Hozzászólások száma: 165
Ugrás a hírhez Oldalszám: 9
Témakörök > Hírek fórumai > A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
hiénakutya 2011.01.30. 20:42:19 / # 29354
Figyelj rám egy picit! Abban egyetértünk, hogy kurva sokan vagyunk?

hiénakutya 2011.01.30. 20:40:55 / # 29353
De ezt egyszer már viszonylag sokan és viszonylag hosszasan próbáltuk elmagyarázni Neked, hogy nem lehet. Nem lehet olyan törvényt alkotni, hogy adott tevékenységet csak egyéni vállalkozó folytathasson. Nincs ilyen.

bambusz 2011.01.30. 20:19:58 / # 29352
avatar
Ha akarod mondok kódot a HIBÁTLAN,MAKULÁTLAN CiTY-s hadseregből.. Akinek egy vállalkozása van...azzal dolgozik a CITY-nél.. A másik "cége" meg körülbelül 10-15 rendszámot ad ki..úgy ,hogy egy ember sincs bejelentve... Érdekes...egyik sem a Citynél...vajon miért is???
bambusz 2011.01.30. 20:17:00 / # 29465
avatar
AZT GONDOLOM,HOGY NEM KELL VITATKOZNI..BESZÉLGETNI KELL... aKKOR MOST ÉN KÉRDEZEK... Hány droid és rendszámbérlő van a City-nél??? És ha már említetted a Fötaxit, a 6x6 stb... Az arány qrvára nem mindegy... és nem arra gondoltam,hogy a fönél a droidok vannak többen... Ha végre valaki átlátná a dolgot...az összes telószám tulajnál az a lényeg,hogy minél több droid legyen...tudod ők már 1 órát sem bírnak ki nyomkodás nélkül,mert akkor éhen halnak... míg a vállalkozóknál talán van egy kis kevéske tartalék....ráadásul ,ha van 2000 Ft-én inkább félreteszem 12.-re ,mert akkor fizetnem kell... Talán ezért nem mentem még játék gépezni,mert még van tartásom...,de több kollégáról tudom,hogy mielőtt mindenét elveszítette,hogy "ne ússzon minden" megpróbálta a tartalékot megforgatni...nem sikerült...utána jön a droidság és a minden mindegy...(természetesen tiszteletem a kivételeknek)
cheater 2011.01.30. 20:09:49 / # 29464
Uszitás itt egy kifejezetten helytelen és káros kifejezés annak negativ tartalma miatt. Ha valaki felületesen olvassa át ezt a vitát akkor nagyon könnyen azonosul a te véleményeddel, mert olyan jól, egyszerüen hangzik. Hogy ez a folyamat meg legyen állitva és vissza legyen fordítva nem csak a vállakozók érdeke, hanem az úgynevezett droidoké is. Tehát én nem uszitok, hanem az Ő érdekeiket is képviselem, bár jelen helyzetben ezt sokan közülük nem látják majd át. Jelenleg az ő érdekeiket bármilyen furcsa épp az egyre fogyó vállakozók védik, akik miatt - még - nem lehet bármit megtenni. De ha a vállalkozók elfogynak - mert ha igy megy tovább elfogynak ezt látni kell - a droidok gazdái már csak egymással fognak versenyezni. Konkrétan azt mondanak a droidoknak amit akarnak, 3eFt/nap volt valaha, 5e/nap, 10eFt/nap, de mindig lesz aki egy ezressel még többet ad, itt sem lesz megállás. Eljön az idő nekik is mikor a napi 10eFt leadó csak egy szép álom lesz. Mindenki, aki valóban a taxizásban látja a jövőjét, kapjon lehetőséget rendezni a helyezetét, akár autógondja, akár járuléktartozás okoz fejfájást neki. Kapjanak türelmi időt, de legyen kitüzve egy reális, teljesithető időpont mikortól már csak vállakozóként dolgozhat a jogi kiskapukat bezárva. Ez már igy magában megoldaná a gondjainkat és ez a felhigult szakma pillanatok alatt letisztulna. Azért ez mindenki érdeke (még a droidoké is) mert igy olyan gazdasági helyzetbe kerülnénk amiböl ez igenis teljesithető, mig jelenleg nem, sem a vállalkozóknak, sem a droidoknak. A jövönk tervezhető lenne, lenne értelme új autót vásárolni, fizetni a közterheket, stb. Aki pedig csak kényszerből van ezen a pályán, semmi másért mert jelenleg itt van lehetősége, de ha már ezt a lehetőséget nem kapja meg vagy ilyen feltételekkel már nem éri meg neki attól pedig könnyes búcsút veszünk és menjen isten hírével, teret adva ezzel azoknak akik valóban ebböl szeretnének megélni, idővel nyugdíjat és orvosi ellátást kapni.
