Témakörök > Droszt Híradó > (Eredeti RÁDIÓ???) TAXISOK TOPIKJA! / ami a közre tartozhat/ A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
A Sírköves | 2010.10.15. 08:26:23 / # 194507 |
|
30 fizető nézőnél, amit eszel iszol.
|
Palkó444 | 2010.10.14. 05:59:15 / # 194506 |
|
KI szűnt meg és mikor?
Az én utolsó információm egy fúzió volt...
Megnéztem az autóm oldalát, mesélem mit lattam, ha valakinek nem tűnt volna fel esetleg.
Egy szép hosszú sárga matrica, egyik felén Rádiós, másik felén Tele 5-ös logó, közte telefonszám.
Amit az utcán látok, 8-900 taxis keresi a helyét, de senki sem érzi magát jól.
Amit az utcáról hallok, egy diszpécser szolgálat - elég vegyes felállású - küzd ember feletti erővel a megoldhatatlannal.
Amit itt olvasok, hogy mindenki egymás vérét szívja, mert ebben a helyzetben sajnálatos módon hiányzik a tolerancia...
Valamikori Budásként, késöbb Tele 5-ösként egy Rádiós kollégára nem haragszom a kialakult helyzetért. Többségükben ők sem ránk.
Így jártunk, de megoldást nem jelenthet az ellenségeskedés, gondolkodjatok el ezen, már ha lehet...
|
sdsd | 2010.10.13. 21:36:37 / # 194505 |
|
TI már megszüntetek vagy nem jól tudom?
|
alelölülő | 2010.10.11. 22:01:40 / # 194504 |
Vajon miért ilyen csalódott VI úr, hogy RT5 nem pályázhat???
Biztos puszta szolidaritás...
Előzmény: #194503 tomajer 2010.10.11. 21:55:11 |
|
tomajer | 2010.10.11. 21:55:11 / # 194503 |
Előzmény: #194502 alelölülő 2010.10.11. 21:51:28 |
|
alelölülő | 2010.10.11. 21:51:28 / # 194502 |
"botrányos" módszer szerinte visszaélésre adhat alkalmat
Még jó, hogy az előző pályázat botrány- és visszaélés-mentes volt.
|
|
bacilusgazda | 2010.10.11. 21:41:52 / # 194501 |
|
[origo]
Nyomtatás
Érik az újabb ferihegyi taxisbotrány
2010. október 11., hétfő, 20:56
A jelenlegi állás szerint nem pályázhat a két hónap múlva gazdátlanná váló ferihegyi taxiszolgáltatásra az autók száma alapján piacvezető fővárosi társaság. A kiíró Budapest Airport ragaszkodik hozzá, hogy joga van kiválasztani a tender résztvevőit, de a kihagyott cég nem hagyná annyiban a dolgot.
Nem hívta meg a Budapest Airport (BA) Zrt. a ferihegyi taxiszolgáltatásra kiírt pályázatra a Rádió Tele5 Taxi nevű, jelenleg a budapesti piacon a legnagyobbnak számító céget - tudta meg az [origo].
A Rádió Tele5 Taxi nemrég alakult, a Rádió Taxi és a Tele5 Taxi fúziójával. Az új céget augusztus végén jegyezték be, szeptember 24-én elindult, de egészen mostanáig nem kommunikálták a létrejöttét a sajtóban. Horváth Csaba ügyvezető a szombati Népszabadságban nyilatkozott róla először, a szűkülő piaccal indokolva a két, a fuvarokból összesen 20 százalékos részesedést kihasító rivális egyesülését.
A repülőteret üzemeltető BA hivatalosan nem közölte, mely cégeket hívta meg a tenderre, amelynek győztese a múlt héten kirúgott Zóna Taxi felmondási idejének két hónap múlva esedékes lejárta után kezdhetné meg a szolgáltatást. Információink szerint azonban a 6x6 Taxi, a City Taxi, a Főtaxi és a Budapest Taxi kapott meghívót. Úgy tudjuk, az első három hasonló súlyú szereplője a piacnak, egyenként félezernél több autóból álló flottával, míg a Budapest Taxi 200 körüli autóval működik.
