Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
a-kinti 2016.03.04. 19:36:13 / Módosítva / # 343902
avatar

Nem kaptam választ a kérdésemre!!!! Mintha alább hagyott volna a lendület  

Aztán tudjuk é hogy mennyi zűberes rendszámot szedtek le az elmúlt napokban, mert nem találok infót róla. Lehet hogy az az egy elég volt?  

f.attila 2016.03.03. 20:30:21 / # 343900
Csak ez volt kifogásolható abban, amit írtál. Amúgy tényleg csak egy általánosítás, amit kg írt, nincs benne semmi hasznos.
dog 2016.03.03. 20:04:19 / # 343899
.....,de most tényleg neked ez jött le lényegként? Hát....,na inkább nem mondok semmit.
a-kinti 2016.03.03. 19:03:18 / # 343898
avatar

f.attila 2016.03.03. 17:32:48 / Módosítva / # 343897
Mi a baj a Suzuki-val? Szerintem nagyon jó gyár. Aki ilyet mond az vagy nem ismeri, vagy elvette az eszét a sok reklám.
dog 2016.03.03. 15:23:36 / # 343896

Na figyelj ide te kis kalapos, suzukis!

Na hm....Te is! Egy igazi megkeseredett ember lehetsz.Nem is lehetne rád haragudni ezért.Inkább sajnálunk,mintsem rosszallanánk az írásod miatt.Igaza van a Tominak.Hidd el a suzuki is egy autó és a kalap is lehet divatos,csak tudni kell használni.Üdv.


karika 2016.03.03. 14:52:09 / # 343895
avatar
Figyu!Rám az egyik idefröcsögött jelző sem illik,rád viszont elég lesújtókat tudnék írni...
tomajer 2016.03.03. 12:25:46 / # 343891
Ámen! :-)
pupák 2016.03.03. 08:53:53 / # 343887
avatar
Rosszul aludtál az éjjel, vagy mi a baj, hogy ez így kitört belőled?
A fent leírt mondataidat bármikor behelyettesíthetném a taxis szavak helyén pl. BMW-sekre, hidd el legalább ugyanúgy igaz lenne. De akár a terepjárósokra is rá lehet húzni ezt az általánosítást.
Én pedig szívből kívánom neked, hogy a te munkaterületedet soha ne támadja be egy olyan konkurencia, aminek az összes jogszabály figyelmen kívül hagyása miatt lehetősége nyílik a piaci ár alá menni sokkal, ezáltal téged tönkre tenni.
Dőlj hátra és nyugodj meg, élvezd  a tavaszi napsütés első sugarait!
kg 2016.03.03. 08:33:46 / # 343881
avatar

Miért van az, hogy a legtöbb taxis szarik a KRESZ-re, szarik a többi autósra, közlekedőre, gyalogosra?

Részben ezért utálják a taxisokat mert vérlázítóan vezetnek, nincsennek tekintettel semmiés senkire.
Persze tisztelet a nagyon kevés kivételnek. Nagyon sajnálom, hogy az UBER-t elkaszálták, de remélem, hogy hamarosan lesz konkurenciátok és rákényszerültök arra, hogy normálisan viselkedjetek, vezessetek.

Jó pár évtizede még egy megbecsült szakma volt a taxis, de most már egy lenézett tróger meló, utál titeket mindenki, sírtok mindenért, átbasszátok az utast, csaltok, hazudtok. Tényleg, tiszta szívből remélem, hogy pár év múlva eltütök a g*ecibe!

És az is vicc, hogy nem verték szét a gecibe az illegális taxis tüntetéseteket, de ez már nem a ti, hanem a rendőrök hibája.

a-kinti 2016.03.02. 19:26:42 / # 343876
avatar

tomajer 2016.03.02. 09:49:46 / Módosítva / # 343874

 Az Uber hazugság

Közösség & HR
Kőbalta az űrhajó ellen?
Maradiak a haladókkal szemben? Petrányi-Széll András véleménye az Uber körüli vitákról.

Hónapok óta feszülnek egymásnak Magyarországon a taxipártiak és a technológiahívők. Előbbiek védeni próbálják egy meghatározott csoport, a taxisok érdekeit, utóbbiak pedig a fejlődés és a technológiai vívmányok elfogadása mellett kardoskodnak. Mindeközben nem veszik észre: ugyabban a csónakban evezünk.

A határokon keresztülnyúló internetes szolgáltatások elterjedésére egyetlen ország jogrendszere sem volt és most sincs felkészülve. Az alig néhány évtizede létező világméretű digitális szolgáltatások nem olyanok, mint az anyagi javak: nem lehet őket a határon megállítani és elvámolni. Bárhonnan közvetíthetőek bárhova, az internet összeköti a távoli céget a helyi ügyféllel.

