húzta alá. A Népszava úgy tudja, még az idén a parlament elé kerülhet a személyszállításról szóló törvény, így várhatóan csak jövőre készülhet el a budapesti taxirendelet.
Komáromi Endre elmondta, hogy az eddigi tárgyalásokon több pontban is megállapodtak a taxitársaságokkal. Tíz éven belül például minden autónak EURO 5-ös motorral kell rendelkeznie, a járművek pedig nem lehetnek 10 évnél idősebbek. Budapest viszont nem támogatja a TGFSZ azon követelését, hogy maximalizálják a sofőrengedélyeket, ez ugyanis az Alkotmánybíróság korábbi döntése szerint ellenkezne a vállalkozás szabadságának alapjogával. "Ők ugyan javasoltak egy módszert, amely a drosztszámhoz kötné a kiadható engedélyek számát, mi viszont nem kívánjuk kijátszani az Alkotmánybíróság döntését" - mondta Komáromi.
A TGFSZ mindenesetre azt tartaná ideálisnak, ha a mostani 6000-6500 taxi helyett csak 4000 autó kapna engedélyt. "Romániában is csak két taxis jut 1000 főre" - hangsúlyozta Kovács Miklós.
A tárgyalásokon az is felmerült, hogy a taxiengedélyt nullás papírhoz kötnék, azaz a sofőrnek igazolnia kellene, hogy semmilyen köztartozása sincs.
Forgalomlassító demonstrációt szerveznek a taxisok
Forgalomlassító demonstrációt szerveznek a taxisok a fix tarifa bevezetéséért november 2-án délutánra - értesült a HavariaPress.
Az Albertirsai útról induló - két hidat is érintő - gépkocsi menet közel húsz kilométeres szakaszon, két forgalmi sávon haladna, megbénítva ezzel a főváros közlekedését. A szervezők azt szeretnék elérni, hogy a Fővárosi Önkormányzat vezesse be a 240 forintos nappali fix tarifát. A Fővárossal folyatatott korábbi békés ártárgyalások azért futottak vakvágányra, mert a taxisok azt a 240 forintos fix tarifát vezettetnék be, amelyen - számításaik szerint - kilométerenként 22 forint veszteségük keletkezik. Egyébként az egyik társasághoz sem tartozó taxisok - az úgynevezett mezítlábasok - ezzel a megmozdulásokkal az általuk utált és a taxis piac 80 százalékát uraló fuvarszervező cégek malmára hajtják a vizet, hiszen a fixtarifás rendelet - ha lesz is olyan - nem lehet majd visszaható hatályú, tehát a korábban megkötött szerződések értelmében a fuvarszervezők továbbra is kedvezményesen, 150-180 forint körüli áron szállítják az utasokat.
A június óta folyó tiltakozás másik oka, hogy a taxisok szerint januártól olyan fővárosi rendelet születik meg, amelyben meghatározzák, hogy csak 10 évnél fiatalabb, klímás nagy autóval lehet fuvarozni, s a járműben a bankkártyás fizetést is lehetővé tevő POS terminálnak is helye kell, hogy legyen. A taxis megmozdulások érdekes mellékzöngéje, hogy a havi 2 milliárd forintos bevételt jelentő fővárosi taxis piac 80 százalékát uraló 12 legnagyobb fuvarszervező társaság pont azt kezdi el bevezetni, ami ellen tiltakoznak. Színes, nagyméretű hirdetésekben keresnek olyan, 6 évesnél fiatalabb, klímás nagyautókkal rendelkező gépkocsivezetőket, akik járműveikkel már kielégítik a beharangozott szigorú rendeletet.
|
|
hiénakutya | 2011.10.26. 16:56:27 / # 324029 |
Perfect!
Előzmény: #324027 tomajer 2011.10.26. 16:44:29 |
|
Bao | 2011.10.26. 16:53:05 / # 324028 |
|
"A túlzott liberalizáció nem tett jót a piacnak."
Előzmény: #324027 tomajer 2011.10.26. 16:44:29 |
tomajer | 2011.10.26. 16:44:29 / # 324027 |
[b]Nem akarnak blokádot a taxisok
Az egyik taxisszakszervezet forgalomlassító felvonulást tervez november 2-ára. Délben kezdik, hogy ne okozzanak túl nagy fennakadást a közlekedésben. Farkas Zsolt, a TGFSZ elnöke nem szereti a taxisblokád kifejezést.[/b]
|
|
Rocktaxi | 2011.10.26. 14:32:33 / # 324026 |
Háááááááááááááááát...
Nem tudom...
Egy bizonyos gondolkodás mentén talán.
