Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
alelölülő 2015.03.25. 12:13:30 / # 338533

Kompromisszum azt jelenti, hogy ha kilövik ubert, akkor mi nyeljük a vizsga-szarságot?

tomajer 2015.03.25. 10:13:40 / Módosítva / # 338530

Miután leparasztoztak és lecinikusoztak, gondoltam még hozzátenném a szubjektív véleményemet, amit eddig nem tettem!


Néhány önjelölt harsogó, "köcsögazösszesérdekvédő" típusú ember a múlthéten irdatlan ingyenreklámot csinált az ubernek.

A demokrácia ilyen lehet csinálni.  Akkoris, ha hülye vagyok hozzá, akkoris ha nem kérdezek meg senkit aki már látott ilyet.

Túléltük.  Legalább nem győzte az uber a hétvégét.


De ha tőletek el kell viselnie annak aki évek óta pénzt szabadidőt nem kímélve próbál ebben a szarban valamit tenni ezért a szakmáért, hogy ócsároljátok, akkor ti is elviselhetitek, hogy van akinek más a véleménye.

Igen.  Nem ti szartátok a spanyolviaszt így hirtelen.  Nem váltottátok meg a világot, hogy hatvan embert oda tudtatok csődíteni egy demonstrációra.  Annyit még Jomeónak is sikerült....:-)

Nna ez az amit nem írtam ki magamból a demó után...  pedig ki kellett volna.
Most is csak azért szólaltam meg, mert dagadt a keblem, hogy egy újabb "érdekvédő" született, aki az első tarlóstalálkozó után már lelkes híve Pistabácsinak, és a tárgyalásos megoldásnak:-)))

tomajer 2015.03.25. 09:47:43 / # 338528
Továbbisvan...  monggyammég? :-)

Bocs hogy darabokban, de dolgozom közben.

Nna sz'al a hurrábeszámoló másik szépséghibája:  Aki ezt nyilatkozta: "Ebben a tuk-tuk-os biciklisek, kamutaxik, pizzafutárok, sofőrszolgálatok, és még sorolhatnám kik tartoznak bele."

Az vagy nem figyelt oda, vagy nem olvasta a rendelettervezetet!


A rendelettervezet kizárólag a személygépkocsival végzett tevékenységeket szabályozza.  Tehát a többi, meseautó, tuc-tuc, kisvonat, stb. nem tartozik bele. Azokkal továbbra is lehet szolgáltatni.


tomajer 2015.03.25. 09:35:45 / # 338527

És akkor a buktatók:  Tarlós ígérhet bármit.  Nem függ tőle ezügyben semmi.
Kormányrendeletről beszélünk.  eki ebben se hatásköre, se dolga nincsen.
A fúdeszigorú ellenörzésből kivehetik a részüket, de ezt most is megtehetnék!!!

tomajer 2015.03.25. 09:29:01 / # 338526

Örülök!

A fészen visszafogtam magam, mert nem akartam extra feszültséget kelteni.

De itt leírom: Kíváncsi leszek, lelkes habzószájú radikálisaink, mikor kiáltják ki őt is árulónak.

Most, hogy egy újabb fiú nyert betekintést a lehetőségekbe.  Ott volt, látta mi történik. 

Kijött, és lehiggasztotta radikális kollégáinkat.

Aztán majd tapasztalja, hogy "hiába mondtak neki ott valamit, majd mégis egész mást csinálnak"

... és ő lesz az elsőszámú közellenség akit "megvettek" aki miatt már megint szarban vagyunk.

Sokadik tárgyalódelegáció, akit a sajátjai marnak halálra, tesznek bénakacsává azzal hogy idő előtt megvonják tőle a bizalmat,mögüle a támogatást,   mert odakerülve kénytelen tudomásul venni, hogy a politika kompromisszumok sorozata, amiben mi végeredményben akkor is porszemek vagyunk, ha tudunk időlegesen kellemetlenséget okozni.