Mindez sok mindent lehetővé tesz az ilyen szolgáltatások nyújtóinak: cégeiket bejegyezhetik például azokba az offshore paradicsomokba is, ahol csak minimális adót kell fizetni. 2,5 százalék elég jól hangzik, nem?

De lépjünk egyet vissza először, és nézzük meg, hogy mit szeretnek az Uber-pártiak a szolgáltatásban. Az egyik érv, hogy az Uber sofőrök kedvesek, mert az alkalmazásban értékelni lehet őket. Így a rossz értékelést kapók kiesnek, és csak a jók maradnak.

Az Uber-sofőrök is hiénáznak

De mi történik, ha az Uber-sofőrök elkezdenek hiénázni? Mert erre is van példa. Los Angelesben például a fuvarok taktikus lemondásával az Uber-sofőrök elérték, hogy a fuvarszorzó kétszeresre emelkedjen, így dupla annyit kereshetnek egy úton.

 

A tanulság, hogy az emberek mindig emberek maradnak. Akkor is, ha az Uber foglalkoztatja őket, és olyankor is, ha egy budapesti taxitársaság alkalmazottjai. Mindig lehet egy kisebbség, amelyik megpróbálja kijátszani a rendszert, és lehúzni az utasokat. Úgy tűnik, hogy léteznek rendes taxisok és Uber hiénák is.

A második – és legfőbb – érv az Uber mellett az, hogy olcsó. És ez itt a valódi vonzerő: ha az Uber drágább lenne, mint a taxi, a technológia felkent védői, az Uber-petíciót aláírók nem kardoskodnának tovább a "fejlődés" mellett.

Olcsóbbnak lenni egyébként nem nehéz olyankor, ha a cégnek egyáltalán nem kell adót fizetni, és nem kell olyan apróságokkal törődni, mint például a rendes szabadságok és a betegszabadságok kifizetése.

De vajon meddig marad olcsó az Uber?

Minden vállalat érdeke, hogy elkérje azt a maximális árat a termékéért, amelyet a kereslet még megfizet. Az Uber most azért olcsó, mert meg akarja ölni a hagyományos taxitársaságokat, majd elvenni a piacukat. Ha azok elkezdenek csődbe menni, akkor két dolog fog bekövetkezni: nagyobb számban áll majd rendelkezésre potenciális munkaerő (többen szeretnének uberezni a volt taxisok közül), másrészt nem lesz más társaság, amelyik kielégítse a keresletet, így pedig emelni lehet az árakat.

New York, San Francisco, Toronto ‒ néhány város, ahol az Uber 20 százalékról már 25 százalékra emelte jutalékát.

Az Uber hosszú távon, ha egyedüli szereplője marad a piacnak, a létező legdrágább taxitársaság lesz. Méghozzá olyan taxitársaság, amely a lehető legkevesebb bért fizeti ki a sofőrjeinek. Ha pedig majd önvezető autók lesznek, akkor kirúgja az összeset.

Mindeközben az Uber adózatlanul viszi ki az országból a jövedelmét. A 38 éves Uber-vezérigazgató, Travis Kalanick vagyonát 5,3 milliárd dollárra becsülik.

 

Ennek a vagyonnak egy része európai zsebekből származik, és egyáltalán nem tesz jót nekünk, hogy elhagyja a kontinenst.

Közös a csónak

Végezzünk el egy gondolatkísérletet: mi történik, ha az ügyvédi szolgáltatást, az üzleti és a pszichológiai tanácsadást, az orvosi konzultációt és minden egyes olyan szolgáltatást, ami távolról, az interneten keresztül is nyújtható, egyszerűen kiviszünk az országból?

Mi lesz, ha mindent egy internetes startup szolgáltat egy offshore paradicsomból?

Ebben az esetben eltűnik az ország bevételének jelentős része. Nincs áfa- és társaságiadó-bevétel. A digitális szolgáltatók ugyanis nem akarnak ilyeneket fizetni, amíg nem kötelezik őket rá. Az állam így kénytelen lesz új és új adókat kivetni, amitől minden magyar állampolgár életminősége csökkenni fog. Az újgazdaságot tehát nem a taxisok szenvedik meg, hanem hosszú távon mindenki. A taxisok csupán az aktuális csoport, amelyik éppen most megszívja, hogy feltalálták az internetet.

Az Ubertől érdemes tanulni. Kötelezni lehet például a magyar taxitársaságokat, hogy biztosítsanak lehetőséget a sofőrök értékelésére. Egy SMS-értékelő rendszer felállítása nem lenne nagy kihívás.

