Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
no name | 2013.06.02. 10:02:29 / # 271569 |
|
Hacsak nem 8/3-ban nyomják.:)
Előzmény: #271555 luxbela 2013.06.01. 23:02:30 |
törölt felh. | 2013.06.02. 10:01:42 / # 271568 |
|
"A villanyáram ára 2000-ben: 22 forint/kWh.
A gáz ára: 33 forint/m³.
1 m³ víz ára, csatornadíjjal: 248 forint.
A gyerekednek a BKV-bérletet 833 forintért vehetted meg.
Egy doboz Multifilter (ami ekkor még 20 szálas) 272 forint.
Egy kg párizsi: 445 forint.
Egy db. tojás: 19 forint.
Liszt: 66 Ft/kg.
Cukor: 145 Ft/kg.
1 kg sertéshús: 780 Ft.
1 kg csirke: 440 Ft. "
Igen,igazad van.
Kb ennyibe kerültek ezek.
(NEM CSAK A TAXISNAK,utasnak is)
Akkor volt pl a tákdijam 28 ezer péz.
Csupa mosolygós taxissal találkoztam anno,akik hazamenni nem birtak a kilincs rángatástól.
Hadd ne soroljam milyen új költségek jöttek azóta számunkra,amik szépen lecsipegették rólunk a hájat.
Tehetnél fel egy összehasonlitást az akkori költségeinkről és a mai költségeinkről is.
Előzmény: #271563 hiénakutya 2013.06.02. 09:09:29 |
törölt felh. | 2013.06.02. 09:54:05 / # 271565 |
|
Sajnálom hogy nem volt fogható amire céloztam.
"Most egyesszám első személyben próbálom szemléltetni a logikus gondolkodást. Ha az én vállalkozásom hasznát más(ok) fölözi(k) le, akkor az NEM termel profitot. Mert a bevételem javát a kiadásokra fordítom. Profitot annak a vállalkozása termel, aki azzal foglalkozik, hogy belőlem él. De az egy teljesen másik vállalkozás, nem az enyém. Sőt, még elvileg az ő vállalkozása is lehet veszteséges. Profit, illetve jövedelem alatt azt a pénzösszeget értjük, ami a levonások után tisztán a zsebedben marad.
"
Játhatsz Te 1000ft/km-ért is(az is kevés lesz Neked),gondoskodnak róla hogy ne maradjon semmi a zsebedben továbbra sem.
Erre próbáltam utalni
"Mi vaaaan? Kinek a cége? Mit mivel mosunk össze már megint? A taxisofőrökről volt szó és az ő tevékenységükről, valamint annak anyagi ellentételezéséről. Hogy jönnek ide a cégek? Pláne olyan szövegkörnyezetben, mintha az a taxis sajátja volna. Azt meg végképp nem tudom hova tenni, hogy "kénytelen védekezni". Ki ellen, mi ellen?
"
Senki nem mos össze semmit,bár minden halandó tudhatja,melyik kufárcégre gondoltam.Igy értve az Ő cégét.
"Ha látsz bármi reális esélyt, hogy az általad fentebb felsorolt szervek, vállalkozások drasztikusan árat csökkentsenek, akkor hajrá, győzd meg őket észérvekkel!"
Nem próbálom,mert értelmetlen.Ő maximális profitot akar termeltetni belőled,ez a célja.
Pont.
Ebből lett horvátországi nyaraló,bmw hegyek,stb.
Megtermeltük nekik.
"Milyen folyamatos emelésekkel? A tarifához másfél évtizede nem nyúlt senki, legalábbis emelésileg. A taxist tönkretevő negatív árverseny pont hogy irreális mértékben lefelé vitte."
A legutóbbi maximum tarifa értékét sem értük el máig gyakorlatban.
2000-ben 120 ft-ért jártam.Fokozatosan lett EMELGETVE az évek alatt.140,160,185,stb.
Ma a "rendes" taxisok 215-225ft körül üzemelnek.
2008-ig ez volt a trend,utána inditotta meg az árháborút a T4.Amit követtek páran.Ezek a cégek "birtokolják" ma talán a piac 40-50%-át.
Talán jelzés értékü.
Előzmény: #271560 Rita 2013.06.02. 08:06:18 |
hiénakutya | 2013.06.02. 09:16:36 / # 271564 |
A szokásos...
Előzmény: #271562 Rita 2013.06.02. 08:22:23 |
|
hiénakutya | 2013.06.02. 09:09:29 / # 271563 |
Valamennyi profitot termelsz, de úgy, hogy tizenkét órás műszakokat nyomsz, és permanensen adót csalsz.