Előzmény: #324023 baupexim1 2011.10.26. 13:29:23 |
|
málna | 2011.10.26. 14:01:07 / # 324025 |
|
Van. És van újabb is, hamarosan látod, meghallod..itt, ott. De nálatok semmit sem lehet mondani, csinálni, köszönheted a kedves vezetőtöknek. Igaz, hogy közben megsérti a törvényt, de ez őt nem nagyon érdekli, konkrétan szarik rá. Ott reklamálhatsz, bátran.:)
Előzmény: #324024 Bao 2011.10.26. 13:31:27 |
Bao | 2011.10.26. 13:31:27 / # 324024 |
|
Miből gondolod, hogy lesz 1000 autó?
Van reklám?
Előzmény: #324018 málna 2011.10.26. 13:06:09 |
baupexim1 | 2011.10.26. 13:29:23 / # 324023 |
|
ha a tarlóst nem érdekli, akkor ezzel jelzi 1,7 millió embernek, hogy szarik a lakosság fejére...
ez egy jel, nem?:DD
Előzmény: #324022 Rocktaxi 2011.10.26. 13:24:31 |
Rocktaxi | 2011.10.26. 13:24:31 / # 324022 |
... és ezt a célt ezzel elérjük? :-)
Előzmény: #324021 baupexim1 2011.10.26. 13:16:48 |
|
baupexim1 | 2011.10.26. 13:16:48 / # 324021 |
|
az a cél, hogy a lakosság végre megint tisztelje a taxist :)
Előzmény: #324020 hiénakutya 2011.10.26. 13:13:31 |
hiénakutya | 2011.10.26. 13:13:31 / # 324020 |
Szeretni fognak minket...
Előzmény: #324019 baupexim1 2011.10.26. 13:07:30 |
|
baupexim1 | 2011.10.26. 13:07:30 / # 324019 |
|
12 kilométeres táv, 1 megállóval, 180 perc alatt:)
ezt is kiszámolod?
ha csak 120 percig vonulunk, az is 6km/h :)
Kellemes délutánt Budapest :)
Előzmény: #324017 hiénakutya 2011.10.26. 13:02:27 |
málna | 2011.10.26. 13:06:09 / # 324018 |
|
Én sehogy.:)
Viszont kisebbre számítanak..:D
Előzmény: #324017 hiénakutya 2011.10.26. 13:02:27 |
hiénakutya | 2011.10.26. 13:02:27 / # 324017 |
"Párhuzamos sávokban körülbelül 8 méteres követési távolságot betartva, vagy 1000 taxis alkotja majd november 2-án a körülbelül 1000 méteres konvojt."
Ezt hogy a picsába számoltad ki? :-Dp
Számoljunk egy autót 4,5 méterrel, de akkor én még el sem mentem a kínaival (5,1 méter)! Ha összeér a lökhárítójuk, az már önmagában 4,5 km.
Na már most, ha 8 méteres követési távolságot tartanak és két sorban haladnak, akkor egy autó hossza 12,5 méter a követési távolsággal együtt, ezt soronként megszorozzuk 499-el, és hozzáadunk 4,5-et...
Durva lesz! Nagyon durva! :-)))
Bánhatja, aki kimarad belőle.
(Több mint 6 km)
Előzmény: #324015 tomajer 2011.10.25. 22:12:18 |
|
tomajer | 2011.10.25. 22:12:54 / # 324016 |
Hát itten van:-)
Előzmény: #324014 málna 2011.10.25. 22:08:01 |
|
tomajer | 2011.10.25. 22:12:18 / # 324015 |
[b]TAXIS tüntetés november 2-án 13 órakor
Épp huszonegy év telt el a taxis blokád óta. Most ismét eljött a taxisok napja. A Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete sajtótájékoztatón közölte, hogy taxis demonstrációt szerveztek 2011. november 2-án 13 órás kezdettel. Körülbelül 1000 taxi indul az Albertirsai útról a belváros irányába, és egészen a Hősök teréig mennek, rendőrségi biztosítással.[/b]
Fárbás Tiborral, a Taxi Gépjárművezetők Független Szakszervezetének alelnök-szóvivőjével beszélgettünk:
Mi az oka annak, hogy ez az esemény nem MTI hír?
