Hozzászólások száma: 34
Oldalszám: 2
Témakörök > Droszt Híradó > Alkotmányozzunk, taxis testvéreim! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
művészúr 2011.10.30. 21:42:39 / # 104032
avatar
:-)) De azt úgysem fogod elhinni, hogy a régi autója is ugyanonnan dolgozik, csak az a srác nem áll hátra. Úgyhogy, mondhatjuk "osztódtak"... Bár nekem már nem aktuális az a droszt.
művészúr 2011.10.30. 21:35:09 / # 104031
avatar
"Nekem mondod Pestinek..." - már vagy fél éve... :-))
hiénakutya 2011.10.30. 19:34:53 / # 104030
Képzeld, a Pisti Kelenföldön "új" autót kapott a segge alá! Láttad már?
művészúr 2011.10.30. 18:11:42 / # 104029
avatar
Boccs; négyen! Az már csoportosulás! :-)
művészúr 2011.10.30. 18:10:04 / # 104028
avatar
Na, most mi van? Ennyi volt?Ezért agyaltál ennyit ezeken a dolgokon, hogy a "kelóvágyók" így kicsapják a biztosítékot? Amikor majd az igazi "felsőbb" seggfejekkel akasszátok össze a bajszot, akkor mi lesz? Tessék szépen tovább kidolgozni az ötleteket! ( ketten már reflektáltunk, tehát közönség van!) Gondolat is, vélemény is.

művészúr 2011.10.29. 13:13:36 / # 104027
avatar
Ahogy elolvastam a 6 x 6 -os topickban amit írtál, rögtön tudtam, hogy én is kapok a pofámra... ...pedig én négy év alatt összesen három fuvart vittem onnan - abból kettő drosztról előrendelés, egy pedig leintős. És még csak oda sem vágyom... Mindegy, majd ha megnyugodtál...
hiénakutya 2011.10.29. 13:07:53 / # 104026
Nincs miről elmélkedni. Az összes taxis-probléma megoldódik, csak meg kell oldani valahogy, hogy mind a 6200 taxi beférjen a Keletihez, világító szabadjelzővel.
művészúr 2011.10.29. 12:29:12 / # 104025
avatar
Na, mi újság? Nem elmélkedünk? Vagy akkora baromságokat írtam, hogy a "fal adta a másikat"?! :-))

hiénakutya 2011.10.28. 16:19:49 / # 104024
Igen, az este folyamán pont ennyivel lettem okosabb... :-D Lehetőségek: 1. A mezítlábasokra más előírások vonatkoznak, mint a cégesekre; 2. El vagyok maradva; 3. Ti vagytok elmaradva; 4. Az egész ország el van maradva. Passzolom ezt az egészet, nincs kedvem jogszabályok után böngészni.
művészúr 2011.10.27. 20:06:19 / # 104023
avatar
A vidéki tarifánál nem tennék különbséget nappali és éjszakai címen.Akkor már csak öt...:-) Bár a feláras fuvaroknál is inkább hajlanék a fix, egyszeri díjra, független attól, hogy cementet, vagy nagyméretű bőröndöt, vagy - arra alkalmas autóval - plusz személyek szállítódnak.A taxisofőr döntené el, hogy az a fuvar megéri - e neki, avagy nem. ...és már rögtön csak három...:-) A számlán meg lenne egy külön rovat, hogy mit tudom én : "Extra:...............Ft, azaz........Ft.(pl...) Bár szívem szerint, én elsősorban a A - ból B - pontba való taxikázás híve vagyok. Költöztetés, meg ilyesmi, a megfelelő cégek, illetve áruszállítók feladata...
művészúr 2011.10.27. 19:08:33 / # 104022
avatar
A nappali / éjszakai tarifa váltásának szoftveres vezérlése nagyon elmés ötletnek tűnik. Kizárná az ügyeskedést is, de azt a vitát is, "hogy amikor indultunk, akkor még csak 21.50 - volt"... A tarifa díjára szerintem jobb támpont lehetne - figyelembe véve azt a tényt, hogy tömeg, illetve közösségi közlekedésről beszélünk, mely árképzése fővárosi monopolium - a mindenkori bkv jegyár. 1 km = 1 bkv jegy. (...ez a nyolcvanas években 7 : 1 volt...; de lássák, hogy nem vagyunk nagyra vágyók...)
művészúr 2011.10.27. 18:56:18 / # 104021
avatar
Majd átolvasom részletesen, de a számla megütötte a szemem: Eddig egyik általam "kipróbált" cég áfás tömbjében sincs sem km, sem útvonal. Lehet, hogy a Tied régebbi, de úgy tudom az újabbakban ilyen nincs.