Természetesen az órát nem tolod, olyat csak a hiénákok csinálnak a kissámlin.
Na most, azt korábban is írtam, hogy úgy nincs különösebb értelme a tarifaemelésnek (ha ez tarifaemelés - neked, meg Tomajernek az), ha az esetleges többlet egyből folyik is el a megemelkedett költségekre. Ezt én osztom, ezen nem fogunk tudni összeveszni, kénytelenek leszünk keresni valami mást.
De ettől függetlenül a tarifaemelés, - vagy akkor legyen korrekció, ha úgy jobban tetszik - még szükséges, mert nem csak a tevékenységeddel kapcsolatos költségeid emelkednek, hanem minden más is. Mivel a taxizásból nem csak a tevékenységeddel kapcsolatos költségeket kell kitermelned, hanem a jövedelmedet is, ezért az általad nyújtott taxi szolgáltatás árának korrekciójával tudod biztosítani a jövedelmed reálértékének megőrzését. Azt én értem, hogy a tevékenységeddel kapcsolatban lehúz a fuvarszervező, az állam (az állam nem húz le, mert nem hagyod), a taxiórás, a MOL, meg mindenki, de azért ezen felül vannak további kiadások is - azt gondolom.
Na most ez a 280, erről azt érdemes tudni, hogy ez a kurva magas tarifa 1998 és 2000 között volt az éjszakai tarifaplafon. Nem tudom, követhető-e, de 13 évvel ezelőtt megszüntették, mégpedig azért, mert fölemelték.
Utazzunk vissza egy picit az időben és vessünk egy pillantást az egyéb kiadásainkra!
A villanyáram ára 2000-ben: 22 forint/kWh.
A gáz ára: 33 forint/m³.
1 m³ víz ára, csatornadíjjal: 248 forint.
A gyerekednek a BKV-bérletet 833 forintért vehetted meg.
Egy doboz Multifilter (ami ekkor még 20 szálas) 272 forint.
Egy kg párizsi: 445 forint.
Egy db. tojás: 19 forint.
Liszt: 66 Ft/kg.
Cukor: 145 Ft/kg.
1 kg sertéshús: 780 Ft.
1 kg csirke: 440 Ft.
Na most én értem, hogy rezsicsökkentés, meg minden, de ti csak taxisok vagytok, nem kétharmad.
Úgyhogy a rengeteg kiadás, nos, az marad.
Vagy: élsz az autóban és nem eszel.
Ezzel sokat lehetne spórolni, majd a megtakarítást érvényesíteni lehetne a tarifában.
Lehetne 99 forint egy kilométer.
Sorban állnának érte.
Előzmény: #271556 2013.06.01. 23:02:46 |
|
Rita | 2013.06.02. 08:22:23 / # 271562 |
Szerinted normális dolog az, hogy miközben az élet minden területén folyamatosan emelkednek az árak, (értelemszerűen a vállalkozások is időnként árat emelnek) akkor van egy olyan piaci szegmens a (tömeg)közlekedésben, ahol nemhogy nem emelkedik az ár, hanem hovatovább még csökken is?? Nonszensz. Miközben egyébként a vállalkozásod fenntartásához, üzemeltetéséhez elengedhetetlen alapfeltétel például az üzemanyag-felhasználás. Amiről tudjuk, hogy évente többször is előfordul, hogy drasztikusan megugrik az ára, fölfelé. Hogy a többi kiadást már ne is említsem. Alkatrész-utánpótlás, stb.
Nem a kufárokat kéne inkább győzködnöd, hogy csökkentsék a tagdíjakat, különben megnézhetik magukat, ha elpártolnak tőlük a sofőrök? Szemrebbenés nélkül zsigerelik ki a taxisokat, mégsincs lemorzsolódás. Illetve a pályaelhagyók nem a tagdíj mértéke miatt szállnak ki a mókuskerékből.
|
|
Rita | 2013.06.02. 08:06:18 / # 271560 |
Neked tényleg ennyire kifordított a szemléleted?
"..profitot kell termelnie egy vállalkozásnak.
Ez igy van.
És?
Most nem termel?
Termel az nem is keveset,csak nem a taxisnak.(!!!)"
Most egyesszám első személyben próbálom szemléltetni a logikus gondolkodást. Ha az én vállalkozásom hasznát más(ok) fölözi(k) le, akkor az NEM termel profitot. Mert a bevételem javát a kiadásokra fordítom. Profitot annak a vállalkozása termel, aki azzal foglalkozik, hogy belőlem él. De az egy teljesen másik vállalkozás, nem az enyém. Sőt, még elvileg az ő vállalkozása is lehet veszteséges. Profit, illetve jövedelem alatt azt a pénzösszeget értjük, ami a levonások után tisztán a zsebedben marad.
