Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
alelölülő | 2015.03.25. 12:13:30 / # 338533 |
Kompromisszum azt jelenti, hogy ha kilövik ubert, akkor mi nyeljük a vizsga-szarságot?
|
|
tomajer | 2015.03.25. 10:13:40 / Módosítva / # 338530 |
Miután leparasztoztak és lecinikusoztak, gondoltam még hozzátenném a szubjektív véleményemet, amit eddig nem tettem! Néhány önjelölt harsogó, "köcsögazösszesérdekvédő" típusú ember a múlthéten irdatlan ingyenreklámot csinált az ubernek. A demokrácia ilyen lehet csinálni. Akkoris, ha hülye vagyok hozzá, akkoris ha nem kérdezek meg senkit aki már látott ilyet. Túléltük. Legalább nem győzte az uber a hétvégét. De ha tőletek el kell viselnie annak aki évek óta pénzt szabadidőt nem kímélve próbál ebben a szarban valamit tenni ezért a szakmáért, hogy ócsároljátok, akkor ti is elviselhetitek, hogy van akinek más a véleménye. Igen. Nem ti szartátok a spanyolviaszt így hirtelen. Nem váltottátok meg a világot, hogy hatvan embert oda tudtatok csődíteni egy demonstrációra. Annyit még Jomeónak is sikerült....:-) Nna ez az amit nem írtam ki magamból a demó után... pedig ki kellett volna.
Előzmény: #338528 tomajer 2015.03.25. 09:47:42 |
|
tomajer | 2015.03.25. 09:47:43 / # 338528 |
Továbbisvan... monggyammég? :-)
Bocs hogy darabokban, de dolgozom közben. Nna sz'al a hurrábeszámoló másik szépséghibája: Aki ezt nyilatkozta: "Ebben a tuk-tuk-os biciklisek, kamutaxik, pizzafutárok, sofőrszolgálatok, és még sorolhatnám kik tartoznak bele." Az vagy nem figyelt oda, vagy nem olvasta a rendelettervezetet! A rendelettervezet kizárólag a személygépkocsival végzett tevékenységeket szabályozza. Tehát a többi, meseautó, tuc-tuc, kisvonat, stb. nem tartozik bele. Azokkal továbbra is lehet szolgáltatni.
Előzmény: #338527 tomajer 2015.03.25. 09:35:44 |
|
tomajer | 2015.03.25. 09:35:45 / # 338527 |
És akkor a buktatók: Tarlós ígérhet bármit. Nem függ tőle ezügyben semmi.
Előzmény: #338526 tomajer 2015.03.25. 09:29:00 |
|
tomajer | 2015.03.25. 09:29:01 / # 338526 |
Örülök! A fészen visszafogtam magam, mert nem akartam extra feszültséget kelteni. De itt leírom: Kíváncsi leszek, lelkes habzószájú radikálisaink, mikor kiáltják ki őt is árulónak. Most, hogy egy újabb fiú nyert betekintést a lehetőségekbe. Ott volt, látta mi történik. Kijött, és lehiggasztotta radikális kollégáinkat. Aztán majd tapasztalja, hogy "hiába mondtak neki ott valamit, majd mégis egész mást csinálnak" ... és ő lesz az elsőszámú közellenség akit "megvettek" aki miatt már megint szarban vagyunk. Sokadik tárgyalódelegáció, akit a sajátjai marnak halálra, tesznek bénakacsává azzal hogy idő előtt megvonják tőle a bizalmat,mögüle a támogatást, mert odakerülve kénytelen tudomásul venni, hogy a politika kompromisszumok sorozata, amiben mi végeredményben akkor is porszemek vagyunk, ha tudunk időlegesen kellemetlenséget okozni. Ne higgyétek, hogy ez az "eredmény" a múltheti tüntetésnek köszönhető! Ez a sokat szidott "érdekvédők" csikarták ki évek alatt.
Előzmény: #338525 tomajer 2015.03.25. 09:19:34 |
|
tomajer | 2015.03.25. 09:19:34 / # 338525 |
|
|
Kekec | 2015.03.25. 07:13:33 / # 338523 |
|
Az a taxis szülni vitt egy nőt,csak hogy tisztán láss.Informálódj mi előtt észt osztol.
