Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
szálka 2013.03.28. 13:14:54 / # 266840
avatar
Ez így, ebben a formában..tessék? :-) Most el kell mennem, de mint Láng Vince, egy óra múlva...talán :-)
szálka 2013.03.28. 13:11:43 / # 266839
avatar
Még annyit: Ahogy Gábor is írta, tényleg nagy dolog, hogy Tarlós végre felismerte -idézem a reggeli interjúból- "a taxisok, és a fuvarközvetítők között szinte feloldhatatlan ellentétek vannak". Ezt akár tetszik, akár nem, meg kell becsülnünk. Valahol kompromisszumot kell kötni.
Rocktaxi 2013.03.28. 13:09:30 / # 266838
Száááááááááááálkaaaaaaaa! :-) Ha ébren vagy, ne álmodj!!!! :-)) Már most kezdenek összeállni, mint a túrós tészta. Megoldják! Nem örülök neki, de megoldják!
szálka 2013.03.28. 12:57:29 / # 266837
avatar
Majd Te mondod, én meg mosolygok.
szálka 2013.03.28. 12:50:21 / # 266836
avatar
Le volt (van) zsírozva a hely a Plussznál. Amikor azt mondtam, hogy viszed magadnak a konkurenciát, az volt a válasz, hogy majd olyat keresek, aki budán dolgozik, és akkor nem zavarjuk egymást. Itt feladtam.
tom485 2013.03.28. 12:47:46 / # 266835
avatar
Az lenne szép, hogy a fuvarszervezőket köteleznék, hogy kizárólag az elvégzett fuvarok arányában szedhet szolgáltatási díjat! Ezek a szigorítások véleményem szerint a holdingokba tömörülést fogják eredményezni, vagy tőkeerős(ebb) vállalkozók bevonását az üzletbe.De ez már legyen az ő bajuk! :) Előttem van amikor levitézlett Pali bácsi aki a "majd megerősödünk" jegyében előránt 50 millát! :) Na azt hiszem akkor jön az érdemei elismerése melletti nyugdíjba vonulásának az ideje. Remélhetőleg vele karonfogva az összes taxisoknak sírt ásó "nagy nevek" is mennek.
szálka 2013.03.28. 12:47:34 / # 266834
avatar
Volt már szó személyi feltételekről. Én magam említettem meg 1x az érettségit, nyelvismeretet. Rögtön diszkriminációt kiáltottak.
tom485 2013.03.28. 12:39:36 / # 266833
avatar
Neki meg Te leszel a fék, nyugtatgatni úgyis tudsz! :)
Rocktaxi 2013.03.28. 12:36:04 / # 266832
Azért jó a taxistának, mert behordhatja emelt "takkdíjjként" ezeket a pénzeket, nehogy már szegény fuvarkufárnak kelljen a saját pénzét berakni. Valami ilyesmi! :-DD
hiénakutya 2013.03.28. 12:13:41 / # 266830
Fú, hát nagyon ki lesznek szopatva a fuvarszervezők! És ez a taxisnak miért is jó?
törölt felh. 2013.03.28. 12:06:44 / # 266829
avatar
Arra értettem, hogy eddig is a guta kerülgette, és ráadásul még infarktust is kapott. Más sem hiányzik neki. Fék. Az nem "nekünk" kell.
Apuka 2013.03.28. 12:02:41 / # 266828
ez ide kívánkozik: 3) A diszpécserszolgálatnak elkülönítetten kezelt, a 8. § (2) bekezdésében meghatározott formában, vagyoni biztosítékkal kell rendelkeznie, amelynek mértékét – a személyszállító szolgáltatást végző – vállalkozások által működtetett személygépkocsik száma határozza meg. A vagyoni biztosíték mértéke a) 20 db személygépkocsiig egymillió forint, b) 21-50 db személygépkocsiig kétmillió forint, c) 51-100 személygépkocsiig hárommillió forint, d) 101-200 személygépkocsiig ötmillió forint, e) 200 személygépkocsi felett húszmillió forint. (4) A vagyoni biztosíték – legfeljebb negyven napos visszapótlási kötelezettség mellett és kizárólag a közlekedési hatóság rendelkezésével – a diszpécserszolgálat által a személyszállító szolgáltatást végző vállalkozásoknak vagy az utasoknak okozott és a más módon nem fedezett károkból eredő jogos kártérítési igények kielégítésére használható fel.
Frankie 2013.03.28. 12:02:12 / # 266827
avatar
És lesz rá "sofőr"...
