Témakörök > Droszt Híradó > Hogy mik vannak...!? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2018.07.04. 21:11:53 / # 348911 |
A téma, izgalmas, és bármeddig lehet rágni :-)
|
|
balagge | 2018.07.04. 20:05:45 / # 348910 |
|
Visszakérdeznék. Ha lekapcsolom a szabadjelzőm míg előzök? Ha gyengébb az autóm, de én tartom a 66 km/h-t, te pl. csak 62-t akkor? Ha a másik pont ezért kizárólag 300 le alatt nem vesz autót? Aki tartja magát ahhoz, hogy nem előz meg azért, hogy utána felvegye az utast előled, attól hiába kérdezed a lámpánál. Akit meg hidegen hagy a gondod azt meg főleg hiába kérdezed. Ên pl. igyekszem ezeken nem idegesíteni magam, hátha tovább élek. Neked is ezt javaslom! Versenyben, ha az első helyezett már megközelítette a 85 km/h-t, meg tud majd állni ha integetnek neki?:-)
Előzmény: #348909 karika 2018.07.04. 18:16:35 |
karika | 2018.07.04. 18:16:35 / # 348909 |
|
A te általad felvázolt helyzet tényleg érdekes. Abban az esetben én sem tettem volna szóvá,h elhaladsz mellettem. Ha a belső sávban megelőz,majd beáll elém egy kolléga utast vadászni azt viszont igen. Korábbi kérdésem aktuális még:ha gyorsabb az autóm és pofátlanabb vagyok akkor szabad előzni?
Előzmény: #348907 donkihóte 2018.07.04. 13:37:11 |
anyahajókabinajtóhajtogató | 2018.07.04. 17:23:29 / # 348908 |
|
Én ha beállok a droszt végére, és beakarnak ülni hozzám, mindig szólok az utasnak, hogy az első autóba üljön, amennyiben nincs problémája vele. Ezt visszafelé én soha sem tapasztaltam, simán elviszi bárki a droszt végéről az utast.
Előzmény: #348907 donkihóte 2018.07.04. 13:37:11 |
donkihóte | 2018.07.04. 13:37:12 / # 348907 |
|
Szerintem ez csak társaságon belül érdekes manapság. Én is szoktam előzni csillárral, de eszembe nem jutna megállni intésre. Arról nem is beszélve, hogy mi számít előzésének? Nyilván több sávos úton senki nem várhatja el a kollégájától, hogy felvegye az ő tempóját, ha egy gyorsabb sávban halad. Engem történetesen egy hajnali órán úgy kért számon egy kolléga, hogy az Ecserinél befele a belső sávban várta a zöldet. Én a középsőben elmentem mellette, a vasúti hídnál bejöttem a belsőbe, erre a távolból vadul elkezdett villogni rám, nem tudtam miért. Heim Pál lámpánál megkérdeztem, mire visszakérdezett, hogy miért előzgetek világító szabadjelzővel? Szóval az ilyeneket nem tudom hová tenni, a belső sávban tervezett utast vadászni? Ráadásul egy mellette lévő sávban történt az egész. Mégha megálltam volna valakinek, akkor rendben, tegye fel ezt a kérdést , de így? Én soha senkinek nem szólnék, bár nem vagyunk egyformák.
|
karika | 2018.07.04. 13:12:14 / # 348906 |
|
Mielött szóvá teszem,h megelőznek mindig leellenőrzöm,h tényleg üres-e az autó. Már csak azért is mert néha én is úgy hagyom. Éppen ezért az első amit mondok,h "véletlen úgy hagytad a szabadjelzőt". Na erre jönnek az érdekesebbnél érdekesebb válaszok:van ez így,pofa be... vagy csak padlógáz, jelezve,h akkor is ő az első. Na ezért nem járok 200 lóerő alatt...
Előzmény: #348905 balagge 2018.07.04. 03:24:31 |
balagge | 2018.07.04. 03:23:51 / Módosítva / # 348905 |
|
A mai világban ez nehezen tartható be. Sokan világító szabadjelzővel mennek a felvett címre is (én). Engedd el.
