Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
balagge 2018.09.02. 21:20:30 / # 349109
avatar
Nem az uber működik a világ végén is. A szerencsétlen összefogni képtelen sofőrjei szédelegnek még a világ végén is a 3 eurós fuvarodert. :-)
taxiapp 2018.09.02. 20:01:14 / # 349106
avatar

A világ végén is működik az Uber, ezt is kipróbáltam.

https://taxiapp.blog.hu/2018/08/12/uberrel_a_pokol_kapujatol_a_vilag_vegere

hiénakutya 2018.08.31. 12:24:52 / # 349099
Fekete szövetnadrág, fehér ing; a taxis szakma hős megmentői.
Csoda, hogy még nem állítottak szobrot egymásnak.
alelölülő 2018.08.31. 10:57:01 / Módosítva / # 349098
Vajon mennyi lenne a dézsma főtakkernél, ha nem lett volna ez a nagy taxisérdekszemelőtt-tartó?

Érthetetlen módon a hallótaxis torzsadíj is kimaradt a méltatásából.
tomajer 2018.08.31. 09:01:23 / # 349097
Hjakérem! :-P
hiénakutya 2018.08.31. 07:20:30 / # 349096
Nem fészbukolok az OTSZ-nél, csak bizonyos okokból kifolyólag időnként szembe jön velem, hogy mi történik ott.
De várjál, reggelre törölték a hozzászólásomat!
:-D
alelölülő 2018.08.31. 00:37:45 / # 349095
Te vagy a Mazo Pista, hogy otsz-nél fészbúkolsz?  )
hiénakutya 2018.08.30. 22:29:04 / # 349094

Megvan, ki paterolta ki az Ubert.
:-)


cheater 2018.08.20. 18:35:45 / Módosítva / # 349088

Kezd elege lenni az uber befeketetőinek az önvezető autókból 

"Az Uber természetesen azon is dolgozik, hogy profitábilissá tegye alaptevékenységét, a digitális technológiákra épülő taxizást. Erre példa, hogy ugyancsak júliusban megállapodást kötött a Cargo nevű startuppal, amely a nehezen lefordítható in-car commerce (kábé utastérben való értékestés) terén vitézkedik. Ennek értelmében legelső körben a Los Angeles-i és San Franciscó-i sofőröknek lehetőségük lesz beszállni egy olyan partnerprogramba, amelynek keretében az energiaszeletektől az arcfrissítő maszkokon át a fülhallgatókig mindenféle apróságot árulhatnak majd a kényelemre vágyó utasoknak, és ezzel a Cargo becslése szerint havi átlagban 100 dollárral fejelhetik meg saját jövedelmüket is."

donkihóte 2018.07.26. 03:59:13 / # 348987
avatar

cheater 2018.05.21. 21:45:36 / # 348748

cheater 2018.05.04. 17:19:10 / # 348727

Bécsben az uber behódolt, igy újra tevékenykedhet, de a feltételek betartásával - központi rendelés, adatbázis, átláthatóság, elszámoltathatóság - ez már megközelítőleg sem olyan vidám számukra mint előtte.


Ennél sokkal nagyobb fejfájása lesz az ubernek, Kaliforniában (nem írtam el, Kaliforniában, tehát ahonnan az uber elindult) elégelték meg az uber sharing economy mögé bújt szabadrablását.

Ügy döntöttek érvényre jutattják az ügynevezett 'ABC test-t'. Az ABC teszt évtizedes sztori, csak dióhéjban: egy amerikai szállítmányozó cég a neki tevékenykedő beszállítókat kötelezte arra, hogy a saját tulajdonú autóikra tegyék fel a cég logóit, viseljenek egyenruhát, viseljék ennek és a gépjárműpark minden költségét. (Ismerős nekünk ez a sztori?)


Ebből per lett, a dolgozók kiálltak magukért és nyertek is a bíróságon. A per lényege az volt, hogy a cégnek tevékenykedő 'bedolgozók' végülis minek is minősülnek: vállalkozók, szabadúszók, alkalmazottak? Mert ha alkalmazottak akkor törvényileg meghatározott jogok is járnak nekik.

Legjobb tudomásom szerint itt alkalmazták elsőként az úgynevezett ABC tesztet, amit bíróságok azóta is előszeretettel vesznek elő hasonló vitákban. Az ABC teszt három egyszerű meghatározásból áll, ha ezek igazak, akkor lehet szó arról hogy a bedolgozó nem alkalmazott, hanem független vállalkozó. 

Már az első meghatározásnál meg is állhatunk: "A munkavállaló mentes a munkáltató irányításától."

Igaz ez egy uber driverre? Nem.

