Témakörök > Droszt Híradó > Napi BKV A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Apuka | 2015.03.23. 19:39:41 / # 338489 |
|
|
alelölülő | 2014.10.01. 15:37:52 / Módosítva / # 336011 |
|
|
rosszqtya | 2014.09.23. 16:20:12 / # 335844 |
|
|
rosszqtya | 2014.09.15. 10:49:21 / # 335677 |
|
|
alelölülő | 2014.09.12. 16:03:16 / # 335624 |
47 és fél millióba került eddig a Kozma utcai trolikomédia Bár az igaz, hogy erről valószínűleg nem e bekaki tehet, a tetves politika mattolta őket azzal, hogy az egész Kossuth teret lenyúlták a közlekedőktől.
|
|
turul | 2014.09.11. 16:00:42 / # 335594 |
De hát,ha egyszer ő az unokatesó,akkor mit lehet csinálni? Tesókám nyugi te maradsz,Tarlós bá mehet.
Előzmény: #335572 tomajer 2014.09.11. 06:31:11 |
|
alelölülő | 2014.09.11. 10:52:46 / # 335582 |
|
|
tomajer | 2014.09.11. 06:31:11 / # 335572 |
Nyílt levélben kérik Tarlós Istvánt a szakszervezetek, hogy
főpolgármesterként utasítsa Vitézy Dávidot: a Budapesti Közlekedési
Központ vezérigazgatójaként járjon el gondosabban a fővárosi közösségi
közlekedést érintő ügyekben, adjon megnyugtató szakmai választ a
kérdéseikre, valamint megoldási javaslatokat a hónapok óta halogatott
problémákra. A BKV egyik legnagyobb szakszervezete összeállította Vitézy
szégyenlistáját azokról a súlyos problémákról, amelyeket a BKK
vezérigazgatója rendre lesöpör az asztaláról. Elegük van a szakszervezeteknek Vitézy Dávid munkastílusából, ezért nyílt levélben „feljelentik” őt Tarlós István főpolgármesternél. Pontosabban azt kérik Tarlóstól, hogy utasítsa a BKK első emberét, vegye komolyan a szakszervezeteket, s szakmai döntések előtt egyeztessen a munkavállalói érdekképviselet vezetőivel – írta közleményben a BKV legnagyobb szakszervezete, az Egységes Közlekedési Szakszervezet. Az EKSZ már nem először nehezményezi, hogy a BKK vezérigazgatója semmibe veszi az érdekvédelmet, s rendre válasz nélkül hagyja az észrevételeiket, aggályaikat. Kérdések tucatjait intézték már írásban a BKK vezérigazgatójához, ám Vitézy nem méltatja komoly szakmai válaszra őket, legfeljebb csak üres, kötekedő, ellenséges hangvételű visszavágásra – mondta Nemes Gábor, az EKSZ elnöke. A nyílt levél szerzője figyelmezteti Tarlóst, hogy szerinte Vitézy időnként a tulajdonos háta mögött, és annak tudta nélkül költséges, ráadásul a főváros számára hátrányos döntéseket hoz, s ezeket ráerőlteti a BKV igazgatótanácsára, amelynek ő maga is a tagja, s amelyben a BKK küldöttek vannak többségben. A szakszervezet érdemi válaszokat vár a kérdéseire, s intézkedést a hónapokkal ezelőtt felvetett problémákra, ezért összeállítottak egy listát, amely a legfontosabb ügyekkel kapcsolatos kérdéseket és felvetéseket tartalmazza. Ez egy szégyenlista – jelentette ki Nemes -, amely miatt a BKK első embere pirulhat azért, mert lesöpri az asztalról a szakmai aggályokat. Az EKSZ most Tarlóson keresztül próbál válaszokat kapni a kérdésekre és felvetésekre. Nyílt levél Tarlós István főpolgármesternek „Tisztelt Főpolgármester úr! A Közösségi Közlekedési Szakszervezet – Az Egységes Közlekedési Szakszervezet nevében szokatlan kéréssel fordulok Önhöz: segítsen elérni, hogy érdemi szakmai párbeszéd kezdődjön a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója és szakszervezetünk között. Kérem, félre ne értse, nem kényelemből, vagy esetleges szereptévesztésből kérünk Öntől közvetítői segítséget, hanem azért, mert a közvetlenül a BKK vezérigazgatójának, Vitézy Dávidnak küldött kezdeményezéseinket még csak szóra sem méltatja. A vezérigazgató több helyen is hangoztatta, hogy semmire sem tartja a szakszervezeti vezetőket, amit magánemberként megengedhet magának, ám a BKK első embereként nem. Jóvátehetetlen hibák sorát követi el azzal, hogy a főváros közösségi közlekedésében dolgozókat érintő változásokról éppen az őket képviselő szervezetekkel nem egyeztet előre. Azért is fordulunk Önhöz, mert meggyőződésünk, hogy Budapest főpolgármesterének, mint a közösségi közlekedés lebonyolításáért felelős személynek, valamint a BKV Zrt. szervezetének tulajdonosi jogokat gyakorló fővárosi vezetőjének alapvető érdeke a szolgáltatás hatékony, gazdaságos és színvonalas működtetése.
