Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Apuka | 2015.03.27. 10:41:32 / # 338627 |
Igazad van, de ehhez meg kell fogni, ami lássuk be, sziszifuszi munka lenne. A könnyebbik végéről megfogva a dolgot, a fejet kell levágni, vagyis az ubert mint céget kell a szabályos mederbe terelni amit ha betart, akkor taxis fuvarközvetítőként működve taxisnak közvetít fuvart. ha pedig nem akarja betartani, akkor egyszerűen letiltják az applikációját! De a mondatod első része teljesen igaz!
Előzmény: #338615 hiénakutya 2015.03.27. 09:13:17 |
|
Franky | 2015.03.27. 10:25:31 / # 338624 |
|
Bizony, teljesen jól mondod. De a dolgokat csak azok értik meg, akik meg akarják érteni... Igaz ez mindkét oldalra. A sötétre is
Előzmény: #338615 hiénakutya 2015.03.27. 09:13:17 |
tomajer | 2015.03.27. 10:15:35 / # 338623 |
Próbálkozik a zember:-)
Előzmény: #338621 hiénakutya 2015.03.27. 10:13:06 |
|
hiénakutya | 2015.03.27. 10:13:07 / # 338621 |
Észérvekkel a populizmus ellen? Hány éves vagy? 4?
Előzmény: #338618 tomajer 2015.03.27. 09:45:56 |
|
tomajer | 2015.03.27. 09:45:56 / # 338618 |
Igen. Ez az a bizonyos javaslat, amit győzelemként ünnepelnek, én meg aljas módon elmondtam hasonlókat nem jogász nyelven.
Előzmény: #338615 hiénakutya 2015.03.27. 09:13:17 |
|
hiénakutya | 2015.03.27. 09:13:17 / # 338615 |
Ráadásul minden jogszabály annyit ér, amennyit be tudnak belőle tartatni. Javíts ki, ha tévednék, de az uberezés - már ami a sofőr részét illeti - az 1988. évi I. törvény alapján ma is szankcionálható lenne. És? Ennyi erővel mindegy, milyen törvényt hoznak rá.
Előzmény: #338614 Franky 2015.03.27. 08:58:19 |
|
Franky | 2015.03.27. 08:58:19 / # 338614 |
|
Nagyjából igaz, amit írsz, egyet kell értsek vele. Annyi csupán, hogy a legutóbbi beszélgetéseink alapján bizton állítom, senki nem utálta meg a taxisokat. De az érthető, hogy néhányan ennyi munka után kissé üresnek látják a világot. A működési nehézségek anyagi indokai nem újak. Mindig is nehézséget okozott ez. De ez egy ilyen történet. Ha mennek a dolgok, akkor minek fizetni? Ha nem mennek, akkor meg azért minek fizetni? De a dolgok mennek a maguk útján, régiek mennek, újak jönnek. Hátha az új vér, a friss lelkesedés tud lendíteni a dolgokon. Bár van kétségem, és ez NEM az új erő kritikája! A hatalom nem fekete-fehér, ezt Te magad is többször tapasztaltad. Mondok egy példát, nem mint jóslat, hanem tényszerűség alapján. Láttam egy levelet, ahol a Jobbikos úr hirtelen lángra kapva írt egy valamit, nevezzük javaslatnak. Ezzel csupán néhány apróbb probléma van. Egy új cselekmény büntetőjogba emelése a kriminalizáció. Ez a folyamat, nem véletlenül, általában hosszú, hiszen a büntetőjog az ultima ratio, végső megoldás arra, hogy a polgár megbűnhődjön (van még pár ok, de az hosszú lenne). Alapvetően több feltételnek