Témakörök > Hírek fórumai > Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |||
---|---|---|---|
Kovács Zoltán | 2017.03.03. 13:30:08 / # 346920 | ||
|
És ott van még a 200-as kék busz is! Az már igazán durva! Néha 100-an is szoronganak rajta, és viszi ár alatt az utasainkat! És állítólag még vonat is fog oda közlekedni! Atyaúristen!!!!!
Előzmény: #346913 linkas 2017.03.03. 07:39:44 |
||
alelölülő | 2017.03.03. 10:56:21 / # 346918 | ||
Nem, főtaxi ellen a hatóság tehetetlen.
Előzmény: #346917 mpeter 2017.03.03. 10:25:21 |
|||
mpeter | 2017.03.03. 10:25:21 / # 346917 | ||
|
Annak lenne visszhangja. Akkor a hatóság is talán tenne valamit a hiénák ellen.
|
||
alelölülő | 2017.03.03. 10:18:06 / # 346916 | ||
Ilyen az, amikor a tolvajtól lopnak.
Nem hiszem, hogy a főtaxisokon kívül érdekel valakit. Esetleg párezer budapesti taxis is ráparkolhatna a reptérre, amíg a mutyit be nem fejezik.
Előzmény: #346913 linkas 2017.03.03. 07:39:44 |
|||
mpeter | 2017.03.03. 10:02:35 / # 346915 | ||
|
30%???? Az napi 30ezernél már 10ezer forint. Naponta!!! Havi 2-3 kiló... és csak nézitek... :D De úgyis fogalmazhatnék, hogy 3-4 órával többet lehetnétek a családdal és meglenne ugyanaz a pénz naponta. Ha én fizetném a drága repteres leadót, tuti szóltam volna vagy 40-50 kolegának, hogy: Te parkoljunk már rá a hiénákra. Ott vagytok több százan és nézitek, ahogy elviszik előletek az utasokat. Madarak vagytok. Már bocs, nem akarok személyeskedni, meg sértegetni senkit, de nincs jobb szó erre. Nem rég kezdtem taxizni és csalódott vagyok, gusztustalan amit tapasztalok. Pedig annyira egyszerű és kézenfekvő a megoldás. De mindenki a másikra mutogat, meg várja a csodát. Mi a francot tud csinálni 20 hiéna, ha ráparkoltok 300 autóval? Odaküld 20 kemény legényt? És? Ott vagytok több százan a reptéren, na meg a biztonságiak is csak dísznek vannak? Meg ugye ott vannak a hatóság emberei is, meg a repteres rendőrök. 2-3 alkalommal beleálltok a konfliktusba, negyedjére már nem fog oda menni. A ti zsebetekből húzzák ki a pénzt, miért mástól várjátok évek óta hogy rendet tegyen? Eddig nem történt semmi, majd ezután biztos fog, mi? Vagy elképzelhető, hogy én látom rosszul szűz szemmel. Mindenesetre csak azt látom, hogy a hiénák mercivel nyomulnak, meg új autókkal, a több ezer taxis, meg csak sír hogy a hiénák így, meg úgy elviszik az utast és valaki csináljon már valamit. Amúgy érdekes hogy a hiénák a főtaxitól csipegetnek mindenhol, Gozsdu, Mori2.... Minek oda biztosági? Hogy elhajtsa a másik társaság autóját, de a hiéna maradhat... :D Régen fater főtaxis volt, mesélt sztorikat, ha most még aktív lenne az a brigád, biztos rend lenne a városban nagyon hamar. Akkoriban nem a csodát várták a taxisok, hanem cselekedtek. Feljelenteni nem lehet ezeket? Hogy xy autóval ott áll a droszton de nincs engedély, jöjjön ki a bkk vagy rendőr? Vagy például a repteres parkolónak a behajtási pontjához, sorompó és ha nincs droszt engedély, nem nyílik a sorompó. Valaki árulja már el nekem miért nem történik semmi? A hiénákon kívül ez így senkinek nem jó, mégis évek óta csak sír mindenki.