Az Uber-kérdés azonban nem (csak) a taxisokról szól. Nem a múltat kell tehát megvédeni, és a nem a fejlődésnek kell gátat szabni. Viszont érdemes megvédeni az ország érdekeit.

 

 

Petrányi-Széll András
A szerző PR-szakember. A PS:PRovocative társtulajdonosa és a Magyar Public Relations Szövetség alelnöke

tomajer 2016.03.01. 09:18:50 / # 343872

2015-01-16 18:15:13

3 komment


Veres Dóra
NOL

2014 nem az Uber éve volt. Szerdán ismét őrizetbe vettek egy sofőrt, akit utasa nemi erőszakkal vádol. Ez már a sokadik ilyen eset, az utóbbi időben számos botrány kötődött a társaság szolgáltatásához.

Sokan megkérdőjelezik a szűrési rendszer hatékonyságát az Uber rengeteg botránya miatt
Sokan megkérdőjelezik a szűrési rendszer hatékonyságát az Uber rengeteg botránya miatt
Sergio Perez / Reuters

Január 14-én nemi erőszak miatt vádat emeltek a 46 éves Adnan Nafasat ellen, amiért július 31-én szexuálisan zaklatta egyik utasát - írja a Chicago Tribune.  Nafasat arra kérte a 21 éves férfit, hogy üljön mellé, mondván, a hátsó ülések koszosak és töröttek. Az utas jóhiszeműen eleget tett a kérésnek, majd miután tudatta, hová kéri a fuvart, Nafasat megragadta a fiatal férfi combját és megpróbálta megcsókolni.

Az áldozat próbált ellenállni, csakhogy a gyanúsított közel 60 kilogrammal többen nyomott nála, így esélye sem volt - közölte az ügyészség.

Az utas hiába kérlelte, hogy engedje el, Nafasat azt mondta, senki sem tudja, hol vannak, majd ismét molesztálta a férfit, aki egyszer lassításkor megpróbált kiugrani a kocsiból. Ezt észlelve Nafasat  azonnal felgyorsított. majd megragadta a férfi torkát. Olyan erősen szorította, hogy a férfi azt hitte, el fog ájulni.  Nafasat áldozatát egy félreeső helyre vitte, ahol megpróbálta megerőszakolni, ám a férfi továbbra is ellenállt és többször is lelökte magáról a sofőrt.

A többszöri ellenszegülés és könyörgés után Nafasat végül hazavitte az Uber okostelefonos applikációját használó utast. Rendőrségi beszámolók szerint az áldozat később azonosította zaklatóját. Nafasatot szerdán őrizetbe vették, nemi erőszakkal, emberrablással és jogtalan fogva tartással vádolják.

„Együttérzünk az áldozattal” - reagált az incidensre az Uber szóvivője, Jennifer Mullin a Huffington Postnak küldött közleményben. A szóvivő megjegyezte, azonnal törölték a sofőrt a platformról, amint tudomást szereztek az incidensről, és mindenben együttműködtek a hatóságokkal.

Az utasok körében népszerű, közel 50 országban jelen lévő amerikai cégnek közel sem ez az első ilyen botránya.

Márciusban egy chicagói utas, Vy Ho beperelte az Ubert, miután az egyik önkéntes sofőr molesztálta a kocsijában. A nő elmondása szerint a férfi elhívta vacsorázni, és megjegyezte, hogy örömmel lefeküdne vele. Az elutasító válasz után a férfi bezárta a kocsi ajtóit, majd fogdosni kezdte az áldozatát. Amikor Ho közölte, hogy értesíti a rendőrséget, a férfi elengedte.

December 30-án szintén nemi erőszakkal vádolták meg Maxime Fohounhedo Uber-sofőrt, aki november 16-án bántalmazta egyik utasát Chicagóban.

A nő a kollégáival szórakozott, és hajnali három óra körül kért egy autót az alkalmazáson keresztül. A 30 éves sofőr egy négyajtós, fekete kocsival érkezett, a nő a hátsó ülésen foglalt helyet, majd a cím megadása után elaludt. Fohounhedo azonban hamarosan felébresztette, és megkérte, üljön előre és igazítsa útba. Az utas így is tett, majd ismét elszenderedett, és arra ébredt, hogy a kocsi megállt egy sikátorban. A férfi megragadta a nő bal kezét, majd a nadrágjába csúsztatta, ám az utas nem tett a férfi kedvére, és ismét elaludt. Később Fohounhedo lakásában tért magához, egy bőr kanapén feküdt, rajta pedig a férfi.

