Hozzászólások száma: 897
Ugrás a hírhez Oldalszám: 45
Témakörök > Hírek fórumai > Valami elkezdődött A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Sas882 2011.02.23. 10:57:13 / # 148902
avatar
Szia lehet rosszul informált vagyok, pl. cégautó ügyben, de ha jól tudom, aki fővállalkozó, az most nem fizet, aki másodállásban űzi a taxit, az igen, akkor ez hogy van? Ha a létszámcsökkentés a cél, valahol meg kell találni az eszközöket. A 8 óra az alkalmazottakra vonatkozik, vállalkozóra nem. Minden dilemma, de csak úgy lehet elérni valamit, ha letesztek valamit az asztalra vagy legalább hiteles személyek megigérik. A jelenlegi helyzet nektek rossz, a másik oldalnak min. közömbös, azt kell felmutatni, ha jól megy vállalkozás, akkor több jut a közösbe is, amig ez nem történik szerintem lesz@rják mi van a taxisokkal. Apuka: nem fikázok, eszemben sincs, sokáig imádtam taxizni, de rájöttem, hogy jelenlegi formájában teljesen müködésképtelen az egész, ezért vagyok híve a gyökeres változtatásoknak, annak ellenére, hogy engem egy része hátrányosan érintene, az biztos:)
bambusz 2011.02.23. 10:54:47 / # 148901
avatar
Segítek neked a rostáláson! Egy autó egy vállalkozó! Legyen praxis kérdése a taxizás! Kőkemény fővárosi ellenőrzés! a 2. bukta után a praxis elvesztése és az autó azonnali elkobzása.. 10 évnél nem öregebb járgány csak középkategóriától feljebb... Csak "0" igazolással lehessen dolgozni, 3 havonta NAV felé a A TB befizetésekről jelentés küldés,annak elmulasztása a 6. hónaptól automatikusan praxis,autó vesztés. De előtte fix 300 forintos TARIFÁT!!!! z
Apuka 2011.02.23. 10:41:41 / # 148900
Szia! Szomorúan olvasom, mennyire félreértelmezed úgy a soraim mint a személyemet! Te sem most kezdted a fórumozást, így legalább innen ismerhetnél! Ha nem... Az sem baj! bizonytalanság, rettegés.. mosolyoghatnék, de nem teszem mert még ezt is félre értenéd! Évek óta próbálom kivenni a részem abból, hogy megváltozzon az a sz@r amiben most van a teljes taxis társadalom és ezt nem (csak) itt teszem! De azért azzal mindenki tisztában kell legyen, egyéni akciókkal semmire sem megyünk! Összefogás kell és itt nem egy-kétszáz taxisra gondolok! Szeretnéd a változást? Szeretnél normális, emberi körülmények között gazdaságosan dolgozni? Akkor csatlakozz! Csatlakoz azokhoz akik ugyanezt akarják! Így előbb-utóbb lesz egy olyan tömegbázis ahol a szavaknak súlya lesz! Csak figyeld az írásokat, a híreket! Ne fikázz! Jó ha vannak ötleteid még ha azok oly "drasztikusak "is, hiszen csak azok képesek elérni valamit akik tudják mit szeretnének! Az, hogyan az már más kérdés! Azonban erre is hamarosan választ kapsz! Üdv
málna 2011.02.23. 10:27:27 / # 148899
avatar
