Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
hiénakutya 2013.05.31. 09:36:06 / # 271486
Ötletelés. A kamara egyébként se adjon ki engedélyt, rendszámot, mert nem hatóság, hanem... Hagyjuk.
krapek70 2013.05.31. 09:36:02 / # 271485
avatar
Ráadásul elérték azt is, hogy a többséget összeugrasztották és röhögnek a markukba. Valóban igazad van valamiféle kopromisszum kézséget kéne mutatni. Így nem tudunk felmászni a pöcegödörből csak visszafelé csúszunk jobban.
tomajer 2013.05.31. 09:34:53 / # 271484
Nna ez a "megnézem a nyájat merre menne" nem megy:-( Ez a nyáj, hatezer felé. Vagyis egy biztos... soha nem egyfelé:-( Mit akar ma a taxis???? Elsősorban, hogy hagyják békén. Aztán, persze sokat keresni. Ennek a sokat keresésnek a mikéntjét, viszont már elképzelni se tudja.... vagyis elképzelni igen... de mind másképp... ami az ő helyzetének épp megfelel. Tehát, itt most fel tudnék sorolni az elmúlt tíz évből kb. ezer féle megoldási javaslatot..... (mind jó!!!) ... csak éppen nem az egész bagázsnak, hanem egy szeletének. Ahogy tőled is jött sok sok okos javaslat ... aztán, amikor kiderült, hogy a taxistársadalom, mégse a keletiben lakó x ember, akkor megsértődtél.... és mi lettünk az elsőszámú közelenség.
vapi 2013.05.31. 09:29:21 / # 271483
avatar
Mi ez? "A kamara az engedély kiadásakor adja ki az egyedi általuk forgalmazott...a rendszámhoz/típushoz sorszámmal kapcsolt dekort amit az általuk üzemeltetett/velük szerződésben álló műhely rak fel."Ezt még nem olvastam sehol.
hiénakutya 2013.05.31. 09:24:43 / # 271482
Hát, itt szerintem sokkal inkább valamilyen érdekek mentén haladnak a döntéshozók, és nem gondolom, hogy Pista bácsi sértődékenysége mozgatná a dolgokat. A teljes sárgítás egyértelmű fuvarvesztést fog eredményezni bizonyos területeken; valaki ezzel jól jár majd. A fóliázók sem hiszem, hogy bánkódnának. Én nem állítom, hogy Pista bá fülét sutyorogták tele, sokkal inkább gondolom azt, hogy valaki másét, akire viszont Pista bá hallgat. Egyelőre maradjunk annyiban, hogy semmilyen javaslat nincsen. Olyan javaslat van, hogy ne ugráljon senki, mert akkor Pista bá berág, és azonnal odabasz mindent, ami szívatás, de eltörli a fixet bosszúból. Na most ez nevetséges és szánalmas. A TGFSZ - szerintem - itt is tévedésben van, erre a taxisok többsége nem kíváncsi. De visszatérve, olyan megoldás nincs, ami mindenkinek megfelel. Olyan létezhet, amit a többség elfogadhatónak tart, de ahhoz előbb javasolni kellene (lásd fentebb). Volt is ezzel kapcsolatban valami már, olyasmi, hogy kereskedelmi forgalomban kapható alapszín + valami minimális változtatás, hogy mit tudom én, mókuszöld tető, de ez is kifutásos rendszerben. Szóval, ez lehetne egy javaslat, az viszont biztos, hogy nem az, hogy ne ugráljunk. És akkor ezen a ponton ismét visszatértünk a TGFSZ alapproblémájához. Ez a "mit csináljunk-mit csináljunk, mi legyen-hogy legyen", merjünk-e konfrontálódni ekkora támogatottsággal, vagy keressük a kompromisszumos megoldást, mert azzal előrébb juthatunk... Ebből van aztán a sodródás, hogy loholok az események után, és próbálok velük lépést tartani, ahelyett, hogy irányítanám azokat. De az irányítás az nem feltétlenül az, hogy megpróbálok terelőpuli lenni. Az irányítás az adott esetben az is lehet, hogy megnézem a nyájat, merre menne, és aztán az élére állok. Ez utóbbinak az a mérhetetlen előnye, hogy senkit nem kell győzködni és agitálni annak érdekében, hogy arra menjen, amerre egyébként is menni akar. És akkor lehet mutogatni, hogy figyeljél csak, mekkora tömeg van mögöttem. A kompromisszumkeresés pedig - de ezt már sokszor elmondtam -, először is, hogy "kivel", és másodszor, hogy miben, vagy, hogy mi legyen az. Kompromisszumot nektek a döntéshozókkal kell keresnetek, senki mással nem. A kompromisszum meghatározásához pedig, először is le kellene fektetni, hogy ezt, és ezt, meg ezt akarjuk, vállaljuk, fogadjuk el. Pont. Ebből lehet egy picit alkudni, na jó, abból is, de akkor ott meg még kérjük azt, vagy amazt. Ez kompromisszum. Az nem kompromisszum, hogy akarjuk ezt, és ezt, vállaljuk azt, és elfogadjuk amazt, majd ehhez képest kapunk egy valamit (sem úgy, ahogy azt szeretnénk), és cserében benyelünk minden mást. Az ilyet megalkuvásnak hívjuk. De még inkább meghunyászkodásnak.
vapi 2013.05.31. 09:23:52 / # 271481
avatar
A 21/1992.(X.27)KHVM. rendelet nincs már érvényben?
Donor 2013.05.31. 09:00:15 / # 271478
avatar
...egy egyszerű..kereskedelmi forgalomban kapható szín..(mondjuk fehér) A kamara az engedély kiadásakor adja ki az egyedi általuk forgalmazott...a rendszámhoz/típushoz sorszámmal kapcsolt dekort amit az általuk üzemeltetett/velük szerződésben álló műhely rak fel. (a sárgítás töredékéért....avagy benne foglaltatik a "betaxizás" kereteibe) Miért kell lényeges többlet terhet ráb...ni az autócserével amúgy is nullára kifacsart vállalkozóra? ..és a pökhendi drosztbuznyákot is presszionálhatnánk az aránytalan droszt lóvé..a kevés és fos helyen elhelyezett parkolók miatt. Ennek a városnak nem kell több csak 5 nap..és lefekszik.. ..mi több..nem csak nekünk van tele már a tökünk ezzel a dilettáns és velejéig korrupt mutyi brigáddal.. ..bár ilyen az összes. ...vagy birkaként megyünk a vágóhídra és csak bégetünk.