kell megfelelni egy új passzusnak. Elsősorban a szükségesség - arányosság kívánalmának. De ide tartozik, hogy a büntetőjog által védett szakmák nem a szakma védelmére vannak alárendelve a büntetőjognak, bár sokan tévesen így értelmezik. Nem. Az ok az állampolgárok bizalma, az adott szakmákba vetett hit biztonsága. Nem a szakma védelme. Hiszen az orvos, ügyvéd feltétlen polgári bizalmat kell élvezzen, na nem általánosságban értem ezt, hanem az adott eset, mint egy műtét, egy védő helyzet tekintetében. Sajnálatos, de ismerjük el, hogy a taxisokba vetett féktelen lakossági bizalom kívánalma azért nem egyértelmű igény És itt látszik a politikai játszma finomsága. Be lett dobva a köztudatba egy levél. Véleményem szerint, (még egyszer ismétlem: véleményem szerint) ez egy nagyszerű tűzoltó módszer, ami el is érte a célját. Ne legyen igazam, de a büntetőjog dogmatikája alapján esélytelen, hogy a taxi ebben a jogágban fokozott védelembe fog részesülni. Az, hogy a közfeladatot ellátó személy csoportjából kikerült, azt sem értékelték az érintettek túlzottan negatívan. Pedig az az életükről, biztonságról szólt. És hosszan lehetne sorolni még az ilyeneket. Ami lényeg, hogy tényleg teljes szívből szurkolok, mert azért szép emlékeim vannak a régmúltból. Nem szeretném, ha ez a szakma "elférgesedne", továbbá az azt gyakorlók pedig megérdemlik, hogy tisztességesen meg tudjanak élni belőle. Aki ezt így gondolja, és tesz érte, annak teljes szívemből szurkolok!
Előzmény: #338611 tomajer 2015.03.27. 08:14:41 |
kertestaxi | 2015.03.27. 08:58:09 / # 338613 |
|
Köszönöm amit eddig tettetek értem (értünk) és sok sikert nektek a jövőben.
|
tomajer | 2015.03.27. 08:14:42 / # 338611 |
Nem tudom kibe akarsz még így utólag rugni egyet, de ahogy elnézem őket, még taxist se nagyon akarnak látni egy darabig, nemhogy érdekképviseletet. Sajnos én már sokadszor nézem végig, hogy lelkes tenniakaró embereket bedarál ez a szakma:-( A másik rettenetes tulajdonságunk: hogy amikor tenni kell, akkor senki nincs ott, amikor meg gáz van akkor az érdekvédő qrvaannyát, hogy nem intézte el.
Előzmény: #338603 Amsel 2015.03.27. 02:40:53 |
|
Amsel | 2015.03.27. 02:40:53 / # 338603 |
|
Csoda hogy eddig is működött a TGFSZ ! Az utóbbi hónapokban már látszott,hogy nem húzza sokáig. Kiváncsian várom ki, hol fog felbukkanni mint aktiv érdekvédő. Vannak sejtéseim !!
|
tomajer | 2015.03.26. 21:06:15 / # 338602 |
Köszönöm! Azóta már beszéltem a Zsoltival is. Kb ugyanezt mondta el, csak keserűbben:-(
Előzmény: #338600 Franky 2015.03.26. 20:17:12 |
|
bendzsoo | 2015.03.26. 20:47:41 / # 338601 |
|
Nem szeretnék megbántani senkit.De olyan összetartás mint anno a Taxissztrájknál volt a Taxisok között már sajnos soha nem lesz.Ezért vagyunk gyengék és ezért tudnak mindent amit kitalálnak átvinni rajtunk.
