Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
iron | 2013.06.01. 11:52:13 / # 271545 |
|
...szemlélet váltás....
Mari néni: like
BKV: like
Előzmény: #271542 hiénakutya 2013.06.01. 09:20:47 |
mr hawken | 2013.06.01. 11:46:47 / # 271544 |
|
Azért mennek szarért hugyért,mert van aki elviszi,ha 400 ft lenne egy kilométer hidd el,akkor is taxizna a 90%-a annak aki eddig is taxizott,de ha mégis valamennyivel kevesebb utas lenne akkor is több nyereséged marad,mert kevesebbet mész rá.Nem a fuvardarabszám a lényeg hanem a bevételed összege és az hogy ebből mennyi a költséged.Ez nem népjóléti intézmény és nem akarok a BKV-val árban versenyezni.Ha nem telik rá ne utazzon.Ennyi.
Előzmény: #271541 2013.05.31. 22:15:08 |
baupexim1 | 2013.06.01. 10:47:16 / # 271543 |
|
[b]Sokan elbuknak majd
A budapesti taxizás századik évforulója nagy változásokat hoz a fővárosi taxispiacon is: a rendszerváltás legszabadabb szakmáját erősen szabályozni fogják. Legális és féllegális taxiscégek sora bukhat el, újak emelkedhetnek fel, taxisok százai szabadulhatnak ki a fuvarszervezők fennhatósága alól, újra beköszönthet a leintés korszaka.[/b]
Jelenleg 12-13 legális taxiscég működik Budapesten, és körülbelül ugyanennyi féllegális: ezekből összesen 5-6 marad mindössze néhány év múlva, mondta lapunknak Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke. (Féllegálisak a fantomtelephelyekre bejegyzett, utolérhetetlen képviselőjű cégek.) Az eddig alacsony árakkal operáló taxiscégek azért ellenzik a szeptember 1-től életbe lépő fix tarifát, mert megszűnik a versenyelőnyük a minőségibb szolgáltatásra törekvő nagy taxiscégekkel szemben, és attól tartanak, hogy azonos áron az utasok már nem őket választják. Ezért Metál szerint ezek a cégek vagy beállnak a sorba, vagy tönkremennek.
....
....
....
...
|
hiénakutya | 2013.06.01. 09:20:47 / # 271542 |
Köszönöm szépen, az imidzsem miatt majd aggódok én, de nekem ez a keletis, kissámlis tökéletesen megfelel!
Vegyük át még egyszer!
Az idők kezdete óta, amikor a tarifaemelés szóba került, szakmánk nagyjai mindig azzal a dumával álltak elő, hogy nem szabad emelni, mert nem lesz utas. Állandóan ez ment; valaki le is gyártotta erre a sztenderd Mari nénit, aki most még taxival viteti haza magát az SZTK-ból, de majd, ha drágább lesz a taxi, ezt nem fogja tudni megtenni. Onnantól újra-meg újra előszedték Mari nénit, és vele paráztatták a jónépet.
Te most ezeknek a nagyszerű embereknek a nyomdokaiba léptél (7634, 7637), tehát neked sokkal inkább kellene aggódnod az imidzsedért, mint nekem.
A taxizás egy gazdasági tevékenység, és mint ilyennek az a lényege, hogy profitot termeljen. Ezt nagyon sokszor leírtam már, de nem árt ismételgetni.
A cél tehát nem a minél nagyobb számú utas mozgatása, hanem a jövedelem, amelyre történetesen úgy teszel szert, hogy utasokat szállítasz. Bármennyire is szép dolog az elhivatottság, nem azért taxizunk, hogy megkönnyítsük az emberek életét.
Azért taxizunk, mert ebből kívánunk megélni.