Szevas Sas! :) -Az áfa..Jelenleg a legkedvezőbb adózási forma egyéniben az átalány adózás. Ha ezt megváltoztatnák úgy, hogy még az üzemanyag áfáját sem lehet visszakérni, illetve semmi mást nem tudsz elszámoltatni költségként csak a telefonszámlád 25%-át, addig szerintem ezt a gondolatot ne is erőltessük.:) -Cégautóadó..ezt nem nagyon értem. Nem tehetsz különbséget (Alkotmánybírósági határozat) vállalkozó és alkalmazott között, pláne ha hátrányos helyzetű megkülönböztetésben részesíted..Nekünk lenne előnytelen, hidd el.:) -8 Órás munkaidő..Én támogatnám! Csak hát az a fránya vállalkozási törvény..:) -10 év..Az új KHEM rendelet szerint ez lesz a mérvadó. -Ellenőrzés..Abszolút egyetértek! -Szakmásítás..Érdekes helyzet. Támogatnám, mert csak így lehetne jogérvényt szerezünk magunknak egy csomó mindenben..De sajnos az új ez évi adózási jogszabály szerint, ha ez megtörténne (vagy már megtörtént), akkor decemberhez képest egy egyéni vállalkozó nyolc órás bejelentése után, gyermek nélkül, pont a dupláját kéne fizetnie havonta, ami cirka 60 ezret jelenthetne!Szóval, dilemma ...:) Egyébként egyetértek Veled Sas Mester, csak muszáj egy picit a másik oldalról is mérlegelni. Üdv! :)
Sas882 2011.02.23. 09:58:01 / # 148897
avatar
Szia! Elöször is, azt veszem ki a szavaidból, hogy nagyon bizonytalan vagy, nincs határozott elképzelésed, s ráadásul állandóan attól rettegsz, hogy kicsesznek veled, illetve a taxisokkal. Elárulom , ez már folyamatban van, tehát nincs mitől félni, ha meg igen, akkor nem is akarod a változást, csak a szokásos hangoskodás, bocs, ha megsértettelek. Tárgyalni, a jelenlegi status quo-t megváltoztani csak úgy lehet, ha határozott elképzelések vannak, illetve le tudsz vagy letudtok olyasmit tenni az asztalra, ami a másik félnek is megfelel. Mire gondolok? - áfás lesz a taxi - vállaljátok az un. cégautó adót, olyan formában, hogy aki fővállalkozó az fizet x összeget/hó, aki nem, az 3x összeg/hó - társas vállkozás esetén, ahol alkalmazottak vannak ott full 8 órás bejelentés és 8 órás munkaidő, ennek szigorú betartása - elsőre 10 évnél fiatalabb autó (ezt majd lehet finomitani) - belső szakmai ellenörzés, aki megbukik, azt szankciónálni, végső esetben eltiltani a szakma gyakorlásától - szakmásitás, ami az előbbi előtörténete elsőre ennyi, ha ezek megvannak, akkor lehet kérni a másik felet, jelen esetben a fővárosi vezetést, a tarifa kérdés gyors megoldásra, ami nem más mint a fix tarifa. Annyit még, hogy a fuvarszervező cégeket teljesen kizárnám a folyamatból, hiszen ők nem taxisok, s nem is taxivállalatok. Nyilvánvalóan akik a leirtak nem tudják teljesiteni, azoktól könnyes búcsút kell venni, ez van, nem lehet úgy kezes mosni, hogy száraz maradjon a kezed.
málna 2011.02.23. 09:43:34 / # 148896
avatar
Ezt szeretem, amikor egy olyan kolléga próbálja a többit kioktatni, aki 164 Ft/Km-el dolgolzik... Hmmm.Ha jól olvasom, a kétezernél vagy. Ha Tarlós Úr valóban ilyet állított, légy kedves másold ide, hogy szembesíteni tudjam legközelebb az ígéretével. Tudod..másképp nem megy..mondhatom, hogy Ön mondta, erre a válasz az lenne, tessék pontosítani, hogy mikor és hol állítottam ezt... :)
Apuka 2011.02.23. 09:20:31 / # 148895
Ahogy olvasom a soraidat, látom előre, hamarosan eljön a TE időd is!