"(Emeljünk áááárat!...a szokásos reakció..de már hova,ha úgy kénytelen védekezni a cége,hogy szinte lezáratja a repteret saját magának,nehogy az utasok mással próbáljanak elmenekülni)"
Mi vaaaan? Kinek a cége? Mit mivel mosunk össze már megint? A taxisofőrökről volt szó és az ő tevékenységükről, valamint annak anyagi ellentételezéséről. Hogy jönnek ide a cégek? Pláne olyan szövegkörnyezetben, mintha az a taxis sajátja volna. Azt meg végképp nem tudom hova tenni, hogy "kénytelen védekezni". Ki ellen, mi ellen?
"Mindenkinek megvan a gyönyörü haszna rajtad,csak Neked nincs.
(kufárcég,állam,önkörmányzatok,mol,autókereskedők,most már a matricázók is,óraszerviz,rádió szerviz,stb...mindenki remekül él,csak Te nem)
Erre utaltam még az elején is,hogy nem a bevételed kevés (mivel mindenkinek jut a zsirból),hanem a kiadásod rengeteg."
Ha látsz bármi reális esélyt, hogy az általad fentebb felsorolt szervek, vállalkozások drasztikusan árat csökkentsenek, akkor hajrá, győzd meg őket észérvekkel!
"Ezen kellene változtatni,és nem magunk alatt vágni a fát a folyamatos emelésekkel."
Milyen folyamatos emelésekkel? A tarifához másfél évtizede nem nyúlt senki, legalábbis emelésileg. A taxist tönkretevő negatív árverseny pont hogy irreális mértékben lefelé vitte.
Előzmény: #271556 2013.06.01. 23:02:46 |
|
IST 882 | 2013.06.02. 07:33:12 / # 271559 |
|
... a keletiből kis sámliról ...
Hány éves vagy királyfi?
Előzmény: #271541 2013.05.31. 22:15:08 |
törölt felh. | 2013.06.02. 07:08:41 / # 271558 |
|
Nekem erös a gyanum, hogy veled valami nem stimmel.
Előzmény: #271556 2013.06.01. 23:02:46 |
törölt felh. | 2013.06.01. 23:03:55 / # 271557 |
|
1000 óccó nyirségi munkaerő;)
(sztem még támogatást is kap megint a főtorzsa)
Előzmény: #271555 luxbela 2013.06.01. 23:02:30 |
törölt felh. | 2013.06.01. 23:02:46 / # 271556 |
|
Jó,most nincs erőm részletesen megvitatni minden állitást,csak egy kérdés.
Azt irod profitot kell termelnie egy vállalkozásnak.
Ez igy van.
És?
Most nem termel?
Termel az nem is keveset,csak nem a taxisnak.(!!!)
Itt a gond,nem a tarifával.
Pl kérdezz meg egy repterest,mennyit csinál bruttóban havonta,és ha levonjátok belőle a kötelező rezsit,mennyi jön ki,és mennyi marad nála.
És ha ezek után mégis szálszakadt gumival jár,szigszalaggal leragasztott kormánylégzsákkal,akkor hogy van ez?
Hova tünik majd a fele a bevételének?
Mennyit kéne neki keresnie havi bruttóban hogy elégedett legyen?
(Emeljünk áááárat!...a szokásos reakció..de már hova,ha úgy kénytelen védekezni a cége,hogy szinte lezáratja a repteret saját magának,nehogy az utasok mással próbáljanak elmenekülni)
Ugyanez megy mindenhol,csak kicsiben.
Akármennyi profitot is termelsz,lehúzzák rólad.Mindenkinek megvan a gyönyörü haszna rajtad,csak Neked nincs.
(kufárcég,állam,önkörmányzatok,mol,autókereskedők,most már a matricázók is,óraszerviz,rádió szerviz,stb...mindenki remekül él,csak Te nem)
Erre utaltam még az elején is,hogy nem a bevételed kevés (mivel mindenkinek jut a zsirból),hanem a kiadásod rengeteg.
Ezen kellene változtatni,és nem magunk alatt vágni a fát a folyamatos emelésekkel.(mivel kiszorul fokozatosan a közönség egy része...kevesebb fóka gy.k.)
Előzmény: #271542 hiénakutya 2013.06.01. 09:20:47 |
luxbela | 2013.06.01. 23:02:30 / # 271555 |
És az 500 skoda 1000 ember!
