Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Rocktaxi 2012.11.11. 12:24:17 / # 265170

202 2012.11.10. 20:17:54 / # 265169
avatar
2013 ban 6 millió a Áfa határ. 12x500 ezer. Szerintem nem kellene ezt az Áfa dolgot erőltetni ! Általány adózás 6 mill minusz 80% költség 1.2 mill Szja ( 16 % ) 192.000 ft Ennél jobbat ma nem lehet elképzelni! Az egyéb szarságot magunknak köszönhetjük !

szega 2012.11.10. 19:08:37 / # 265168
avatar
Ja! Azt, hogy a telszám.tulajok hogyan vesznek majd rá, hogy ismét (és most konkrétan) szórd a saját pénzed, hát ezt én már tudom is, gondolom nem vagyok egyedül. :(
szega 2012.11.10. 19:05:11 / # 265167
avatar
"Ill aki megegyezik??? azon km lesz a saját célú üzem, ha nincs kapcsolója ,ami megint csak tiltott!" Alább említettem az alsó óra és felső óra közötti szoros kapcsolatot. Ha nem voltál hagyis a főtakácsnál akkor Neked ez nem sokat mond. Segítek! Alsó óra: taxameter, ami ugye tárolja az utas km-et és az összeset is. Az sem túl jó ha aránytalanul sok az üres km. Felső óra: a gépjármű km órája. Na már most a Főtaxinál ha az eltérés több volt mint (ha jól emléxem) 5% akkor mehettél az egységvezetőhöz szőnyegszélére. Mondjuk eléggé álszent módon ott sem kérdezte senki, hogy a reptéri transzferekből adódó "hiba%-ot" hogyan tüntetted el, ha nem fért bele az 5%-ba. Ha 100% üzemi járműként használod a gépkocsit akkor a felső óra és az alsó óra összes km-e meg kell, hogy egyezzen különben ugrott az ÁFA visszaigénylés, ill -20%! Innentől kezdve a telszám.tulajok gondolkodhatnak, hogyan vegyenek rá a transzferekre, Te meg tarthatsz még egy autót a gyereket oskolába hordani! Nagyjából ennyi, ha valamit kifelejtettem, azt majd hiénakutya "kolléga" hozzácsapja.
sipi 2012.11.10. 18:50:38 / # 265165
avatar
Igen a taxaméter nyilvántartását elégségesnek kellene elfogadniuk! Akár 100% taxi üzemet is ki tud hozni,bárki! Ill aki megegyezik??? azon km lesz a saját célú üzem, ha nincs kapcsolója ,ami megint csak tiltott! Ajaj,csak a baj!
sipi 2012.11.10. 18:45:20 / # 265164
avatar
Ott bent :(
sipi 2012.11.10. 18:44:18 / # 265163
avatar
Ott a közösben :)
szega 2012.11.10. 18:38:41 / # 265162
avatar
"Kicsivel több marad benn." Hol is? És akkor én még mindig nem tudom értelmezni a nyugtaadós taxaméterek korában azt, hogy nem vezetek nyilvántartást. Én nem, de a kakukk halálpontosan tárolja is azt!!!!! Ezt vajon miért nem fogadják el???, mert nincs vele külön meló, elég elolvasni az amúgy is kezükben lévő napi zárást???? Ha már törvény alkotunk/módosítunk, tegyük azt korrektül!
szega 2012.11.10. 18:27:56 / # 265161
avatar
"Egy nagy taxicég számára ez a javaslat nem hoz előnyt. Ott, ahol egy autón két alkalmazott dolgozik, kizárhatjuk a magáncélú használatot, így valószínűleg nem fognak lemondani arról a bizonyos 20%-ról." Nem a 20%-ból adódik az előnye, hanem abból amiből eddig ő sem igényelhette vissza az ÁFA-t és ezután megteheti, pl üzemanyag!!!!! Nem kis tétel!!!! Aztán, ők eddig sem sufniban szervizeltettek, de az ÁFA ott sem járt mindenből vissza, tehát az igazi nyertesei a nagy cégek (a leendő nagy cégek?) ennek az okosságnak. Nem meglepő és nem az első ilyen intézkedése ezen kormánynak, hogy a pénz kap elsőséget. :( "Ez az egyik probléma. A másik, hogy az áraidban nem tudod érvényesíteni, hiszen azokat nem te határozod meg." Meg aztán hogyan is jönne az le a csövön: XII. Kakukk utca 6-ba kérek ÁFA mentes autót Kovács néninek! Nane! Én az ÁFA körömmel, eddig is ugyanannyiért szolgáltattam mint a famentes "falkatársak", ezen nem nagyon tudom elképzelni, hogyan lehetne változtatni. Főleg, hogy a taxi szolgáltatás ÁFA-ja nem visszaigényelhető!