Előzmény: #346913 linkas 2017.03.03. 07:39:44 |
||
linkas | 2017.03.03. 07:39:45 / # 346913 | ||
|
A reptéren van szép (?) új parkoló, de rend szerintem sosem lesz. A parkoló elején tábla: kizárólag budapesti engedéllyel rendelkező taxik számára. A parkolóban 10-15 szabad jelző nélküli "hiéna", néhány fehér rendszámmal. A nepperek a váróban, nyakukban "official taxi", "yallow taxi" feliratú fityegők, diszkózöld betétes edzőcipő, susogós mackó, emberszag. Balekvadászat. Ha talál egyet akkor telefon a "földszintre" jön a samesz viszi a "majmot" 15 ezerért a Royalba, 4 ezres leadóval. Szép első benyomás egy külföldinek. Mellesleg az ominózus uber kontra sárga taxi videóban szereplő szürke Focus is nekik dolgozik. Azt hogy mennyi munkát visznek el mi is csak akkor tudtuk meg amikor a "tisztel" urak elmentek "migránsozni" 2015 nyarán és hirtelen lettek vidéki fuvarok is valamint az összfuvar szám is legalább 30%-al megugrott. É akkor még nem esett szó arról hogy mezei taxis próbáljon meg fuvart felvenni (vagy egyszerűen csak beállni) a fejpályaudvarok drosztjaira, a Deákra vagy a Népligeti buszpályaudvarra. Szóval, volna itt mit csinálni de úgy látszik ez senkinek nem az érdeke.
|
||
Kovács Zoltán | 2017.02.04. 20:43:21 / # 346768 | ||
|
Esetleg van itt valaki Veszprémből? Mennyiért visznek el egy utast Veszprémből a Ferihegyre?
|
||
volántaxis | 2016.10.07. 13:27:07 / # 346145 | ||
|
Köszönjük. Jöhet a következő.
|
||
tomajer | 2016.10.06. 21:21:30 / # 346144 | ||
Elkezdődött a régóta várt taxis per - rengeteg embert vertek átA vádirat ismertetésével megkezdődött a Zóna taxis vesztegetési ügy büntetőpere a Fővárosi Törvényszéken. A bíróság a csütörtöki első tárgyalási napon kizárta a bizonyítékok közül a titkos információgyűjtés eredményét. MTI, 2016. október 6. csütörtök, 12:00A Fővárosi Főügyészség öt ember ellen emelt vádat a Budapest Airport Zrt. 2006-os taxipályázatával összefüggésben elkövetett vesztegetés, valamint a cég sérelmére 2006 és 2010 között elkövetett, összesen félmilliárd forintos kárt okozó csalás miatt. A vád szerint a ferihegyi repülőteret üzemeltető BA Zrt. 2006 tavaszán hirdette meg a repülőtéri taxiszolgáltatás pályázatát. A taxitársaság vezetője, V. István - a per harmadrendű vádlottja - a negyedrendű vádlotton, V. Balázson keresztül megállapodott Sz. Györggyel, a BA jogtanácsosával és R.-V. Krisztinával, a BA jogi igazgatójával abban, hogy 11 millió forintért a jogi igazgató és beosztottja segítik a taxitársaság vezetőjét, hogy megnyerje a pályázatot. Ennek érdekében az elsőrendű vádlott jogtanácsos és a másodrendű vádlott jogi igazgató ellátták a negyedrendű vádlottat - aki R.-V. Krisztina élettársa volt korábban - belső információkkal, például a pályázat bírálati szempontjairól és a többi pályázat tartalmáról. Ezeket a negyedrendű vádlott továbbította a taxitársaság vezetőjének, aki ezen ismeretek birtokában irreális vállalásokat tett pályázatában, például a korábbi fuvardíjnál 30 százalékkal alacsonyabb díjat ígért és műholdas navigációs rendszer kiépítését. Az ügyészség szerint a jogi igazgató és a jogtanácsos közreműködése miatt a taxitársaság vezetőjének nem kellett attól tartania, hogy ajánlata számon kérhető lesz. A Zóna Taxi 2006 júniusában megnyerte a pályázatot, augusztusban pedig szerződést kötött vele a