Előzmény: #338514 jomeo! 2015.03.24. 19:34:41 |
telepes | 2015.03.24. 23:21:04 / # 338518 |
|
Jomeo előttem lesz az a jelenet amikor riadt kis tekinteted belenéz a visszapillantóba, gyomrod görcabe rándul, mert mögötted egy taxi rádvillant: -tudom ki vagy! jelzi. A rendszámod, aztód publikus, a nagy arcod is. Napi 24 órát tölts, töltsetek az autóitokban azt javaslom. Beszélgessünk még ..,,
|
bendzsoo | 2015.03.24. 20:44:54 / # 338515 |
|
Tudod valahol sajnállak jomeo!:Te egy belefáradt lelki toprongy vagy.Szerintem már úgy lecsövesedtél,hogy már bérbe sem ad autót neked senki. .Most annak drukkolsz,hogy a többi taxis is elvérezzen.Hát ez a terved nem fog sikerülni.
|
jomeo! | 2015.03.24. 19:34:41 / # 338514 |
|
Előttem van az a jelenet, amikor civilek lezárták a Lánchidat és egy taxis kocsijából kiszállva a tüntető nő kezéből kitépte a molinót, majd ösztönözte a sorban elől álló kocsi sofőrjét, hogy üsse is el. De az utóbbi években volt vagy 500 másik tüntetés is, de a magukat taxis érdekvédőknek kikiáltó személyek soha nem csatlakoztak... Pénteken majd kiváncsi leszek a civilek hogy fogják tolerálni a balhét... Főleg úgy, hogy sajnos közutálatnak örvendenek a taxisok... Szerintetek támogatni fogja a lakosság a taxi-rezsicsökkentés ellenkezőjét? A Fidesz pont azt harsogta, hogy rezsicsökkentés kell, az extraprofitot meg kell állítani... Tőlük vártok segítséget?
|
tomajer | 2015.03.24. 15:57:00 / # 338511 |
|
|
tomajer | 2015.03.24. 15:48:27 / # 338510 |
Az Uber miatt a miniszterelnökhöz fordultak a taxisok2015. március 24., kedd 13:03, frissítve: kedd 15:29 , szerző: SzEAz Uber és a Wunder Car közösségi utazásmegosztók, valamint a kevesebbet emlegetett, de hasonlóan működő magyar applikációk már annyira komoly károkat okoznak a hivatásos sofőröknek, hogy szervezeteik és cégeik nyílt levélben kérik a miniszterelnöktől a helyzet rendezését. Hétfőn egyeztettek a taxis szervezetek a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal az ágazatra vonatkozó kormányrendeletről, kedden tartott sajtótájékoztatójukon pedig ismertették nyílt levelüket, amelyet Orbán Viktor miniszterelnöknek címeztek. A dokumentumot több taxis és fuvarozó szövetség, taxitársaság írta alá. A nyílt levelet bemutató tájékoztatón Metál Zoltán, az Országos Taxi Szövetség elnöke elmondta: az ágazat érdekképviseletei 2009 óta folyamatosan részt vettek abban a munkában, amely az immár 27 éve érvényben lévő szabályozás frissítését célozta. A szövetség idén március 16-án a kormányrendelet-tervezetről szakmai egyeztetést is tartott a társszervezetekkel, és maximálisan támogatták annak rendelkezéseit, szorgalmazták kormány elé kerülését. Utolsó pillanatMetál Zoltán szerint az ágazatban dolgozók beléptek a huszonnegyedik órába: hét éve hiába próbálnak egyeztetni a döntéshozókkal annak érdekében, hogy tevékenységüket végre országos szinten kormányrendelettel szabályozzák. Az említett tervezetnek 2008 óta 12 különböző változata volt, mindről egyeztettek a döntéshozókkal. Végül ugyan tavaly novemberben megszületett a mindenki által elfogadott végleges változata, de az azóta sem került a kormány elé. Pedig az ígéretek szerint ennek februárban meg kellett volna történnie. A hiányzó rendelet miatt nincs mód a szolgáltatók egységes ellenőrzésére, a tisztességes piaci feltételek megteremtésére, a versenyhátrány kiküszöbölésére. Míg ugyanis a taxisoknak drága szabályokat kell betartaniuk, költséges technikai feltételeknek kell