Témakörök > Hírek fórumai > Közgyűlési ajánlás a BKV-nak A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
cbtaxi | 2007.09.03. 11:54:19 / # 16018 |
|
Milyen "váratlan" fordulat. :))))))))))))))))
Előzmény: #16017 csogu 2007.09.03. 11:04:38 |
csogu | 2007.09.03. 11:04:38 / # 16017 |
Előzmény: #16016 nemkar 2007.09.03. 03:41:28 |
|
nemkar | 2007.09.03. 03:41:28 / # 16016 |
|
Na bummmm!
És akkor, mi van?
Ha, most, mint mindig megegyeznek, akkor jaj s BKV-soknak.
S ezt komolyan mondom.
Az életben többet, ilyen lehetőségük nem lesz.
Már elszalajtottak egy kormányváltást!
Elszalajtottak, egy polgármester választást!
Most már, tényleg maguk dugják igák közé a fejüket!!!!!!!
Előzmény: #16015 csogu 2007.09.03. 01:15:58 |
csogu | 2007.09.03. 01:15:58 / # 16015 |
Na, ennyit erről is...milyen szép lett volna, elkezdünk kardoskodni, meg baromi nagyot szolidarítani velük. Azt ők jól megállapodnak, azt megint mi maradunk a trutyiban.
Pont ezért nem szolidarítok én senkivel..
Klikk ide!!!
|
|
nemkar | 2007.09.02. 15:35:55 / # 16014 |
|
Attus!
Nem Én írtam, csak szörföztem, és ezt találtam a BKV szakszervezeti oldalán.
Azért ollóztam be, hogy tán nekünk is kéne egy ilyen fasza szakszervünk, aki ki mer állni Demszky ellen, és kicsikarná a mi érgekeinket.
Ha érted mire gondolok.
Előzmény: #16013 attus 2007.09.02. 14:18:58 |
attus | 2007.09.02. 14:18:58 / # 16013 |
|
Látod tudsz Te jót írni, ha nem hamarkodod el!
Minden sorodban ott az igazság, egy baj van csak ezzel az egészel: ma magyarországon nincs ennyi gerinces ember!:((
Előzmény: #16008 nemkar 2007.08.31. 22:10:09 |
nemkar | 2007.09.02. 12:23:48 / # 16012 |
|
A BKV Zrt bérfejlesztési ajánlata
(2007. augusztus 31-én)
A BKV Zrt. vezetése ajánlata szerint:
A BKV Zrt. vezetése garantálja, hogy az első félévben megkötött bérmegállapodást a második félévben is teljesíteni fogja (15 000 Ft/fő/hó).
A BKV Zrt. vezetése kezdeményezi az egységes bérbesorolási rendszer alapjainak kidolgozását a szakszervezetekkel együttműködve. Ez hosszú távon jelenthetne megoldást az azonos munkakörben dolgozók bérezése közötti különbségek áthidalására.
Ezen túlmenően a javaslatát a következőkkel egészíti ki:
A javaslat az OÉT ajánlás legmagasabb értékének szintjén készült.
Bérfejlesztés kizárólag az üzleti terv keretein belül megengedett. A további bérfejlesztés fedezete elsősorban a tartalékok feltárásából történhet, különös tekintettel a Kollektív Szerződésben rejlő, a Munkatörvénykönyv előírásain felüli többlet juttatások átrendezésével és mérséklésével, (második 20 perces munkaközi szünet átalakítása, jármű átadás-átvételi idő korrigálása, „pulykapénz” többletterheinek kiváltása, munkáltatói pénztári támogatások – nyugdíj és egészségpénztár – befagyasztása, beosztáskészítés korszerűsítésében lévő tartalékok feltárása, stb.) valamint a szervezet korszerűsítése útján bekövetkező létszám racionalizálással. Ezért az ajánlat kizárólag a következő feltételek (csomag) együttes megvalósulása esetén történhet.
A BKV Zrt. vezetése éven túli megállapodást javasol 2007. október 1.-
2008. december 31-ig terjedő időszakra.