"A Rádió Tele5 Taxihoz majdnem 900 jármű tartozik, akár holnap ki tud állítani 300 sötét színű felső kategóriás kocsit, ezért joggal számított arra, hogy részt vehet a pályázaton, de kihagyták" - erősítette meg értesülésünket a társaság ügyvezetője.
Remélik, hogy félreértés
Horváth Csaba érthetetlennek nevezte a döntést, mondván, cégük most is dolgozik a repülőtér-üzemeltető tulajdonosa, a német Hochtief egyik hazai leányvállalatának. Azt is mondta, már érdeklődött a Budapest Airportnál, hogy "vajon csak félreértés történt-e", de választ még nem kapott. Jelezte egyúttal, ha mindez így marad, "ki fogják teregetni" a "magyarosan bonyolított" pályázat ügyét a sajtónak.
A BA szóvivője, Hardy Mihály érdeklődésünkre nem erősítette meg a meghívottak köréről szóló információnkat, csak annyit közölt, hogy ez egy zárt pályázat, melyre a reptér azt hív meg, akit akar. A kiválasztás alapja az előzetes piacfelmérés volt - tette hozzá.
Zóna-kapcsolatra gyanakszik a BA?
A ferihegyi ügyeket jól ismerő forrásból ugyanakkor úgy értesültünk, a Rádió Tele5 Taxi azért maradt ki, mert a BA attól tart, hogy ezen a társaságon keresztül próbál "visszajönni az üzletbe" a Zóna Taxi mögött álló tulajdonosi kör, illetve konkrétan a Zóna alapítója, Veres István vállalkozó, akivel a reptérüzemeltető nem szeretne többé szerződni.
Horváth Csaba kérdésünkre határozottan tagadta ezt a kapcsolatot. Hallotta, hogy valakik ezt a pletykát terjesztik, de teljesen alaptalanul - jelentette ki. "Veres Istvánnal egyszer találkoztam életemben, amikor arról volt szó, hogy szeretne megvásárolni egy általunk használt szoftvert" - fűzte hozzá.
"Mindegy, ki a tulajdonos"
Veres István, aki ma a Zóna szóvivője, megkeresésünkre azt mondta, "teljesen mindegy, hogy a Zóna tulajdonosai milyen vállalkozásokban tulajdonosok Magyarországon", a lényeg, hogy egy 25 százalékban állami tulajdonú vállalatnak csak nyílt pályázatot szabadna kiírnia, nem pedig "ismeretlen szempontok szerint szemezgetni a cégek közül", mert ez a "botrányos" módszer szerinte visszaélésre adhat alkalmat.
Megjegyezte, a szerződés csak a felmondási idő lejárta után lesz felbontva, addig a Zóna úgy készül, hogy a szerződésének megfelelően, annak jövő májusi lejártáig nyújtja a taxiszolgáltatást a repülőtéren. A társaság vezetése bízik abban, hogy a következő 60 napban a fennálló jogvitát rendezni tudja a BA Zrt.-vel - jelentette ki.
A kiírt pályázat leendő győztese előtt egyébként már csak egy akadály tornyosulhat. A ferihegyi droszt használatáról rendelkező - a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Nonprofit Szolgáltató Kft., illetve a BA Zrt. által kötött - szerződés is lejár jövő májusban. Noha a kft. ügyvezetője, Héray László a Népszabadságnak azt mondta, az "gyakorlatilag automatikusan meghosszabbítható", a vonatkozó rendelet (59/1999, 14. § (6) bekezdés) a következőt írja elő: "A megállapodás megkötéséhez a főpolgármester előzetes jóváhagyása szükséges."
Tulajdoni viszonyok
Az Opten Kft. adatbázisa szerint a Rádió Tele5 Taxi Holding Kft.-nek három cég a tulajdonosa: az egyaránt magyar magánszemélyek tulajdonában álló HP-Taxi Kft. (Szentgyörgyi Ferenc, Horváth Pál, Tamás Krisztina) és Rádiótaxi Kft. (Tamás Krisztina), illetve a Taxi 5 Kft., mely egy coloradói cég birtokában van.
Az állítólagos tartozásai miatt, a BA által rendkívüli szerződésfelmondással elküldött Zóna Service Zrt. anyavállalata, az Euro Taxi Kft. ma egy ciprusi és egy nevadai offshore cég tulajdonában van.