Ne higgyétek, hogy ez az "eredmény" a múltheti tüntetésnek köszönhető!  Ez a sokat szidott "érdekvédők" csikarták ki évek alatt.
Igen, bizony ahány rendeletmódosítási változás volt, annyiszor dobták vissza, ha nem volt benne, az uber és társai elleni "védelem"



tomajer 2015.03.25. 09:19:34 / # 338525



Forgó Betti
6 perce · szerkesztve
KEDD DÉLUTÁNI TALÁLKOZÓ BESZÁMOLÓJA ... Taxis Laci -tól ! ... a végén néhány gondolattal kiegészítve
Közel két órás tárgyalás, (inkább hívnám meghallgatásnak) alatt jelen volt Tarlós István főpolgármester úr mellett, Komáromi Endre bkk divízió vezető, Metál Zoltán OTSZ elnök, Tokody Marcell Gergely jobbikos képviselő, valamint ha jól emlékezem rajtam kívül öt taxitársaság képviselője.
A megbeszélés végig baráti hangnemben zajlott. Tarlós úr vázolta a rendelet elfogadásának jelenlegi állapotát, miszerint elfogadásra a parlamentbe előterjesztették, és a közeljövőben(áprilisban) napirendre kerül.
 Az új rendelet elfogadásával kiszorulnának a piacról az UBER-rel együtt, az olyan személyszállítással haszonszerzés céljából foglalkozó alkalmazások, vállalkozások és egyéb swarcolók, akik a JOGI és TÁRGYI eszköz törvény erejű rendeletben foglalt feltételeit nem tudják,és nem is akarják teljesíteni. Ebben a tuk-tuk-os biciklisek, kamutaxik, pizzafutárok, sofőrszolgálatok, és még sorolhatnám kik tartoznak bele. Tarlós úr a rendelet hatálybalépését követően igen szigorú szankciókat helyezett kilátásba az az ellen vétőknek, Komáromi úr véleményét meghallgatva, a maximális 600.000 ft(!)-os büntetés kiszabásáról döntöttek. Nem felső határ, fix 600.000 !!! meglátjuk ezek után kinek lesz kedve hozzá..
 A jelenlévők, Tarlós úr kérésére elmondták véleményüket, tapasztalataikat, és problémáikat
az UBER-rel, és egyéb a taxizást nehezítő körülménnyel kapcsolatban, amit a főpolgármester úr figyelmesen meghallgatott, majd e-kép reagált rá: ,, AZ UBER IGEN KOMOLY PROBLÉMÁT JELENT ÖNÖKNEK, ÍGÉREM, MINDEN UBERES ÉS AHHOZ HASONLÓ, A PIACRA BEKERÜLNI PRÓBÁLÓ TEVÉKENYSÉGGEL SZEMBEN, MINDEN ESETBEN ÉLNI FOGOK VÉTÓ JOGOMMAL, HISZEN NÁLAM MORÁLISAN IS ELÍTÉLENDŐ AZ, HA VALAKI A SZABÁLYOK KIKERÜLÉSÉVEL SZERETNÉ TISZTESSÉGES MUNKÁSOK MEGÉLHETÉSÉT VESZÉLYEZTETNI ! ,,
 Elmondta továbbá hogy a mai megbeszélés korlátozódjon kizárólag a taxizást negatívan befolyásoló illegális fuvarozókra, a bkk-s és egyéb, a rendelettel kapcsolatos témákra külön, még (legalább) kettő megbeszélést tartanak.
 Komáromi úrtól úgy váltunk el, a jövő héten lehetőséget ad számunkra, hogy a bkk-val kapcsolatos problémáinkkal leüljünk vele egyeztetni.
 Kb .ennyiről volt szó.
Ezért írtam, a pénteki demonstráció ezáltal okafogyottá vált, hiszen amit múlt héten kértünk tőlük, azt ma megkaptuk.
És még egy kis érdekesség, mikor belépett Tarlós úr így köszöntött minket:
 "Tiszteletem taxis urak, Budapest megbecsült polgárai" ( Taxis Laci )
A múlt csütörtöki spontán megmozduláson azt mondtuk akik ott összegyűltünk , hogy ha e hét péntekig nem kapunk pozitív választ a médián keresztül újra demonstrálunk. Kedd délelőtt volt egy sajtótájékoztató minimálisan pozitív tartalommal. Kedd délután kaptunk ígéretet a fent említett tartalommal erre még mi sem számítottunk de örülünk neki . Természetesen senki helyett nem döntjük el ,hogy mikor , miért és hogyan demonstráljon viszont a pénteki így most okafogyottnak látszik...egyelőre. Nem szeretnénk megszegni az ígéretünket és feleslegesen nyugtalankodni az utcán ezzel újra elveszítve Tarlós úr..és Komáromi jóindulatát . Megkérdeztem pár radikálisabb kollégánkat és kivételesen ..nehéz szívvel..de most ők is azt mondták (ahogy én is) ,hogy a tárgyalásos úton próbáljuk előrébb mozdítani a dolgot ..kiemelten az UBER-es ..és a bkk ellenőrzésekkel kapcsolatos problémákat. Sajnálom ha valakinek csalódást okoztunk...és köszönjük ha támogattok minket a továbbiakban . Sziasztok Forgó Betti ( Tele5 258) ..és akikkel együtt ,,dolgoztunk,, az elmúlt napokban : Krisztián Virág Krisztián Stonyi (Tele5).. Halász Ferenc (Tele5).. Gyuri Balogh (Tele5) .. György Sádt (6x6) .. Sarkadi Attila (Tele5) .. Kovács Tibor (Tele5) .Török Vili (Tele5) .. Horacsek Róbert (Tele5) ...ha valakit kihagytam bocsi
Ui: a Metált még mindig nem szeretem ...a csokit igen !!! puszicsá