Előzmény: #271554 2013.06.01. 22:40:46 |
|
törölt felh. | 2013.06.01. 22:40:46 / # 271554 |
|
Ne haragudj,de nagyon naiv vagy.
Nem tünik fel hogy nincs az új tervezetben t-engedély szám korlátozás?
Ha Te benyögöd a cégednél,hogy innentől magad ura leszel,mert jön a csápolás,simán feltöltik a helyed egy céges autóval és egy droiddal.
És amikor majd megunod élvezni a sok integetőt például a thököly-róna droszton, és visszamennél,már lehet nem lesz szükség rád.
Nem hallod a pletykákat,hogy pl melyik cég hozat vagy 500 skodát?
Szerinted mire készülnek?
Előzmény: #271550 krapek70 2013.06.01. 17:49:50 |
krapek70 | 2013.06.01. 18:16:57 / # 271552 |
|
Szerintem szépen hozzászoknak....
Előzmény: #271551 2013.06.01. 18:14:11 |
törölt felh. | 2013.06.01. 18:14:11 / # 271551 |
|
Ja :-)
Az alatta levö belinkelt cikk részlete amit kimásoltam,nem az én véleményem.
Számomra az volt az érdekes, hogy utasoldalról milyen vélemény született.
Előzmény: #271550 krapek70 2013.06.01. 17:49:50 |
krapek70 | 2013.06.01. 17:49:50 / # 271550 |
|
Szerény véleményem szerint az általad megfogalmazott " a fuvarszervezők mostantól nem köthetik kizárólagosan magukhoz a taxisokat" soraiddal egy bajom van de lehet nincs elég sütni valóm:-)
Sajnos a logó mint tudjuk védett a társaságoknak.
Ennek apropóján ugyanúgy nem tud majd "garázdálkodni" a taxis mert köti az alvállalkozói szerződése, addig amíg a cég logóját használja és tagdíjat fizet neki.
Gondolom kifogják találni maguknak a társaságok, hogy miként kell továbbra is hozzájuk toleránsnak lenni ill. a szabályaikat betartani.
Ennek egy módja van ha többen úgy döntenek ha fix. és mindenki egyforma, minek fizessen sarcot (tagdíjat). Elvileg ezután csak az fog aki rádióról vagy csendes címkiadás módszerével akar dolgozni aki nem bízik magában vagy nagyobb biztonságba érzi magát egy társaságon belül.
Szerintem jóval kevesebb társaság fog maradni mert nem lesz a taxisok részéről igény rájuk.
Ha megszokják az új árakat az utasok akkor teljesen felesleges lesz pl.a belvárosba rendelni amikor ott fog pár kocsi állni vagy elgurulni előtte. Akkor lesz a lengőkar és irány haza vagy éppen ami eszébe jut.
Persze ez időbe telik de lassan kialakul magától. Haladni kell az árral....
Előzmény: #271548 2013.06.01. 15:25:28 |
törölt felh. | 2013.06.01. 15:25:28 / # 271548 |
|
A verseny javíthatna a szolgáltatás minőségén
Ha tarifában már nem lehet versenyezni, maradna a verseny a szolgáltatás minőségében. Elsősorban akkor lenne esély a minőség tényleges javulására (mondjuk gyorsabb fuvarhoz jutásra egy péntek esti csúcsidőszakban, amikor sokszor képtelenség taxit kapni), ha a fuvarszervezők között élénkülne a verseny. (A szélesebb tengelytáv előírása nem minőségi javulás.) Erre is nagyon jó lenne, ha az okostelefonos alkalmazások megjelennének. Valahol azt is rögzíteni kéne, hogy a fuvarszervezők mostantól nem köthetik kizárólagosan magukhoz a taxisokat, elvégre egységes arculat és tarifák mellett a taxiscég-logó már nem sokat jelent.
|
törölt felh. | 2013.06.01. 15:21:36 / # 271549 |
|
|
baupexim1 | 2013.06.01. 12:36:12 / # 271547 |
|
nem marad több...
Előzmény: #271544 mr hawken 2013.06.01. 11:46:47 |
Apuka | 2013.06.01. 11:58:28 / # 271546 |
100 éves az első motorizált taxi Budapesten
Szombaton lesz száz éve, hogy Budapesten elindult az első motorizált taxi, mely gyorsan kiszorította a közismerten goromba bérkocsisokat a fővárosból
Jelenleg öt-hatezer engedélyt adtak ki, és hét-nyolcezer sofőr taxizhat a fővárosban, sokuk nem hivatalosan bérli az autót. Az áprilisban elfogadott taxirendeletet tegnap módosították volna, de végül a javaslat nem is került a városatyák elé.
(metropol.hu)
|