|
Franky | 2015.03.26. 20:17:13 / # 338600 |
|
Nem tudom, szerintem. De talán nem is kell, hogy legyen. Így döntött a gyülekezet, bizonyára nyomós okuk volt erre. Bár kívülálló vagyok, személy szerint egyetértek a döntésükkel. Régi gondolatom, hogy van, amiért érdemes küzdeni, de van, amikor már értelmetlen, mert a harc során azok hagynak cserben, akikért áldozatot hozol. Mondjuk a magyar történelemben ez már többször eredményezte a vereséget. Bizonyos dolgokat időben kell elengedni. Előbb kellett volna. A magam részéről, mivel nem vagyok érintett, tárgyilagosan vizsgálva azt gondolom, az elért eredmények sokkal nagyobb jelentőségűek, mint azt általában a keserű társadalom gondol. Lehetne itt sorolni sok mindent, rengeteg jó hangulatú, illetve harcos tárgyalást a politikai vezetőkkel, kiharcolt tarifát, jelentősen kitolt határidőket, plexifal és kamera ötletének kioltását, utaskártya-visszaélést, és még rengeteg, több száz órát igénylő feladatot. De jól írtad a facebookon... Jöhet friss vér, harcra fel! De mi már ismerjük a folyamatot Zúgolódás? Beszélgessünk kicsit, barátkozzunk. A kedélyek lenyugodnak, oszt majd később megoldjuk a problémát. De az fájni fog. Mert mindig fájt. Nagyon szép dolog a hirtelen jött siker, a gyorsan jött celeb-lét. De ez nem egy bestseller. Nincs csattanó, ahol a siker örök, nincs hurrá happy end. Ez egy folyamat, amihez nem egyszeri erő, hanem hosszú kitartás szükséges. És támogatás. És nem utolsó sorban pénz. Mert mindenhez az kell. Gyalázzák az ubert, mert bagóért fuvaroz. És gyalázták a TGFSZ-t, mert ingyen munkát végezve nem mindig a látványos csodát teremtette meg. Ki érti ezt? Értetek dolgozzanak ingyen, az rendben van. Tudod Toma, ha azok, akik ma hangadók, az energiájukat arra fordították volna, hogy beszállnak a munkába, és egyenrangú félként dolgoznak, ötletelnek, szedik be a tagdíjat, talán máshol tartana minden. Talán nem. Már nem tudjuk meg. De egy óriási köszönet illeti meg azokat, akik ebben a küzdelemben dolgoztak Értetek (taxisokért) ingyen, családi életüket beáldozva. Üdv: F
Előzmény: #338598 tomajer 2015.03.26. 19:55:19 |
tomajer | 2015.03.26. 19:55:20 / # 338598 |
Van publikus részlet, hogy miért?
Előzmény: #338595 Franky 2015.03.26. 18:58:01 |
|
Franky | 2015.03.26. 18:58:02 / # 338595 |
|
Szomorú.
Előzmény: #338593 TGFSZ 2015.03.26. 18:43:15 |
tomajer | 2015.03.26. 18:49:18 / # 338594 |
Ámen. Köszönet a kínkeserves munkáért amit végeztetek. Jöjjenek a fiatalok. Hajrá!
Előzmény: #338593 TGFSZ 2015.03.26. 18:43:15 |
|
TGFSZ | 2015.03.26. 18:41:55 / Módosítva / # 338593 |
|
Külön köszönet Szőke Antal és Telegdy Gábor alelnököknek kitartásukért és az áldozatos munkájukért!
|
warrior | 2015.02.05. 18:25:01 / Módosítva / # 337691 |
Ezek mindent leszarnak,amit nem ők találnak ki. Ideje lenne már egy kicsit szarbanfürdetni a mocskos bandát.Úgyis szeretnek leszarni. Mennyivel jobb lenne látni őket beszarni.
Előzmény: #337690 alelölülő 2015.02.05. 14:51:26 |
|
alelölülő | 2015.02.05. 14:51:27 / # 337690 |
2013. március 20. Ezt már leszarták egyszer az április 18-án megszavazott budapesti rendelettel, és épp így le fogják az országosnál is.
Előzmény: #337689 tomajer 2015.02.05. 14:30:40 |
|
tomajer | 2015.02.05. 14:30:40 / # 337689 |
A TGFSz álláspontja a 10 éves korhatár kapcsánVéleményünk szerint, egy autó műszaki és esztétikai állapota nem kor, hanem karbantartásfüggő!! Ameddig az állam, vagy az önkormányzat nem teremti meg a taxis vállalkozóknak a jövedelem termeléshez szükséges minimális feltételeket, addig mindenféle szabályozás mely csak a kiadási oldalt erősíti, a vállalkozások csődjéhez vezető utat kövezi ki! A jövedelem termelő képességjavulásának feltétele: a létszám direkt módon való szabályozása, a piacra jutás feltételeinek szigorítása,a tarifa szabályozás(gazdasági számítások alapján),az engedély nélküli tevékenység felszámolása. Minden egyéb csak és kizárólag ezen feltételek megvalósulása esetén kerülhet szóba! A 10 éves korhatár nem járul hozzá érdemeben semmilyen problémamegoldásához sem!