BA. Ezután a taxitársaság vezetője átadta a pénzt a harmadrendű vádlottnak, aki 11 millió forintot utalt át Sz. Györgynek, az átutalás közleményébe pedig azt írta, "tartásdíj". Nem sokkal később Sz. György 4,7 millió forintot utalt vissza a harmadrendű vádlottnak, és 5,6 milliót a másodrendű vádlottnak, az átutalások közleménye ugyancsak "tartásdíj" volt. Az ügyészség szerint az első- és másodrendű vádlott a BA Zrt. érdekeivel szemben a Zóna taxi tulajdonosának téves jogi álláspontját támogatták, a harmadrendű vádlott ugyanis addig nem akart fizetni a BA Zrt.-nek, amíg az nem biztosítja a kizárólagosságot a szolgáltatásra, vagyis, amíg "taxishiénák" vannak a repülőtéren. A
jogi igazgató és a jogtanácsos az ügyészség szerint abban is
közreműködött, hogy a BA végül a Zóna taxi számára kedvezően módosítsa a
szolgáltatási szerződést, és a BA még le is mondjon a számára hátrányos
szerződés megtámadásának jogáról. A taxiscég emellett a valóságosnál kevesebb fuvarszámot jelentett be a BA Zrt.-nek, ezzel kevesebb szolgáltatási díjat is fizetett, így a vád szerint 2006 és 2010 között a cégnek 503 millió forintos kárt okozott. A per ötödrendű vádlottja a taxitársaság munkatársa volt, ő jelentette le a hamis fuvaradatokat a harmadrendű vádlott utasításának megfelelően. A vád szerint az első- és másodrendű vádlott 2006-2007-ben összesen 268 millió forint kárt okozott a BA. Zrt.-nek. Az ügyészség bűnsegédként, bűnszövetségben, üzletszerűen, folytatólagosan elkövetett, különösen nagy kárt okozó csalás valamint vesztegetés miatt emelt vádat. A vádirat csütörtöki ismertetése után a bíróság végzést hozott, amiben a bírói engedélyhez kötött titkos információgyűjtés eredményét kizárta a büntetőeljárásból. A bíróság szóbeli indoklásában utalt arra, hogy akkor használható fel a bírói engedélyhez kötött titkos információgyűjtés eredménye a büntetőeljárásban, ha a felhasználni kívánt információ megszerzése után a titkos információgyűjtést végző haladéktalanul eleget tesz feljelentési kötelezettségének. Erre azonban ebben az ügyben a bíróság szerint nem került sor: miközben a titkos információgyűjtésre 2007 áprilisáig került sor, a titkos információgyűjtést végző szerv csupán 2009 márciusában tett feljelentést. A bíróság kiért arra is, nem az ügyészség hibája, hogy olyan bizonyítékokra építette a vádiratot, amit a bíróság most kizárt. A bíróság - tekintettel arra, hogy a bizonyítékok kizárása megváltoztathatja a vádlottak védekezését - elnapolta a tárgyalást. A Fővárosi Főügyészség képviselője a bizonyítékok kizárásával kapcsolatban a tárgyaláson azt mondta, ez iskolapéldája annak, hogy a jogalkalmazói gyakorlat a titkos információgyűjtés vonatkozásában nem egyértelmű.
|
|||
zónataxis | 2015.05.06. 20:06:19 / # 339158 | ||
|
Az eszem megáll mi megy ebben az országban és engedélyezik. Az is igaz csak annak a szájába lehet beleszarni aki hagyja!
|
||
dr.Kotász | 2015.05.05. 16:12:31 / # 339136 | ||
Ne csodálkozz azon,hogy egy civil büntet. Nézd meg a fuvarkufárok etikásait.Simán kiszabják a napokat,vagy az annak megfelelő pénzbüntetést.Mégcsak jogi hátterük sincs.Számlát sem ad a legtöbbje.Berendelik az illetőt úgy,hogy meg sem mondják mi a bűne.Így próbáljon meg a taxis védekezni.Holott minden joga megilleti a védekezésre. Persze amíg a balkáni birka tűr,addig miért is ne?