Magyarul: ha a jövedelemszerzés az utasok mozgatása révén nem valósul meg, akkor a tevékenységnek nincs különösebb értelme. Ha pedig a fuvarozás a fuvarozónak kerül pénzébe, akkor egyáltalán nem is szabad csinálni, még akkor sem, ha ez adott esetben órákig tartó egy helyben állást fog eredményezni.
Az egy helyben állás egyébként természetes jelenség, csakúgy mint az üres kilométer. Tudomásul kellene venni, hogy az utasok eloszlása sem térben, sem időben nem egyenletes. Vannak időszakok, amikor az utasok jobban mozognak, vannak, amikor kevésbé, és vannak, amikor egyáltalán nem. Aki az egy helyben állást nem a tevékenység velejárójaként, hanem kudarcként kezeli, az semmit nem tud erről a munkáról. Aki pedig úgy próbálja meg csökkenteni a tétlen ácsorgásra fordított időt, hogy árat csökkent, az saját magát csapja be, hiszen a legjobb esetben is csak fuvarozni fog, de pénzt keresni ugyanúgy nem, mintha továbbra is egy helyben állna.
A türelmetleneknek és a fuvarszámra dolgozóknak tényleg nem tudok mást mondani, mint azt, hogy menjenek el a BKV-hoz, ahol folyamatos pörgés mellett elképesztő számú utast mozgathatnak meg, és mindenki nagyon boldog lesz.
Az tehát, hogy szeptembertől órákig fognak a taxisok egy helyben állni, egyfelől a szokásos, ostoba paráztatás, másfelől egy olyan jóslat, amely - és akkor most megpróbálok finoman fogalmazni - a te saját, a legárérzékenyebb utazóközönség körében végzett közvéleménykutatásodon alapszik.
Nem nevezném reprezentatívnak - jelentsen bármit is a szó.
Hogy milyen arányú visszaesés lesz szeptembertől, ezt senki nem tudja, erre csupán becslések vannak. Lehetséges, hogy neked lesz igazad. és az utasok nagy ívben elkerülik majd a taxikat, ám sokkal valószínűbb, hogy a lemorzsolódás kisebb és csak átmeneti lesz. Illetve, a nagyon hosszúnak számító fuvarok tekintetében számítok én némi visszaesésre.
De ezt majd meglátjuk szeptemberben.
Ami a Plus megrendelőit illeti, nos róluk nagy általánosságban elmondható, hogy számukra egy szolgáltatás kiválasztásánál az elsődleges és szinte kizárólagos szempont, annak ára. Akik most azért választják a Plust, mert gombokért elviszitek őket, azok természetesen elborzadnak azon, hogy szeptembertől ugyanez a szolgáltatás számukra több száz forinttal fog többe kerülni. De ez még önmagában nem azt jelenti, hogy nem ülnek majd be. Ez csak annyit jelent, hogy húzzák a szájukat. Megmondom őszintén, én ezt leszarom.
A példáimat nem biztos, hogy megértetted, azok nem szélsőségesek. A helyzetek szélsőségesek, amelyek ezeket a példákat teremtették, hiszen ritkán fordul az elő, hogy a Plusnál nem veszik föl a telefont, nem túl gyakori, hogy valaki otthon hagyja a telefonját, vagy nála van, de lemerül. Ilyen esetekben viszont a Plus megrendelője nem feltétlenül áll el magától a taxi-szolgáltatástól, csak drágábban veszi igénybe azt.
De ugyanúgy igénybe veszi.
Természetesen, ha megteheti, az olcsóbbat választja. Amikor viszont az olcsóbb nem elérhető valamiért - és szeptembertől ez a szélsőséges helyzet tartóssá válik majd, - akkor olyan áron veszi igénybe, amilyen áron azt megkapja. A "szélsőséges" példáim erről szólnak, nem másról.
Te magad írtad le: ezeknek a megrendelőknek a többsége a "normális" (nem) cégektől ment a Plushoz. Tehát a Plus előtt is használtak taxit. Én szeretnélek megnyugtatni, ezek az emberek azt követően is használni fogják a taxit, hogy az olcsó taxi, aminek kétség kívül a Plus volt a szimbóluma, megszűnik. (Dehogy szűnik meg!)
