Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
hiénakutya | 2013.06.07. 08:58:12 / # 271724 |
Prosztó rendelés (és itt van az újdonság) a diszpécserszolgálat által ígért időben)
Nem, ennek semmi értelme.
:-)
Előzmény: #271723 krapek70 2013.06.07. 08:56:12 |
|
krapek70 | 2013.06.07. 08:56:12 / # 271723 |
|
A prosztó kifejezés kultúrált rövidítése talán?:D
Előzmény: #271722 hiénakutya 2013.06.07. 08:48:00 |
hiénakutya | 2013.06.07. 08:48:00 / # 271722 |
De mi az a "pront"?
:-D
|
|
hiénakutya | 2013.06.07. 08:46:42 / # 271721 |
Hú, az már teljesen el van kopva!
Ez a világított, de nem állt meg, ez meg bemondásra lesz? Mert akkor én nagyon sok taxisnak be fogom vonatni az engedélyét. De szerintem az indexes újságírók is majd kiállnak az út szélére leleplező cikket írni, hogy hány taxi nem állt meg nekik. Benyögnek egy tucat rendszámot, aztán majd mindegyiktől bevonják az engedélyt, vagy mi. Vagy lesz erre valami módszer, amivel bizonyítani fogják, hogy a kérdéses időpontban a szabadjelző valóban világított?
Nem akarnék ám sugallni semmit...
:-)))
Előzmény: #271719 tomajer 2013.06.07. 08:36:17 |
|
tomajer | 2013.06.07. 08:39:47 / # 271720 |
Jó telefonos ismeri a várost, és figyel a forgalmazásra.
Már csak rá kell őket "kényszeríteni" hogy ne a rutin "tíz percen belül ott az autó" formulát használják!
És persze szeptembertől, gps-es címkiadás... ahol is pontosan látja honnan megy az autó. A szoftver meg akár ki is írhatja neki, hisz pont a várható érkezési idő alapján válassza ki az adott autót.
|
|
tomajer | 2013.06.07. 08:36:17 / # 271719 |
Most már azért tényleg kicsit nevetséges vagy. Persze nem baj, csak a imídzsed vagy mid kopik:-)
Hogy miként fogják leírni még nem tudni.... majd elemezzük, ha látunk írásos anyagot.
Előzmény: #271717 hiénakutya 2013.06.07. 08:33:02 |
|
Mádelspach Károly | 2013.06.07. 08:35:32 / # 271718 |
|
"... a telefonosok, jobban képben legyenek .."
Az bizony nem lesz könnyű feladat. Legalább úgy kellene ismerniük a várost, mint egy jó taxisnak. + a mindennapos lezárások (futóverseny, tüntetés, stb).
Előzmény: #271715 tomajer 2013.06.07. 08:13:14 |
hiénakutya | 2013.06.07. 08:33:02 / # 271717 |
"Beülős, leintős, az utas beszállásával"
Tehát ingyen pakoljátok a csomagot a minimum 430 literes csomagtartóba?
Mi az a "pront"?
:-)p
Előzmény: #271715 tomajer 2013.06.07. 08:13:14 |
|
hiénakutya | 2013.06.07. 08:31:35 / # 271716 |
És a munkaidő?
:-D
Előzmény: #271711 szálka 2013.06.07. 05:44:54 |
|
tomajer | 2013.06.07. 08:13:14 / # 271715 |
Megpróbálom zanzásítva összefoglalni a tegnapi egyeztetés "eredményeit" :
1; A pótszabadjelzőről sikerült lebeszélni őket.
Viszont újabb elvárásként megfogalmazódott, hogy égő szabadjelzővel közlekedve kvázi fuvarkényszered van. Tehát szankcionálható, ha világító szabadjelzővel nem állsz meg. (hogy ezt hogy gondolják megvalósítani, hisz nem álltál meg... azt nem tudom)
Sz'al a taxista feladata, a szabadjelző lekapcsolhatóságának megoldása.... hogy ez nem teljesen szabályos, arra már a Szálka írásának címében a válasz.
2;Az óraindítás szabályozása a következőképpen alakul:
Beülős, leintős, az utas beszállásával
Előrendelés, az előrendelés időpontjában
Pront rendelés (és itt van az újdonság) a diszpécserszolgálat által ígért időben)
Tehát, itt az lesz a feladatunk, hogy a telefonosok, jobban képben legyenek, és a valós címreérkezési időket ígérjék!!!
