Felhasználó hozzászólásai
Téma: Pécsi Fix taxi
Hozzáadva: 2006.09.15 17:54
Majd az ügyfél eldönti, hogy megfelelek e neki.
Téma: Pécsi Fix taxi
Hozzáadva: 2006.09.15 17:47
Csak a tisztán látásér:
Ez csak azt mutatja, mennyire hülye vagy a taxihoz, mint szakmához!
Tudod, aki már több autót elhasznált életében, az előrébb tud gondolkozni mint te!
Arról nem is beszélve, aki már látott társaságokat az egekbe emelkedni, és aztán eltűnni a sűllyesztőben!
Kezdő vagy, de lelkesen tennél tönkre egy szakmát!:(
Miért nem hiszel a hozzáértőknek?
(Forrás:pécsi volán taxi topik, Droid /bejegyzés 113/)
Válasz:
Büszke vagyok hangvételedre.
Ez a taxisok normális beszédstílusa?
Na látod, ehhez nem is akarok hozzászokni.
.
Én is az életben maradásért küzdök, mint bárki más.
Nekem, mint vállalkozónak, a hatóságokon kívül ne akarja más meghatározni, hogy szolgáltatásomat miképpen végezzem, ezt a piac majd eldönti.
Továbbá én sem akarok más vállalkozásába beleszólni, ha irányomba, arculatával vagy elnevezésével nem él vissza.
Nem ismertétek a helyzetet 2003.-ban Pécsett, amikor még csak röhögtek rajtam, és azok pörögtek különböző cégek matricái mögött, akik most ellenem szítják a hangulatot, és arculatommal továbbá nevemmel próbálnak érvényesülni.
A hozzáértőknek csak annyi, ne a másikat nézzék le és szólják meg, mutassák meg, hogy kell csinálni.
Fórumotoktól elköszönve, kívánok mindenkinek érvényesülést munkájában.
(Forrás:pécsi volán taxi topik, Fixi /bejegyzés 117/)
Ha ezt tartod a taxisok szintjének. IGEN NEM VAGYOK HAJLNDÓ.
De szerencsére nem ezt tapasztaltam.
Téma: Pécsi Taxisok
Hozzáadva: 2006.09.14 19:12
Büszke vagyok hangvételedre.
Ez a taxisok normális beszédstílusa?
Na látod, ehhez nem is akarok hozzászokni.
.
Én is az életben maradásért küzdök, mint bárki más.
Nekem, mint vállalkozónak, a hatóságokon kívül ne akarja más meghatározni, hogy szolgáltatásomat miképpen végezzem, ezt a piac majd eldönti.
Továbbá én sem akarok más vállalkozásába beleszólni, ha irányomba, arculatával vagy elnevezésével nem él vissza.
Nem ismertétek a helyzetet 2003.-ban Pécsett, amikor még csak röhögtek rajtam, és azok pörögtek különböző cégek matricái mögött, akik most ellenem szítják a hangulatot, és arculatommal továbbá nevemmel próbálnak érvényesülni.
A hozzáértőknek csak annyi, ne a másikat nézzék le és szólják meg, mutassák meg, hogy kell csinálni.
Fórumotoktól elköszönve, kívánok mindenkinek érvényesülést munkájában.
Téma: Pécsi Fix taxi
Hozzáadva: 2006.09.14 15:04
Úgy látom páran, félreértenek!
Nem az a bajom, hogy van Főtaxi Pécsett
Azt már problémásnak látom, hogy szerintem egyesek másokat semmibe véve, annak nevével visszaélve szolgáltatnak.
Korábbi (Longi) bejegyzésre ezek szerint már van tűz
- Ezt ki gyújtotta?
Ha egy kicsit jobban körülnézel, talán közelebb jutsz annak a máshol feltett kérdésednek a megválaszolására, hogy miért találkozol több helyen mindig újra szerveződő formációkra.
Nézd meg, véletlenül nem mindig abból a körből szerveződnek újra és újra, más névvel.
Nem értem miért olaj a tűzre, ha én egy szerintem visszás helyzetre hívom fel a figyelmet, ezt korábban megpróbáltam egymás között személyes megbeszéléssel megoldani.
Ez számomra megnyugtató eredményre nem vezetett.
Azt a választ kaptam, hogy tehetek bármit ez így fog maradni, mivel Budapesten rábólintottak.
Most, hogy érdekeimet védem, én vagyok a rossz?
Mi a probléma?
Ha szabályosan jártak el, akkor biztosan azonosulni tudnak Budapesten is a cselekedeteikkel.
Én levonom a következtetéseimet, és az élet megy tovább.
De ha nem, akkor vállalják cselekedeteik következményét, és ne Én legyek problémáik oka.
Az élet ekkor is folytatódik tovább.