Decemberben egy bostoni sofőrt is szexuális zaklatással vádolt egy utas. A nő azt állítja, a 46 éves Alejandro Done december 6-án, este fél 8 körül vette őt fel, ám az úti cél helyett egy elhagyatott területre vezetett, majd a hátsó ülésen megerőszakolta - írja a The Huffington Post.

Indiában betiltották az Ubert

Az eset után az amerikai cég a Huffington Postnak azt nyilatkozta, sajnálják a történteket, segítik a nyomozást és mindenben együttműködnek a hatóságokkal. E mellett megjegyezték, hogy az Egyesült Államokban szigorúbban ellenőrzik sofőrjeiket, mint bármelyik másik taxiscég.  A vállalat állítja, minden sofőrtől kérnek erkölcsi bizonyítványt, és alaposan utánanéznek a jelentkező múltjának. Mégis sokan megkérdőjelezik a szűrési rendszer hatékonyságát a rengeteg botrány miatt. Arra is volt már példa, hogy az egyik fuvarozó kalapáccsal támadt utasára, miután az kérdőre vonta az útvonal miatt, októberben pedig az egyik sofőr kirángatta a kuncsaftot a kocsiból és széttörte a telefonját.

Miután utasának megerőszakolásával gyanúsították meg az Uber egyik indiai sofőrjét,  tömegtüntetések kezdődtek India-szerte
Miután utasának megerőszakolásával gyanúsították meg az Uber egyik indiai sofőrjét, tömegtüntetések kezdődtek India-szerte
Anindito Mukherjee / Reuters

Az indiai közlekedési minisztérium decemberben közleményben közölte, hogy betiltják az okostelefonos sofőrszolgáltató alkalmazást, a Ubert, miután egy 26 éves nőt megerőszakolt az egyik taxisofőr.

A Uber közleményében szörnyűnek nevezte a történteket, és közölte, hogy mindent megtesz, hogy az elkövető bíróság elé kerüljön, és mindenben támogatja és segíti az áldozatot és családját.

Többen kritikával illették a céget, amiért az nem ellenőrzi kellőképpen a sofőröket, hiszen az ügyben szereplő férfi ellen 2011-ben egyszer már vádat emeltek nemi erőszak miatt, de ezt később ejtették.

Az alkalmazás betiltása azt jelenti, hogy amelyik taxist Indiában a használatán érik, az pénzbüntetésre számíthat, a kocsiját pedig lefoglalják.

November óta Magyarországon is működik

Az önkéntes magánszállítókat kiközvetítő mobilalkalmazás, az Uber lényege, hogy a regisztrált felhasználók közvetítő cég nélkül, egyből a hozzájuk legközelebb eső fuvarozót hívhatják.

A fuvardíjból 80 százalékot kap meg az autóvezető, míg 20 százalékot megtart magának az Uber a közvetítésért. A taxikhoz képest különbség, hogy az utas nem a kocsiban fizet sofőrjének, a viteldíjat az Uber vonja le a partnere kártyájáról, s utalja az autóvezető számlájára.

f.attila 2016.02.28. 12:22:15 / # 343867
Paranoid vagy.
szálka 2016.02.28. 04:24:02 / # 343864
avatar
És természetesen ebben a hozzászólásodban sem sugalmazol semmit.........á, dehogy.  Csak pusztán  /Cseh Tamás után/ hemzsegnek a betűk értelem gyanánt.
Akik ismernek engem mindazok tudják mi a véleményem a cégekről, de nagyon alábecsülsz ha azt hiszed, hogy egy álkérdéssel kierőszakolt vitában teret nyerhetsz a kreatívnak hazudott aljas marketingre.
janoutas 2016.02.27. 21:11:44 / # 343846
avatar
A görény egy állat, aki élhet a juhbőrön, de a juhbőr a görényen? Több szempontot figyelembe véve sem lenne lehetséges.
hiénakutya 2016.02.27. 21:10:17 / # 343845
Tudja, hogy mire gondolt, csak mellébeszél.
janoutas 2016.02.27. 21:06:49 / # 343844
avatar
Szia! Szerintem nem erre gondolt! 
alelölülő 2016.02.27. 21:02:38 / # 343843
Szubjektív, hogy kinek melyik a legjobb, szerintem az általad említett kettő a legalja.
f.attila 2016.02.27. 20:46:46 / # 343842
Komolyan az utcán leintett, és saját ismeretségből adódó taxifuvarok adják a sofőr keresetének a 99%át? Mert ebben az esetben igaz amit írtál, egyébként nem.
Oldalszám: 215