Előzmény: #339135 Fotó 2015.05.05. 14:06:11 |
|||
Fotó | 2015.05.05. 14:06:11 / # 339135 | ||
|
Hatósági jögkörökkel ruházta fel magát a magáncég ! Valaki illetékes ha olvassa nézzenek rá erre a projektra , mindent meg lehet tenni ebben az országban? Igazoltat egy civil magánszemély és büntet? Bréking mi van itt! Röhej az egész mint az is hogy naponta 2x lehet ingyen bemenni utassal. A világon nincsen ilyen csak ebben a balkáni országban útban Európa felé ahová elméletileg sosem érkezünk meg! Felháborító!
|
||
duracell | 2015.05.04. 21:26:55 / # 339127 | ||
|
Ez a legolcsóbb megoldás lesznek birkák akik ki is fizetik a 5 rugót.
|
||
Kérdések | 2015.05.03. 15:46:19 / # 339110 | ||
|
Lehet hogy úgy kellene megcsinálni a rendszert hogy a felhasználó baszogatása nélkül is üzemeljen és nem kiírni különböző tornaórákat? Lehet hogy még egy pert is megérne mert ilyen a világon nincsen még egy, legalábbis Európában igaz még messze vagyunk tőle?
|
||
Kérdések | 2015.05.03. 15:40:52 / # 339109 | ||
|
Előzmény: #339083 Fotó 2015.05.02. 15:09:44 |
||
Fotó | 2015.05.02. 15:09:45 / # 339083 | ||
|
Magyarul csakis a Főtaxi dolgozzon a reptérről ha valaki mint Pl vidéki taxis vagy bármilyen egyéb szolgáltató fizessen ! Fizess paraszt!, ide süllyedt Magyarország . Ez nem a "hiénákra" megy ki taxival annyiszor megy be ahányszor akar. Tehát mindenki gyakorolja otthon hogy szabályosan 10 cm -re álljon mert 5 rugót szab ki....de kicsoda is milyen hatóság? Azért van egy csomó dolog ami nem stimmel. Mi van ha nem fizeti ki a jogtalanul rátestált 5000Ft-t. Nem engedi ki? Személyi szabadság korlátozása történik? Röhej bazd meg úgy ahogy van! Sötét elmék irányítják még a repterez is olyanok mint akik az országot kapzsik gátlástalanok stb. Elképzelhető hogy visszaállítják a halálbüntetést és felakasztanak mert nem tudok szabályosan 10 cm re megállni a sorompónál? Ami ebben az országban megy az már szánalmas! Egész Európa rajtunk röhög. 2.8. Tilos a parkolókban különösen:
|
||
tomajer | 2015.04.10. 18:45:59 / Módosítva / # 338786 | ||
Büntetlenül vadásznak az agresszív hiénák FerihegyenBár idén öt éve lesz, hogy a Főtaxi lett a Ferihegyi repülőtér hivatalos taxiszolgáltatója, a helyzet nem sokat javult: maradtak a vadkeleti állapotok. Változatlanul sorozatban húzzák le a főként külföldi utasokat a hiénák. A reptér-üzemeltető szerint nekik nincsenek jogi eszközeik a csalók ellen. A reptéri terminálokon otthonosan mozog tucatnyi figura, akik „official taxi” feliratú mellényben, otthon fabrikált, fényképes, igazolványra hasonlító nyakbavalóval vadásszák le, méghozzá sikeresen a külföldi utasokat, akiknek esélyük sincs elérni a hivatalos Főtaxi-pultig, hiszen már a tranzit ajtajában lerohanják őket a meglehetősen erőszakosan fellépő „toborzók”. A fuvarszervező cégektől független taxisok, akiknek a „toborzók” dolgoznak, ezek után ki tudja, mennyit számláznak, vagy milyen kerülő utakon viszik el az utast. Nem ritkák a 20-30 ezer forintos fuvardíjról szóló rémtörténetek sem.Olyan is rendre előfordul, hogy a tarifát sokalló utast végül fizikai ráhatással győzik meg. Legutóbb egy olyan videó került fel az internetre, amelyen a kigyúrt „fuvarszervezők” két lépést követően, udvariasan már ki is vették egy gyermekével érkező hölgy kezéből a gurulós bőröndöt, az előzékenység oka azonban csak akkor vált világossá, amikor a nő közölte: nem akar taxit, ám a bőröndöt akkor is csak vonakodva adták vissza. Az erőszakos jelenet