tomajer 2013.05.31. 08:59:37 / # 271480
"Mellékesen" megint van egy csapda a rendelet módosítás tervezetében. A T. szakma emellett megint elmegy, aztán majd sipákol amikor beélesedik a rendszer. Ez ugyi, a taxaméterindításra kitalált új szabály, ami valahogy így hangzik: A taxamétert akkor indíthatod, amikor a kedves utas beletette a kis fenekét az autóba. Ennyi. Nem több. Gondoljuk csak végig milyen következményei lennének ennek. .... Miután a fordítottjára lenne szükség, mert ma a Bp-i fuvarok 90%-a telefonos rendelés alapján történik!!! Tehát, egy ilyesminek kéne benne lennie: [b] A gépkocsivezető a gépkocsiban üzemeltettet taxiórát - az utas által a taxiállomáson, vagy „leintéssel” kezdeményezett szolgáltatás esetén a végcél meghatározását követően, a szolgáltatás nyújtását megelőzően, - meghatározott időpontra előrendelt szolgáltatás esetén legkésőbb az előrendelés időpontjában, - bármely kommunikációs eszközön keresztül rögzített, nem meghatározott időpontra szóló rendelés esetén, legkésőbb a taxi gépkocsi meghatározott címre történő érkezésének pillanatában köteles a rendeletben meghatározott tarifával „foglalt” üzembe helyezni. [/b] Indoklás: A taxióra indítást oly módon kell szabályozni, hogy az utasnak érdeke legyen a taxit a rendelésétől számított legrövidebb időn belül igénybe vennie azon következmény megvalósulásának szándékával, hogy a taxik a leghatékonyabb kihasználtság mellett működjenek, és ezen hatékony kihasználtság mellett a lehető legkevésbé szennyezzék a környezetet! Meggyőződésem hogy a következő eredményei lennének a javaslat elfogadásának hosszú távon: - az utas fogja várni a taxit, - kommunikációs eszközön keresztül kezdeményezett rendelés esetén nem a taxi fog várakozni a tilosban, utca sarkon, buszsávban, - a taxi a felesleges várakozással nem fogja szennyezni a környezetet, - a taxis ugyanazon bevételt rövidebb idő alatt tudja megtermelni, - a taxis ugyanazon bevételt kevesebb költséggel tudja megtermelni, Ha ez sem elég , akkor: - esetleg még a jelenleg nyújtott szolgáltatás mellett több bevétele lesz a taxisnak, melyből futja ( adóra, járulékra, matricázásra, fejlesztésre) Jobbat úgysem tudnak kitalálni, és legalább becsukjuk az ingyen várakozással való versengést, az irreális várakozási időket a tiltott helyeken. Az utasok kb. 1 hét alatt megtanulnák, hogy a taxi várakoztatása nincs ingyen. Ha csak az az egyetlen eredmény születne, hogy mindenki egy órával hamarabb hazamehet akkor már tapsolhatunk, de……………... Most, hogy megint bebizonyosodott, hogy a rendeletbe olyanok nyúlkálnak bele, akik tökéletesen hülyék a kérdéshez, és első lépésben vissza lehetett vonatni ezt a baromságot, emellett kéne teljes mellszélességgel kiállnunk.... akár egy kemény demonstrációval megtámogatva.... és akkor ha addigra kitaláljuk, hogy milyen módon tudjuk elfogadni az egységesítést, akkor azt is lehet követelni.