hiénakutya 2011.01.30. 20:07:54 / # 29351
Nekem egyfolytában igazam van, így most is. A FŐTAXI-nál ugye nincs droid, vagy rendszámbérlő? Ugye a 6x6-nál sincs? Hát a Holdingnál? Hát a T4-nél? Vagy itt is vannak, csak ők flottul be vannak jelentve? És ezek után álljak le veled vitatkozni? Nyisd már ki a szemedet előbb!

bambusz 2011.01.30. 19:49:46 / # 29463
avatar
Kedves Hiénakutya! Most sajnos megint nincs igazad a droidos történetben! Remélem,hogy az új "reform" tervezetben -ami május körül várható- az első pontok között lesz az egy autó egy vállalkozó..... A tököm tele van az összes olyan tróger droidból,rendszámbérlőből aki SOHA nem fizetett TB-t, cégautóadót, könyvelőt stb...,mert ezek a trógerek dolgoznak a plüssnél, a t2000, stb.stb. Havi 80-100.000 Ft körül "spórolnak" így könnyű 150FT/km rohangálni.. De elegem van a stróman néven lévő cégekből akik havonta több milliót zsákmányolnak le ezekről a szerencsétlen "lecsúszott" taxisokról.. Ha valaki végig gondolná...ez egy folyamat... Ha megszüntetnék végre a 2-4-6 bejelentéseket sokkal ellenőrzöttebbé válna a dolog...nem kell 6500 taxis Budapestnek!!!!!!!! Kell 4000 normális vállalkozó aki ebből akar megélni ill. ebből szeretne nyugdíjat kapni!!!! De a sok tróger tönkreteszi a "normális" taxist.. ezért kell napi 12-15 órát dolgozni ,minden NAP! Mert én befizetem a járulékaimat és van házam amit nem szeretnék elbukni.. Kíváncsi vagyok a véleményedre... Ugye naponta elég lenne 5-6 fuvar is normális árakkal...ma ott tartunk,hogy szinte nincs már 2000 feletti kanyar a nyomott árak miatt... Mint mondtam könnyű úgy taxikázni,hogy széttépem a számlatömböt és nem fizetek semmilyen adót és járulékot... Maradok addig is tisztelettel ....