Kekec 2015.03.25. 07:13:33 / # 338523
avatar

Az a taxis szülni vitt egy nőt,csak hogy tisztán láss.Informálódj mi előtt észt osztol.

telepes 2015.03.24. 23:21:04 / # 338518
avatar

Jomeo előttem lesz az a jelenet amikor riadt kis tekinteted belenéz a visszapillantóba, gyomrod görcabe rándul, mert mögötted egy taxi rádvillant: -tudom ki vagy! jelzi. A rendszámod, aztód publikus, a nagy arcod is. Napi 24 órát tölts, töltsetek az autóitokban azt javaslom. Beszélgessünk még ..,,

bendzsoo 2015.03.24. 20:44:54 / # 338515
avatar

Tudod valahol sajnállak jomeo!:Te egy belefáradt lelki toprongy vagy.Szerintem már úgy lecsövesedtél,hogy már bérbe sem ad autót neked senki.  .Most annak drukkolsz,hogy a többi taxis  is elvérezzen.Hát ez a terved nem fog sikerülni.

jomeo! 2015.03.24. 19:34:41 / # 338514
avatar

Előttem van az a jelenet, amikor civilek lezárták a Lánchidat és egy taxis kocsijából kiszállva a tüntető nő kezéből kitépte a molinót, majd ösztönözte a sorban elől álló kocsi sofőrjét, hogy üsse is el.

De az utóbbi években volt vagy 500 másik tüntetés is, de a magukat taxis érdekvédőknek kikiáltó személyek soha nem csatlakoztak...

Pénteken majd kiváncsi leszek a civilek hogy fogják tolerálni a balhét...

Főleg úgy, hogy sajnos közutálatnak örvendenek a taxisok...  Szerintetek támogatni fogja a lakosság a taxi-rezsicsökkentés ellenkezőjét? A Fidesz pont azt harsogta, hogy rezsicsökkentés kell, az extraprofitot meg kell állítani... Tőlük vártok segítséget? 

 

tomajer 2015.03.24. 15:57:00 / # 338511

tomajer 2015.03.24. 15:48:27 / # 338510

Az Uber miatt a miniszterelnökhöz fordultak a taxisok

2015. március 24., kedd 13:03, frissítve: kedd 15:29 , szerző: SzE

Az Uber és a Wunder Car közösségi utazásmegosztók, valamint a kevesebbet emlegetett, de hasonlóan működő magyar applikációk már annyira komoly károkat okoznak a hivatásos sofőröknek, hogy szervezeteik és cégeik nyílt levélben kérik a miniszterelnöktől a helyzet rendezését.