Téma: Pécsi Taxisok
Hozzáadva: 2006.09.14 14:38
Ezek után joggal követelheti a többi szolgáltató szféra, hogy az a hatóság állapítsa meg, árait.
Miért nem követeljük, hogy teljes hatósági árat akarunk fizetni:
- Autó, Autószerelés, és alkatrész.
- Élelmiszer.
- Étterem.
- Lakás rezsi.
Stb.
Ja ez már nem olyan csodálatos
Téma: Pécsi Fix taxi
Hozzáadva: 2006.09.14 14:27
Örülnétek mi ?
Téma: Pécsi Taxisok
Hozzáadva: 2006.09.13 19:25
GAZDASÁGI VERSENYHIVATAL KÖZLEMÉNYE
A GVH VÉLEMÉNYE A FŐVÁROSI TAXI TARIFÁK SZABÁLYOZÁSÁRÓL
A budapesti taxi piac működési zavarai megoldásának érdekében a Fővárosi Önkormányzat élni kíván azzal az ártörvényi felhatalmazással, melynek értelmében a települést érintően fix tarifákat állapíthatnak meg az önkormányzatok. A Gazdasági Versenyhivatal álláspontja szerint nem indokolt a taxi tarifák mindenre kiterjedő fixálása. Ehelyett olyan szabályozási megoldás kialakítása célszerű, amely képes kezelni az egyes piaci szegmensek sajátosságait, ugyanakkor nem szünteti meg a taxi piacon zajló verseny árcsökkentést, jobb és gyorsabb szolgáltatást eredményező kedvező hatásait.
A Gazdasági Versenyhivatal jelen közleményében foglalja össze a rendelettervezettel kapcsolatos szakmai kifogásait:
A tervezetben javasolt ár bevezetése a becslés szerint - és ezzel a Taxis Kamara és a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség is szakmailag egyetért - mintegy 60-70 %-os mértékű díjemelést eredményezne. Piaci tapasztalatok szerint az átlagtarifa - a szerződéses árakat is figyelembe véve 160 Ft//km, ami 240 Ft/km-re emelkedne, illetve erre épülne még rá a fuvarok mintegy 80-90 %-ánál a 300 Ft-os kiállási díj, ami egy átlag fuvarköltséget kb. 20 %-kal emelne.
A taxi piacok szabályozásának nemzetközi tendenciája a dereguláció. Magyarország ezt a lépést a rendszerváltást követően megtette. A fogyasztóvédelmi szempontból fontos korrekciók is megszülettek az idők folyamán: minőségi követelmények minimumainak meghatározása, ármaximálás lehetősége. E beavatkozások hatására jelentős változások következtek be, és a piac konszolidációja folyamatosan zajlik. Néhány piaci anomália (repülőtér, pályaudvarok környékén tapasztalható túlszámlázás, területfoglalási harcok) fennmaradt, ezeknek a megoldására azonban a tarifa fixálása nem jelent megoldást. Ezeken a problémákon az utasok számára nyújtható információk növelésével, továbbá a taxiállomásokhoz való hozzáférés más típusú szabályozásával, szigorúbb ellenőrzésével kellene és lehetne hatékonyabban segíteni.
A telefonhasználat gyors terjedésével a fogyasztói szokások megváltoztak. Ez a fogyasztói kiszolgáltatottság csökkenése szempontjából nagy előnyt jelent, hiszen a taxi társaságokhoz csatlakozott taxisok közötti verseny előnyös hatásai itt szemmel láthatóak. A taxisok pedig szintén dönthetnek arról, hogy részt kívánnak-e venni ezen a piaci szegmensen folyó versenyben, vállalva akár az alacsonyabb árakat, vagy megmaradnak függetlennek, élve a maximált árakban rejlő nagyobb döntési szabadsággal. Ez kellő mozgásteret biztosít a taxisok számára is.
A telefonos tarifa drágábbá tételével vélhetően csupán egyes - különösen az alacsonyabb komfortfokozatú járműveket használó - taxisok járnának jól. Az általánosnak vélt piaci előnyök igen jelentős fogyasztói hátrányt eredményeznének. Jelentős hátránynak számít a drasztikus áremelésen túl például, ha a költségemelkedés elkerülése érdekében a fogyasztó nem telefonon rendelné a kocsit, hanem taxiállomást keresne fel, vagy az utcai leintés lehetőségével élne, de ezzel egyidejűleg a "kiszolgálás színvonala" objektíve is romlana. Csomagját neki kellene cipelni, és ha kocsit talál végképp nincs választási lehetősége, mert örülne az első "megálló" lehetőségnek.
A fogyasztói érdek azért is sérülne, mert a leintéses fuvarvállalás során a szolgáltatás minőségével kapcsolatos reklamációk elintézésének hatékonysága nagyságrendekkel rosszabb. Erre bőséges példával rendelkezik a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség.