Javasoljuk módosítani a KSZ 522-es pontját a mellékelt konkrét szöveg kölcsönös elfogadásával.
Az év végi utalványok kifizetőhelyi szja kötelezettségét javasoljuk bérré alakítani és így az év végi ajándék utalvány értékét 2007-ben 35 ezer Ft/főre, 2008-ban az ajándék utalvány személyi jövedelem adó mentességének mértékére javasoljuk csökkenteni.
A munkáltató vállalja, hogy a 2008. évi bérfejlesztés mértékét a 2008. évi OÉT bérajánlás felső szintjére korrigálja.
A bérfejlesztési ajánlat nem vonatkozik az augusztus 1.-től megbízott vezetőkre.
Egyedi bérfejlesztés differenciáltan, a készülő bértarifa rendszer már ismert rendező elveinek figyelembevételével történjen.
Szükséges a munkáltatói pénztári támogatás „befagyasztása”, jelenlegi értéken tartása.
A munkáltató változatlanul fenntartja a szociális beruházások, felújítások időbeni előrehozását.
A fentiek alapján a BKV Zrt. bérfejlesztési ajánlata:
A BKV Zrt. vezetése 2007. október 1-től 2,5 %-os ( 5600 Ft/fő/hó) bérfejlesztést, 2008. január 1-től további 3 %-os (kb.7100 Ft/fő/hó) növekményt ajánl az OÉT ajánláshoz viszonyított korrekció biztosításával.
Budapest, 2007. augusztus 31.
Antal Attila
vezérigazgató
Szerintetek, melyik szakszervezet fogadná, ezt el?
|
nemkar | 2007.09.02. 12:14:21 / # 16011 |
|
És végül a tegnapelőtti napon.
Szerintem, ezek után a sztrájk elkerűlhetetlen.
Tájékoztató
T. Szakszervezeti tagjaink, munkavállalóink!
A Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeteinek Szövetsége, a Liga- Munkástanács Szövetsége, valamint a Fővárosi Közlekedési Dolgozók Demokratikus Szakszervezete,
2007. szeptember 4-re üzemkezdettől 13.00 óráig sztrájkot hirdetett meg -munkavállalóink meghatalmazása alapján - a bértárgyalások eredménytelensége miatt. Az augusztus 21-én, 23-án és 24-én megtartott bértárgyalás eredménytelenül zárult a társaság vezetése érdemben nem reagált a szakszervezetek által előterjesztett és a többi szakszervezet által is elfogadott 2007. évre vonatkozó béremelés követelésre, miszerint a 2007. január 25-én aláírt megállapodásban foglalt 6% azaz 15.000 Ft./fő béremelésen felül további 6%-os béremelést követel visszamenőlegesen 2007. január 1-től.
A sztrájkbejelentést követően elkezdődtek a még elégséges szolgáltatásról az egyeztető tárgyalások. A munkáltató a metró területén 100 %-os a felszíni tömegközlekedés esetén 80 % -os mértékben javasolta, a még elégséges szolgáltatást meghatározni.
A szakszervezetek a munkáltatói javaslatot elfogadhatatlannak tartották, mivel javaslatuk a sztrájkjog gyakorlásában akadályozza, ellehetetleníti munkavállalóinkat. Kifejtettük, hogy az utasok élet - és vagyonbiztonságát szem előtt tartva a metró területén nem javaslunk szolgáltatást és a felszíni tömegközlekedésben is csak korlátozottat.
Ehhez kapcsolódóan kértünk forgalmi teljesítmény adatokat, melyeket elemezve fogunk javaslatot tenni a még elégséges szolgáltatás mértékére.
Az utolsó 24-én lezajlott bértárgyaláson érdemben nem történt előrelépés a tárgyaláson a vezérigazgató úr még jelen sem volt (Ekkor tartotta a csoportvezetőket is megfélemlítő, fenyegető, minden szakmai alapot nélkülöző eligazítását). Tudvalevő, hogy a szakszervezetek által követelt januári 25-i megállapodásban rögzített 15. 000 Ft/fő béremelésen felül 2007. évre még 6 %-os béremelést a társaság vezetése elutasította, és konkrét javaslattal sem élt.