mindenkit felháborított. Ráadásul ez nem is egyedi jelenség, nemrég a Budapest Airport külföldi vezérigazgatójával történt hasonló incidens, amikor a feleségével távozott a terminálból – mesélik a repülőtéren. De vajon miért nem lép fel ez ellen senki? A kamu mellénnyel és nyakbavalóval nyilvánvalóan megtévesztik a gyanútlan utasokat, ráadásul megsértik a repülőtér hivatalos rendjét, amely előírja, hogy kereskedelmi és utazásszervezési tevékenységet csak a Budapest Airport engedélyével lehet végezni. – A Nemzeti Közlekedési Hatóság és a repülőtéri rendőrség által is jóváhagyott repülőtéri rend megsértésének semmi következménye nincs, mi nem szankcionálhatjuk – ad meglepő magyarázatot Hardy Mihály, a Budapest Airport vállalati kapcsolatok igazgatója. Hozzáteszi: a repülőtéri rendőrség mindaddig nem tehet semmit, amíg konkrét bűncselekmény nem történik.Kérdés persze, hogy ez a tevékenység nem minősül-e élből szabálytalannak? A látszólag tipikusan magyar helyzetet árnyalja az egyik taxis szervezet képviselője, aki névvel és címmel nem vállalja véleményét, de elmondja: szerinte az üzemeltető üzletileg érdekelt a vadkeleti állapotok fenntartásában, elvégre a szerződött taxis cégre ma már semmi szükség. A szerződés ez év végén jár le. Igaz, ez busás bevételt hoz a repülőtérnek. A rendelésre érkező taxisok ingyen veszik fel a fuvart, míg a Főtaxi sofőrjeinek ugyanezért ma már alapból ezer forintot jóval meghaladó jutalékot kell leadniuk a Budapest Airportnak, amelynek ebből éves szinten több százmillió forintos bevétele származik. Névtelen forrásunk szerint húsz-harminc utaskopasztó hiénánál több nem működik a reptéren, és az ilyeneket pár napos ellenőrzés során le lehetne buktatni. Elvégre a terminál sorompórendszere kapcsolatban van az engedéllyel rendelkező taxisok adatbázisával, tehát könnyen kiiktathatók lennének a renitensek.
Hardy Mihály ezzel szemben legalább hatvan-nyolcvan ilyen taxisról beszélt, hozzátéve, hogy az egyes furcsa hatósági döntések sem könnyítik meg a dolgukat. Említi, hogy amikor a hiénák veszélyeire a terminálokon matricákkal figyelmeztették az utasokat, amelyeken az „óvakodjon a taxis cowboyoktól, utazzon a reptér hivatalos szállítójával” felirat volt olvasható, a Gazdasági Versenyhivatal megbüntette őket. A megoldás a reptéri illetékesek szerint az lenne, ha változnának a törvények, és lenne lehetőségük fellépni a kalózok ellen. Bármelyik fél verziója áll közelebb az igazsághoz, tény: a hiénák garázdálkodása a repülőtéren sokat árt az éppen csak magára találó hazai turizmusnak, Budapest hírének a világban, s emiatt mihamarabb tisztázni kell: ki mit tehet, s kinek mit kell tenni annak érdekében, hogy megszüntessék az áldatlan állapotokat.
|
|||
kertestaxi | 2014.12.14. 13:13:22 / # 337119 | ||
|
Miért csipné? Amíg kifizeti a bérleti díjat a BA-nak, addig minden a legnagyobb rendben van.
Előzmény: #337103 Fotó 2014.12.13. 17:01:08 |
||
Fotó | 2014.12.13. 17:01:09 / # 337103 | ||
|
Érdekes ez nem csípi senkinek a szemét! Lehúzás vagy rablás nappal .......
Előzmény: #335185 Kérdések 2014.08.28. 11:38:28 |
||
Fotó | 2014.12.13. 16:59:51 / # 337102 | ||
|
Ez egy pénzmosoda olyan mint a többi, kell egy ok mire költünk, de az utána osztozkodunk. Érdemes lenne azért jobban utána járni mint hülyeségeket írni! Olyan ez mint a kormány hülyének nézik az embereket..... A cikk azért sem jó mert az utaslétszám nőt ,tehát nem a securytinak köszönhető. Csak a hülyéket lehet megvezetni.
|