hiénakutya 2011.10.27. 14:43:26 / # 104020
Nem akadtam el, nem, a szart nem… Úgy elakadtam, mint egyszeri taxis a nyári gumikkal, a frissen leesett hóban. :-D Mutatom: A Főváros rendeletben határozza meg a területén alkalmazandó viteldíjak mértékét, az alábbiak szerint: 1. A Főváros területén taxi-szolgáltatást nyújtani kizárólag a Főváros által meghatározott tarfával megengedett. 2. A Főváros minden évben, legkésőbb Január 31.-ig megállapítja az alkalmazandó tarifa mértékét. 3. A tarifa megállapításának módja: 2.1. A nappali időszakban, 06:00 - 22:00 között alkalmazandó kilométerdíj megegyezik a dízel-üzemanyag, tárgyévet megelőző évre számított literenkénti átlagárával. 2.2. Az alkalmazandó várakozási díj egy kilométer díjának 25%-a percenként. 2.3. Az alkalmazandó alapdíj egy kilométer díjának 150%-a. 2.4. Az éjszakai időszakban, 22:00–06:00 között, valamint vasár-és ünnepnapokon 0:00-24:00 között alkalmazandó tarifa, a nappali tarifa 120 %-a. 3. A budapesti droszthasználati engedéllyel rendelkező taxi-gépkocsik üzemeltetői kötelesek legkésőbb Március 15.-ig beprogramoztatni a tárgyévi tarifasort a viteldíj-jelző készülékbe. 3.1. A viteldíj-jelző készülék kizárólag a Főváros által engedélyezett tarifasort tartalmazhatja; attól eltérni sem a tarifák számában, sem a tarifakiosztásban, sem pedig a tarifák mértékében nem lehet. 3.2. A Droszthasználati szerződés aláírásakor a taxi-gépkocsik üzembentartói elkötelezik magukat, hogy az általuk taxiként üzemeltetett személygépkocsiban használt viteldíj-jelző készüléket kizárólag a Főváros által engedélyezett tarifasorra állíttatják be. 3.3. A Szolgáltatási szerződés aláírásakor a taxi-gépkocsivezetők elkötelezik magukat, hogy kizárólag olyan taxi-gépkocsin vállalnak munkát, melynek viteldíj-jelző készülékébe a Főváros által engedélyezett tarifasor került beprogramozásra. 4. Fuvarfeladat teljesítésekor a viteldíj-jelző készüléket a napszaknak megfelelő tarifa alkalmazásával működtetni kell. 4.1. Budapest területén lebonyolított fuvaroknál megegyezéses-, vagy transzferár alkalmazása tilos. 4.2. Szigorúan tilos fuvarfeladat teljesítése közben a viteldíj-jelző készüléket megállítani, kikapcsolni, vagy a mérési folyamatba bármilyen más módon beavatkozni. 4.3. Szigorúan tilos a napszaknak nem megfelelő tarifa alkalmazása. 4.4. Tilos a viteldíj-jelző készülék által mért fuvardíjra rákérni. 4.5. Tilos a viteldíj-jelző készülék által mért fuvardíjból kedvezményt adni. Na, amikor eddig eljutottam, akkor megállapítottam, hogy király vagyok, pillanatok alatt végeztem az egésszel, lényegében 10 perc alatt rendberaktam a szakmát. Kiszálltam a kocsiból, hogy elégedetten elszívjak egy cigit. Közben megérkezett Lajos barátom, a gyönyörűen telibematricázott autjával. Beültem hát hozzá, hogy közösen unatkozzunk tovább. Közben persze szól az URH, hátha elé dobnak valamit, mert hát a foglalkozás célja mégis csak a jövedelemszerzés lenne. Mit hallok ekkor? Valaki fölvesz egy bevásárlást, és érdeklődik, hogy ilyenkor mi van. Mondják neki, hogy semmi nincs; bevásárol, elviszi a címre, a megrendelő az órát fizeti, plusz rá kell dobnia egy ezrest. Zsír. Aztán elkezd dolgozni az agyam. Viszonylag gyorsan rájövök, hogy vannak olyan fuvarfeladatok, melyek során többletszolgáltatást nyújtunk és ezért – joggal – rákérünk az órára. Ez azért nagyon jó, mert nincs tíz perce, hogy leírtam: „Tilos a viteldíj-jelző készülék által mért fuvardíjra rákérni.” Na most akkor hogy legyen? Csinálunk rá szabályt! Penge vagyok! 5. A rendelet meghatározza és tételesen felsorolja azon fuvarfeladatok körét, melyek során pótdíj számítható fel. Pótdíjazható fuvarfeladatok: 5.1. 4 fõnél több utas szállítása az arra alkalmas jármüvekben; 5.2. Személyi poggyásznak nem minõsülõ csomagok, tárgyak, áruk fuvarozása; 5.3. Olyan méretü, vagy mennyiségü tárgy, csomag szállítása, mely során a taxi gépkocsi hátsó ülésének legalább részben történõ lehajtása, és/vagy tetõcsomagtartó használata szükséges; 5.4. A taxis által történő minden olyan ügyintézés és kézbesítés, melyet a gépkocsivezető csak az autóját hátrahagyva tud maradéktalanul teljesíteni; 5.5. „Táblázás”; 5.6. Minden olyan bevásárlási megbízás, amelyet a gépkocsivezető bonyolít le, és/vagy amely során az áru ellenértékét a taxis hitelezi meg a megrendelő számára. 