Lehet, hogy ritkábban és rövidebb távra ülnek majd be, de ha ebből ugyanakkora, vagy talán nagyobb bevételed lenne, mint korábban, akkor nagy baj összességében nem történne.
Innentől viszont már nagyon jól látod a problémát. A kérdés ugyanis az, hogy a keményebb feltételekkel járó többletköltségek fedezésére alkalmas-e a 280-as tarifa.
Ha azt mondod, hogy nem, én azon egyetlen másodpercig sem fogok veled vitatkozni.
Ha azt mondod, hogy a taxisnak nem marad majd több pénz a zsebében, mint eddig, sőt, talán rosszabbul is jár, abban is egyet fogunk érteni.
De ez nem a tarifaemelkedés miatti esetleges visszaesés miatt lesz, hanem a költségnövekedés miatt.
Gyári alkatrészt akkor veszek, amikor utángyártott nem-, vagy csak silány minőségben érhető el, vagy az adott alkatrész esetleges meghibásodásával sokkal nagyobb kár érhet, mint amennyit az utángyártott alkatrész beszerzésével megtakaríthatok. Vezérműszíjból például nem veszem meg a gyárit, mert olyan nincs is, azt valakivel beszállíttatják. Nekem a márkajelzés nem éri meg a tetemes árkülönbözetet, tökéletesen megfelel a beszállító logójával brendingelt termék is.
De szíjfeszítőből megveszem a gyárit, mert az fogja garantáltan kibírni a szervízintervallumot, és nem okoz menet közben egy szíjátugrást, aminek a költségvonzata többszöröse a gyári és az utángyártott szíjfeszítő ára közti különbségnek. Nem veszek gyári lengőkart, fogalmam nincs, mennyiért, mert ezeken az utakon az is tönkremegy, jó lesz az utángyártott 35 ezerért, de csomagtér kitámasztó teleszkópból bekerül a gyári (27000/db.), mert nincs más.
Aztán, hogy ezt mások hogyan csinálják, gyári fékbetét, gyári lengéscsillapító, gyári izzó...
Hát, ezek mind gyárakban készülnek, de, hogy van-e olyan autógyár, ahol gyártanak ilyesmit, azt annyira nem gondolnám.
Szigetesekről, péntek/szombat estéről meg egyáltalán nem írtam.
Előzmény: #271541 2013.05.31. 22:15:08 |
|
danekadoki | 2013.05.31. 23:20:43 / # 271528 |
|
Ez nem a politikai topik(:
Előzmény: #271509 tomajer 2013.05.31. 11:20:44 |
törölt felh. | 2013.05.31. 22:58:36 / # 271527 |
|
Emlékezz vissza pár évet,úgy 2007/08 körül.
Hogy megállt a bót hirtelen...
Észrevettek valamit.Hogy ezen spórolni tudnak.
A kufáros résszel persze egyetértek.
(nem a tarifát sajnálom,hanem a dagasztás miatt eltünt átlag napi 4-5 utasom.Napi 7-8 fuvarból nem lehet megélni..de ez érdekli őket?)
|
törölt felh. | 2013.05.31. 22:25:45 / # 271491 |
|
A szerrágóval pedig illenék óvatosabban bánni.
A közvélekedésben leginkább a taxisra szokták mondani
De Te,és az "igazi" taxisok biztos mindenből csak gyári alkatrészt vesztek,és abból is a legdrágábbat.
Nem vetek meg valakit azért,ha gondolkodik,és az olcsóbbat keresi ha lehet
|
törölt felh. | 2013.05.31. 22:15:08 / # 271541 |
|
Komolyatalan kezdesz lenni,nem kéne lerombolnod az imidzsed.