sipi 2012.11.10. 18:07:39 / # 265160
avatar
Ez így rendben is van ,elfogadható lenne. Kicsivel több marad benn. A baj hogy számlákat kell gyűjteni. Ez már engedné az üzemanyag utáni visszatérítést? Mert úgy lenne korrekt. Ill. a 3. pont. kicsit hasonlít az átalány adózók elszámolásához,amit 10 millióig terveznek felemelni.
hiénakutya 2012.11.10. 13:47:36 / # 265159
"Most (megint)úgy akarnak egy darab szart lenyomni a torkunkon, csokoládénak álcázva, hogy annak még örüljünk is." Ebben nem lesz köztünk túl nagy vita. "Nekem ez is előkészületének tűnik egy "nagy hal" számára akiről már a pesti reformok kapcsán vizionált néhány kolléga..." Egy nagy taxicég számára ez a javaslat nem hoz előnyt. Ott, ahol egy autón két alkalmazott dolgozik, kizárhatjuk a magáncélú használatot, így valószínűleg nem fognak lemondani arról a bizonyos 20%-ról. "Az egyéni vállalkozóknak pedig csak költségnövelő hatása van, mert a bevételt azonnal megnyírja huszonegyegészvalahány%-al, de ahhoz, hogy vissza tudjad igényelni akárcsak a 80%-át, számlákat kell produkálni!" Ez az egyik probléma. A másik, hogy az áraidban nem tudod érvényesíteni, hiszen azokat nem te határozod meg. "Alsó óra, felső óra!" Hajjajj! Vajon hány taxisnak tűnt föl az évek alatt, hogy a vizsgán fotózzák a kilométeróra állását...?
szega 2012.11.10. 10:50:39 / # 265158
avatar
Végre másnak is feltűnt, hogy a NKH-t fikázzák amikor "leroncsozzák" a taxikat!? Évente és (elvileg) szigorított vizsgán (most már kizárólag "KPM"-vizsgán) vesznek részt a taxik, miről beszélünk? Hogyan? Hogy korrupt a rendszer? ÁÁÁÁÁÁÁÁ!!! Az ki van zárva!!! Ismételni tudom csak önmagamat: először lesz szíves saját háza táján rendet tenni a T. Kormány!
szega 2012.11.10. 10:40:32 / # 265157
avatar
:)) Én lehet, hogy paranoiás vagyok, de nekem nagyon gyanús, hogy ez a módosító indítvány most került elő amikor az NFM meg akarja reformálni a "taxizást". Csak én látom így? Most (megint)úgy akarnak egy darab szart lenyomni a torkunkon, csokoládénak álcázva, hogy annak még örüljünk is. Nekem ez is előkészületének tűnik egy "nagy hal" számára akiről már a pesti reformok kapcsán vizionált néhány kolléga, mert egy nagy vállalkozás számára van jelentősége az ÁFA-kör ilyetén módosításának. (sok autó, sok sofőr, amúgy is ÁFA-s, tehát neki minden visszaigényelhető forint nyereség) Az egyéni vállalkozóknak pedig csak költségnövelő hatása van, mert a bevételt azonnal megnyírja huszonegyegészvalahány%-al, de ahhoz, hogy vissza tudjad igényelni akárcsak a 80%-át, számlákat kell produkálni! Tehát vége a feketén javíttatott ótónak, a szomszéd garázsában végzett olajcserének, valószínűleg a Kertész mosóban sem fogják benyelni, hogy minden taxista számlát kér és emelik a kedvezményes takarítás árát és még folytathatnám. Tehát a kiadások is emelkednek és nem biztos, hogy kevesebbel mint amit visszaigényelhetsz! Tapasztalatból mondom hidd el! A kárrendezés is hihetetlen macerákkal fog járni. (én a kisebb idegenhibás károkat zsebből csináltattam meg, mert jobban jöttem ki a matekkal) Nincs azzal baj, hogy fehérítsük ki a gazdaságot, üdvözlöm én az ilyen irányú kezdeményezéseket, de akkor szeretnék átlátható közbeszerzéseket látni, szeretném ha nem lennének titkosítva a kényes beszerzések, ha a nem folynának odafönt zsebből zsebbe a közpénzek stb, stb, stb.... A módosító javaslat benyújtói egyébként valószínüleg csak utasként ültek taxiban és ilyenkor nem szégyen ám kérdezni! Mi az, hogy nem vezet útnyilvántartást?!?!?! A méregdrágán beszerzett taxaméter vajon mit csinál?!?! Alsó óra, felső óra! Nem ma kezdted Neked valószínűleg mondanak valamit ezek. Innét már csak egy lépes, hogy bevezessék a kizárólagos üzemi járművet a magánvállalkozóknál is. Ha hiba %-on belül van az eltérés akkor "fizetnek", ha nagyobb az eltérés, akkor még meg is büntetnek. Nekem ez jön le, de mondom én paranoiás vagyok!