A társaság vezetése elégé el nem ítélhető módon folyamatosan félrevezeti a közvéleményt, valamint a saját dolgozóit is.
Az a lépésük miszerint a sztrájk idejére toboroznak autóbuszvezetőket nem csak felháborító, de egy európai uniós tagállamban, demokráciában, elfogadhatatlan. Súlyosan elítélendő és már a bűncselekmény határát súrolja az a mód, ahogy a sztrájkolni akaró dolgozóinkat a munkáltató megfenyegeti, megpróbálja megfélemlíteni.
Érdekes az is míg folyamatos létszámhiány van járművezetői állományban, addig a munkáltató nem törekedett a hiányzó létszám megfelelő pótlására.
Sajnálatos és felelőtlen Regőczy Miklós vezérigazgató-helyettes megnyilatkozása, miszerint az alkalmi járművezetők ugyanolyan biztonsággal el tudják látni ezt az igen felelősségteljes munkát.
Fel kell készülnünk arra, hogy lehetnek olyan munkavállalóink is ( remélem nem, vagy csak igen kis számban) akiknek többet ér az egyszeri „nagyobb összegű” fizetség, mint az emberi és a szakmai becsület, tisztesség.
Szakszervezeteink továbbra is fenntartják követelésüket, és arra kérjük dolgozóinkat, hogy bérharcunk és munkahelyünk jövője érdekében továbbra is támogassák a meghirdetett sztrájkot és bátran, félelem nélkül alkotmányos jogával élve vegyen részt a sztrájkban.
Ne higgyenek a munkáltató félrevezető, inkorrekt, munkavállalóinkat megalázó hamis propagandájának.
Már kétszer félrevezették dolgozóinkat!
A 2007. január 25-én kötött megállapodáskor, valamint 2007. július 2-án a bértárgyalások megkezdésekor!
2007. augusztus 31.
Köszönöm megtisztelő figyelmüket,
Bartha Pál
|
nemkar | 2007.09.02. 12:09:04 / # 16010 |
|
Aztán, hogyan ts kell egy sztrájkot meghírdetni:
Felhívás !
T. Szakszervezeti tagjaink, munkavállalóink!
A BKV Fürst Autóbusz Szakszervezet szövetségünkön, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetségen keresztül, együttműködve a Liga- Munkástanács Szövetséggel, a Fővárosi Közlekedési Dolgozók Demokratikus Szakszervezetével, valamint a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségével,
2007. szeptember 4-re üzemkezdettől 13.00 óráig sztrájkot
hirdetett meg a bértárgyalások eredménytelensége miatt. Az utolsó augusztus 21-én megtartott bértárgyalás eredménytelenül zárult a társaság vezetése érdemben nem reagált a szakszervezetünk által előterjesztett és a többi szakszervezet által is elfogadott 2007. évre vonatkozó béremelés követelésre, miszerint a 2007. január 25-én aláírt megállapodásban foglalt 6% azaz 15.000 Ft./fő béremelésen felül további 6%-os béremelést követel visszamenőlegesen 2007. január 1-től. A bértárgyalást követően a társaság vezetése úgy próbál nyomást gyakorolni a szakszervezetekre, illetve a munkavállalókra, hogy megpróbálják nyilatkoztatni a dolgozóinkat a sztrájkban való részvételről.
Felhívjuk munkavállalóink figyelmét arra, hogy a társaság vezetésének e módszere törvénysértő, jogszerűtlen, ezért amennyiben ilyen nyilatkozat tételre kérik, vagy kötelezik dolgozóinkat, ne nyilatkozzanak a sztrájkban való részvételi szándékukról, a bértárgyalás és a sztrájk eredményessége érdekében.