Hétfőn egyeztettek a taxis szervezetek a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal az ágazatra vonatkozó kormányrendeletről, kedden tartott sajtótájékoztatójukon pedig ismertették nyílt levelüket, amelyet Orbán Viktor miniszterelnöknek címeztek. A dokumentumot több taxis és fuvarozó szövetség, taxitársaság írta alá.

A nyílt levelet bemutató tájékoztatón Metál Zoltán, az Országos Taxi Szövetség elnöke elmondta: az ágazat érdekképviseletei 2009 óta folyamatosan részt vettek abban a munkában, amely az immár 27 éve érvényben lévő szabályozás frissítését célozta. A szövetség idén március 16-án a kormányrendelet-tervezetről szakmai egyeztetést is tartott a társszervezetekkel, és maximálisan támogatták annak rendelkezéseit, szorgalmazták kormány elé kerülését.

Utolsó pillanat

Metál Zoltán szerint az ágazatban dolgozók beléptek a huszonnegyedik órába: hét éve hiába próbálnak egyeztetni a döntéshozókkal annak érdekében, hogy tevékenységüket végre országos szinten kormányrendelettel szabályozzák. Az említett tervezetnek 2008 óta 12 különböző változata volt, mindről egyeztettek a döntéshozókkal. Végül ugyan tavaly novemberben megszületett a mindenki által elfogadott végleges változata, de az azóta sem került a kormány elé. Pedig az ígéretek szerint ennek februárban meg kellett volna történnie.

A hiányzó rendelet miatt nincs mód a szolgáltatók egységes ellenőrzésére, a tisztességes piaci feltételek megteremtésére, a versenyhátrány kiküszöbölésére. Míg ugyanis a taxisoknak drága szabályokat kell betartaniuk, költséges technikai feltételeknek kell megfelelniük, addig a közösségi utazásmegosztókra nem vonatkoznak ilyen szabályok.

Rajtvonal

A szövetség vezetője elmondta, hogy a utcán dolgozó taxisok elégedetlensége egyre nő, ugyanis a nem megfelelő szabályozás miatt nem csak a közösségi utazásmegosztó szolgáltatások – tehát az Uber és a Wunder Car – terjednek egyre inkább, hanem szaporodnak a kisebb, tevékenységi engedéllyel szintén nem rendelkező, ellenőrizetlenül dolgozó sofőrök. Mindez lehetetlen helyzetbe hozza a taxisokat. Metál Zoltán felidézte, hogy amikor a francia sofőrök kerültek hasonló szituációba, repteret kellett lezárniuk annak érdekében, hogy a döntéshozók fölkapják a fejüket. Reméli, hogy nálunk nem lesz ilyesmire szükség. Bízik a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkárságától kapott ígéretben, mely szerint a kormányrendelet áprilisban az Országgyűlés elé kerül.

Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkára emlékeztette arra is, hogy az általuk kifogásolt szolgáltatók Németországban és Belgiumban is nagy károkat okoztak az ágazatnak, de ugyanez a helyzet Kínában is, ahol épp a múlt héten tiltották be a hasonló társaságokat. A hazai helyzetre vonatkozóan kiemelte, hogy míg az engedéllyel nem rendelkező taxisokat a hatóságok 600 ezer forintos büntetéssel sújthatják, addig a közösségi utazásmegosztóknál ez idáig nem alkalmaztak ilyen szankciókat.

Bántó közelség

A főtitkár felhívta a figyelmet arra a szerinte abszurd helyzetre, hogy az Uber képviseletét az igazságügyi miniszter nevével fémjelzett Nagy és Trócsányi Ügyvédi Iroda látja el. Kiemelte, hogy ugyan Trócsányi László tárcavezető többször is kinyilvánította, hogy az irodával érdemi kapcsolata már nincs, maga a helyzet akkor is kérdéseket vet fel. Mindenesetre a szakember is bízik abban, hogy a kormányrendelet a hétfői ígéretek szerint a kormány elé kerül áprilisban.