Előzmény: #348904 karika 2018.07.04. 03:02:44 |
karika | 2018.07.04. 03:02:45 / # 348904 |
|
Sziasztok! Csak kiváncsiságból kérdezem,h az újhullámos kollégáknak már nem oktatják,h égő szabadjelzővel nem előzzük meg a másik szabad taxit? Lehet,h én vagyok túl régivágású? Aki erőszakosabb az megy elől? Jellemzően a hiénák és a gagyi társaságiak tesznek így. Ma megelőz a szakadt Fikuszáva a taxi plusos tetkós srác,kérdésemre,h miért, a válasza annyi volt,h van ez így. Most akkor így kell ezt csinálni vagy nem?
|
alelölülő | 2018.06.30. 13:06:53 / # 348895 |
Villanyautó a jövő
|
|
cheater | 2018.06.29. 20:15:32 / # 348892 |
Sajnos az is meglehet, hogy elhunyt. Volt már rá példa - nem is egy - úgy kellett utánamenni a rokonoknak, nem volt aki kezelje az utcán árválkodó kocsit. Rendszám nincs rajta, feltételezem az engedélyszámból derülhetne ki ki tud intézkedni.
|
|
tomajer | 2018.06.29. 10:41:10 / # 348890 |
Szép.
Szabin van a zember :-):-P
Előzmény: #348888 hiénakutya 2018.06.28. 10:06:53 |
|
hiénakutya | 2018.06.28. 10:06:54 / # 348888 |
|
|
taxiapp | 2018.06.21. 22:28:55 / # 348884 |
|
Keresgéltem egy kicsit a Play áruházban, van-e valami új taxiapplikáció Budapesten mostanában, és meglepő módon találtam kettőt is. Mindkettőt a Nerddevelopments fejlesztette, mely a Főtaxi, a Car4You és több vidéki taxitársaság alkalmazását is készítette. Az egyik 2018.05.09-én jelent meg Rádió Taxi - 7x7 taxi néven. Ebben az a meglepő, hogy eddig úgy tudtam, a Rádió Taxi már beleolvadt a Budapest Taxiba. Vagy most, hogy a Főtaxi megvette a Budapest Taxit, a Rádió Taxi újra önálló életre kel? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nerddevelopments.taxidriver.radiotaxi.orderapp A másik 2018.06.09-én Taxi 1004 Budapest néven jelent meg. Ez meg mi? A leírása angolul van, de olyan béna angolsággal, mintha Google Fordítóval fordították volna az egészet. A képernyőképeken szintén angol feliratok vannak, kivéve a "Sofőr", ami magyarul jelent meg. És mi van a címsorban? Car for you order application. Mi van? Lehet, hogy ez a Car4you új néven? Csak most kifejezetten a külföldi utasokra hajtanak, megpróbálva elhitetni velük, hogy ez egy legális taxitársaság? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nerddevelopments.taxidriver.carforyoukorea.orderapp Hogy mik vannak?
|
tomajer | 2018.06.08. 11:05:01 / # 348861 |
Nagy változás jöhet a taxis cégeknél - érdekes dolgok derültek kiSzász Péter, 2018. június 8. péntek, 07:08Bár szinte mindegyik budapesti taxitársaság komoly bevételnövekedést ért el 2017-ben, a bérek és más kiadások levonása után az árbevételarányos jövedelmezőség már nem olyan rózsás, a cégek nagy része gyakorlatilag nullszaldósan zárt. Kivételek persze vannak, de nem csoda, hogy megindult a koncentráció, a nagyobb cégek bekebelezik a kisebbeket. Jó évet zártak a Budapesti Közlekedési Központ által minősített taxitársaságok, már ami a bevételnövekedést illeti. Több cég két számjegyű bővülést tudhat magáénak. A profitlabilitásról azonban nem lehet ezt elmondani: a piac messze legnagyobb szereplője a Főtaxi és az Uber-utódként Budapestre érkező Taxify kivételével a cégek bevételét szinte teljes egészében felemésztették az anyag-és személyi jellegű kiadások. Az 545,3 millió forintos bevételű City Taxi Fuvarszervező Szövetkezetnek például 10,7 milliója maradt adózás után, amely kevesebb mint 2 százalékos arány. Csak az 54 dolgozó bére felemésztett 300 millió forintot. Fontos tudni, hogy a taxicégek dolgozói nem a