A többi kérdésben nincs változás az előzőleg kiadott módosító javaslatban.
A 10 évesek mehetnek 2015 júliusig... a 15 éveseknek 2014 jan 15.-én fütyürésztek.... fóliázni márpedig kell... hogy milyen feltételekkel, az még mindig rugalmas.
Előzmény: #271711 szálka 2013.06.07. 05:44:54 |
|
baupexim1 | 2013.06.07. 08:10:37 / # 271714 |
|
legalább megpróbáltad... :)
Előzmény: #271711 szálka 2013.06.07. 05:44:54 |
Brian May | 2013.06.07. 06:31:28 / # 271713 |
|
Eszembe jutott Inzert baràtunk ötlete, miszerint rögzíteni kellene ennek a szarhàzinak a megnyílvànulàsait, és közzé tenni. Hàt erre az esetre is nagyon igaz!
|
Brian May | 2013.06.07. 06:23:08 / # 271712 |
|
Köszi Szàlka.
Előzmény: #271711 szálka 2013.06.07. 05:44:54 |
szálka | 2013.06.07. 05:44:54 / # 271711 |
|
KI A FASZT ÉRDEKEL?
Éljen a pökhendi kivagyiság...
Nagy a baj, ha valaki a szabályozásban találja meg az élete értelmét.
Egy politikustól lassacskán megszokjuk ezt a meghatározó, és kellemetlen tulajdonságot, de az egyenesen tragédia, ha egy hivatalhoz jutott volt rendőr képzeli magát politikusnak.
Mániákus szabályozásban leli örömét, mintha ez lenne a társadalmi hasznosság fokmérője.
Mindegy, hogy vécépapír használatról, hajléktalanokról, vagy éppen a taxisokról van szó. Bár nem tudom, hogy ez utóbbi kettő még meddig elválasztható.
Túl vagyunk újabb két napon. Még az is lehet, hogy az utolsó kettőn.
Jövő héten a Fővárosi Közgyűlés elfogadja-elfogadhatja a módosító indítványokat, és önálló életre kel a Fővárosi taxirendelet.
A tényszerűség kedvéért: a Kamarában szerdán sikerült közös álláspontra jutni óraindítás szabályait illetően. Abban teljes volt az egyetértés, hogy a Komáromiék által preferált "amikor beül az utas, akkor indul az óra" elképzelést elutasítjuk. Nem lehet olyan helyzetet teremteni, hogy az utas egy sima telefonos rendelésnél kénye-kedve szerint várat bennünket akár a leglehetetlenebb helyeken, mert ingyen van.
A leintéses, beülős, és előrendeléses fuvaroknál történő óraindítás nem szorul különösebb szabályozásra.
Sikerült abban is megállapodni, hogy az úgynevezett állapotjelzőt a piros-zöld lámpácskáival együtt szintén pokolba kívánjuk. (azt, aki kitalálta nem, őt szeretjük)
Abban megosztott volt a társaság, hogy érdemes-e még egy kört futni a sárga szín miatt, de gondoltuk, miért ne legyünk rebellisek...
Így aztán a TGFSZ készíttetett egy olyan sárga fóliával behúzott karosszériaelemet, ami előtte félig fehér, félig fekete alapszínt kapott. Csak, hogy jól látszódjon mekkora árnyalatbeli különbségek várhatók, és nehéz megfelelni egy olyan követelményrendszernek, ami nem is létezik.
És így elmenni egy BKK által kiagyalt minősítő vizsgálatra...minimum kétséges a végeredmény.
Következésképpen talán nem ördögtől való belátni egy tévedést, és visszatérni a gyári alapszín gondolatához.
És máris megvirradt a csütörtök...
Van a világnak olyan normális szeglete, ahol ismerik azt a szót, hogy hatástanulmány.
Ahol tartalommal bír az a szóösszetétel: társadalmi-szakmai konszenzus.
Ahol vannak kiforrott koncepciók.
És van olyan szeglete, ahol az "így jártál", és a "ki a faszt érdekel" teremt biztos állást, és milliós fizetést.
A Főpolgármester nagy mozgásteret nem hagyott. A módosító indítványokkal kapcsolatosan elfogadó, meggyőzhető volt. A sárga színről nem volt hajlandó újabb frontot nyitni.