Farkas Zsolt, a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete (TGFSZ) elnöke arról beszélt, hogy a sofőröket nagyon nehéz helyzetbe hozza, hogy a szabályozás hiánya miatt az engedély nélkül tevékenykedő sofőrök hatalmas szeletet hasítanak ki a piacból. Mint mondta, emiatt került sor múlt csütörtökön arra a spontán demonstrációra, amelyen 60-70 kolléga vett részt. Ezen az eseményben a taxis szervezetek még nem vettek részt, nem tudnak annak folytatásáról sem. Egyedül arról van információjuk, hogy az e héten péntekre beígért demonstrációra az engedélyt megkérték a múltkori akció szervezői, ám kérdéses, hogy azt az új fejlemények tükrében ténylegesen megtartják-e. A taxis szervezetek remélik, hogy a hétfői egyeztetések csitították a kedélyeket, és nem kerül erre sor.

Egyharmados csökkenés

A taxisok joggal feszültek a helyzet rendezetlensége miatt, ugyanis forgalmuk az új szolgáltatók megjelenése óta, ugyan változó mértékben, de jelentősen csökkent. „Amióta az Uber megjelent a pályán, körülbelül 30 százalékkal csökkent a forgalmunk. Ráadásul az esés folyamatos, a közösségi szolgáltatókat egyre többen veszik igénybe” – mondta az MNO-nak Pásztor György, a Tele 5 Taxi ügyvezetője. Pásztor Gábor, a Taxi 4 ügyvezetője 10-15 százalékos visszaesésről számolt be portálunknak. Miklós Tamás, a City Taxi elnöke nem beszélt komoly zuhanásról, náluk a csökkenés csak 1-2 százalékos. Azért ennyire csekély, mert vállalkozásuknak sok szerződéses megrendelője van. Szerinte a közösségi utazásmegosztók megjelenése inkább az éjszakai szórakozóhelyek forgalmára alapozó vállalkozásokat lehetetleníti el.

tomajer 2015.03.24. 15:46:08 / # 338509

Mindjárt jön a taxisrendelet

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a taxis tevékenységet szabályozó kormányrendelet tervezetét a szakmai érdekképviseletek vezetőivel egyeztette hétfőn Budapesten - közölte a tárca az MTI-vel.

Az egyeztetésen elhangzott: bár a korszerű informatikai megoldások használata minden területen üdvözlendő, az infokommunikációs eszközökre telepített alkalmazásokra építő utazásszervezés hazai alkalmazása a jelenlegi jogszabályi környezetben sem legális, ha az így megszervezett szállítást az előírt feltételeket és fogyasztóvédelmi elvárásokat sem teljesítve, engedéllyel nem rendelkező személyek végzik.


A közlemény szerint Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár és Becsey Zsolt közlekedésért felelős helyettes államtitkár az egyeztetésen részt vevőket tájékoztatta arról, hogy a tervezetet véleményezésre eljuttatták a témában érintett nagyvárosok polgármestereihez is.

Az NFM közleménye idézi Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt, aki hangsúlyozta: a rendelettervezet a tárca tiszta és azonos versenyfeltételek melletti egyértelmű kiállását tükrözi.

Az NFM emlékeztet: a hatályos kormányrendeleti szabályozás 1989-ben született, azóta sokszor módosult. A több mint negyedszázados alapokon nyugvó előírásokat időszerű új, egységes szerkezetű, naprakész tartalmú jogszabállyal felváltani.

Az előterjesztésről 2014 novemberében konszenzus született, az érdekképviseletek kisebb kiegészítéssel támogatták a szabályozásra irányuló kormányzati törekvést - írták.

