Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
nazoli 2013.05.02. 00:09:37 / # 270536
avatar
Tehát akkor mégsem fuvarkufár, hanem címkufár. De hát a cím sem az övé! Mitől is lenne? Ők elvileg egy szolgáltatást nyújtanak a taxisnak, amiért az fizet. Abból adódik a probléma, hogy ezt mindenki félreérti. Az utas felé ingyenes szolgáltatást nyújt, ami annyit is ér, amennyit az fizet érte. Semmilyen felelősséget nem vállal az utas felé, mindent a taxisra tol. És az ingyenességéből adódóan még csak felelősségre sem vonható. A taxisnak, az utas ráutaló magatartása esetén - ha az egyébként minden feltételnek megfelel - fuvarkényszere, azaz szerződéskötési kötelezettsége van. A fuvarközvetítőnek nincs. Sem az utassal, sem a taxissal nem köteles szerződni. Még az új rendelet sem írja elő számára. Ha a taxis jogalap nélkül visszautasít egy fuvart, megbüntethetik érte. A fuvarközvetítőt nem. Semmilyen ilyen szabály nem vonatkozik rá. Ha akár előrendelést lemond, semmi baja nem származik belőle. Ha a taxis ugyanezt teszi, több helyről is megkapja a büntetését. Szóval ezek azért olyan dolgok, amik mellett nem lehetne elmenni azért, mert köznyelvi szóhasználat, vagy téves berögződés. Pont ezek miatt tartunk ott, ahol tartunk. Nem is tudom igazából hasonlítani semmihez, mert szerintem nincs még egy ilyen terület a gazdaságban. (Nem véletlen, hogy szerte a világon talán az egyetlen piaci közszolgáltatás, amelyre jellemző a hatósági rögzített ár, és a szolgáltatók számának hatósági szabályozása.) De mondjuk ha egy ingatlanközvetítő el akarná játszani, hogy ő fővállalkozó beruházó, és az eladó az alvállalkozója, vagy ő a munkaadója az ingatlan tulajdonosának, akkor azért rövid úton az összes érintett fél kiröhögné. Ráadásul ő állapítaná meg az ingatlan kötelező eladási árát, és még csak nem is közölné az eladóval. Aztán pénzbüntetésre ítélné a tulajdonost, mert nem volt hajlandó ócsóbban adni. Szóval elég hülye helyzet. Meg biztos nem is jó a hasonlat, de egyik sem lenne jó erre. Nem a szavakon való lovaglás ez, hanem alapvetően fontos a dolgok megértéséhez, és a normális piaci működés helyreállításához. Ezért mondom, hogy a kufár szó nem megfelelő erre a helyzetre. Itt szó sincs adás-vételről. Inkább a tisztességtelen, erőfölényével visszaélő, szerepét túljátszó közvetítő lenne a jó meghatározás. Ha erre tudsz valami frappáns, egyszavas megfogalmazást.....
mezitlábas1 2013.05.01. 23:28:22 / # 270535
avatar
Tudod hogy mindig vannak olyanok szép számmal akik dolgoznának mint a gép, mondván most lehet kaszálni!!
tele5ös 2013.05.01. 23:28:18 / # 270534
Csak hát ehhez kellene az összes taxis. Mert ha pás 100-an, netán ezren megtennék, addig a többi meg röhögne a markába hogy milyen jól megy a bolt!
mezitlábas1 2013.05.01. 23:25:29 / # 270533
avatar
Ha vannak olyanok akik nem látják,hogy a 150-es viteldíj idővel egyenes út a csődhöz ezért nem kötelezhető mindenki,hogy csődbe vigye a vállalkozását!!
mr hawken 2013.05.01. 23:24:30 / # 270532
avatar
Elég lenne egy nap.
mr hawken 2013.05.01. 23:22:43 / # 270531
avatar
Igen ez valóban nehéz kiindulási alap.
mezitlábas1 2013.05.01. 23:21:55 / # 270530
avatar
Szerintem azért is,mert sokan nem mertek és mernek belemenni egy ilyen kiszolgáltatott ki nem számitható helyzetbe anyagi okok miatt! Nem engedhetnek meg esetleg több napos vagy hetes kihagyást!!
mr hawken 2013.05.01. 23:21:12 / # 270529
avatar
Igen ezért gondolom én is,hogy szükség van rájuk a személyeskedés ellenére.A többire inkább nem írok semmit.Ilyen pitiánerek vannak közöttünk.
tele5ös 2013.05.01. 23:20:38 / # 270528
Nem tudom. De a döntéshozó is megkérdezheti hogy mi a lof@sznak akarunk magasabb tarifával járni, amikor 150-ből is meg lehet élni. És látod, most is van ilyen.
tele5ös 2013.05.01. 23:17:54 / # 270527
Erre is érvényes a #6649 hszm-m. Ki gátolta meg a taxist a tarifa alkalmazásában? Miért nem lépett fel a telszám tulaj ellen? Mert nincs összetartás! Megint csak a taxis a ludas. Verhetjük itt páran a nyálunkat, semmi nem változik. Nincs mögöttünk senki! Mindenki csak várja a Messiást! Intézze el hogy neki jó legyen! Ő majd addig dolgozik helyette!
mezitlábas1 2013.05.01. 23:16:11 / # 270526
avatar
Nem tudom,hogy a szakszervezet ezt amit leírtam elmagyarázta e a döntéshozoknak,hogy ne az legyen a kiindulási alapjuk,hogy van TAXI aki még 150-el jár akkor mit akarunk a magasabb viteldíjjal!!
tele5ös 2013.05.01. 23:10:59 / # 270525
Szerintem erre lett volna jó a szakszervezet. Megfelelő létszámmal. Mehettek volna a telszámtulajokhoz. De mi nem vagyunk ilyenek. Előbb intézze el a szakszervezet, aztán talán belépek! Meg lenyúlják a pénzemet! De azért megkér valakit, hogy vigyen tagságit az UNIX-hoz, hogy megkapja a kedvezményt! És visznek neki! De a havi 500-at sajnálja! A több ezer az kell neki! Ezek után jártatja a száját. Sajnos ilyenek vagyunk.
mezitlábas1 2013.05.01. 23:01:54 / # 270524
avatar
Folytatom ! egy 5Km -es út alapdij nélkül számolva 1200FT 2000 ben és most is PEDIG MOST 3600Ft lenne a REÁLIS!! Ezt is alapdíj nélkül számoltam!! Arányaiban az akkori és a mostani fizetésemelkedéshez mérve ugyan az lenne! Az utasok hozzászoktak volna,ha ez az emelés folyamatosan évről évre történik!!! MIVEL EZ NEM TÖRTÉNT MEG KI IGY KI UGY PRÓBÁLKOZIK A MAI VISZONYOKHOZ SZÜKSÉGES PÉNZT ELŐTEREMTENI!! VAN TAXIS AKI ÉVRŐL ÉVRE EGYRE TŐBBET DOLGOZIK? VAN AKIK MÁSKÉPP PROBÁLJÁK MEGOLDANI!! TEHÁT KI ITT A NEM BECSÜLETES AZ VAGY AZOK AKIK EZT A HELYZETETT KIALAKÍTOTTÁK VISSZAÉLVE A POZICIÓJUKKAL ÉS NEM TARTOTTÁK KARBAN A TARIFÁKAT! AZ ÉVES INFLÁCIOKKAL NEM EMELTÉK ÉVENTE!! Gondolom ha most 720Ft lenne egy KM-er akkor nem itt tartanánk és nem vitatkoznánk itt!!
mr hawken 2013.05.01. 23:00:29 / # 270478
avatar
Gratulálok,legalább van olyan aki nem másban keresi a hibát.Őszinte elismerésem.