5.7. Minden olyan fuvarfeladat, mely során a csomagok gépkocsivezető részéről történő mozgatása a ki- és berakodást meghaladó módon szükséges. 5.8. Pótdíjas szolgáltatás esetében az alapdíj mértékét a rendelet a mindenkori útdíj 200%-ában rögzíti. 5.9. Az emelt pótdíjas tarifák kizárólag a rendeletben meghatározott és részletezett fuvarfeladatok teljesítése során alkalmazhatók. 5.10. Mozgásukban korlátozott utasok segédeszközeinek szállítása, vagy csomagjaik mozgatása során a pótdíjas tarifák alkalmazása tilos. Rendesen meghatódok attól, hogy mekkora ász vagyok, mire idáig eljutok. Közben rájövök arra, hogy emelt útdíj is szükséges, a vidéki fuvarok lebonyolításához. Na, nézzük! 1.tarifa: Nappali alap 2.tarifa: Éjszakai alap 3.tarifa: Nappali pótdíjas 4.tarifa: Éjszakai pótdíjas 5.tarifa: Nappali vidék 6.tarifa: Éjszakai vidék. Teljesen jó - gondolom magamban - kb. 5 másodpercig. Aztán rájövök, hogy szar. Az egyik leghangsúlyosabb érvünk ugyanis pont az, hogy a jelenlegi tarifarendszer átláthatatlan, és visszaélésekre teremt lehetőséget. Erre kapásból összehozok 6 tarifát... Ez így biztos nem jó. De kell-e egyáltalán 6 tarifa? Nem, nem kell. Határozzuk meg az alap-taxiszolgáltatás fogalmát, hogy mi az, ami abba beletartozik, és arra gyártsunk egy nappali, meg egy éjszakai tarifát! Minden más esetben meg engedjük meg a taxisnak, hogy megállapodjon az utassal; taxióra, plusz ennyi, meg ennyi! Csakhogy… Az addig rendben van, hogy odaadom a nyugtát az utasnak az óráról, a plusz ezrest meg lekönyvelem borravalóként, mert törvénytisztelő, jogkövető polgár vagyok… Nade mi van, ha számlát kér? Erre a taxis válasza az, hogy megírom a számlát, majd hagyom, hogy a különbözet beleketyegjen az órába. Meg a kis f@szomat, azt! A számla ugyanis akkor érvényes és szabályos, ha minden ki van rajta töltve. Márpedig a taxi-számlán van egy olyan rubrika, ahol a megtett kilométert kell feltüntetni. Azt is tudjuk, hogy a nyugtán található adatok, meg a számlán található adatok nem térhetnek el egymástól. Na most ugye megérkezek a címre, van 2370 forint az órában, megrajzolom a számlát 3370-ről, ez eddig tiszta. De milyen kilométert írok rá? Hány kilométer lesz a 3370 forint, mégpedig 100 méteres pontossággal, hiszen a nyugtán valahány egész - valahány tized kilométer lesz olvasható… Ezen a ponton ki kell mondanunk, hogy a taxi-számlára vonatkozó jelenlegi szabályok szerint, bizonyos fuvarfeladatok esetében, egész egyszerűen nem tudunk szabályos számlát kiállítani. A rendszerrel szemben támasztott követelmények nálam úgy néznek ki, hogy egyszerre legyen áttekinthető, az utas számára is könnyen értelmezhető, csak minimális lehetőséget adjon a visszaélésekre és feleljen meg magasabb jogszabályi követelményeknek. Most ott tartok, hogy jelen körülmények között mindezeket együttesen teljesíteni gyakorlatilag a lehetetlennel határos. Szóval, kell 2 db. tarifa az alap szolgáltatásra; egy nappali, meg egy éjszakai/munkaszüneti. A visszaélés lehetőségét úgy tudjuk kiszedni, ha az óra automatikusan áll át egyikről a másikra, ehhez szoftvercsere kell. Aztán meg kell határozni a pótdíjas tarifák körét és a pótdíjak maximális mértékét. Ezután meg kell változtatni a számlára vonatkozó előírásokat, mert a rendszer jelenleg barkácsolásra kényszeríti a legtisztességesebb, legjogkövetőbb taxist is, tehát úgy szar, ahogy van. Már annyi is bőven elég lenne, ha a jövőben nem kellene feltüntetnünk a megtett kilométereket. Ennek java része viszont nem önkormányzati hatáskör. Ebben a pillanatban úgy látom, hogy a tarifa esetében először magasabb szintű jogalkotásra van szükség, és csak ezt követően lehet kitalálni azt, hogy mi történjen a fővárosi tarifákkal. Szerencsére meghívást kaptam egy ma esti megbeszélésre, ahol lehet, hogy együttes erővel sikerül valami okosat kitalálnunk. Az biztos, hogy én jelenleg teljesen tanácstalan vagyok.