A tervezetet a beérkező önkormányzati vélemények alapján rövidesen véglegesítik, a minisztérium ezt követően azonnal kezdeményezi annak beterjesztését a legkorábbi kormányülésre.

tomajer 2015.03.24. 15:42:43 / # 338508

TGFSZ, FUVOSZ, OTSZ közös sajtótájékoztatója

TGFSZ, FUVOSZ, OTSZ közös sajtótájékoztatója

 

Nyílt levél Orbán Viktor miniszterelnök részére, egy kormányrendelet előterjesztésének halogatásáról.

 

 

 

Példátlan és történelmi az az összefogás, amely a taxisok, személygépkocsis személyszállítók, az országos érdekvédelmi szervezetek, kamarai taxis tisztségviselők, és a fuvarszervezők részéről történt az elmúlt napokban, a piac szolgáltató résztvevőinek tevékenységét szabályzó rendelettel kapcsolatban.

A rendelet tervezet 2008 óta 12 változatban került egyeztetésre. A több körös sikeresen zárult tavaly novemberi egyeztetést követően, „érthetetlen okokból”, a mai napig nem került a kormány elé elfogadásra, annak ellenére, hogy erre már több szinten és körben ígéret is született.

A 2012. évi XLI. törvény - a személyszállítási szolgáltatásokrólalapján, felhatalmazást kapott a kormány, a személyszállítási piac egységes szabályozására, a 89/1988.(XII.20.) MT rendelet a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról helyett, új rendelet megalkotására a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról.

2013-ban elkészült a Fővárosi Önkormányzat Taxi Rendelete, (a személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a személytaxi- szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének feltételeiről, a taxiállomások létesítésének és igénybevételének rendjéről és a személytaxi-szolgáltatás hatósági áráról szóló 31/2013. (IV.18.) Főv. Kgy. rendelet), amelynek alapját az 2011. évi CLXXXIX. törvényMagyarország helyi önkormányzatairól és a Személyszállítási törvények adják.
A hiányzó új Kormányrendelet többek között az egységes ellenőrzés tevékenységét, a diszpécserszolgáltatók feltételrendszerét - ennek segítségével a szolgáltatást igénybevevők biztonságát, a közlekedés biztonságát, a tisztességes piaci versenyfeltételeket, a költségvetés szolgáltatás arányos bevételének teljesülését - kéne, hogy biztosítsa.

 

A piaci viszonyok jelenleg tisztességtelen megváltozásához az új kormányrendelet hiánya, teret enged:
- a gombamód szaporodó, tevékenységi engedéllyel nem rendelkező, de taxi és személygépkocsis személyszállító szolgáltatást nyújtó ellenőrizhetetlen személyfuvarozóknak, továbbá
- a piacon megjelenő, marketing-lepelbe bújtatott fuvarszervező „megoldásoknak”, ezzel is erősítve a szürke-fekete gazdaságot.

A Taxisok türelme valóban elfogyott.
Ezt mutatták az elmúlt napok spontán megnyilvánulásai. Ők pontosan tudják, hogy „az ingyen kenyér árát is valakinek meg kell fizetnie”.

A taxisok választ és intézkedést várnak:
- Kinek a gazdasági, vagy politikai érdeke, az időhúzás és a rendelet elfogadásának késleltetése?
- Az NFM-ben a tegnapi napon folytatott egyeztetésen, egyértelműen elhangzott, hogy
a szaktárca „nem tartja megengedhetőnek, hogy bármilyen szolgáltatási tevékenység esetében indokolatlan kedvezményeket adjunk, valójában azonosítatlan szereplőknek. A magyar taxis társadalom védelmet érdemel, a szabályozás lényegében erről szól.”
- Az egyeztetésen konszenzus volt a tekintetben, hogy a Kormányrendelet már a legközelebbi kormányülésre kerüljön be és azt követen jelenjen meg.

Az egyeztetés hiányában március 20-án született és került átadásra az a közös levél Orbán Viktor miniszterelnök úrnak, melyet csatoltunk, és aminek aláírói: Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége, Országos Taxis Szövetség, Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete, 6X6 Taxi Kft., Budapest Taxi Kft., City Taxi Szövetkezet, Főtaxi Zrt., Luxory Limusin Service Kft., Rádió Taxi 3 Szeged, Taxi 4, Taxi 2000, Taxi Plusz Budapest, Taxi Plusz Győr, Tele 5 Taxi, Tempó Taxisok Egyesülete.