Sajnálatos, hogy a BKK vezérigazgatója a tulajdonos érdekeivel szemben – és vélhetően annak háta mögött – olyan döntésekbe kényszeríti a BKV Zrt. vezetését, amelyek sértik a vállalat, valamint a munkavállalók érdekeit. Felháborító, hogy a BKK a BKV működésével kapcsolatos legfontosabb döntéseket is önállóan, minden külső szakmai kontroll nélkül hozza meg, a kérdéseinket szóra sem méltatja, az észrevételeket a szőnyeg alá söpri. Számtalan így született intézkedése erősen aggályos. Nemcsak azért, mert szakmai körökben visszatetszést kelt, hanem azért is, mert nem a közösségi közlekedés érdekében történik, ráadásul növeli a tulajdonos költségeit. A BKK vezérigazgatójának szereptévesztése odáig fajult, hogy ma már nehéz megállapítani: közlekedésszervezőként, vagy a BKV Zrt. Igazgatóságának tagjaként kinek az érdekeit képviseli. Felkérjük Önt, hogy utasítsa a BKK vezérigazgatóját, adjon érdemi szakmai választ az elmúlt időszakban írásban feltett kérdéseinkre! Az érdemi és szakmai megjelölést azért tartjuk kiemelten fontosnak hangsúlyozni, mert tapasztalataink szerint, ha nagy ritkán kapunk is valamiféle választ a vezérigazgatótól, annak tartalma inkább a konfliktus generálására, s nem a békés párbeszéd kialakítására irányul.
Tisztelt Főpolgármester úr! Hónapok óta várjuk a válaszokat Vitézy Dávidtól arra, hogy – mennyibe kerül Budapestnek a közösségi közlekedés? – mennyibe kerül a fővárosnak a BKK-nál rendszeresített kiemelkedően magas bérek kifizetése? – mivel indokolja, hogy a BKV-s járművezetőket a cég létszámhiánya ellenére átvezényelteti a Volánbuszhoz több hónapra, így a fővárosi cég kénytelen új buszsofőröket is felvenni, s drága pénzen kiképeztetni őket? Hozzá téve azt a tényt, hogy nem régiben utcára is kerültek a BKV dolgozói, valamint azt is, hogy a Volánbusz Zrt. nem tudja foglalkoztatni ilyen létszámban az átvezényelt dolgozókat. – miért nem tartja be a közszolgáltatási szerződésben szereplő határidőket a menetrendek átadásával kapcsolatosan, hogy ne kényszerüljön a BKV emiatt folyamatosan jogsértést elkövetni a munkavállalókkal szemben. – miért kötbérezi a BKV-t az utas tájékoztatás elmaradásáért a metró rekonstrukció kapcsán, miközben a tájékoztató szöveget rendre későn, az előző nap végén küldik meg? Hónapok óta várjuk, hogy – teljes körűen vizsgálja felül a BKK az új autóbusz üzemeltetési modellt, s végezze el a költséghatékonysági elemzést. – a tulajdonos hozza nyilvánosságra az új autóbusz modell gazdaságossági számításait, összehasonlítva a BKV Zrt. költségeivel és teljesítményének bemutatásával. – a BKK állítsa le a kiszervezések előkészítését mindaddig, amíg megfelelő hatástanulmányok nem támasztják alá annak gazdasági előnyeit. – válasszák le a BKV Zrt. gazdálkodásából a fennálló hiteltartozást, mivel ennek terhei versenyhátrányt okoznak a közszolgáltatásra kötelezett társaságnak. – függessze fel a BKK a járműveken a jegyárusítást és az első ajtós felszállást mindaddig, amíg nem teremti meg ehhez a szükséges technikai, jogi és pénzügyi feltételeket – pontos szabályozást -, hogy a feladatot a jövőben a törvényi előírásoknak megfelelően lehessen ellátni. – a BKK a BKV Zrt.