Apuka 2011.02.23. 09:15:32 / # 148894
Szia, Sas882! Igazad van, hogy nem lehet mindenkinek jót tenni egyszerre! Bármit találsz ki, valakinek biztos keresztbe teszel egy kicsit! Ám a radikális változással óvatosan kell bánni mert nagyon könnyen visszafelé sülhet el a dolog! Tavaly ott voltam azon a találkozón ahol Horváth Csaba (MSZP, főpolgármester jelölt) beszélgetett velünk, taxisokkal és elénk tárta a szakma rendbetételének elképzeléseit! Az alábbi dolgokat tartotta roppant fontosnak a főváros szemszögéből nézve: - Hibrid autók bevezetése (vagyis minden taxis ezzel járjon) - a lakosság árérzékenységének figyelembevétele (akár 150 ft-os tarifával való szolgáltatás hiszen jelenleg is ez az ár körül összpontosul a mai szolgáltatás) - 5 évenkénti kocsi csere - a teljes taxi autópark egységes színezete Most gondold végig a fent felsorolt dolgokat! Ebben az elképzelésben benne a tarifakérdés, a létszámkorlátozás! - Te azonnal letudod cserélni a kocsidat hibridre? - hajlandó lennél 150ft-al járni? - ebből az árból letudod cserélni 5 évenként a kocsidat? - és még át is fényezteted? Amit írsz a létszámról, hogy "amolyan sokkterápára, létszám a fő prioritás,utánna jöhet a tarifa, aztán a többi. Mégis, hogy gondolod ezt? kitől veszem el az engedélyt, ki hulljon ki a rostán? Az aki szőke vagy aki barna? vagy aki fiat-al jár? Vagy aki betöltette már nyugdíjas kort? vagy esetleg nincs még 2 éves gyakorlata? Ugyanakkor az általad leírtakhoz annyit fűznék még hozzá, hogy ezeket csak is egy csomagban, egyszerre szabad megvalósítani, hiszen könnyen úgy járhatunk mint a maximált tarifa bevezetésénél! Qrvára ki lehet velünk cseszni!
Apuka 2011.02.23. 08:49:21 / # 148893
megértem az elkeseredésed és talán igazad is van, ha csak a tarifa kérdést feszegeted! Sajnos azonban ez egy kicsit összetettebb, kicsit bonyolultabb kérdés!
Sas882 2011.02.23. 05:56:35 / # 148890
avatar
Hello sajnos, ha nem a radikális megoldást választjátok - csak ötleteim vannak, mik azok - akkor nem sokra mentek. Itt egyesek úgy szeretnének megoldást találni, hogy szinte mindenkinek jó legyen, de ilyen nincs, s erre törekedni csak felesleges energia és időpazarlás. Drasztikus változásra van szükség, amolyan sokkterápára, létszám a fő prioritás, utánna jöhet a tarifa, aztán a többi.

Csumi 2011.02.22. 22:20:05 / # 148892
avatar
ÍGY IGAZ! Egyetértek! (Bocs, hogy csak így bele-bele böfögök, de most rágom át magam 50 oldalon, és amire úgy érzem, reagálok...)
sullivan 2011.02.22. 21:35:39 / # 148888
avatar
Miről beszéltek? Tarlós úr mielőtt lobbizott azért,hogy főpolgármester legyen azt mondta,hogy egy km taxi ára egyenlő legyen a mindenkori BKV jegy árával...300 ft körül van azt hiszem.. Nem kell mindenkinek taxival utaznia elég naponta fejenként 6-8 kanyar is,de az rentábilis áron történjen!! Nem kell 2 év alatt lelakni egy kocsit. Emberek térjetek már észhez!! Ma elfogadod a 210 ft és év végén 500 körül lesz az üzemanyag ára lássál már túl a kormányon vagy néha olvass újságot is! 15 é után változtatnak talán..legközelebb megint 1-15 múlva akkor is 200 akarsz járni? mindenhol valamihez kötik a taxi árát külföldön itt is az kell!!!