Az aláíró szervezetek képviselői a tájékoztatón jelen vannak.

Budapest, 2015.03.24.


További információk:

FUVOSZ Peredi Péter főtitkár, +36 70 366 8283

OTSZ       Metál Zoltán elnök, +36 70 383 8000

TGFSZ     Farkas Zsolt elnök +36 70 502 4507

 

a közös levél Orbán Viktor miniszterelnök úrnak,

 

 

A TGFSZ az UBER tevékenységét összevetette a jelenleg hatályos rendelkezésekkel mind polgárjogi, mind büntetőjogi kategóriát illetően. Ezt követően saját meggyőződése alapján a tegnapi napon megtette azokat a jogi lépéseket, melyeket szükségesnek tartott. Ezzel kapcsolatosan további információval a későbbiek folyamán tudunk szolgálni, jelenleg az ügyben mást nem kívánunk elmondani.

 

tomajer 2015.03.24. 15:42:22 / # 338507

Egy miniszter egyengetheti az Uber útját

Nyílt levelet írtak a taxisok Orbán Viktornak. Szerintük egy miniszter áll az Uber mögött, ezért nem szabályozzák a működését.


„Ahogyan ön, úgy mi is a rend mellett tettük le a voksunkat" - írja levelében az aláíró 15 taxis szervezet és társaság Orbán Viktornak. Arra várnak választ a miniszterelnöktől, hogy a magyar kormány kinek a gazdasági vagy politikai érdeke miatt nem tett semmit a tavaly nyáron megjelent Uber megállítására, szabályozására.

A mumus

A taxisok szerint az Uber teljesen felborította a pesti taxis piacot. Sofőrjei nagyjából féláron viszik az utasokat, sőt néhány napja ingyen uberezhetett mindenki. A szolgáltatást nem taxinak, hanem közösségi utazásmegosztónak hívják, így meggyőződésük szerint nem vonatkozik rájuk a fővárosi taxirendelet. Szinte minden európai fővárosban ott vannak, de természetesen a legnagyobb piacuk otthon, az Egyesült Államokban van. A cég két alapítója, Travis Kalanick és Garrett Camp, valamint első alkalmazottjuk, Ryan Graves ma már dollármilliárdos és főellenség. Tüntettek már ellenük Franciaországban, Spanyolországban és egy hete Budapesten is. Csak míg máshol eredményesek voltak a demonstrálók, Budapesten nem. Az állam nem lépett.

Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

A miniszter

A taxisok állítása szerint november óta készen van egy rendelettervezet, ami valamiért eddig nem jutott el a kormány asztalára. Peredi Péter a Fuvosz főtitkára szerint talán azért, mert a társaság kézbesítési megbízottja a Nagy és Trócsányi ügyvédi iroda. Vagyis Trócsányi László igazságügyi miniszter egykori ügyvédi irodája. A miniszter azonban cáfol. A minisztérium azt írja, hogy „Trócsányi László miniszter ügyvédi praxisát 2007 óta szünetelteti, a vagyonnyilatkozatból egyértelműen látszik, hogy nincs a Nagy és Trócsányi Ügyvédi Irodából származó jövedelme. Ez azt jelenti, hogy 2007 óta Trócsányi László miniszternek a Nagy és Trócsányi Ügyvédi Iroda megbízásaira, tevékenységére nincs ráhatása és rálátása."

A lobbi

Mindenesetre az tény, hogy bár a taxisok szerint novemberben kész volt az új szabályozás és legkésőbb februárra ígérték, hogy hatályba lép, mégsem történt semmi. Pedig már március vége van. Metál Zoltán szerint az is furcsa, hogy a rendelet egy korábbi változatába valahogy belekerült egy olyan rész is, ami csak az Ubernek lett volna jó. A passzus szerint az új taxis társaságoknak, a diszpécseri szolgáltatást végzőknek egyetlen kötelezettségük lenne: pusztán bejelenteni az illetékes hatóságnál a működést. Semmi komplikáció, semmi szabály, csak egy hivatalos levél. Feltételül is csak annyit szabtak volna: az induló cégnek ne legyen adótartozása, viszont legyen megfelelő pénzügyi háttere. Ezen feltételek alapján az amerikai cég letarolta volna a teljes piacot.