bemondó 2011.10.26. 18:45:13 / # 104019
avatar
Hahó, remélem nem akadtunk meg, csak sok a dolgod!! :)

tomajer 2011.10.24. 20:06:21 / # 104018
[b][font size=4][url=/news/view/820]Tatabánya beelőz! Csak Budapesten nem lehet a létszámot szabályozni???[/url][/font][/b]

bemondó 2011.10.21. 20:08:04 / # 104017
avatar
Ok, ez így rendben, akkor ezt is megbeszéltük, más ellenvetés nincs, jöjjön a következő téma!! :)
hiénakutya 2011.10.21. 18:40:14 / # 104016
Ez a 9. pont, ami az elõjegyzési listára történõ regisztráció személyi feltételeit tartalmazza. Azokra, akik már jelenleg is legálisan taxiznak Budapesten, nem vonatkozik, hiszen velük automatikusan kötne szerződést a Főváros (5. pont), így semmi közük sem volna az előjegyzési listához. A 30 napnál nem régebbi PÁV-igazolás nem újdonság. Ha valaki például fényképest cserél, attól az NKH már most is friss igazolást kér, mert a régi könnyen megrajzolható, tiszta gagyi volt. Az új számos olyan biztonsági elemet tartalmaz (vízjel, fémszál, hologramos matrica), amely szinte lehetetlenné teszi a hamisítását. Az érettségi optimális esetben feltételez egy minimális műveltséget, kultúráltságot, és legalább egy nyelv alapfokú ismeretét. Hosszú távon az a cél, hogy kultúrált emberek vezessék a taxikat és fuvarozzák haza -mondjuk a szalagavató után- a gyermekeinket. Ezt a jövőt a jelenben lehet és kell megalapozni, ezért véget kell vetni annak a gyakorlatnak, hogy mindenféle ákombákom, putriszökevény beülhet a volán mögé és hivatásszerűen foglalkozhat emberekkel. De mindez -ismétlem- az új belépőkre vonatkozna. A jelenleg is legálisan taxikázókat haláluk napjáig hagyná a tervezetem dolgozni (ha csak nem hibáznak túl nagyot), viszont a helyükre pályázóknak már magasabbra tennék a lécet, ezzel is elősegítve a szolgáltatás színvonalának emelkedését. Kösz, hogy véleményezted és örülök, ha tisztázni tudtuk azt, amit esetleg félre- vagy nem értettél.
bemondó 2011.10.21. 17:39:09 / # 104015
avatar
Sztem ez így korrekt lenne. Két dolgot nem értek, a "30 napnál nem régebbi" PÁV igazolást és a másik dolog az érettségi. Nekem mondjuk van, de valszeg több ezer taxisnak nincs.

művészúr 2011.10.21. 17:22:29 / # 104014
avatar
...és, hogy egymás közt azon röhögjenek, hogy szarért - húgyért tudnak reptérre és reptérről autókázni; csak nem tudják, hogy értem! :-((( ...húúúúúúúúú...
művészúr 2011.10.21. 17:20:26 / # 104013
avatar
Meg még ez a szar duma, hogy Budapestre nem mertek eljönni...Gusztustalan és ocsmány. De el mernek jönni Budapestre, hogy berúgjanak, mint állat, alkudozzanak, hányjanak, hangoskodjanak, számlát kérjenek 800.-Ft - ról, nagyképűsködjenek, füttyögjenek a csajokra, stb. Na nem is bosszantom magam...
Oldalszám: 2