Igy - ha ezt alkalmazzák és nagyon úgy tűnik, hogy igen -  Kaliforniában ezentúl az uber driverek folyamodhatnak a munkavállalói jogokért és teljesen más pozícióba kerül az adózási kötelezettség mindkét fél részéről. Ha ezzel felelőségvállalásra lenne kényszerítve a cég, azon mód meg is szűnne az óriási árelőnye,

Kérdés: miért kellett ezzel annyit várni, hogy ekkorára hízzon teljesen jogosulatlanul?

anyahajókabinajtóhajtogató 2018.04.29. 14:18:38 / # 348708
avatar
Úgy értesültem, hogy ezek a Viber űberesek 130 forintért dolgoznak, kilométerenként és a 20 százalékos leadót kedvezménybe adják az egyetemesti trendi utasoknak. 
cheater 2018.04.29. 03:49:22 / # 348706

A bécsi orvos elég nehezen érti meg, hogy van biztosításom nyugodtan elláthat.. bár ez ilyen innovatív biztosítás, a kedvenc Viber csoportom nyújtja  = )  

Ezek a Viber csoportos okosságok csak arra jók, hogy feléljék a jelenlegi tulajdonukat, semmi másra. Ebből nem hogy egy következő autóra, de még a mostani fenntartására sem nagyon futja.

Ráadásul az alapfelállás az, hogy ő bár rendelhetett volna taxit is, mégis inkább innen rendelt, úgyhogy a sofőr most aztán tegyen ki magáért. Igy hozta a saját zenéjét, mert az fontos, hozott egy gyrost is, mert az is fontos és jön a barátja is csak még kihányja magát és ha útközben van egy Meki ott álljunk már meg, biztos belefér a kialkudott összegbe.

Ez nem munka pénzért, ez egy illúzió.

6ker 2018.04.28. 11:20:03 / # 348704
avatar
Majd ott is megalakulnak a Viber csoportok, mint nálunk.
cheater 2018.04.26. 20:02:36 / # 348694

cheater 2018.04.03. 17:11:09 / # 348538

cheater 2018.02.14. 23:27:00 / # 347902

tomajer 2018.02.09. 07:30:36 / # 347822
És még ezek akarnak robotautóflottát üzemeltetni? :-)
A létező legjobb biznisz, a droidtartás se jött össze nekik!
Mekkora király lenne itt valaki, 30 000 autóval? :-P
tomajer 2018.02.09. 07:29:12 / # 347821

Eladta a lízing­részlegét az Uber

30 ezer autót béreltek olyanoknak, akiknek nem volt járműve mégis Uber-sofőrök akartak lenni. Mindez nagyon veszteséges ötlet volt.

A közösségi utazásmegosztó megszabadult az egyik veszteséges üzletágától. Az Uber Xchange nevű lízingrészlegét a Fair.com amerikai startup vásárolta meg - mindezt Georg Bauer, a Fair.com társalapítója is megerősítette. Az üzlet két részből tevődik össze: az eddig bérelt járművek a Fair.com tulajdonába kerülnek át, míg az új ügyfelekkel kapcsolatban az Uber és a vállalkozás exkluzív partneri megállapodást kötött egymással. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Fair.com mennyit fizetett az Xchange tulajdonjogáért.

Már tavaly decemberben volt olyan cikk, amely a Fair.com és az Uber közötti lehetséges üzletről szólt. Az akkor megjelent információk alapján az Xchange 30 000 gépkocsival rendelkezett. Az Uber a lízingrészlegét 2015-ben hívta életre és az autókat olyan sofőröknek adta bérbe, akiknek nem voltak saját járműveik, de így csatlakozhattak a szolgáltatáshoz. Az üzlet azonban nem futott olyan jól, mint ahogy a cég várta és az már korábban kiszivárgott, hogy az Uber megválna a veszteséges részlegétől.

A Fair.com-ot 2016-ban alapították és eddig egymilliárd dollárt kockázatitőkét tudott összegyűjteni. A két társalapító, Bauer és Scott Painter egyszerűbbé szeretné tenni a lízingüzletet, amelyet a jövőben teljesen digitálisan bonyolítanának le. Ezért kifejlesztettek egy alkalmazást, amelyen keresztül az ügyfelek 30 gyártó modelljei közül választhatják ki a leendő járművüket. A szerződés megkötéséhez általában elegendő csupán a jogosítványt beszkennelni, majd ujjlenyomattal hitelesíteni. Kérésre a szerződés részét képezi a biztosítás, a karbantartás és a szervizszolgáltatás is. Nincs meghatározott szerződési időtartam, hanem az ügyfelek addig használhatják a gépkocsit, amíg akarják, viszont a visszaadás várható dátuma előtt öt nappal előre kell jelezniük, hogy leadják az autót a Fair.com-nak.

Az Uber jelenleg 78 ország 600 városában érhető el. Barney Harford, a közösségi utazásmegosztó új ügyvezető igazgatója szeretné a szolgáltatás működését hatékonyabbá tenni. A cég a tavalyi esztendő második negyedévében 1,06 milliárd dollár, míg a harmadik negyedévében 1,46 milliárd dollár veszteséget könyvelhetett el. A veszteségek jelentős része a promócióknak, illetve az utasoknak adott kedvezményeknek köszönhető. Az új menedzser változtatni akar ezen a rendszeren.

Oldalszám: 215