taxisok, hanem a központ alkalmazottai (diszpécserek, ügyintézők, vezetőség, stb.) A City Taxi kiegészítő mellékletéből például kiderül, hogy a tagok (taxisok) száma 426, ők azonban saját vagy kifejezetten erre szakosodott cégeknél vannak bejelentve. Visszatérve a jövedelmezőségre, a 6X6 taxi 426,2 milliós nettó bevétel mellett mindössze 2 milliós adózás utáni nyereséget termelt. A 39 dolgozó költsége 104 millió forint volt, a maradék anyagjellegű ráfordításokra, nagyrészt szolgáltatások igénybevételére ment el. A Taxi 4 közel 280 milliós forgalmából 5,6 milliós profitot termelt, amely 2 százalékos arány. A 24 dolgozó járandóságai 65,3 millió forintot vittek el, a többit pedig az anyagjellegű ráfordítások. A családi tulajdonban lévő Taxi 4-el kapcsolatban álló Tele 5 Taxi Hungary Kft. jóval kisebb szereplője a budapesti piacnak. Tavaly 37 milliós bevételből, mindössze 356 ezres profitot tudtak termelni. A 2016-os évet ennél is rosszabb profitrátával zárták, korábban pedig veszteségesek voltak. A cég 9 embert foglalkoztat a friss beszámoló szerint. Az MB Elite 150 milliós értékesítési bevétele is elolvadt tavaly, nyeresége mindössze 240 ezer forint lett. Érdekesség, hogy a cég főtevékenysége nem a személyszállítás, hanem a PR és kommunikáció, amelyből - a beszámoló szerint - bevételük zöme származott. A cég egyébként a bevételéhez képest kevés embert foglalkoztat, átlagos létszámuk 11 fő volt. A bevétel a közel 100 milliós anyagjellegű ráfordításokra ment el. Az egyik kivétel a Főtaxi, amely messze a legnagyobb szereplő a piacon a maga 2,2 milliárdos bevételével. A Főtaxi öt év alatt megduplázta bevételét, adózott eredménye pedig még látványosabban nőtt: a 2013-as 5 millió és a 2014-es 50 millió forint után tavaly és 2016-ban is a 400 milliót súrolták. Ez 2016-ban 21, tavaly pedig 17,5 százalékos profitabilitást eredményezett. A cégnél átlagosan 79-en dolgoztak. Saját tőkéje 2017 végén elérte a 2 milliárd forintot. Meglepően jól teljesített az Uber utódjának nevezett Taxify Hungary Kft. A 2016 júliusában indult cég az első csonka évben még 32,6 milliós bevételt és 6,2 milliós veszteséget ért el, tavaly azonban már 161,6 milliós bevételhez 65,1 milliós nyereség társult, amely messze a legjobb arány - több mint 40 százalék - a cégek között. A vállalatnál csak 10 ember dolgozik. Koncentrálódik a piac A Főtaxi nemrég jelentette be, hogy megveszi a Budapest Taxit, május 7-től pedig a cég nevére került az MB Elite Luxury Kft. is. Ez utóbbinak inkább csak adminisztratív jelentősége van, hiszen az MB Elite korábbi tulajdonosa - a Stelius Zrt.-n keresztül - az a Nagy Elek, aki két cégén keresztül a Főtaxi felét is birtokolja. Persze nem csak a Főtaxi kezdett felvásárlásba, nemrég a 6x6 taxi és a Taxiplus is összeolvadt, utóbbi 2017 márciusa óta TaxiPlus World Kft. néven működik. A Taxiplus is leadott már beszámolót a 2017-es évről, de csak március elejétől számítva. A cég 109,5 milliós bevételből 3 milliós veszteséget termelt. Jogelődje a Taxiplus Europe Kft. 2016-ban 308 milliós bevétellel és 44 milliós nyereséggel zárt, azt megelőzően 298 millió aránylott a 7,1-hez. A minősített taxitársaságok között van a 7X7 Taxi, amely 2017 kezdett bevételt termelni, igaz ez mindössze 571 ezer forint lett 2,7 milliós veszteség mellett. A 7x7 taxi tulajdonosa egyébként az a Kraft Invest Kft, amelynek a Budapest Taxiban is volt érdekeltsége, mielőtt a Főtaxi megvásárolta volna. A Budapest Taxi egyelőre nem tett közzé 2017-es beszámolót.