hiénakutya 2011.01.30. 19:31:40 / # 29462
Hogyne lenne ellentmondás! Leírod, hogy milyen alacsonyak a költségeik, sőt, nincsenek is költségeik, csupán az, hogy fizessék a gazdit, majd a következő gondolatban meg azt írod, hogy nekik kell a legtöbbet harapniuk. Nem annak kell a legtöbbet harapni, akinek magasak a költségei? Ezt írtad a droidokról: "ők okozzák a taxistársadalomnak a legnagyobb kárt". Szerintem ez nem így van. A legnagyobb kárt azok okozzák, akik a nyakunkra hozzák őket és nyakunkra engednek mindenki mást is, aki éppenséggel nem droidként, hanem vállalkozóként lép be a telített piacra. Segítek, jó? Ki biztosít nekik pénzért hozzáférést a Te piacodhoz, a mi piacunkhoz? Attól, hogy valaki holnap kitalálja magának, hogy taxizni fog, akár droidként, akár vállalkozóként, még nem lesz piaca, nem lesz hozzáférése a piachoz. Én elzavarom, rádióról meg nem tud dolgozni, csak akkor, ha befizet, ha befizethet. De tudjuk, hogy befizethet! Befizethetett tegnap is, befizethet mai is, és holnap is befizethet majd, bárki is legyen az. Mindig lesz neki valahol egy hely, akár droid, akár vállalkozó. Odaengedik az asztalhoz, legfeljebb nem szeletelik a kenyeret, hanem darálják, vagy mozsárban őrlik meg, hogy jusson mindenkinek. És akkor a droid a legkártékonyabb? Akkor neki kellene legtöbb jusson a kenyérből! Biztos, hogy ennél az asztalnál a droidok laknak jól? Biztos, hogy ők híznak? Biztos, hogy előrébb jutunk azzal, ha ellenük uszítasz?
cheater 2011.01.30. 18:52:47 / # 29460
Nem hangzott el hogy ő felelős, az hangzott el hogy droid mindig lesz, az utánpótlás gyakorlatilag végtelen, igy a 'normal 'vállakozók hiába várják hogy majd egyszer tisztul a piac és beérik a várakozás, akik ma nyomott áron dolgoznak, nem fizetnek járulékokat azok kiesnek, mert ez nem történik meg. Illetve megtörténik, de újabb és újabb vesenyző lép a helyükre. Nincs semmi ellentmondás, a droidot nem érdekli az autója állapota, nem kell terveznie az eljövendő autócserét, még járuléktartozásai is lehetnek. Ezzel sarokba szoritja a vállalkozókat és tönkreteszi őket. Hogy a droid egy végtermék? Igen, de ahhoz hogy érvényesitsük a jogainkat, amire oly rég óta vágyunk, hogy könnyebbé tegyük az életünket, sőt ma már ahhoz hogy ne menjünk tönkre ők az első akadály. Ugyanis hiába szervezünk meg egy ütős szakszervezetet, nem tudjuk sarokba szoritani a taxivállalatokat a jelenlegi helyzetben, épp a droidok nagy (és egyre nagyobb) száma miatt. Ha minden vállakozó egyszerre kitalálná hogy nem fizet tagdijat, nem vesz fel címet vagy bármi ehhez hasonló elvileg ütős lépésre szánná el magát a taxivállalatok jelenleg ezt is túlélnék. Egész egyszerüen azért mert a droidoknak más az érdekük és ők mennének befizetni. Ha nem megy akkor abban a pillanatban megszünt a munkája, ugyanis a munkaeszközét vesziti el még aznap és nem csak annak az lehetőségét hogy címet vehessen fel 3 napig. Sőt, jelenleg Ő örül ha te vagy én ne megyünk befizetni, ez neki kifejezetten elönyös. Persze, ennek meglesz a böjtje, de ebbe ne menjünk bele. Itt (vagy bárhol), ütös szakszevezetet szervezni csak akkor lehet - de talán akkor már nem is kell - ha mindenkinek ugyanaz a _gazdasági_ érdeke. Jelenleg ez nem igy van és félő hogy egyre kevésbé lesz igy.
sipi 2011.01.30. 18:22:29 / # 29350
avatar
Így van csak addig lehet vmit tenni amíg fontos az önállóság. De mivel ezt a fiúk és a vezetők nem látták át, és a piac rendezése nem kezdődött el a bérleti rendszer átveszi az irányítást felettünk! Már nem vágynak az önállóságra a kollégák kényelmesebb nekik így a napi fix. És a piac irányítója az önkormányzat ül és vár és a pillanatot várja és ők is belépnek és elsöpri a maradék önállót.