Szakszervezeteink a tisztségviselőkön keresztül gyűjtenek támogató aláírást, a sztrájk törvényes lebonyolítása érdekében, amely felhatalmazza a szakszervezeteket a sztrájk szervezésére. Jelenleg munkavállalóink kétharmada aláírásával támogatja a sztrájk megszervezését.
Felkérjük azokat a munkavállalóinkat, akik egyetértenek szakszervezetünk bérkövetelésével és a sztrájk szervezésével, a bizalmiaknál vagy a szakszervezeti irodán aláírásukkal támogassák azt. Kérjük munkavállalóinkat, hogy értesítsék szakszervezetünk vezetését, amennyiben a munkáltató részéről bármilyen fenyegetést észlelnek, hogy a jogi lépéseket megtehessük.
Együttműködésüket előre is köszönjük!
Bartha Pál
BKV Fürst Autóbusz
Szakszervezet
Elnök
|
nemkar | 2007.09.02. 12:06:08 / # 16009 |
|
Kicsit hosszú, de érgemes végig olvasni, hogy képviseli, egy igazi szakszervezet a tagság érdekeit.
Tájékoztató!
T. Szakszervezeti tagjaink, munkavállalóink!
A BKV Fürst Autóbusz Szakszervezet és szövetségünk, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetség a következő tájékoztatást teszi közzé bértárgyalásokkal, valamint Demszky Gábor Főpolgármester által kiadott nyilatkozattal kapcsolatban.
A legutóbbi bértárgyalásokon egyértelművé vált, hogy a társaság vezetése nem akar érdemben 2007. vonatkozásában béremelésről tárgyalni.
Az utolsó tárgyalási napon a vezérigazgató úr a szakszervezeti vezetők előtt még azt is tagadta, hogy ő kérte, illetve javasolta volna azt, hogy 2007. július elsejétől kezdjük meg az ez évi bértárgyalásokat annak ellenére, hogy ezt jegyzőkönyvek, valamint hangfelvételek bizonyítják.
Felháborító a társaság vezetésének azon álláspontja is miszerint a 2004. év óta érvényes Kollektív Szerződés által rögzítetett szociális juttatások további fenntartását, valamint hangulatjavító intézkedésként a végállomási helységek (WC) felújítását, kifestését ajánlja fel béremelési javaslatként, miközben az átszervezés alapján kinevezett vezérigazgató-helyettes, főosztályvezető évi 30- 40 millió Ft. /év jövedelmet kaphat kézhez, illetve az újonnan kinevezett vezetők jelentős – nem 6% - éves jövedelemnövekedéssel számolhatnak.
Kérdésünk?
Ezek után mi követelünk sokat azoknak a munkavállalóinknak, akik nap, mint nap a legmostohább körülmények között végzik igen nehéz, felelősségteljes munkájukat?
Ugyan milyen erkölcsi alapja lehet a társaság első számú vezetőjének arra a kijelentésre, hogy a BKV Zrt dolgozói túl vannak fizetve?
Milyen erkölcsi alapja lehet annak a vezetésnek, akik munkavállalóinkat alkotmányos jogainak gyakorlásában akadályozzák, súlyos törvénytelenséggel, fenyegetéssel, megfélemlítéssel próbálják kényszeríteni munkavállalóinkat a sztrájkjogukról való lemondásra?
Kommunikációjuk során félrevezető, valótlan, minden alapot nélkülöző nyilatkozataikban már nyíltan vállalva törvénytelen intézkedéseiket – annak ellenére, hogy neves jogászok, szakértők és bírósági határozatok hívják fel figyelmüket törvénytelenségükre - próbálják megfélemlíteni, lejáratni munkavállalóinkat, érdekképviseleti szervezeteinket.
Érzékelhető és ez szűkebb vezetői körben elhangzott – túl szervezettek a dolgozók és nagyon kemények a szakszervezetek a BKV Zrt-nél – ezért „szét kell verni a szakszervezeteket”.
Csak így tudnák valóban kiszolgáltatottá tenni munkavállalóinkat!