málna 2011.02.22. 21:20:04 / # 148891
avatar
Szia Csumi!:) A minimál ár sajnos a szolgáltatói szegmensben nem lehetséges, az ártörvény nem engedi. A Fix tarifát kell ütni, egyetértünk, mivel azt már elfogadta a törvényhozás, csak be kell vezetni..vagy vezettetni!:) Az igazság az, hogy én eléggé radikálisan oldanám meg a helyzetet, de hála a mérsékelt gondolkodású kollégáimnak és barátaimnak,így beláttam, hogy a nullások évenkénti bevezetése jelen helyzetben még két éves átfutási idő mellett sem lehetséges..Pusztán csak azért, mert az elmúlt 2-3 évben olyan mértékig lecsövesítették a benne szereplőket a cégek, hogy igen nehéz lenne a túlélésük. A radikális szakmai megoldások mellett megértettem, hogy emberi oldalról is mérlegelni kell. Plusz tanfolyamok...hát igen. Nem is tudom, mit lehet még ehhez a foglalkozáshoz hozzátenni.. Természetesen érdekel a véleményed, mindig is adtam rá! Üdv! :)
Csumi 2011.02.22. 21:06:18 / # 148889
avatar
Szia Málna! "Váltó" írásával maximálisan egyetértek, nem ismételgetném.... Amivel egyetértek: létszám stop, minimál ár (200Ft FELETT), de inkáb a FIX TARIFÁT kéne ütni! Amivel nem: hülye plusz tanfolyamok "jó péézéé", évenkénti "0" papírok (nincs még elég papír ami kell egy évenkénti kocsi vizsgáztatáshoz?) A további véleményem megegyezik "Váltó" írásában megfogalmazottakkal...... (már amennyiben érdekel...)
hiénakutya 2011.02.18. 15:04:05 / # 148887
Az komoly munkát igényelhetett, hogy a Taxisok Világából, valamint Tamás Miklós korábbi nyilatkozataiból összeollózzák ezt a ... Ráadásul úgy, hogy például az azonosító tekintetében legutóbb már nem az ákombákom betű-szám kombinációnál jártak az ötletelésben, hanem a rendszámnak a kocsi oldalán történő megjelenítésénél. És vajon mi lehet az a szándék, amit annyira értékelendőnek tartasz?
osztap 2011.02.18. 14:40:00 / # 148886
Csak a szándékot és a belefektetett munkát méltányoltam. A többi ugyis egy hosszabb folyamat lesz mire egy ideális létszám kialakul. Azért értem miért vagy pesszimista.
osztap 2011.02.18. 14:36:00 / # 148885
Itt nem csak a tarifáról van szó hanem egy komplex megoldásról. Biztos lehetne más is akár jobb is, de azt is kikellene valakinek dolgozni.Ezért becsülendő maga a szándék is.Biztos van okod az elkeseredettségre, de ne csak a tarifa oldalát nézd hanem a többi tervet is.
alelölülő 2011.02.18. 03:39:12 / # 148141

mezitlábas1 2011.02.17. 19:36:11 / # 148884
avatar
Döntsd magad nyomorba,elégedj meg a morzsákkal. Miért nem jó kiindulási alapnak 100Ft/km,ezt később 15év mulva tovább lehet vinni nem baj,hogy a benzin 368Ft/liter most ! Dotáljuk a gazdagokat a multikat a cégvezetőket. Ha nem elég a pénz majd dolgozunk becsülettel-15 16 18órát vagy még többet! Ha a cégek felemelik a tagdíjat 80000Ft ra esetleg 100000-re akkor még ráhuzunk 1-2órát! Ha felzabáljuk a kocsinkat,elviszik a lakásunkat a banki és apeh tartozásunk miatt,akkor ha addig nem döglöttünk meg a munkába felkötjük magunkat az első fára! Szép jövő!!!
hiénakutya 2011.02.17. 19:15:34 / # 148883
Málna megfogadta. Te tehetsz az egészről. :-Dp
Oldalszám: 45