A cikket az alábbi címen találja az [origo]-ban:
http://origo.hu/uzletinegyed/hirek/20101011-repteri-taxi-uj-palyazat-kihagytak-a-legnagyobb-fovarosi-ceget.html
|
Morrison | 2010.10.11. 17:15:07 / # 194500 |
|
Köszönöm a jókívánságot, viszont kívánom. Azt hiszem, én sem akartam a nyakatokba varrni az utasvesztést, erről leginkább a főnökeink tehetnek, akik a nagy titkolózásban elfelejtkeztek gondoskodni a megnövekedett címállomány kezeléséről. Tudom, h nem a rádiós diszpécserek tehetnek róla, már csak azért sem, mert a mi diszpécsereink dicsérték a tieiteket. Viszont amíg apróságokon veszekedünk, addig az utasok elmenekülnek, mert taxiszolgáltatásra várnak, és nem zenére. Remélem, h nagyon hamar tisztába kerül a közös cég etikai szabályzata, és bár jelenleg apróságnak tartom, de nem lennék szomorú, ha betiltanák a hosszú antennát. Úgy tudom, h csak szabad területen, az átjátszóra való jó rálátással és álló helyzetben előnyös igazán, viszont mindenhova beleakad. Az említett paraméterek megléte esetén pedig nem lehet mindenhova odaérni... Le sem írom, h mire gondoltam, úgy is kitalálod. További sok türelmet az új helyzet elviseléséhez, azt hiszem ez az, amire most mindannyiunknak szüksége van!
Előzmény: #194476 szálka 2010.10.04. 03:52:42 |
Morrison | 2010.10.11. 16:40:51 / # 194499 |
|
És nyilván tagdíjat sem egyformán fizetünk...
Előzmény: #194477 mexikope 2010.10.04. 09:02:42 |
gyula607 | 2010.10.10. 12:50:01 / # 194498 |
Nagyon sokan beelőztek!
Előzmény: #194497 2010.10.10. 11:29:28 |
|
törölt felh. | 2010.10.10. 11:29:28 / # 194497 |
|
Gyula
A top 10-es csapattal mi lessz most?
Előzmény: #194488 gyula607 2010.10.06. 05:51:59 |
szálka | 2010.10.09. 13:58:14 / # 194496 |
|
Sikerült megkapnod?
Előzmény: #194495 nazoli 2010.10.09. 10:38:40 |
nazoli | 2010.10.09. 10:38:40 / # 194495 |
|
Köszi, akkor majd elkérem tőle.
Előzmény: #194492 szálka 2010.10.09. 08:13:29 |
szálka | 2010.10.09. 08:13:29 / # 194492 |
|
Szia Nazoli!
Az Igazgató Úr :-) minden szükséges tudás birtokában van, de részemről rendben, elküldheti Neked!
Én meg cserébe ma is nézegetem a "reklámjait" :-))
|
nazoli | 2010.10.09. 04:26:56 / # 194494 |
|
Szia Szálka!
A Tomajernél hagyd meg nekem légyszíves a mail címedet.
Előzmény: #194478 szálka 2010.10.04. 10:10:52 |
kozo50 | 2010.10.08. 22:54:17 / # 194493 |
|
?
Előzmény: #194327 góré001 2010.09.22. 20:04:09 |
sárki218 | 2010.10.06. 11:24:44 / # 194491 |
|
OK. Semmi gond
|
nuova | 2010.10.06. 10:45:03 / # 194490 |
|
Semmi gond, sárki, csak ennyit szerettem volna tudni. (Van egy ismerősöm, akire nagyon hasonlít, de őt nem így hívják. Ennyi.)
Előzmény: #194489 sárki218 2010.10.06. 09:18:38 |
sárki218 | 2010.10.06. 09:18:38 / # 194489 |
|
Mire vagy kiváncsi a Klári a nejem kérdezz ha akarsz tudmi valamit.
|
gyula607 | 2010.10.06. 05:51:59 / # 194488 |
Helló!
Klári.
Előzmény: #194487 nuova 2010.10.04. 20:42:17 |