Ehhez kapcsolódik Demszky Gábor főpolgármester által tett - arcátlan, munkavállalóink szakmai tisztességét, becsületét sértő, súlyos valótlanságokat tartalmazó és azzal a lakosságot munkavállalóink ellen hangoló - sajtónyilatkozata.
Nem is várhatunk tőle mást, hiszen munkássága során arra törekedett, hogyan lehet szétverni majd a jövőben privatizálni a társaságot.
A BKV Zrt számára, csak a választások idején, választási kampánya során volt fontos.
Több mint tízezer volt munkavállalónk köszönheti neki az utcára kerülését!
Az, hogy a társaság az általa nyilatkozott mértékű veszteséget halmozott fel, kizárólag Demszky Gábor felelőssége.
Ha érdeke úgy kívánja jogállamiságra, alkotmányra hivatkozik, vagy éppen súlyosan megsérti azokat.
Ez a Demszky Gábor által értelmezett jogállamiság, demokrácia!
Mi nem kérünk belőle! Munkavállalóink minden helyzetben elvégezték feladataikat és ezért főpolgármester úrtól elvárható a munka értén történő megfizetésének támogatása.
A tájékoztatóhoz csatoltuk Demszky Gábor nyilatkozatainak egy részét, így mindenki vérmérséklete szerint értékelheti azt.
Ez csak adalék ahhoz, hogy bértárgyalásaink milyen körülmények között zajlanak. Ezért kérjük munkavállalóink támogatását a sztrájk lebonyolításához, hogy végre megmutathassuk erőnket, összetartásunkat, szakszervezeteink erejét.
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a munkáltató erőteljes propaganda tevékenységet folytat a kezdeményezett sztrájk ellen.
Propagandájuk a munkavállalók megtévesztésére, a sztrájk ellehetetlenítésére, a bértárgyalás eredménytelenné tételére irányul, valamint az összefogásunk gyengítését szolgálja.
Csak a szakszervezetek tudják összefogni és eredményesen képviselni munkavállalóink érdekeit!
Kérem, figyeljék tájékoztatóinkat, sztrájk idejére minden abban résztvevő számára személyre szóló tájékoztatást adunk.
T. Szakszervezeti tagjaink, munkavállalóink!
A Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeteinek Szövetsége, a Liga- Munkástanács Szövetsége, valamint a Fővárosi Közlekedési Dolgozók Demokratikus Szakszervezete,
2007. szeptember 4-re üzemkezdettől 13. 00 óráig sztrájkot hirdetett meg – munkavállalóink meghatalmazása alapján - a bértárgyalások eredménytelensége miatt. Az augusztus 21-én, 23-án és 24-én megtartott bértárgyalás eredménytelenül zárult a társaság vezetése érdemben nem reagált a szakszervezetek által előterjesztett és a többi szakszervezet által is elfogadott 2007. évre vonatkozó béremelés követelésre, miszerint a 2007. január 25-én aláírt megállapodásban foglalt 6% azaz 15.000 Ft./fő béremelésen felül további 6%-os béremelést követel visszamenőlegesen 2007. január 1-től.
A sztrájkbejelentést követően elkezdődtek a még elégséges szolgáltatásról az egyeztető tárgyalások. A munkáltató a metró területén 100 %-os a felszíni tömegközlekedés esetén 80 % -os mértékben javasolta, a még elégséges szolgáltatást meghatározni.
A szakszervezetek a munkáltatói javaslatot elfogadhatatlannak tartották, mivel javaslatuk a sztrájkjog gyakorlásában akadályozza, ellehetetleníti munkavállalóinkat. Kifejtettük, hogy az utasok élet - és vagyonbiztonságát szem előtt tartva a metró területén nem javaslunk szolgáltatást és a felszíni tömegközlekedésben is csak korlátozottat.
Ehhez kapcsolódóan kértünk forgalmi teljesítmény adatokat, melyeket elemezve fogunk javaslatot tenni a még elégséges szolgáltatás mértékére.