megfelelniük, addig a közösségi utazásmegosztókra nem vonatkoznak ilyen szabályok. RajtvonalA szövetség vezetője elmondta, hogy a utcán dolgozó taxisok elégedetlensége egyre nő, ugyanis a nem megfelelő szabályozás miatt nem csak a közösségi utazásmegosztó szolgáltatások – tehát az Uber és a Wunder Car – terjednek egyre inkább, hanem szaporodnak a kisebb, tevékenységi engedéllyel szintén nem rendelkező, ellenőrizetlenül dolgozó sofőrök. Mindez lehetetlen helyzetbe hozza a taxisokat. Metál Zoltán felidézte, hogy amikor a francia sofőrök kerültek hasonló szituációba, repteret kellett lezárniuk annak érdekében, hogy a döntéshozók fölkapják a fejüket. Reméli, hogy nálunk nem lesz ilyesmire szükség. Bízik a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkárságától kapott ígéretben, mely szerint a kormányrendelet áprilisban az Országgyűlés elé kerül. Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkára emlékeztette arra is, hogy az általuk kifogásolt szolgáltatók Németországban és Belgiumban is nagy károkat okoztak az ágazatnak, de ugyanez a helyzet Kínában is, ahol épp a múlt héten tiltották be a hasonló társaságokat. A hazai helyzetre vonatkozóan kiemelte, hogy míg az engedéllyel nem rendelkező taxisokat a hatóságok 600 ezer forintos büntetéssel sújthatják, addig a közösségi utazásmegosztóknál ez idáig nem alkalmaztak ilyen szankciókat. Bántó közelségA főtitkár felhívta a figyelmet arra a szerinte abszurd helyzetre, hogy az Uber képviseletét az igazságügyi miniszter nevével fémjelzett Nagy és Trócsányi Ügyvédi Iroda látja el. Kiemelte, hogy ugyan Trócsányi László tárcavezető többször is kinyilvánította, hogy az irodával érdemi kapcsolata már nincs, maga a helyzet akkor is kérdéseket vet fel. Mindenesetre a szakember is bízik abban, hogy a kormányrendelet a hétfői ígéretek szerint a kormány elé kerül áprilisban. Farkas Zsolt, a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete (TGFSZ) elnöke arról beszélt, hogy a sofőröket nagyon nehéz helyzetbe hozza, hogy a szabályozás hiánya miatt az engedély nélkül tevékenykedő sofőrök hatalmas szeletet hasítanak ki a piacból. Mint mondta, emiatt került sor múlt csütörtökön arra a spontán demonstrációra, amelyen 60-70 kolléga vett részt. Ezen az eseményben a taxis szervezetek még nem vettek részt, nem tudnak annak folytatásáról sem. Egyedül arról van információjuk, hogy az e héten péntekre beígért demonstrációra az engedélyt megkérték a múltkori akció szervezői, ám kérdéses, hogy azt az új fejlemények tükrében ténylegesen megtartják-e. A taxis szervezetek remélik, hogy a hétfői egyeztetések csitították a kedélyeket, és nem kerül erre sor. Egyharmados csökkenésA taxisok joggal feszültek a helyzet rendezetlensége miatt, ugyanis forgalmuk az új szolgáltatók megjelenése óta, ugyan változó mértékben, de jelentősen csökkent. „Amióta az Uber megjelent a pályán, körülbelül 30 százalékkal csökkent a forgalmunk. Ráadásul az esés folyamatos, a közösségi szolgáltatókat egyre többen veszik igénybe” – mondta az MNO-nak Pásztor György, a Tele 5 Taxi ügyvezetője. Pásztor Gábor, a Taxi 4 ügyvezetője 10-15 százalékos visszaesésről számolt be portálunknak. Miklós Tamás, a City Taxi elnöke nem beszélt komoly zuhanásról, náluk a csökkenés csak 1-2 százalékos. Azért ennyire csekély, mert vállalkozásuknak sok szerződéses megrendelője van. Szerinte a közösségi utazásmegosztók megjelenése inkább az éjszakai szórakozóhelyek forgalmára alapozó vállalkozásokat lehetetleníti el.