Ami a lényeg, és a beterjesztés után várhatóan elfogadásra kerül: az évjárat korlátozás tekintetében a 10 éves korhatár 2015. július 01-től lép érvénybe.
Ezért az engedményért viszont a már kitárgyalt módon leszűkítették a 15 éves autók üzemben tarthatóságát.
Eltekintenek az állapotjelzőtől, de a rendeletben -és a gyakorlatban- ragaszkodni fognak ahhoz, hogy ha a taxi foglalt, címre tart, akkor nem világíthat a szabadjelző. Ha szabad, akkor megfelelően erős fényforrás alkalmazásával jól láthatóan világítania kell. Kizárólag borostyán sárga színű lehet. Nincs fehér (taxiplus3), piros (minimobil), stb.
Minden cég alkalmazhatja a saját arculatának megfelelőt, a magánzóknak meghatározott méretűt kell használni.
Az óraindítással kapcsolatosan is egy viszonylag jó megoldás született.
A címre érkezést össze kell hangolni a diszpécserszolgálat közreműködésével úgy, hogy az utas a lehető legpontosabban legyen tájékoztatva arról, hogy mikor ér oda a taxi. Ezt az időt nekünk is tartani kell, és akkor ennek megfelelően a címre állás után indulhat az óra. Nyilván ez igényel majd némi rugalmasságot, és korrektséget mindenki részéről. Nekünk viszont következetesen el kell várni a diszpécserszolgálattól, hogy kerüljék a slendrián időajánlatokat.
Az előrendelésnél a meghatározott időpont a mérvadó, függetlenül attól, hogy ott az utas vagy sem. A leintéses, beülős fuvaroknál is tulajdonképpen a napi gyakorlat marad.
Úgy fest, akik a rendelet áprilisi elfogadása után vizsgáztattak autót, azok szeptembertől várhatják a behívót a BKK-tól bemutatandó, hogy a taxi megfelel a rendeletben foglaltaknak.
De!!! és ez fontos, és őszintén remélem nem értettem félre semmit, mert nem szeretnék senkit megtéveszteni: ez azokra vonatkozik, akik az ominózus április után újonnan állítottak be autót, illetve akkor kezdték ezt a foglalkozást.
A "soros" vizsgásokra nem.
Állítólag ez ügyben HorváthRT5csaba rendesen fellázította rádión a taxisokat tegnap délután. Szándékosan vagy sem...nem tudom.
Ha a vizsgával kapcsolatosan én értettem félre valamit, akkor remélem sürgősen kiigazítanak!
A keserű mézet végére hagytam.
Komárominak megmutattuk a fóliázást, hogy legalább megpróbáljuk jobb belátásra bírni a spektrométeres minősítővizsgálat kapcsán.
Csípőből visszatüzelt: az a fajta fólia, amelyiknek a hátoldala tartalmaz egy fehér ragasztóréteget, eltakarja a fényezésből eredő különbségeket. Hamarosan megküldik a fóliásoknak a minőségi elvárásokat, és ők tudni fogják mit ragaszthatnak fel.
De Endre!
-Eddig arról volt szó, hogy nem szóltok bele milyen legyen a fólia.
-Sőt megfogalmazódott, hogy aki rövid időre fóliáztat, az olcsóbbat tesz fel, aki hosszabb időre az minőségibbet.
- az olcsóbbnak négyzetmétere 3000 forint, a ragasztórétegesnek 10.000 forint. "ki a faszt érdekel"
-de így 250.000 lesz a fóliázás"
"ki a faszt érdekel"
- a fóliások csak az új, és gyári fényezés esetén vállalnak 3 év garanciát.
- a fóliások nem ajánlják a gőzborotvás,és kefés mosást.
"ki a faszt érdekel"
..........................................Egy igazán alkalmas ember az alkalmas helyen.
..........................................
Állítom, hogy a Vitézy ebben a közegben egy hozzáértő, segítőkész ember.
Bár nem én vagyok arra elsődlegesen hivatott, hogy a TGFSZ nevében bármit mondjak...mindenki döntse el maga, hogy mit értékel eredményként, és mit sóz a nyakunkba kudarcként.
A lehetőség számotokra is ott van, hogy holnaptól másképp, jobban csináljátok.