Az utolsó 24-én lezajlott bértárgyaláson érdemben nem történt előrelépés a tárgyaláson a vezérigazgató úr még jelen sem volt (Ekkor tartotta a csoportvezetőket is megfélemlítő, fenyegető, minden szakmai alapot, nélkülöző eligazítását). Tudvalevő, hogy a szakszervezetek által követelt januári 25-i megállapodásban rögzített 15. 000 Ft/fő béremelésen felül 2007. évre még 6 %-os béremelést a társaság vezetése elutasította, és konkrét javaslattal sem élt.
A társaság vezetése elégé el nem ítélhető módon folyamatosan félrevezeti a közvéleményt, valamint a saját dolgozóit is.
Az a lépésük miszerint a sztrájk idejére toboroznak autóbuszvezetőket nem csak felháborító, de egy európai uniós tagállamban, demokráciában, elfogadhatatlan. Súlyosan elítélendő és már a bűncselekmény határát súrolja az a mód, ahogy a sztrájkolni akaró dolgozóinkat a munkáltató megfenyegeti, megpróbálja megfélemlíteni.
Érdekes az is míg folyamatos létszámhiány van járművezetői állományban, addig a munkáltató nem törekedett a hiányzó létszám megfelelő pótlására.
Sajnálatos és felelőtlen Regőczy Miklós vezérigazgató-helyettes megnyilatkozása, miszerint az alkalmi járművezetők ugyanolyan biztonsággal el tudják látni ezt az igen felelősségteljes munkát.
Budapest, 2007. augusztus 30.
Együttműködésükre számítva, köszönöm megtisztelő figyelmüket.
Bartha Pál
BKV Fürst Autóbusz
Szakszervezet
Elnök
|
tomajer | 2007.09.01. 07:01:25 / # 16006 |
"BKV-sztrájk: a metróbejáratokat elzárják
[i]Mindenki engedett egy kicsit a pénteki bértárgyalásokon, így egyre közelebb van a megegyezés. A BKV menedzsmentje nem keres sztrájktörőket, az alkalmazottak pedig egy kicsit dolgozni fognak.
A pénteki egyeztetésen a szeptember 4-re sztrájkot hirdető szakszervezetek bejelentették: a busz- és villamosjáratok óránként indulnának a fejvégállomásokról, míg a HÉV és metrójáratok 20 százaléka járna. (A balesetek elkerülése végett a metrómegállók bejáratánál biztonsági őrök állnak majd, és csak annyi utast engednek be, amennyien elférnek az alsó utascsarnokokban - tájékoztatta lapunkat a közlekedési társaság.)
A cégvezetés cserébe elállt attól az elképzelésétől, hogy külsős járművezetőket alkalmazzon kedden. Azoknak a sofőröknek, akik a cég hirdetésére jelentkeztek, állandó állást ajánlanak.
Sőt, most már pénz is került az asztalra: az Antal Attila vezette cég október 1-től 2,5 százalékos (átlagban 5600 forintos) béremelést javasolt. Ezt jövőre megfejelik további 3 százalékkal, azonban ha az Országos Érdekegyeztető Tanács ennél magasabb mértéket állapít meg, akkor a cég az OÉT által meghatározott legmagasabb értéket automatikusan megadja a dolgozóknak.
Ezt az összeget a cég az üzleti terven belül maradva, elsősorban a pihenőidők más kiosztásával gazdálkodja ki.
Nemes Gábor, a sztrájk élharcosaként elhíresült Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) alelnöke némi keserűséggel ismertetett három elektronikus levelet, melyet a ráckevei HÉV dolgozóitól kapott. Ebben a dolgozók arra panaszkodtak, hogy megfenyegették őket arra az esetre, ha csatlakoznak a munkabeszüntetéshez.
Regőczi Miklós, a cég értékesítési vezérigazgató-helyettese szerint nem kell a fenyegetéseknek súlyt adni, ők nem fenyegettek meg senkit, de „a nyomásgyakorlás mindekét oldalról kölcsönös”. "[/i]
|
|
nemkar | 2007.08.31. 22:10:09 / # 16008 |
|
Hogy a közepébe vágjak!