- Azzal szembesültünk már másodszorra, hogy a Magyar Távirati Iroda nem akarja napi hírként közzé tenni sajtóközleményünket. Helyette felajánlották, hogy csatlakozzunk az Országos Sajtóirodához, ahol a sajtóközleményeket le lehet hívatni. Ehhez azonban sok adminisztrációs feltétel teljesítése szükséges, a regisztrációtól kezdve sok egyéb papírhalmaz gyártásig. Mindez egy kicsit macerásnak tűnik a 21. században, de természetesen hajlandóak vagyunk erre is, annak érdekében, hogy a közvéleménnyel meg tudjuk ismertetni híreinket. Az MTI már korábban is elkövetett komolyabb baklövést szeptember 21.-i demonstrációnk alkalmával. Akkor arra hivatkoztak, hogy a mi közérdekű érdekvédelmi szervezetünk csak nemrég alakult meg és ezért nem közlik a híreinket. Nem tudom, hogy az MTI-nek milyen jogosultsága volt erre, ráadásul a szakszervezetünk közel 10 éve létezik, csak az alapszabály módosítás miatt a bírósági bejegyzésnek friss volt a dátuma. Mikor már perrel való fenyegetésnél tartottunk, akkor kiküldtek egy újságírót és két forgatócsoportot a Felvonulási térre. Ilyen világban élünk… Most azt mondja nekünk az MTI, hogy megjelenik a hír, de mi azt nem láthatjuk, mert azt csak az látja, aki előfizető.
Ma ennyi jelent meg az MTI oldalon 13 óra után: „A Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete (TGFSZ) forgalomlassító demonstrációt tart jövő szerdán, mert megszakadtak a tárgyalásaik a fővárossal - jelentette be Farkas Zsolt elnök sajtótájékoztatón kedden Budapesten. A TGFSZ a fix taxi tarifát szeretné bevezettetni, erre 2004 óta az önkormányzatnak - mint árhatóságnak - törvény által biztosított joga van.”
16 óra után. pedig bővítették a hírt ezzel:
A fix tarifa bevezetésére 2004 óta az önkormányzatnak - mint árhatóságnak - törvény által biztosított joga van - mondta az érdekvédő a budapesti sajtótájékoztatón. Tájékoztatása szerint a tárgyalásokon az önkormányzatot a főpolgármester megbízásából Komáromi Endre - egy taxis társaság ügyvezetője - képviselte, aki az utolsó, október 4-i ülésen fél óra múltán elhagyta a helyszínt.
A budapesti taxisok a megélhetésükért küzdenek - mondta az elnök. A tarifák száma több tucat, ezeket szeretné a TGSZF egységesíttetni, és fix tarifaként kihirdettetni. "A politika viszont ezt áremelésnek fogja fel, és nem támogatja" - tette hozzá.
Farkas Zsolt azt mondta, minden taxisnak kényszer, hogy egy fuvarszervezővel leszerződjön, különben nincs elég munkája. A fuvarszervezők viszont nyomottan tartják az árakat, sok tarifát alkalmaznak, hiszen a taxisoktól beszedett franchise-díjból így tudnak jól megélni. A önkormányzat - mint árhatóság - csak a maximális viteldíjat szabályozza - magyarázta.
A taxisok másik problémája, hogy a több kocsival fuvarozó vállalkozók csak részmunkaidőben alkalmazzák a sofőröket, akik ettől függetlenül, éhbérért, napi 12-14 órát dolgoznak.
A jövő szerdai megmozdulással erre a tarthatatlan helyzetre hívják fel a figyelmet. A rendőrség által ezer autóra engedélyezett forgalomlassító demonstráció a kőbányai Hungexpo parkolójából indul, érinti az Erzsébet hidat és a Lánchidat, majd a Nyugati felüljárót. A tiltakozók a Váci és a Dózsa György úton át érkeznek meg a Hősök terére. A demonstrálók egy csoportja menet közben elviszi a szakszervezet követeléseit és javaslatait Tarlós István főpolgármesternek."
Beavatna a technikai részletekbe?
- Párhuzamos sávokban körülbelül 8 méteres követési távolságot betartva, vagy 1000 taxis alkotja majd november 2-án a körülbelül 1000 méteres konvojt. Az elején és a végén rendőri felvezetést kapunk, a kereszteződéseket pedig kihelyezett rendőrökkel fogják biztosítani. Nincs annyi motoros rendőrük, amennyit mellénk kellene állítani. Lassú lesz a menet, 20 km/óra sebességgel fogunk haladni. A keresztező utakon várhatóan a Hungária körút teljesen bedugul, ahogyan a Keleti Pályaudvar és környékének becsatlakozási útvonalai is, a nagykörút és a kis körút szintén. Ahogy jövünk visszafelé, az Astoria, az Alagút a Lánc híd.….Nagyon komoly közlekedési káosz lesz, és ez „csak” ezer autó!
Várhatóan meddig tart a demonstráció?