A TGFSZ miért nem támogatja a Taxi-gépkocsik évjárat korlátozását?
Először is vizsgáljuk meg a kérdést, milyen indok(ok) merült(ek) fel az évjárat korlátozás mellett:
1.) Azok a vállalkozók, vállalkozások, akik adótartozást halmoztak fel, kiesnek a szolgáltatási körből, hiszen az autó csere nullás igazolást igényel
2.) A taxi-gépkocsik évjáratának korlátozásával megoldódna a létszámkérdés a jelenlegi túlkínálati piacon, hiszen rengetegen lesznek, akik nem tudnak majd autót cserélni, ezért ők kiesnek ebből a szolgáltatási körből
3.) az idős autók leharcoltak, műszakilag elhanyagoltak (roncsautók), ezért az évjárat-korlátozás bevezetése esetén minőségi javulás érhető el
Akkor most menjünk végig pontról pontra ! 1-es pont: A ma érvényes szabályozás és gyakorlat szerint aki adótartozást halmozott fel, viszont szüksége van nullás igazolásra az autó csere miatt, az szépen befárad a NAV-hoz, részletfizetési kérelmet kér és ha ezt megkapta, megadják mellé a nullás igazolást. Tehát az 1-es pont a taxik évjárat-korlátozásának szükségessége melletti indoklásként egyáltalán nem állja meg a helyét, a problémát, mely a túl magas létszám, nem oldja meg.
2-es pont: Azok a vállalkozók, akik nem tudnak (vagy nem akarnak) autót cserélni, a szolgáltatási körből nem fognak kiesni. Miért? Azon egyszerű oknál fogva, hogy ezek az emberek évek-évtizedek óta ezt a szakmát, ipart űzik, ehhez értenek, ebben profik, így megkeresik azokat a lehetőségeket, hogy ezt tovább tudják végezni. Autó csere híján autót fognak bérelni (természetesen papíron alkalmazotti viszonyt létesítenek) ami viszont nemhogy fehérítené a gazdaságot, a szakmát, hanem még inkább a szürke illetve a fekete gazdaság irányába tereli.
3-as pont: Roncsautó kérdés. Kezdjük azzal, hogy mit is nevezünk roncs autónak? Műszakilag, esztétikailag elhanyagolt jármű!
Na mármost hogy lehetnek ilyen autók taxiként az utakon akkor: - Amikor a ma érvényes szabályozás szerint a taxi-gépkocsikra vonatkozóan 5 éves korhatár van érvényben, illetve 5 éves koruk felett megbontásos vizsgálatnak kell alávetni őket? Mindez mellett évente szigorított műszaki vizsgán kell átessenek! Ha ezen szigorú feltételek mellett is vannak az utakon elhanyagolt állapotú (műszaki és esztétikai) taxik, akkor nem a hatóságoknak lenne a feladata ezeknek a forgalomból való kiemelése? (időszakos vizsgára való berendelés, rendszám levétel, stb?)
Mindannyian tudjuk, hogy egy autó műszaki és esztétikai állapota nem kor, hanem karbantartásfüggő!! Egy 10 évnél idősebb autó is lehet tökéletes állapotban, ha azt folyamatosan szervízelik, ugyanakkor egy fiatal autó is lehet „roncsautó”, ha az nincs karbantartva!
Azt látom, hogy még mindig van, aki azt gondolja, hogy ennek az egésznek lehet pozitív hozadéka a taxisok számára. Hazugság követ ostobaságot, de sajnos még mindig célba talál néhány ezer embernél. Nem fogok tudni ezen változtatni, de fontosnak tartom, hogy mindenki megismerje ennek a lényegét!
