Név
Becenév nardo
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Számtanilag helyes, De: Volt itt egy ilyen mondat is: „Ha feltételezzük azt, hogy néhány apró rendelettel megszűnnek a „segédeszközök”, ez lesz a valóság.” (ki garantálja, hogy nem szűnik meg. 6 milliárd az 6 milliárd. Mondták, hogy a luxus dolgokat adóztatják. A taxi nem az?) 1.) Innentől mindegy, hogy ki fog matekozni! A 240 is egy marha nagy mínusz lesz. 2.) Most arról beszélnek, hogy ez lesz a maximum ár. „ ha ennél kisebbet állapít meg a fuvarszervező, ők abba nem kívánnak beleszólni.” Akkor mi változik? Marad a156 ,egy sokkal drágább kocsival. Ezért javasolnám a tisztelt tárgyaló delegációnak, hogy ne mondjanak árat. Azt mondja meg nyugodtan Vitézy Úr, és mi elfogadjuk. DE: Támassza alá számokkal: Az Ő szabályaiknak megfelelő vállalkozás költségei. (kocsi stb...) Ehhez beállítani a minimum tarifát, úgy hogy legalább a minimálbér megmaradjon. Hát ha ez 240 vagy az alatt lesz én megeszem a monitort.
Ok :) Akkor még egy kis nyom (talán így másoknak is érthetőbb) 240 Ft - 65 Ft (áfa) = 175 Ft Ha a 7%- ot le tudjuk írni: 240 - 48 = 192 Ft /km Ha valakinek van kedve matekozni ki lehet számolni, hogy evvel a tarifával ki lehet-e fizetni a pár sorral lejjebb kiszámolt kocsit.
Igen az ÁFA egyenlőre a te problémád, de egy kis idő múlva mindenkié lesz. Egyébként az írásból láthatod, hogy nem csak neked (inkább mindenkinek) írtam. Üdv,jó melót!
Rendben Krapek70, te magas tarifával dolgozol. (a többség nem, és nincs 8 hónapos kocsija sem), de a számok rád is vonatkoznak: Tegyük fel egyéni vállalkozó vagy 80/20 %-os átalány adóval. Az áfa határ 5 millió, a minimálbér 93.000.- Havi szinten bruttó: 465.000.- Ft-ot kell keresned. Ekkor jön ki, hogy a 20% eléri a 93.000.- et. 465.000.- X 10,5 hó = 4.882.500.- Tehát, hogy ne lépd át az 5 millát, 1,5 hónapot nem dolgozhatsz, de a befizetnivaló akkor is áll: Eü.+Nyugdíj+Szoc. = 49. 407.- 93.000 – 49.407 = 43. 593.- Ebből 16% jöv. adó (6975.-) = 36. 618.- Ennyi havi nettó fizetésed, de csak 10,5 hónapra! 36.618 x 10,5 = 384.489.- 384.489 – 65. 390 = 319.099.- Ft (a -65.390.- a maradék 1,5 hóra eső befizetendő eü+stb) Tehát az éves fizetésed: 319. 099.- Ft 319. 099 / 12 hó = 26.592. – nettó /hó Ha feltételezzük azt, hogy néhány apró rendelettel megszűnnek a „segédeszközök”, ez lesz a valóság. Gondolom, erre a hatalmas bevételre a bankok örömmel adnak hitelt egy min. 4,5 millás kocsira. Ha mégis ahhoz, kellene kb. 20% önrész. (900.000.-) 4.500.000 -900.000 = 3 600 000.- Egy jó THM-mel (6 évre) 5.760.000.- kell visszafizetned. 5. 760.000.- a hitel + a 900.000.- Ft-ot (is szeretnéd visszakapni) = 6.660.000.- Csak az autó (és még nem taxi!). 6 évre az egyéb költségeket hozzáadva (tagdíj, szervizek, üza, taxióra stb……..) kellene a maradék 80 % ból fizetni. (most mondhatod, hogy neked már megvan az autód, taxiórád - persze a másik kollégának meg van még 20 liter olcsóbb üzája, vagy 2 db 70%-os gumija a garázsba – De egyszer ezeket is meg kellett venni!) CÉL az ÁFAKÖR?? (csak az alapok: 6000 x 5. 000. 000. = 30 milliárd – ennek a 20-27% a = 6 milliárd ) A számolást már meguntam, de az látszik, hogy a fent levezetett összegből ez nem jön ki. Mindenképpen át kell majd lépni az ÁFA körbe. Innentől kezdve minden bevétel 27%-a befizetendő áfa. (ami jóváírható az max kb.: 7%) Tehát visszatérve az elejére, hogy magas tarifával dolgozol, innentől levonhatod belőle a min. 20%-a befizetendő áfát. Tisztelt kollégák! Mennyi is legyen az új feltételekhez,(igényekhez), igazodó új tarifa? (csak, hogy ne sokkoljuk az utasokat?!)
Azért kíváncsi lennék, hogy nálad hány Ft/km alatt szakad el a cérna. 100 alatt? Mert arrafelé haladunk. Ha elfogadják az új szabályzókat kb. 30 órát dolgozhatsz naponta. (de csak 24-ből áll!)
Az ilyen szereplésekre kiképzett emberekkel nem kell vitatkozni. Megint csak a sokadik ingyen Főtaxi reklámot láthattuk. Csak annyit kellene megkérdezni Vizytől, hogy: - Hány autója is van a főtaxinak? Nulla!! - Akkor kit képvisel? Hány vállalkozó kérte meg, hogy a nevében eljárjon? Nulla! - Akkor végül is mit tetszik itt keresni? Majd, ha frekvenciákról, diszpécser központokról, címkiadásról tárgyalunk akkor tessék visszajönni, addig haza lehet menni!
Sziasztok, Nem biztos, hogy keményebb, inkább okosabb taktikára lenne szükség. Meg lehet-e valaminek az árát határozni (tarifa) ha nem is ismerjük a feltételeket? Milyen autó kell? Milyen változtatásokat terveznek (pl.: droszt díj emelése) a következő 5 évben, stb.? Ha vannak támpontok, akkor fel lehet építeni egy üzleti tervet, ami megmutatja, hogy mennyi legyen a minimum tarifa. Ezzel lehet kizárni a fuvarszervező cégek okoskodását. A maximumot majd a piac szabályozza. (Az utasok is hozzászoknak majd, ahogy mi is a 450Ft-os benzin árhoz.) Ha gazdaságtalan, eleve veszteséges tarifa rendeletet hoznak ki, véleményem szerint támadható lenne akár az Alkotmány Bíróságon is, mivel hátrányos helyzetbe hoz egy bizonyos réteget, szakmát. (Ha megegyezéssel lesz új tarifa, akkor ez a lehetőség elveszhet, mivel az érintettek belementek). Szintén bírósági eset lehet az is, ha valaki egy 1300 férőhelyes stadionba (drosztok), 6000 jegyet ad el, kötelező jelleggel.