tele5ös 2013.05.01. 22:57:57 / # 270523
Még ha járnánk legalább 240-el! De nem! Elmentünk 150-ért! Ki gátolt meg minket abban hogy 240-el járjunk! Mi magunk! Mi lett volna ha közöljük a telszám tulajjal hogy csak ennyivel vagyunk hajlandók fuvarozni? De nem tettük. Sem Én, sem a többi. De hát az összefogás? Az meg hol van? Most meg sírunk.
mr hawken 2013.05.01. 22:51:36 / # 270522
avatar
Semmiesetre sem szeretném,hogy rosszabb legyen.
mr hawken 2013.05.01. 22:50:19 / # 270521
avatar
Mikor eljöttem a 6x6 tól emlékeim szerint 160 ft volt a telefonos,na most az már akkor is kevés volt.A 280 ft még annyit sem képvisel mint a 160 ft akkor.

mr hawken 2013.05.01. 22:47:59 / # 270520
avatar
Még abban sem vagyok biztos,hogy nyernek vagy jobb lesz,de azt mondom ez sem jó.Hidd el nem csak magamra gondolok,de sajnálom azokat a kolegákat akik nem fognak tudni megfelelni és sajnálom azok családját ők semmiről sem tehetnek.Amikor 6 x6 -os voltam (nem most volt,tizen éve) láttam épp elég tragikus döntést amikor emberek eladósították az otthonukat és volt aki elbukta a családjával együtt mert A kategóriás autót akartak venni,mert a reptrérre már csak A vagy B -el lehetett beállni.Ezek a dolgok engem nem tettek boldoggá.
mezitlábas1 2013.05.01. 22:43:23 / # 270519
avatar
Itt a legnagyobb probléma az hogy a tarifa 13.éve nincsen vagy nem volt karbantartva!! Na nézzük és számoljunk egy kicsit együtt!! 2000-ben a min bér 25500Ft BKV jegy 90 Ft a TAXI max tarifa 240Ft!! 2013 ban a min bér 98000Ft BKV jegy 350 Ft TAXI max tarifa 240Ft!! A minimálbér 3.3 szorosára a BKV jegyár 3.8 szorosára EMELKEDETT!! TEHÁT HOGYHA A TAXI VITELDÍJAT IS IGY INFLÁCIÓKÖVETÖEN EMELTÉK VOLNA AKKOR MOST SEMMI PROBLÉMA NEM LENNE! 240x3 = 720FT lenne areális viteldíj és akkor még korrektül csak 3-al számoltunk!!

tom485 2013.05.01. 22:41:01 / # 270518
avatar
Folyamatosan olvasva téged, arra jutottam, hogy simán elbeszélünk egymás mellett, és ugyanazon problémákkal küzdünk mindketten, veled annyi "csak" a bajom, hogy az igazad mellett kiállsz a pertársaság mellett, tudomást nem véve annak esetlegesen káros hatásairól. Mindannyiunkra, nem csak rád, de pssszt! :)
Oldalszám: 469