|
|
tomajer | 2015.03.24. 15:46:08 / # 338509 |
Mindjárt jön a taxisrendeletA Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a taxis tevékenységet szabályozó kormányrendelet tervezetét a szakmai érdekképviseletek vezetőivel egyeztette hétfőn Budapesten - közölte a tárca az MTI-vel.Az egyeztetésen elhangzott: bár a korszerű informatikai megoldások használata minden területen üdvözlendő, az infokommunikációs eszközökre telepített alkalmazásokra építő utazásszervezés hazai alkalmazása a jelenlegi jogszabályi környezetben sem legális, ha az így megszervezett szállítást az előírt feltételeket és fogyasztóvédelmi elvárásokat sem teljesítve, engedéllyel nem rendelkező személyek végzik. A közlemény szerint Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár és Becsey Zsolt közlekedésért felelős helyettes államtitkár az egyeztetésen részt vevőket tájékoztatta arról, hogy a tervezetet véleményezésre eljuttatták a témában érintett nagyvárosok polgármestereihez is. Az NFM közleménye idézi Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt, aki hangsúlyozta: a rendelettervezet a tárca tiszta és azonos versenyfeltételek melletti egyértelmű kiállását tükrözi. Az NFM emlékeztet: a hatályos kormányrendeleti szabályozás 1989-ben született, azóta sokszor módosult. A több mint negyedszázados alapokon nyugvó előírásokat időszerű új, egységes szerkezetű, naprakész tartalmú jogszabállyal felváltani. Az előterjesztésről 2014 novemberében konszenzus született, az érdekképviseletek kisebb kiegészítéssel támogatták a szabályozásra irányuló kormányzati törekvést - írták. A tervezetet a beérkező önkormányzati vélemények alapján rövidesen véglegesítik, a minisztérium ezt követően azonnal kezdeményezi annak beterjesztését a legkorábbi kormányülésre.
|
|
tomajer | 2015.03.24. 15:42:43 / # 338508 |
TGFSZ, FUVOSZ, OTSZ közös sajtótájékoztatója
Nyílt levél Orbán Viktor miniszterelnök részére, egy kormányrendelet előterjesztésének halogatásáról.
Példátlan és történelmi az az összefogás, amely a taxisok, személygépkocsis személyszállítók, az országos érdekvédelmi szervezetek, kamarai taxis tisztségviselők, és a fuvarszervezők részéről történt az elmúlt napokban, a piac szolgáltató résztvevőinek tevékenységét szabályzó rendelettel kapcsolatban. A rendelet tervezet 2008 óta 12 változatban került egyeztetésre. A több körös sikeresen zárult tavaly novemberi egyeztetést követően, „érthetetlen okokból”, a mai napig nem került a kormány elé elfogadásra, annak ellenére, hogy erre már több szinten és körben ígéret is született. A 2012. évi XLI. törvény - a személyszállítási szolgáltatásokrólalapján, felhatalmazást kapott a kormány, a személyszállítási piac egységes szabályozására, a 89/1988.(XII.20.) MT rendelet a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról helyett, új rendelet megalkotására a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról. 2013-ban elkészült a Fővárosi Önkormányzat Taxi Rendelete, (a
személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a személytaxi-
szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének
feltételeiről, a taxiállomások létesítésének és igénybevételének
rendjéről és a személytaxi-szolgáltatás hatósági áráról szóló 31/2013.
(IV.18.) Főv. Kgy. rendelet), amelynek alapját az 2011. évi CLXXXIX. törvényMagyarország helyi önkormányzatairól és a Személyszállítási törvények adják.