A zsebembe nyílik ki a bicska!
Mi az, hogy elégséges szolgáltatás?
Ki, vagy kik fognak a sztrájk ideje alatt dolgozni?
Van, egy sztrájk, annak minden törvényes következményeivel.
- A sztrájk ideje alatt, sztrájkőrséget kell felállítani.
- A sztrájkban minden dolgozó részt vállal.
- A telephelyről, semmilyen gjmű. el nem szállítható.
Mi az, hogy a vezetőség 80-90 % elégséges szolgáltatást vár?
Könyörgöm, akkor ki sztrájkol??????
Mert, Én biztos nem.
Vagy, mindenki sztrájkol, vagy senki sem!
A sztrájknak, van egy lényege.
Egyetlen egy jmű., nem hagyhatja el a telephelyet!!
Minden munkavállaló beszünteti a munkát, a sztrájk ideje alatt.
Sztrájktörőket alkalmazni, hmm… becstelen dolog.
Még ezzel sem megy semmire a BKV, hisz ki fogja, a járműveket kivinni az utcára?
Hiába vesz fel akárhány sztrájktörőt!!!!
Be sem tudnak menni a telephelyre!
Se jogosultságuk, se semmilyen jogalapjuk nincs!
Nem beszélve a sztrájkőrségről, akinek kötelessége megakadályozni ezt!
Akkor kérdem Én, a BKV mire számít?
Mire szervezi a könnyűbúvárságot?
|
tomajer | 2007.08.31. 21:02:22 / # 16007 |
[b][i]Budapesten nagyjából hatezer-hat és félezer taxis dolgozik. Ennyi kocsi is kevés lesz akkor, ha a BKV dolgozói beváltják ígéretüket, és nem indulnak el a járművek.
A várható rengeteg munkára már felhívta sofőrjei figyelmét a 6x6 taxi cég szolgálati közlemény formájában. Mindenkit felhív, hogy ha csak lehet, dolgozzanak szeptember 4-én, hiszen nem lesz aki szállítsa az embereket. A 6x6 taxi társaság üzletág-igazgatója, Lengyel Sándor a Független Hírügynökségnek azt nyilatkozta, attól tart, hogy még ennyi autóval is képtelenek lesznek normálisan bonyolítani az forgalmat, legalábbis időben biztosan nem lehet megfelelően teljesíteni ekkora utasáradatnál. Diszpécserekkel már készülnek: erre a napra jóval többen lesznek, mint általában, hogy a hívásokat fogadni tudják. A cégvezető azt ajánlja, hogy aki teheti, inkább előre rendelje meg a taxit.
Nemcsak az okoz majd nagy problémát, hogy leállnak a BKV-járművek - vélekedett a Főtaxi illetékese. Úgy véli, hogy mivel Budapesten jelenleg rengeteg az útzár és a felújítás, várhatóan azok is autóval közlekednek majd, akik eddig metróval, busszal, villamossal jártak. Tehát a rengeteg taxiba szálló mellett még forgalmi dugókra is számítani kell! A City Taxi szintén a lehető legtöbb autóval igyekszik biztosítani, hogy mindenkit eljuttassanak az úticéljához. Ők is attól félnek, hogy a fővárosban valóságos káosz alakulhat ki a nagy forgalom miatt.
A Budapesten működő 6000-6500 taxis legtöbbje valamelyik társasághoz tartozik, nagyjából ezren egyikhez sem, és ugyanennyien járnak be az agglomerációból a városba.
A BKV dolgozóinak legnagyobb részét magukba foglaló szakszervezetek azért hirdettek jövő keddre sztrájkot, mert nem tudnak megegyezni a munkáltatóval a béremelésekről. Egyelőre még folynak a tárgyalások arról, hogy az elégséges szolgáltatás milyen mértékű legyen: hány százaléka induljon el a különböző tömegközlekedési eszközöknek. (FH információi alapján ma.hu)
[/i][/b]
|