Én személy szerint kudarcként élem meg, hogy a jogszabályalkotóval nem sikerült megértetni, hogy nagyobb mértékben legyen tekintettel a szabályozni kívánt területen tevékenykedők anyagi teherbíró képességére.
/egy a kb.5700 faszból/
|
tanárúr | 2013.06.07. 04:32:10 / # 271710 |
|
Ezt nem azzal kell lerendezni, hogy egy sokkal drágább megoldást választunk, csak öntse el a víz az ő nyaralójukat. Én a Bús Balázs helyében tőlük, arányosabb, vagyis jóval nagyobb hozzájárulást kérnék, kimondottan az árvízvédelemre.
Előzmény: #271708 anyad 2013.06.07. 03:45:20 |
tanárúr | 2013.06.07. 04:24:39 / # 271709 |
|
1972-ben, Moszkvában végeztem általános iskolai tanulmányaimat. Ott a taxiknak, mindnek egységesen, narancssárga volt a teteje, aljára nagyon nem emlékszem, lehet hogy az is, egységesen olyan semmilyen zöld volt. Na nekik, nem volt szabad jelzőjük, hanem, csak a szélvédő jobb felső sarkában éget egy erős fényű, zöld lámpa, ha szabad volt a taxi. Ami bőven elég volt, mert csak a közeledő taxit lehet leinteni. Viszont annyira erős volt fénye, hogy napsütésben, a nyolcsávos Minszkije proszpekten is megfelelő távolságból észrevetted, és még leinteni is, meg neki megállnia is volt ideje. A kocsi oldalán, ez a most elfogadott színárnyalatú pepita kocka volt az első ajtón, azzal különbséggel, hogy a közepén volt egy karikába foglat T betű. Annyiban volt átdolgozottabb a Ő rendszerük, a MOSZKVAI TAXIK mind Volga GAZ-24 típusú autók voltak. Viszont, hiába felügyelte a Pártbürótól kezdve a Komszomol KB-ig, mindenki, akkor, ha is utazni akartál, (gyorsan, időre, meg egyáltalán) a Sofőrrel kellet megegyezned. Viszont az is biztos, hogy a végig rendesen működő tachométer szerinti fuvardíjnak kb. a 12o-18o %-a volt elkérve. De hát ennek 40 éve. És ez az, ami hiányzik.
utóirat: Én anno a Volántaxinál kezdem, és azért abban az időben, még a tachométerhez való hozzáállásunk, nagyon egészséges volt.
A telefonos megrendeléseknél, még emlékszem arra, hogy a megrendelőtől megkérdezték, hogy ? forintos kiállást tud elfogadni, vagyis milyen messziről érdemes elmenni érte. Ezzel szemben ma: jó ha diszpécser megmondja, hogy bejönne, vagy megéri jelige. Na de térjünk a kérdésre. a szabad jelző egyik cégnél sem látható nappal, hogy szabad-e az taxi, vagy foglalt-e, de erre nem az a legalkalmasabb amit kitaláltak. Ami szabadjelzőt amit most használunk, az csak éjszaka látható. Úgy, hogy én kiegészítő fényjelzésként a orosz modellt alkalmaznám. Óraindítás kérdésében, az az elfogadható, hogy a címre érkezéskor indul az óra. Az előrendelésnél, meg a magasabb kiállási díj, és a előrendelés időpontjától az óra indulása. Köszönöm a figyelmet.
Előzmény: #271093 tomajer 2013.05.14. 19:23:12 |
anyad | 2013.06.07. 03:45:20 / # 271708 |
|
Tudod az átkosban voltak árterületek.Most már nincs mert a sok mutyis megvette fillérekért ezeket a telkeket és beépítették. Akkor nekünk nem szóltak,hogy van olcsón telek.Most hív,hogy gyere véd meg a házát.
Előzmény: #271702 krapek70 2013.06.06. 13:12:32 |
mozinéző | 2013.06.06. 19:19:28 / # 271699 |
|
Végig gondoltad azt amit leírtál?
|
turul | 2013.06.06. 19:00:33 / # 268747 |
5000 micsoda?
|
|
tele5ös | 2013.06.06. 18:55:11 / # 271698 |
Ilyen lassan?
Azt már tudjuk hogy sárgák leszünk.
Hagyja ezt 5000 taxis?
Szerintem igen.
Előzmény: #268369 tomajer 2013.06.06. 17:51:09 |