A piaci viszonyok jelenleg tisztességtelen megváltozásához az új kormányrendelet hiánya, teret enged: A Taxisok türelme valóban elfogyott. Az egyeztetés hiányában március 20-án született és került átadásra az a közös levél Orbán Viktor miniszterelnök úrnak,
melyet csatoltunk, és aminek aláírói: Fuvarozó Vállalkozók Országos
Szövetsége, Országos Taxis Szövetség, Taxi Gépkocsivezetők Független
Szakszervezete, 6X6 Taxi Kft., Budapest Taxi Kft., City Taxi
Szövetkezet, Főtaxi Zrt., Luxory Limusin Service Kft., Rádió Taxi 3
Szeged, Taxi 4, Taxi 2000, Taxi Plusz Budapest, Taxi Plusz Győr, Tele 5
Taxi, Tempó Taxisok Egyesülete. Budapest, 2015.03.24.
FUVOSZ Peredi Péter főtitkár, +36 70 366 8283 OTSZ Metál Zoltán elnök, +36 70 383 8000 TGFSZ Farkas Zsolt elnök +36 70 502 4507
a közös levél Orbán Viktor miniszterelnök úrnak,
A TGFSZ az UBER tevékenységét összevetette a jelenleg hatályos rendelkezésekkel mind polgárjogi, mind büntetőjogi kategóriát illetően. Ezt követően saját meggyőződése alapján a tegnapi napon megtette azokat a jogi lépéseket, melyeket szükségesnek tartott. Ezzel kapcsolatosan további információval a későbbiek folyamán tudunk szolgálni, jelenleg az ügyben mást nem kívánunk elmondani.
|
|
tomajer | 2015.03.24. 15:42:22 / # 338507 |
Egy miniszter egyengetheti az Uber útjátNyílt levelet írtak a taxisok Orbán Viktornak. Szerintük egy miniszter áll az Uber mögött, ezért nem szabályozzák a működését.„Ahogyan ön, úgy mi is a rend mellett tettük le a voksunkat" - írja levelében az aláíró 15 taxis szervezet és társaság Orbán Viktornak. Arra várnak választ a miniszterelnöktől, hogy a magyar kormány kinek a gazdasági vagy politikai érdeke miatt nem tett semmit a tavaly nyáron megjelent Uber megállítására, szabályozására. A mumusA taxisok szerint az Uber teljesen felborította a pesti taxis piacot. Sofőrjei nagyjából féláron viszik az utasokat, sőt néhány napja ingyen uberezhetett mindenki. A szolgáltatást nem taxinak, hanem közösségi utazásmegosztónak hívják, így meggyőződésük szerint nem vonatkozik rájuk a fővárosi taxirendelet. Szinte minden európai fővárosban ott vannak, de természetesen a legnagyobb piacuk otthon, az Egyesült Államokban van. A cég két alapítója, Travis Kalanick és Garrett Camp, valamint első alkalmazottjuk, Ryan Graves ma már dollármilliárdos és főellenség. Tüntettek már ellenük Franciaországban, Spanyolországban és egy hete Budapesten is. Csak míg máshol eredményesek voltak a demonstrálók, Budapesten nem. Az állam nem lépett. Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt A miniszterA taxisok állítása szerint november óta készen van egy rendelettervezet, ami valamiért eddig nem jutott el a kormány asztalára. Peredi Péter a Fuvosz főtitkára szerint talán azért, mert a társaság kézbesítési megbízottja a Nagy és Trócsányi ügyvédi iroda. Vagyis Trócsányi László igazságügyi miniszter egykori ügyvédi irodája. A miniszter azonban cáfol. A minisztérium azt írja, hogy „Trócsányi László miniszter ügyvédi praxisát 2007 óta szünetelteti, a vagyonnyilatkozatból egyértelműen látszik, hogy nincs a Nagy és Trócsányi Ügyvédi Irodából származó jövedelme. Ez azt jelenti, hogy 2007 óta Trócsányi László miniszternek a Nagy és Trócsányi Ügyvédi Iroda megbízásaira, tevékenységére nincs ráhatása és rálátása." A lobbiMindenesetre az tény, hogy bár a taxisok