A sarc 

Ehhez képest nem tudjuk pontosan, hogy mekkora szeletet hasított ki a piacból az Uber, de a budapesti taxisok nincsenek könnyű helyzetben. Metál Zoltán elmondta, hogy tavaly szeptember óta 13 százalékkal csökkent a taxis vállalkozási engedélyek száma. Az egységes tarifa, vagyis a verseny teljes kizárása meglátszik a forgalomban is. Igaz Metál szerint mostanra konszolidálódott a helyzet, és majdnem annyian taxiznak, mint az egységes rendelet előtt. De közben a taxisokra komoly terhek rakódtak. Az új fizetős utak miatt már januárban megugrottak a költségek, hiszen számos olyan szakaszért kell ma fizetni, amiért eddig nem kellett.

Egy autó „besárgítása" minimum 150 ezer forintjukba került a taxisoknak. Az autók kötelező paramétereinek meghatározása sok régi motorost kényszerített az ipar visszaadására, hiszen a sok esetben svájci frank hitelre vett autójukat még ki sem fizették és már cserélni kellett volna. Az online kasszák bevezetése pedig még csak most jön. Hogy mibe kerül ez majd a fuvarozóknak, azt még csak találgatják. És azt is csak remélik, hogy valaki leül velük mielőtt bevezetik, hogy ne legyen akkora káosz, mint amikor a kereskedelemben megjelentek a kötelezően a NAV-hoz bekötött pénztárgépek.

Viktory

A néhány nappal ezelőtti spontán tüntetés után március 27-re óriási tüntetést jelentettek be a fuvarozók. Azt mondják, akkor maradhat el a felvonulás, ha addig a kormány elé kerül az anti-Uber rendelet. De ha nem, akkor bizony a mindenki által áhított rendet káosz váltja majd fel a fővárosban.

mármegint 2015.03.24. 15:30:01 / # 338506
avatar

http://www.hirkereso.hu/search?q=taxi+uber&timelimit=168

Egy kis összefoglaló, csak hogy mindenki képben legyen.

tomajer 2015.03.24. 14:10:57 / # 338504

tomajer 2015.03.24. 14:02:31 / # 338502

Azt meg nem én irányítom.  Kattintgassatok rá rendesen, és fizet mint a katonatiszt.

Végeredményben inkább nekünk reklámozza nem?

zenitó 2015.03.24. 11:37:42 / # 338501
avatar

Tamás,cipő nélküli kolléga arra célzott,hogy a bal felső sarokban éjjel bizony egy sofőrszolgálat reklámja volt látható.

3200-tól Budapest területén.

jomeo! 2015.03.24. 11:28:53 / Módosítva / # 338499
avatar

Amikor én taxiztam, a nyári időszámítás miatti taxi-óraátállításért 7000 Ft-ot akartak rólam legombolni.
A taxióraszervízek kiskirályként viselkednek, ócska 5 kilós szarokat árulnak, az antenna-szervízben öreg szakik csiszolgatják az antenna végét, mágnestalp 10.000-ért, matricásítás ahogy olvasom 300.000-ért, sárga rendszám, taxijelző (mi a francnak? ki száll be csak úgy be egy taxiba?), évenkénti vizsga a Mozaikban - na azok a vizsgák is megérnek egy misét, számlázás a nagy semmiért és sorolhatnám....

Olvasom, a taxisok levelet írtak Orbán Viktor urunknak. Tőle kértek segítséget, a trafikmutyi ötletgazdájától?  

Kiváncsi lennék olyan statisztikára, hogy hány taxis car share-ingel második autóval meló után?... 

Oldalszám: 215