tomajer 2013.05.31. 08:34:51 / # 271477
Nem. Tényleg nem a sárgítás a legjobb mód. De! Mint már leírtuk, bármilyen egységesítési forma került szóba, mindig berohant valaki, hogy az miért nem jó! Erre jött a Tarlósnak az a rohama, hogy akkor az lesz amit mi mondunk, ..... pont. Ha lenne egy olyan javaslatunk, amit mindenki (érccsük?) MINDENKI elfogad, akkor lehetne egy frontális támadást indítani ellene. De akkor magunk közt először meg kéne egyezni, hogy mi az amit el tudunk fogadni. (az nem játszik, hogy semmit, mert akkor ez az eredmény)
tomajer 2013.05.31. 08:31:01 / # 271476
Így is lehet fogalmazni... de nem akartam:-)
hiénakutya 2013.05.31. 08:21:43 / # 271475
Sajnos joguk van meghatározni, hogy hogyan nézzen ki egy taxi, ezzel sokat nem fogtok tudni kezdeni. Az, hogy az egységes külső megvalósításának a sárgítás-e a legmegfelelőbb és mindenki számára elfogadható módja, már egy másik kérdés.
hiénakutya 2013.05.31. 08:13:36 / # 271474
Tamás, te egy önfeláldozó mártír vagy! :-Dp
tomajer 2013.05.31. 07:52:06 / # 271473
Gondolom itt rám gondolsz:-) (zárójelben: nem érzem magam prominensnek... én a taxisokat vagy öt éve nem óhajtom képviselni!!! ..... írom a véleményem, oszt jónapot) Nna sz'al, akkor a tartalom. Megvan a fix? Azzal jársz? NEM! Tehát, az én véleményem nem változott. Még akkor se, ha az én autómra kimondott ítélet, nem várja meg azt az időt, amikor szerintem érdemes, és szabad "támadni" Végeredményben határozottan irigylem azokat, akiknek a szín a legnagyobb problémája:-( Bocs, hogy nem tudok együttérezni!!! De tudtommal, szerveződik valami (érdekes szervezőbizotsággal) a szín ellen..... mert érzik az urak, hogy erre lehet tömeget szervezni, és hátha azzal el lehet érni, hogy az egész rendelet menjen a levesbe. Háát keresd meg őket, és szervezz.... ha lehet, én csak tudósítani mennék.
IST 882 2013.05.31. 06:20:10 / # 271472
avatar
Lusta vagyok visszakeresni, de magukat prominensnek képzelő emberek azt mondták/írták, bele kell menni mindenbe, csak a fix legyen meg, aztán majd a nekünk nem tetsző dolgokat megtámadjuk. Persze ...

Donor 2013.05.31. 02:42:32 / # 271471
avatar
Azért szerintem még mindig hatásos lenne több ezer taxi hátulján az "anyád legyen sárga" felirat. Ha pedig sárgát akar...fizesse ki! Befóliáztatom..átiratom a forgalmit...közben még eltartom a dilettáns ,arrogáns bukott rendőrt.Pfff Ki lehet az a nagyon hozzáértő aki a többi baromságot kitalálja? Ezt az egész bagázst Orrtúróstól, (direktkicsi..tudod miért)demszkyklónostól,drosztbuznyákostól..és többségi metálostól..na és a lobbista peredivel együtt móresre kell tanítani. Trafik party taxis módra?? Nagy fenéket tárgyalgatni....követelni,nyomást gyakorolni,szembesíteni! ..de ez csak együtt megy...és csak addig ameddig még van saját taxid!

alelölülő 2013.05.31. 02:00:01 / # 271470
EGÉSZSÉGESEK SZERETNÉNK MARADNI, NEM AKARUNK SÁRGASÁGOT!!! (ezt kellett volna a molinóra írni!) :-)

mezitlábas1 2013.05.31. 00:58:26 / # 271469
avatar
A foliázással kapcsolatosan meg egy csomó kérdés felvtödik!! Pl egy uj kocsi nem vesziti-e el a garanciáját a. fênyezêsre, hitelre vâsâroltnâl hozzâjârul-e a bank a foliâzâshoz? a kocsi szét és összeszerelésekor,ha valami törik ,vagy beâzik utána a kârt âllja a Tarlos vagy aki ezt az egészet kitalâlta? Sorolhatnám még!! Erre egyáltalán gondolt valaki aki aláirt?

mezitlábas1 2013.05.31. 00:37:56 / # 271468
avatar
Itt sokunknak az egész átszinezéssel van problémánk! Egszerüen többek szerin is nincsen joguk átszineztetni a sajât család által is hasznâlt saját gépkocsijainkat!
Bao 2013.05.30. 23:56:40 / # 271467
avatar
Lehet a mazsihiszt kéne megkörnyékezni, hogy mondják azt tarlósnak, sérti őket a sárga szín. Nekik soha nem mond ellent...

hiénakutya 2013.05.30. 18:10:12 / # 271466
Psszt! Ki leszünk utálva... :-)
Oldalszám: 469