-vel közösen, a szakszervezetek bevonásával dolgozza ki a szolgáltatási szerződésben rögzített feladatok ellenőrzési szabályozását, és szüntesse meg a munkavállalókkal szembeni indokolatlan és agresszív ellenőrzését. – a BKK a szolgáltatási színvonal megőrzése érdekében a szerződések megkötése előtt írja elő a foglalkoztatási feltételeket. – törekedjen az egyre bővülő, vele szerződésben álló, a közszolgáltatást ellátó vállalkozásoknál az egységes foglalkoztatási rendszer kialakítására, illetve követelje meg azokat a közszolgáltatói szerződés megkötésekor. – a BKK biztosítson egységes finanszírozói feltételeket a saját szolgáltatóján belül a gumikerekes és a kötött pályás üzemeltetéséhez, s ne terhelje rá egyikre sem a 4-es metróval megjelenő többletteljesítményt! Tisztelt Főpolgármester úr! Kérjük, segítsen, hogy a felvetett problémákról egyeztethessünk, s az intézkedést igénylő ügyekben is érdemi választ kaphassunk a BKK vezérigazgatójától, vagy egy kompetens szakembertől! Várjuk a mielőbbi érdemi válaszát!”
|
|
hiénakutya | 2014.09.07. 18:18:56 / # 335476 |
Előzmény: #335475 dr.Kotász 2014.09.07. 16:52:37 |
|
dr.Kotász | 2014.09.07. 16:52:38 / # 335475 |
Ki a fa..omok azok a taxis szakmai szervezetek? Mit tudnak a taxiról és a taxizásról?
Előzmény: #335473 hiénakutya 2014.09.07. 14:35:36 |
|
hiénakutya | 2014.09.07. 14:35:36 / # 335473 |
A 10 éves taxi is megfelelt, amíg a taxis szakmai szervezetek nem kértek évjáratkorlátozást.
Előzmény: #335472 rosszqtya 2014.09.07. 13:37:53 |
|
rosszqtya | 2014.09.07. 13:37:54 / # 335472 |
|
|
rosszqtya | 2014.09.07. 13:36:57 / # 335471 |
|
|
tomajer | 2014.09.03. 16:17:08 / # 335379 |
Őrült villamosos üldözési verseny a Kiskörúton
A BKK hivatalos menetrendje szerint a 47-es villamos 7 perc alatt ér a Gellért térről a Deák téri végállomásra, míg a 49-es ugyanezt az utat 9 perc alatt teszi meg. Ez onnantól érdekes, ha a 47-es egy perccel a 49-es után indul, mert akkor meg kell előznie a villamost ugyanazon a vágányon. Kimentem a helyszínre, hogy saját szememmel legyek tanúja a fizika határait átlépő kísérletnek. ...... ...... ....... Úristen, ez a vadállat a híd közepén akarja megelőzni szerencsétlent?! – gondoltam halálra válva. De nem, a híd előtti sikán, valamint az azt követő emelkedő megtörte a lendületet. A híd közepére érve megpillantottam a vetélytárs sárga verdáját a Fővám téri boxban rostokolni. Elrontott utascsere? ....... ......
|
|
rosszqtya | 2014.08.30. 04:37:23 / # 335257 |
|
|
rosszqtya | 2014.08.22. 16:13:24 / # 335056 |
|
|
rosszqtya | 2014.08.22. 16:11:59 / # 335055 |
|
|
rosszqtya | 2014.08.19. 11:34:22 / # 334865 |
|
|
rosszqtya | 2014.08.08. 17:55:02 / # 137401 |
|
és a non plus ultra! nyílegyenes úton!!!
http://www.vezess.hu/haszonjarmu/nap-kepe-bkv-busz/54089/
|
rosszqtya | 2014.08.08. 17:54:05 / # 137400 |
|
|