|
|
higgadt | 2018.06.07. 21:24:32 / # 348855 |
|
Gazdasági Versenyhivatal
http://www.gvh.hu/fogyasztoknak/mikor_forduljon_a_gvh-hoz/erofolennyel_valo_visszaeles "Erőfölénnyel való visszaélésA Tpvt. 21.§-a tiltja a gazdasági erőfölénnyel való visszaélést. Tilos tehát, így különösen azonos értékű vagy jellegű ügyletek esetén üzletfeleket indokolatlanul megkülönböztetni, ideértve olyan árak, fizetési határidők, megkülönböztető eladási vagy vételi feltételek vagy módszerek alkalmazását, amelyek egyes üzletfeleknek hátrányt okoznak a versenyben,"
Előzmény: #348837 tomajer 2018.06.07. 10:45:48 |
alelölülő | 2018.06.07. 12:11:40 / # 348845 |
Úgy tudom, a kötelező biztosítás egy fajta kárviselési közösség, a biztosító a befizetésekből fizeti a keletkezett károkat és jogosult TISZTESSÉGES üzleti haszonra. A felügyeleti szerv nyilván vizsgálhatja az üzleti modellt és eldöntheti, hogy mennyire tisztességes a haszon. Persze elkúrtországban a felügyeleti szervek tisztességes hozzáállására sincs semmiféle garancia.
|
|
donkihóte | 2018.06.07. 11:36:32 / # 348843 |
|
Szerintem kizárólag egy törvénymódosítás védhet meg bennünket. De talán azt kezdeményezheti az MNB is, mint felügyeleti szerv. De egy kiszabott bírság egy kis ejnye-bejnyével nem elég.
Előzmény: #348840 alelölülő 2018.06.07. 11:18:11 |
donkihóte | 2018.06.07. 11:30:34 / # 348841 |
|
Nem állambácsinak megyünk neki és nem fixet kérünk. Azt kell kikövetelni, hogy a biztosítási törvény módosításával vessenek véget ennek a paradoxonnak, hogy egy kötelezően előírt szolgáltatás teljesen szabadáras legyen. Hiszen bármennyit elkérhet, nincs ami megvédje a vállalkozót a biztosítok kapzsiságától. És persze, hogy ezt ki is használják, könnyű bevétel, ami garantálja az extra profitot. Szélsőséges esetben ha holnap azt mondja mostantól évi egymillió, mit tehetünk? Eleve az ember esze megáll, hogy KÖTELEZŐ ilyet kötnöd, de annyit kérnek érte, amennyit akarnak. Igenis módosítsák úgy a vonatkozó jogszabályokat, hogy legyen benne egy korlát, amennyivel többet kérhet taxistól, és szabályozza azt is, hogy milyen mértékben és mikor emeleti a KÖTELEZŐ díját. Hangsúlyozom, csak a kgfb. A cascóval, a lakás, utazás és egyéb biztosításokkal az csinál amit akar, úgy kalkulál, ahogy neki meg a piacnak tetszik.Talán még az alkotmánybíróságon is megállna, hisz ellehetetleníti a vállalkozásod, aminek a szabadságáról pedig az alaptörvény rendelkezik. Továbbá ott a kartell gyanú és a diszkrimináció. Vagy legyen bűntudatom, hogy taxis vagyok, és fogadjam el, hogy megkülönböztetnek és büntetnek érte?
Előzmény: #348837 tomajer 2018.06.07. 10:45:48 |
alelölülő | 2018.06.07. 11:16:38 / Módosítva / # 348840 |
Természetesen a biztosítóknak is van állami felügyeleti szerve. PSzÁF 2013-as megszünése óta a Magyar Nemzeti Bank. Ez a tájékoztató az Aegon oldalán van, de a többi biztosítóra is érvényes.
|
|
tomajer | 2018.06.07. 10:45:48 / # 348837 |
Kicsit hosszúlére eresztetted, de teljesen igazad van.
Tehát, állambácsinak menjünk neki, és követeljünk fixtarifát? :-) Az a baj, hogy a biztosítási ágazat szabályozásáról semmit nem tudok. Elképzelésem nincs, hogy egyáltalán van e lehetősége (jó, persze kétharmaddal mindenre van lehetősége) az államnak belenyúlni a díjakba?!?
Előzmény: #348836 donkihóte 2018.06.07. 08:25:59 |