cheater 2011.01.30. 18:15:14 / # 29448
Már nem Kht Kft. Hát igen, szépen átmentették a pénzt és feledtetni próbálják az eddigi tevékenységet. Vagy ha valaki mégis megbolygatja akkor ők már egy másik cég, semmi közük a 'régi' dolgokhoz. Ettöl függetlenül szivesen viszontlátnám őket a híradóban, akár a kht, akár a kft tagjait.
sipi 2011.01.30. 18:10:04 / # 29444
avatar
Kösz! Már ez is feledésbe merül!

sipi 2011.01.30. 18:10:02 / # 29442
avatar
Kösz! Már ez is feledésbe merül!

hiénakutya 2011.01.30. 18:09:37 / # 29458
"Mindegy az autó állapota, nem kell terveznie autócserét, ma még okoskodhat akár a járulékokkal is, egyetlen dolgon kell túllépnie nap mit nap, ez nem más mint a napi fizetnivaló a gazdájának." "És hogy miért lényegesek ennyire a droidok? Mert ők okozzák a taxistársadalomnak a legnagyobb kárt, ők kénytelenek a legtöbbet harapni nap mint ebböl a piacból, igy egyre kevesebb teret engedve a vállalkozóknak." Bocsika, itt nincs némi logikai ellentmondás? Egyetlen dolgon kell túllépniük, mégis Ők kénytelenek legtöbbet harapni? :-)))p Vegyünk már észre valamit! A droid az egy végtermék. Valaki előállítja a droidot és valaki használja a droidot. Elnézést, de miért a végtermék a felelős? Miért nem az, aki előállítja és használja?
cheater 2011.01.30. 17:59:33 / # 29441
Nuova ezek az alap kérdések ma már nem olyan értékkel birnak mint mondjuk akár 4 évvel ezelött és a válaszok sem olyan egyértelmüek mint 4 évvel ezelött. Elöször is, tegyünk különbséget a droid és az banki hiteles autóval dolgozó taxis között. Ugyanis egy nagyon lényeges különbség van, a droidnak kötelező nap mint nap megtermelnie a szintet és neki bizonyos szempontból mindegy milyen áron teszi ezt meg. Mindegy az autó állapota, nem kell terveznie autócserét, ma még okoskodhat akár a járulékokkal is, egyetlen dolgon kell túllépnie nap mit nap, ez nem más mint a napi fizetnivaló a gazdájának. Neki mindegy, hogy napi 200 vagy napi 400km-t kell ezért mennie, más lehetősége nincs, akár vidékröl feljön albérletbe, hogy ezt a munkát igy itt végezhesse, ilyen droidot perpill m.országon (vagy akár azon kívül is) találsz egymilliót. Ennek igy soha nem lesz vége, mindig jön újabb és újabb versenyző. És hogy miért lényegesek ennyire a droidok? Mert ők okozzák a taxistársadalomnak a legnagyobb kárt, ők kénytelenek a legtöbbet harapni nap mint ebböl a piacból, igy egyre kevesebb teret engedve a vállalkozóknak. Mi ennek az eredménye? Vállalkozók tönkre mennek és váltanak droid létre (vagy másra ha tudnak). Ennek mi az eredménye? Egy olyan 7000 fős társaság akiket akár egyetlen pórázzal lehet írányitani, kihasználva szorult helyzetüket, mig ezt a vállalkozókkal nem lehetett volna megtenni. Ugyanis ők mielött - ész nélkül -fizetnének csinálnak egy előzetes költségvetést. Tudom hogy nem szimpatikus az írásom, sőt egyre többeknek nem az, ugyanis eljön az idő mikor droidok többen lesznek mint a vállalkozók (talán már el is jött), de jelenleg mindenki számára (bármilyen furcsa még a droidok számára is) ez a megoldás , megállitani