szerint novemberben kész volt az új szabályozás és legkésőbb februárra ígérték, hogy hatályba lép, mégsem történt semmi. Pedig már március vége van. Metál Zoltán szerint az is furcsa, hogy a rendelet egy korábbi változatába valahogy belekerült egy olyan rész is, ami csak az Ubernek lett volna jó. A passzus szerint az új taxis társaságoknak, a diszpécseri szolgáltatást végzőknek egyetlen kötelezettségük lenne: pusztán bejelenteni az illetékes hatóságnál a működést. Semmi komplikáció, semmi szabály, csak egy hivatalos levél. Feltételül is csak annyit szabtak volna: az induló cégnek ne legyen adótartozása, viszont legyen megfelelő pénzügyi háttere. Ezen feltételek alapján az amerikai cég letarolta volna a teljes piacot. A sarcEhhez képest nem tudjuk pontosan, hogy mekkora szeletet hasított ki a piacból az Uber, de a budapesti taxisok nincsenek könnyű helyzetben. Metál Zoltán elmondta, hogy tavaly szeptember óta 13 százalékkal csökkent a taxis vállalkozási engedélyek száma. Az egységes tarifa, vagyis a verseny teljes kizárása meglátszik a forgalomban is. Igaz Metál szerint mostanra konszolidálódott a helyzet, és majdnem annyian taxiznak, mint az egységes rendelet előtt. De közben a taxisokra komoly terhek rakódtak. Az új fizetős utak miatt már januárban megugrottak a költségek, hiszen számos olyan szakaszért kell ma fizetni, amiért eddig nem kellett. Egy autó „besárgítása" minimum 150 ezer forintjukba került a taxisoknak. Az autók kötelező paramétereinek meghatározása sok régi motorost kényszerített az ipar visszaadására, hiszen a sok esetben svájci frank hitelre vett autójukat még ki sem fizették és már cserélni kellett volna. Az online kasszák bevezetése pedig még csak most jön. Hogy mibe kerül ez majd a fuvarozóknak, azt még csak találgatják. És azt is csak remélik, hogy valaki leül velük mielőtt bevezetik, hogy ne legyen akkora káosz, mint amikor a kereskedelemben megjelentek a kötelezően a NAV-hoz bekötött pénztárgépek. ViktoryA néhány nappal ezelőtti spontán tüntetés után március 27-re óriási tüntetést jelentettek be a fuvarozók. Azt mondják, akkor maradhat el a felvonulás, ha addig a kormány elé kerül az anti-Uber rendelet. De ha nem, akkor bizony a mindenki által áhított rendet káosz váltja majd fel a fővárosban.
|
|
mármegint | 2015.03.24. 15:30:01 / # 338506 |
|
http://www.hirkereso.hu/search?q=taxi+uber&timelimit=168 Egy kis összefoglaló, csak hogy mindenki képben legyen.
|
tomajer | 2015.03.24. 14:10:57 / # 338504 |
|
|
tomajer | 2015.03.24. 14:02:31 / # 338502 |
Azt meg nem én irányítom. Kattintgassatok rá rendesen, és fizet mint a katonatiszt. Végeredményben inkább nekünk reklámozza nem?
Előzmény: #338501 zenitó 2015.03.24. 11:37:42 |
|
zenitó | 2015.03.24. 11:37:42 / # 338501 |
|
Tamás,cipő nélküli kolléga arra célzott,hogy a bal felső sarokban éjjel bizony egy sofőrszolgálat reklámja volt látható. 3200-tól Budapest területén.
Előzmény: #338496 tomajer 2015.03.24. 06:26:12 |
jomeo! | 2015.03.24. 11:28:53 / Módosítva / # 338499 |
|
Amikor én taxiztam, a nyári időszámítás miatti taxi-óraátállításért 7000 Ft-ot akartak rólam legombolni. Olvasom, a taxisok levelet írtak Orbán Viktor urunknak. Tőle kértek segítséget, a trafikmutyi ötletgazdájától? Kiváncsi lennék olyan statisztikára, hogy hány taxis car share-ingel második autóval meló után?...
|