Apuka 2013.03.28. 12:01:29 / # 266826
nem ide akartam. mellé ment. így jár az ember ha egyszerre chat-en is ír meg telefonál meg a hallora is írni akar.. bocsesz
Apuka 2013.03.28. 11:56:33 / # 266825
A fuvarközvetítők nem csak a fixtarifától félnek: idézet a Fővárosi rendelet-tervezetből: [b]I. Fejezet A személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a személytaxi szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének feltételei [/b] 2. § Budapest közigazgatási területére kiadott tevékenységi engedéllyel, személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatást, továbbá személyszállítási szolgáltatást közvetítő és szervező szolgáltatást a vonatkozó egyéb jogszabályokban előírt feltételeken túl e rendeletben foglaltak szerint lehet folytatni. 2. A személytaxi szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működésére vonatkozó szabályok (7) A diszpécseralkalmazás (6) bekezdésben foglaltak való megfelelőségéről a közlekedésszervező tanusítványt állít ki. 5. § [b](1) Nem folytathat személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgáltatást az a vállalkozás, amelynek köztartozása van, vagy pénzügyi megfelelőségét igazolni nem tudja. (2) A szolgálat pénzügyi szempontból akkor megfelelő, ha saját tőkéje eléri az 50 millió forint összeget. Az a szolgálat, amely 400 gépkocsit meghaladó gépkocsipark szervezésében vesz részt, a 401. gépkocsitól ezen felül további 25.000,- Ft/gépkocsi mértékű saját tőkét is köteles igazolni.[/b] (3) A szolgálat a pénzügyi megfelelőség igazolása céljából a számviteli törvény szerinti beszámolóját a tevékenység megkezdése előtt a taxiállomás-használati hozzájárulás iránti kérelem benyújtásával egyidejűleg, ezt követően pedig minden év június 15-ig megküldi a közlekedésszervező részére. Amennyiben a szolgálat könyvvizsgálatra kötelezett, a számviteli törvény szerinti beszámolóhoz csatolni kell a könyvvizsgáló véleményét is. Továbbá idézet a minisztériumi rendelet-tervezetből: [b] IV. Fejezet A diszpécserszolgálati tevékenység engedélyezése 13. A diszpécserszolgálat 18. § [/b] (4) A diszpécserszolgálattal rendelkező vállalkozás köteles nyilvánosan elérhető honlapot üzemeltetni. A honlap nyitóoldalán köteles a következő információkat nyilvánosan az érdeklődők számára hozzáférhetővé tenni: a) a vállalkozás neve, üzleti neve, b) a vállalkozás adószáma, c)a vállalkozás székelyének (telephelyének) címe, elérhetősége, d)a vállalkozás szakmai vezetőjének neve, elérhetősége, e) a vállalkozás ügyvezetőjének neve, elérhetősége, f) a tevékenységi engedély száma és az engedély megjelenítése, g) a tevékenységi engedély időbeli hatályának megjelenítése, h)a tevékenységi engedély területi kiterjesztésének meghatározása, i) a szerződött gépkocsik száma, j) a tevékenységi engedélyhez kapcsolódó felelősség biztosítás mértékének meghatározása, k) a felügyeleti szervek megjelölése, l) észrevételek, panaszok fogadásával kapcsolatos tájékoztatás, és m) az általános üzleti feltételek. innentől fogva megszűnik (de legalábbis nagymértékben csökken) a lehetőség arra hogy beszedi a tagdíjat de a könyvelésében már nem jeleníti meg. megszűnik az, hogy csak úgy belemarkol a a kasszába és számolatlanul veszi ki a pénzt.

hiénakutya 2013.03.28. 11:51:41 / # 266824
És ki fogja piachoz juttatni? Attól még nem lesz munkája a kocsira, hogy megvette 3-400 ezerért. Nahát, mi az a 4. pont ott?
tom485 2013.03.28. 11:50:14 / # 266823
avatar
Gyanítom én is! :)
tom485 2013.03.28. 11:48:58 / # 266822
avatar
Erre pont jó lenne a korhatár, másra nem. Én a személyi feltételekre mennék rá, azt eddig még senki nem feszegette,, de ha ezt bedobjátok, megint elhúzódik a tárgyalás és sosem lesz vége. Nehéz ügy, de ez a rendelet nem szabályoz létszámot, a tarifa pedig nem hordozza magában a megélhetésünket, nem beszélve arról, hogy minden számítást mellőz, csak egy szám a sok közül. Ahogy elnéztem viszont a közgyűlést, semmi akarat nincsen ennek az emelésére, és a fixet sem akarják nagyon.
hiénakutya 2013.03.28. 11:48:30 / # 266820
Ő se tudja.
hiénakutya 2013.03.28. 11:47:48 / # 266819
Oldalszám: 469