ezt a folyamatot (ha még nincs késő) és visszaterelni a normális kerékvágásba. A normális kerékvágás pedig - reményem szerint egyenlőre még - azt jelenti, hogy nagyobb (jóval nagyobb) százalékban egyéni vállalkozók uralják a piacot. Ebben az esetben lehetne a sokak által áhított tárgyalásokat elérni, ugyanis ezt a társaságot már nem lehetne a perifériára szoritani, helyzetüket kihasználni, ezen élősködni. Ha egy taxitársaságnak csak egyéni vállalkozói lennének velük megközelítőleg sem tudnák azt megcsinálni amit jelenleg megtesznek (feltételezem nem kell részleteznem) és ehhez még csak olyan megoldások sem szükségesek amit itt sokan, sokszor felvetnek hogy fogjuk le a csatornát, tüntessünk, ne vegyünk fel címet, stb. Egyszerüen egy ilyen, gazdaságilag azonos érdekü csoportosulással szemben ezeket a jogtalanságokat nem tudnák átvinni. Napok alatt visszakoznának a taxitársaságok a mára már természetesnek vett jogtalanságaiktól, egyböl csökkene a tagdij (magától ha a cégvezetőnek van egy kis esze), megszünne vagy átértékelödne a büntipénz, a reklámmatricákért pénzt kapnánk, a taxiengedély komoly értéket képviselne, folytathatnám még a sor végtelen. Én 10 éve még érdekképviseletröl beszéltem mindenkinek az utcán, hogy ez oldhatja meg a problémáinkat. Pénzbe kerül majd, de megközelitöleg sem kerül annyiba mint ami itt vár ránk az elkövetkező idökben. De ma már és talán ez itt a lényeg az egészből, át kell látni hogy ilyet nem lehet szervezni, ugyanis ott tartunk hogy mást akar egy droid és mást egy vállalkozó. Ez nem lenne gond ha csak mutatóban lenne droid, ideiglenesen, sajnos ez nem igy van. Sőt, ha igy megy tovább arra fognak rácsodálkozni ha valaki még vállalkozásban nyomja ezt az iparágat.

nuova 2011.01.30. 17:31:25 / # 29457
avatar
Dr. Földiné Csák Valéria Igen Sipi, ha elől van a dr., akkor Ő. De az Ő neve előtt nincs dr. Ott az áll: né. A dr. az Földi úr neve előtt áll. Tehát ő a dr. A cikk írója pedig a Földi úr felesége. Ő a né. Ezt azért tudom ilyen tűbiztosan, mert ha én bemutatkozok valakinek, én is né vagyok. Amikor én férjhez mentem, két választási lehetőségem volt. Vagy felveszem a férjem nevét és né leszek, vagy megtartom a saját nevem. Neki már több lehetősége volt. Egyszerre né, méghozzá doktorné és megvan a saját neve is. Valéria, Valika, Vali. A lényeg, hogy írt és reméljük, írni fog. Esetleg megfogadva, feldolgozva a Ti tanácsaitokat, hozzászólásaitokat, reakcióitokat.
Bao 2011.01.30. 17:29:05 / # 29438
avatar
Szilveszterkor mindenki hiéna. :)

hiénakutya 2011.01.30. 17:20:45 / # 29437
Nem írtál hülyeségeket. Majd meglátjuk a reakciókból, hogy mennyire szeretik a népek, ha szembesíted őket a valósággal. :-)
nuova 2011.01.30. 17:18:36 / # 29436
avatar
Mi a zavarbaejtő? Hülyeségeket írtam? Vagy struccpolitikus itt mindenki?
sipi 2011.01.30. 17:16:03 / # 29434
avatar
Ha elől van a dr. akkor Ő. ? Mindegy tőlem megkapja a taxis doktori címet! Már ő is tudja mitől gyógyul a beteg taxis! és nem képzelt beteg. Hisz mindannyian létezünk vagy nem?
Oldalszám: 9