Az ártörvényi felhatalmazásban rejlő lehetőség nem jelenti azt, hogy szabályozási kötelezettsége lenne az önkormányzatnak. Különösen nem jelenti azt, hogy a taxipiac egyes szegmenseinek (rendeléses fuvarok piaca, szerződéses fuvarok piaca, utcai leintéses és droszton történő fuvarfelvétel) eltérő sajátosságai ne lennének kezelhetőek más-más beavatkozásokkal. Lehetséges lenne például árszabályozás a szerződéses fuvarpiacon, ármaximálás vezethetnének be a rendeléses fuvaroknál, kötött árakkal dolgoznának a leintéses és drosztos rendelésfelvételnél.
A Gazdasági Versenyhivatal az Önkormányzathoz eljutatott levelében arra is felhívta a figyelmet, hogy a taxi piac szegmensei közé nemcsak a telefonos és utcai taxi igénybevétel tartozik, hanem az ún. szerződéses megrendelések is, amelyeknek eddigi árszintjét a tényleges verseny határozta meg. A fix tarifa bevezetése ebben a szegmensben is a fogyasztók számára kedvezőtlenebb helyzetet eredményez a mostaninál.
dr. Horváth Anita
Sajtófőnök
Budapest, 2005. március 18.
További információ:
Dr. Horváth Anita
Sajtófőnök
cím: 1054 Budapest, V. ker. Alkotmány u.5.
tel: (+36-1) 472-8966
mobil: 30-970-8191
email: HORVATH.Anita@gvh.hu
http://www.gvh.hu
Forrás: www.gvh.hu
Téma: Pécsi Taxisok
Hozzáadva: 2006.09.13 13:06
Lemaradt a vége:
Ha tájékozódsz tarifakérdésben, a Versenyhivatal többek között azért nem támogatja a hatósági ár bevezetését, mivel a járműpark és a vállalkozók széles skálájából adódóan, nem azonos a költségvonzatuk.
Téma: Pécsi Taxisok
Hozzáadva: 2006.09.13 13:03
Nézzük a szó szerinti idézetet:
"Ha meg nem akakrod, hogy lehúzzanak akkor utazz Volánnal." (Longi)
(forrás: iwiw.hu)
Ha abból az irányból közelítetted volna meg, hogy nálatok egy-egy lehúzás bebizonyosodása komoly következményekkel jár, ezért szerinted egyik kollegád sem meri ezt megkockáztatni, kijelentésed semmi ellenérzést nem okozott volna.
De a fenti kijelentést kategorikussá tenni? Na ez visszás.
Ne következzen be, de ha valamely kollégád pont az Ő fuvarját drágítja, te is elmész attól a cégtől ahol ez az utassal történt.
Vagy ami ésszerűbb és szokásos, elhatárolódsz, elhatárolódtok attól a kollégától, aki szabályt szegett.
Ha tájékozódsz tarifakérdésben, a Versenyhivatal többek között azért nem támogatja a hatósági ár bevezetését, mivel a járműpark és a vállalkozók széles skálájából adódóan
Téma: Pécsi Fix taxi
Hozzáadva: 2006.09.13 12:33
Elfogadható-e:
- Nem mindegy melyik autóba ülsz egy formációba, mivel más-más tarifa van alkalmazásban, és arculatuk sem teljes mértékben egyforma.
- Egyesek azzal igazolják törvénysértésüket, hogy mögöttük a MULTI jogászai megvédik ?
- Van, aki nem elégszik meg egy vásárolt formációval, hanem más taxi nevét is felírja autójára. (Miért nem írta ki mondjuk, hogy MAX 990, vagy EGY ÚT 990 )
- Mikor felveted neki a visszás helyzetet, és kéred, hogy szüntesse be a jogsértést, erre azt közli „Ez a taxiban így van „, ez Budapesten le van beszélve.
Tényleg így kell ennek működnie?
A másik fórumban felvetettekre semmi bajom azzal:
Aki:
- Aláígér fuvardíjaimnak.(Neki kell eldöntenie, hogy milyen költségei vannak, és azt az áraival ki tudja gazdálkodni.)
- Hasonló rendszerrel működnek, de ezt úgy teszik, hogy arculatuk jól elkülöníthető.
Nagy hangsúlyt fektetek arra, hogy ne mossanak össze azokkal, akik arra alapoznak, hogy több éven keresztül sok munkával ismerté vált arculatomból kívánnak élősködni.
Valamely szinten megértem azokat, akiknek az volna az érdekük, hogy a másolatokat is hozzám mossák, így próbálva engem is lejáratni.
Ezért kívánok minden lehetőséget megragadni, hogy ez ne következhessen be !
Korábbi felvetésedre most van készülőben új weblapom, amelyben ki fogok térni történetemre, a közel jövőben ebből egy-egy részt a fórumra is fel kívánok tenni.