tomajer 2012.11.09. 17:00:56 / # 265156
Ééééés megszületett!!! [b][font size=4][url=/news/view/1443]TGFSZ: A 2012. októberi NFM. taxi rendelet véleményezése[/url][/font]

hiénakutya 2012.11.09. 16:34:28 / # 265155
Részvétem! "Az alább és a riportban elhangzott baromságokat, nevezetesen, hogy akkor emelkedik a tarifa 27%-al, komolyan kérdezték/állították a kollégák?" Nem tudom, ezt velük beszéld meg. Nekem nem kollégáim. Nekem nincsenek kollégáim, falkatársaim vannak. Még a fő-fő érdekvédő is úgy nyilatkozott, hogy majd áthárítják az utasokra. De, hogy ezt maximált, vagy éppen fix tarifa mellett hogyan fogják csinálni, azt én sem értem. Be lehet ültetni őket az iskolapadba 5 évente, de nem hiszem, hogy a szellemi képességeiken ez javítani fog.
szega 2012.11.09. 15:41:47 / # 265154
avatar
Mondom 7. sor! :)
szega 2012.11.09. 15:41:14 / # 265153
avatar
Bocs! 9. sor helyesen: "Ezt egyébként....."
szega 2012.11.09. 15:39:15 / # 265152
avatar
Alább írtam, hogy 2002-óta élvezem az ÁFA kör adta vívmányokat (én lennék a legboldogabb ha valami pozitív irányban mozdulna meg ez ügyben). A tapasztalataimat próbáltam megosztani, lehet félre érthető voltam. Sajnálom :( Az alább és a riportban elhangzott baromságokat, nevezetesen, hogy akkor emelkedik a tarifa 27%-al, komolyan kérdezték/állították a kollégák? Merthogy ettől nem fog emelkedni a tarifa, csak a kiadások. Ezzel egyébként egy "Taxis Vállalkozó"-nak tudnia kellene, vagy még sem haszontalan 5 évente iskolapadba ülni? Az ilyen megnyilvánulások ezt erősítik. :(
torzsutas167 2012.11.09. 14:19:15 / # 265151
avatar
:) Mindenkinek a figyelmébe ajánlom!!!!!!!!!
hiénakutya 2012.11.09. 13:12:20 / # 265150
Szega, akkor ne lépjél be az ÁFA-körbe! Ennyi. Mondom, mi a pálya, figyelj nagyon. A következőket tudjuk: 1. Magyarországon a legtöbb taxis átalányadós. Ez azt jelenti, hogy a bruttó árbevételünk 80%-a költség, a maradék 20 meg a jövedelem. 2. Ma Magyarországon a minimálbér 93000 forint. Ha csak minimálbért vallasz be és visszafele számolunk, akkor az azt jelenti, hogy ez a 93000 forint valaminek a 20 %-a. Az egészet úgy kapjuk meg, hogy ezt az összeget felszorozzuk öttel. Az 465000 lesz. Beszorzod ezt tizenkettővel, vagy segítsek? Még nincs relatív magas fix tarifánk, még nincs tízéves korhatár és abból fakadó többletköltség, még nincs ötévenkénti vizsgáztatás, még nincs ötvenezres drosztdíj és még nem emelték a minimálbért... Te frankón azt hiszed, hogy az idők végezetéig meg tudjuk úszni az áfázást? És itt, ezen a ponton azt mondom, hogy nem tudok veled mit kezdeni. Nem látom, hogy hörögnél, amiért a csillagos égig akarják felnyomni az állandó költségeinket, de hisztizel egy olyan javaslat miatt, amelyik csak annyit mond, hogy autót vezetgessél, ne mindenféle faszom nyilvántartást. Tényleg nem veszed észre, hogy nem a KDNP módosító indítványa fog téged betolni az ÁFA-körbe, hanem mindaz, ami miatt egyáltalán nem prüszkölsz?
Oldalszám: 469