A
lényeg ott van, hogy a korhatárral semmilyen határt, semmilyen vonalat
nem húznak meg. A korhatár egyetlen dolgot szabályoz, az pedig a
taxiként üzemben tartható járművek életkora. Rossz hírem van ezzel kapcsolatban. Nos,
lesznek, akik megoldják valahogy és lesznek, akik nem. A lényeg, hogy
mindenkinek megoldást kell majd keresnie egy mesterségesen generált
probléma miatt.
A készülő rendelet korhatáros részének egyik legnagyobb problémája pont az, hogy aránytalan üzleti kockázatot tesz a vállalkozók nyakába azáltal, hogy jelentős beruházásra, vagy adott esetben eladósodásra kényszeríti őket, miközben a szektorban egy megalapozott üzleti tervet elkészíteni évek óta képtelenség, és ez a jövőben sem változik, legalább is ettől a rendelettől biztosan nem.
És akkor beszéljünk az utasok érdekeiről is egy picit! Ráadásul az évjáratkorlátozás okán számítani lehet a taxi-park átrendeződésére. Kevesebb
lesz a nagyobb biztonságot nyújtó és gazdagon felszerelt
felső-középkategóriás autó, és több az alacsonyabb kategóriákba tartozó,
kisebb, sérülékenyebb, biztonsági szempontból is „fapadosan” felszerelt
autó. Színvonalasabb lesz-e? Járjuk körül a témát! Kezdjük egy alapvetéssel, amivel egy szakmai érdekvédőnek illene tisztában lennie: A gépkocsi csupán a szolgáltatás eszköze. egy vadonatúj, felső-középkategóriás autóval is lehet alacsony színvonalú a szolgáltatás, ha a gépkocsivezető ápolatlan, modortalan, (vagy éppen túl modoros), bunkó módon bánik az utassal, nehezen beszéli a nyelvet és még helyismerete sincsen.
Vizsgáljuk meg ezt az állítást egy gyakorlati példán keresztül! Ezt a boldog tulajdonosa 10 éven keresztül tarthatja rendszerben, tehát durván évente 200 ezer forintjába fáj. Ez havonta 17000 forint, ami naponta még a 600 forintot sem éri el. Vállalhatónak tűnik, de mindenképp kompromisszumos megoldás, hiszen egy ilyen autó helykínálata és felszereltsége sem vethető egybe egy magasabb kategóriás autóéval, ami viszont új áron valahol 6 milliónál kezdődik, de prémium márkák esetében 10 millió fölött van. Számoljunk csak 6 millióval! Ez évente 600 ezer, havonta 50 ezer, naponta több mint 1600 forint. Hoz-e egy ilyen autó annyival magasabb hozamot, hogy megérje a többlet befektetést? Elbírja-e a tevékenység jövedelmezősége egy ilyen autó üzemeltetését? Mivel a befektetés megtérülési ideje korlátozott, ezért az a kérdés is fölmerül, hogy érdemes-e a magasabb befektetéssel járó többletkockázatot felvállalni. A válasz nyilvánvalóan: nem. Ugyanez a 6 milliós jószág, négy évesen már 2,5 millióért megvásárolható, ám csak további hat évig maradhat rendszerben, tehát nem sokkal járunk jobban. A napokra lebontott összeg még így is 1000 forint fölött lesz, természetesen minden egyéb költség mellett. Összefoglalva az eddigieket: Ameddig az állam, vagy az önkormányzat nem teremti meg a taxis vállalkozóknak a jövedelem termeléshez szükséges minimális feltételeket, addig mindenféle szabályozás mely csak a kiadási oldalt erősíti, a vállalkozások csődjéhez vezető utat kövezi ki! A jövedelem termelő képességjavulásának feltétele: · a létszám direkt módon való szabályozása · Tarifa szabályozás , (gazdasági számítások alapján) · A piacra jutás feltételeinek szigorítása · Az engedély nélküli tevékenység felszámolása
Minden egyéb csak és kizárólag ezen feltételek megvalósulása esetén kerülhet szóba!
2013.03.20 TGFSZ
Kapcsolódó anyagok: A Hatósági Tarifaszabályozás szükségességének indokai
|