2006.03.17.
Davidson az utolsó pillanatban állt az élre |
A Honda harmadik pilótája, Anthony Davidson volt a leggyorsabb a Malajziai Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, amelyen a versenyzők közül a címvédő Fernando Alonso érte el a legjobb időeredményt.
Davidson a 14. percben kicsúszott az egyik jobbos kanyar kijáratánál, értékes időt vesztve, de mivel a pályabírók vissza tudták juttatni az autóját a boxba, 38 perccel később újra kihajtott a pályára, s a hajrában át is vette a vezetést.
1:35.041-es körideje azonban így is elmaradt Alex Wurz délelőtti, 1:34.946-os legjobbjától. A Williams tesztpilótája ezúttal 30 kört teljesített, és Alonsót megelőzve a 2. helyen zárta a tréninget.
Ahogy a levegő és az aszfalt hőmérséklete a futamon várható szintre emelkedett, a csapatok aktivitása is fokozódott, és a versenyzők többsége a komoly megpróbáltatást jelentő hőségben kifejezetten sok kört tett meg.
A Ferrari a nap folyamán két autóval is 61 kört tudott le, vagyis többet, mint a három pilótával dolgozó Williams, és csaknem annyit, mint a Honda és a BMW. Ehhez képest a McLaren és a Renault mindössze 32-32 kört töltött a pályán.
A maranellói istállónál az új motort használó Felipe Massa végezte a munka oroszlánrészét, aki a 8. percben kicsúszott, és csak hajszállal kerülte el a gumifalat, de folytatni tudta a körözést, s végül 4. lett.
Mögötte Kimi Räikkönen végzett a McLarennel. A finn már 1.091 másodperccel lassabb volt Davidsonnál, de előzőleg, a 12. percben már mai első mért körével is kapásból az élre állt. Csapattársa, Juan-Pablo Montoya autója 23 perccel később lefulladt a boxutca kijáratánál, amikor a kolumbiai vélhetően a rajtot akarta gyakorolni.
Montoya ezután saját maga futott el az emelőért, mert McLarenje már félig a pályán állt, ezért saját magának, külső segítség nélkül kellett azt visszahúznia a boxutcába. Később folytatta a munkát, röviddel az edzés vége előtt azonban megpördült, s csak a 14. helyig jutott a tabellán.
A 6. helyet Giancarlo Fisichella szerezte meg a második Renault-val, megelőzve Michael Schumachert, aki a hajrában, egy hosszú etap végén utasította maga mögé Jenson Buttont.
Jacques Villeneuve az edzés vége felé feltornázta magát a két Honda közé, a 10. helyre szorítva Rubens Barrichellót.
A mezőny végén a Super Aguri zárta az edzést, Takuma Sato 2.133 másodperccel bizonyult lassabbnak Tiago Monteiro Midlandjénél.