Te aztán biztos tudod a keletiből kis sámliról ülve,hogy ki kivel utazik.
Szélsőséges példákat bárki tudna hozni bármelyik cégtől,bármire.
Ha annyira nem számit nekik hogy 3ezer vagy 5500,akkor miért égetik a szotyisok vonalát folyamatosan?
És nem csak a szigetes gyökerekből kéne kiindulni.
És nem csak péntek/szombat estéből áll a hét
Előzmény: #271529 hiénakutya 2013.05.31. 15:23:04 |
Rita | 2013.05.31. 19:53:32 / # 271540 |
Jóvanakkó. :-p
Előzmény: #271539 hiénakutya 2013.05.31. 18:22:08 |
|
hiénakutya | 2013.05.31. 18:22:08 / # 271539 |
Nem.
:-p
Előzmény: #271533 Rita 2013.05.31. 16:32:55 |
|
hiénakutya | 2013.05.31. 18:21:36 / # 271495 |
Simán.
:-)
|
|
666666 | 2013.05.31. 17:18:06 / # 271538 |
Igen úgy gondoltam,hogy a 240 nappali tarifa maximumát kellett volna módosítani.Az éjszakait vele azonos arányban.Ebben az esetben a 13 év alatt csendben elérhettük volna a 318ft/km díjat.Hangoskodtunk és ez lett a vége.Még a tarifával is rosszul jártunk.
Persze ehhez kellettek volna a kufárok is.Na de azok .......
666666
Előzmény: #271536 Rita 2013.05.31. 16:45:07 |
|
mezitlábas1 | 2013.05.31. 17:07:57 / # 271537 |
|
A BKV jegy 95Ft-rol 350Ft-ra emelkedett!
Ez a régi ár 3.6 szorosa!!!
Előzmény: #271534 666666 2013.05.31. 16:41:51 |
Rita | 2013.05.31. 16:45:07 / # 271536 |
"maximált plafont"?
Előzmény: #271534 666666 2013.05.31. 16:41:51 |
|
666666 | 2013.05.31. 16:43:28 / # 271535 |
Így akartam:
"Ki vette volna észre az utasok részéről ezt a picsányi emelést?"
|
|
666666 | 2013.05.31. 16:41:51 / # 271534 |
2000 -óta nem változott a viteldíj.Azaz változott lefelé.
Hacsak az elmúlt 13 évben 13x6 ft-ot emeltek volna a kufárok,akkor most ugye akár 318 ft is lehetne a tarifa.Persze ehhez a maximált plafont is kellett volna módosítani.Ki vette volna az utasok részéről ezt a picsányi emelést?Szerintem senki.Persze most így egyben már feltünő.
Sajnos a kufárok mindent elkövettek azért,hogy mi taxisok a lehető legmélyebbre sűllyedjünk.
Köszönjük nektek FUVARKUFÁROK!!!!!!
666666
|
|
Rita | 2013.05.31. 16:32:55 / # 271533 |
Nyilván megállapodás alapján.
Előzmény: #271532 Bao 2013.05.31. 16:26:37 |
|
Bao | 2013.05.31. 16:26:37 / # 271532 |
|
Ja, hogy is lett 5500?
:)
Előzmény: #271531 Rita 2013.05.31. 16:17:58 |
Rita | 2013.05.31. 16:17:58 / # 271531 |
Na, az ilyen sztorikból is lehetne könyvet írni.
Előzmény: #271529 hiénakutya 2013.05.31. 15:23:04 |
|
hiénakutya | 2013.05.31. 15:26:54 / # 271530 |
Ez a baj, hogy darabszámra dolgoztok, mint a gyárban. De ez itt nem működik, rá kellene már jönni.
El kell menni buszvezetőnek a hetesre, annyi utast vihetsz egy műszakban, amennyiről még álmodni sem mersz.
:-)p
Előzmény: #271523 2013.05.31. 14:21:15 |