- A rendőri vezetőkkel úgy saccoltunk, amikor ezt számoltuk, hogy körülbelül 13 órától 15.30-ig tarthat amíg beérünk a Hősök terére.
Hogy zajlott a demonstráció jogi előkészítése?
- Először a BRFK-ba kellett elmenni a Teve utcába, ott van egy osztály, amelyik azzal foglalkozik, hogy az előre bejelentett demonstrációkat engedélyezteti. Ha folyamatos mozgásban van a demonstráció, akkor közlekedési szakemberek véleményét is kikérik, akik az épületen belül egy másik osztályon dolgoznak. A törvény szerint 48 órája van a rendőrségnek arra, hogy a rendőr-főkapitány is jóváhagyja a már kidolgozott projektet. A szakszervezet elnöke már konkrét útvonallal és elképzeléssel ment oda, és ha formálásra volt szükség, akkor azt már közösen tették meg. Természetesen mindezt úgy, hogy a szakszervezeti jogok ne sérüljenek. A számokon kellett változtatni, mi nem ezer, hanem több taxit szerettünk volna az utcára terelni, de azt mondták, hogy jelen helyzetben ezt próbáljuk meg kevesebbel, hiszen ekkora méretű konvojt még a rendőrség sem vezényelt le soha.
Mikor kapták meg ezt az engedélyt?
Múlt hét pénteken egy órakor.
Ez az engedély azt jelenti, hogy a demonstráció biztos megtartható? Ezt már senki nem vonhatja vissza?
- Láttunk már csodákat. Reméljük, hogy nem hazudtolják meg a demokráciát.
Mit szól mindehhez a fővárosi önkormányzat?
- Amint megkaptuk a rendőrségi engedélyt, mentünk oda is egyeztetni. Tarlós István főpolgármester úr sajtófőosztály vezetőnője azzal kezdte, hogy Tarlós úr házon kívül lesz. Neki is elmondtam, hogy ha a főváros vezetője nem hajlandó tudomást venni arról, hogy ezer autó megbénítja Budapest közlekedését, akkor ez a főpolgármestert minősíti.
Milyen eredményt várnak a taxis tüntetéstől?
- Ha feltételezésekbe szeretnék bocsátkozni, és pozitívan szeretném megítélni a főpolgármester úr és a fővárosi vezetés hozzáállását, akkor azt mondom, hogy a demonstráció láttán a fővárosnak törvényi felhatalmazása lenne a kéréseinket teljesíteni. 2004 óta a törvénymódosítás következtében gyakorlatilag meg tudná lépni a hatóságilag rögzített ár fogalmának a bevezetését Mégsem tette meg sem a korábbi, sem a mostani városvezetés. Nyilván erre vannak fikciók, hogy ezt eddig miért nem tették meg, ebbe, most nem mennék bele. Ha ezt most elérhetnénk, az nagyon nagy eredmény lenne, mert akkor lenne tárgyalási pozíciónk. Ha nem teszik meg, akkor erre van „B” tervünk és meg fogjuk oldani, hogy kellemetlen helyzetbe hozzuk a városvezetést. Nehéz helyzetben vagyunk, mert a demonstráció nem a polgárok ellen szól, és reméljük, hogy ezt meg is értik az emberek.
21 éve a benzin drasztikus áremelkedése miatt volt taxis blokád, most erről nincs szó?
-Nem hoztuk ezt föl a kommunikációba, bár ez minket is elég keményen érint, hiszen 11 évvel ezelőtt lettek megállapítva a fuvarozási árak, azóta nem foglalkoztak ezzel. Akkor 260 forinton volt maximálva a tervezett üzemanyagár és ahhoz igazították a tarifákat. Most 400 forint körül van a benzinár, és ez jövő héttől 20 forinttal emelkedik Azóta nem nyúltak ehhez a számokhoz. Mi nagyon számítunk a szolidaritásra. Taxis blokádot még ha akarnánk se tudnánk csinálni, mert a Gyülekezési Törvény ezt nem teszi lehetővé, de egy közös szolidaritási akció azért jó lenne, mert még mindig a civil erőnek van a legnagyobb jelentősége. Én úgy gondolom, hogy az ország nincs jó helyzetben, az emberek belefáradtak, fásultak. A civil társadalom – láthattuk vasárnap is – most kezd ébredezni a „mátrixából”, de ez Magyarországon nagyon nehezen indul.
Hírhatár
|
|
málna | 2011.10.25. 22:08:01 / # 324014 |
|
Mélben küldtem egy új anyagot..
:)
Előzmény: #324013 tomajer 2011.10.25. 21:27:43 |