Felhasználó hozzászólásai
Téma: Nem állunk meg! TOR TÚRA! TAXISDEMONSTRÁCIÓ JÚNIUS 4-ÉN!
Hozzáadva: 2012.06.11 20:31
Akik elkezdtéka szarkeverést!
A Hiénakutya irta egy másik topikban!
Ezeket a szarokat is a "szakma" kérte.
Linkeljem be újra?
Tessék!
A csatolt állományok közül az elsőt tessék letölteni, melynek címe: "Javaslat a személytaxis és személygépkocsis személyszállítás átfogó szabályozására"
Téma: Nem állunk meg! TOR TÚRA! TAXISDEMONSTRÁCIÓ JÚNIUS 4-ÉN!
Hozzáadva: 2012.06.11 20:00
Figyelem!
Az én olvasatom szerint az sem elég ha valaki vesz egy fekete autót és lefóliáztatja sárgára az előirások szerint,mert a fekete szin is egy kódszámú szin csak az a megfelelő!!!
Tehát nem mindegy,hogy az autó milyen fekete!!
MÁS és ez is nagyon fontos!!
A tarifáknál ismét nincsen megszabva az évenkénti kötelező emelés az infláció es egyéb költségek növekedése esetén!!
Tehát mindent meg kell tennünk,hogy ez a rendelet igy ne lépjen életbe!!!
A másik nagy szivatás a kocsi fekete szine !!
Ahogy a Zsolt is írta ez a legkényesebb szin.Minden kosz hamar meglátszik rajta,nyáron magába szívja a hőt ezért,hogy elviselhető legyen szinte állandó klimázást igenyel ami megnöveli a fogyasztást Kb 20%-al!
Téma: Nem állunk meg! TOR TÚRA! TAXISDEMONSTRÁCIÓ JÚNIUS 4-ÉN!
Hozzáadva: 2012.06.11 13:45
A TGFSZ ÉSZREVÉTELEI A RENDELETTEL KAPCSOLATBAN!
Tisztelt Kollégák, Kedves Barátaim!
Pénteken kaptuk kézhez a Főváros Taxi rendelet-tervezetét. Mivel túl terjedelmes ahhoz, hogy hírlevélben elküldjük, ezért az a kérésünk, hogy aki szeretné ezt megkapni, írjon egy email-t az iroda@tgfsz.org.hu -ra és mellékletben elküldjük részetekre.
Viszont néhány elemet kiemeltünk ebből, és minden egyes pont mellé leírtuk, mi a probléma vele!
a Rendelet beterjesztése 2012.06.20.
2013.01.01 -től kezdődően Budapesten nem végezhető taxiszolgáltatás azzal a gépkocsival mely nem felel meg az alábbi feltételeknek:
tengelytáv: min. 2550 mm,
csomagtartó:
430 liter a limuzinoknál,
10 évnél fiatalabb a gyártási év alapján
környezetvédelmi besorolás:
euro 4,
teljesítmény:
60 kW
arculat:
fekete alapszín, sárga tető és ajtó, taxitársaság védjegye feketében a hátsó ajtón, egy reklámmatrica a hátsó lökhárítón.
Tarifában két alternatíva kerül beterjesztésre a Közgyűlés elé:
a. fix ár: 300-240-60,
b. maximált ár: 700-270-60 Ebből a 700 Ft-os alapdíj 1 km díját tartalmazza és rögzített.
................................................................................................................................................................
pontonkét való elemzés, indoklás:
tengelytáv: min. 2550 mm,
csomagtartó:
430 liter a limuzinoknál,
A tengelytáv és a csomagtér méret meghatározása csak arra jó, hogy min. felső-középkategóriás autók legyenek vásárolva. Az utas részéről erre igény nincs.
Az utasoknak műszakilag és esztétikailag rendben lévő autóra van szükségük ami elviszi őket A-ból B-be. Felesleges a taxist rákényszeríteni olyan autó vásárlására amit nem tud kihasználni.
Mindezek mellett rengeteg olyan autó van, mely fiatal, akár 2-3 éves is, de a fenti paraméterek miatt nem felel meg 2013-tól, így engedélyt sem fog kapni! (és még hitel is van rajta)
havi szinten talán ha 3-szor kell a csomagtartót használnom!
14 éves tapasztalattal a hátam mögött kijelenthetem, hogy a fuvarjaim 80%-ban az utas egyedül, és poggyász nélkül utazik.
15% lehet az amikor 2- esetleg 3 fő veszi igénybe a taxit, de szintén csomagok nélkül.
a maradék 5 % az amikor 4 főt szállítunk illetve amikor a csomagtartót meg kell tölteni.
Amennyiben csomagokkal utazik , eleve jelzi a mai napig, hogy kombira, esetleg egyterű autóra lenne szüksége.
életkor: 10 év,
A gépkocsi állapota nem kor-, hanem karbantartás függő!
A TGFSZ eredeti javaslata volt 2015.január 01-től Euró 4-es környezetvédelmi besorolás ami önmagában beszabályozza a korhatárt. Ez önmagában is tartalmaz némi kifutási időt.
Ha a 10 év bevezetődik, akkor sok, kitűnő állapotban lévő felső-kategóriás autó esik ki a szolgáltatási kőrből ( Audi, BMW, Mercedes E osztály, stb)
http://www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/e_270/mercedes-benz_e_270_csere_beszamitas_szervizkonyv-5735724
Nincs kifutási idő! Mi lesz azokkal akiknek még hitel is van a kocsijukon?
környezetvédelmi besorolás:
euro 4,
TGFSZ tavalyi javaslata
2015.01.01-től
Euro4
2020.01.01-től Euro5
teljesítmény:
60 kW (~ 81,6 LE)
Teljesen értelmetlen!
teljesítmény minimumot meghatározni egy városi környezetben használatos járműre indokolatlan, hiszen a KRESZ eleve 50km/óra vagy attól kisebb sebességet engedélyez.
A teljesítmény előírásnak van néhány, plusz anyagi vonzata is:
Ugyanazt az autótípust nagyobb motorral szerelve vásárolva, sokkal többe kerül.
minél nagyobb a teljesítmény. annál nagyobb az adó, a biztosítás, ami a költségeinket még tovább emeli!
szabadjelző egységes, a BKK által levédett,
ezzel semmi bajunk!
arculat:
fekete alapszín, sárga tető és ajtó, taxitársaság védjegye feketében a hátsó ajtón, egy reklámmatrica a hátsó lökhárítón.
világos ( fehér vagy ezüst alapszín mellett sárga tető volt kérésünk.
a fekete szín kényes, már néhány fuvar után azonnal látszik az út pora. Gőzborotvás mosóban nem lehet mosni mivel a száradáskor keletkező foltok láthatóak, így az autó továbbra koszos felületet mutat.
Az ilyen színű autók mosatása csak is kézi mosókban lehetséges, ahol a tisztítás után sűrített levegővel szárítják, illetve kézzel áttörlik.
Viszont ez 5-10-szer drágább mint a gőzborotvás mosás.
( a taxikat naponta legalább 1 szer le kell mosni gőzborotvával. )
A fehér, illetve a szürke (ezüst) színű kocsin a szín jellegéből adódóan a száradási foltok nem látszanak, illetve az út pora nem látszik rajta!
További hátránya a sötét színnek, hogy napsütéses időben elnyeli a hőt ( a világos az visszaveri) így a kocsi olyan lesz mint egy fűtőkazán! ez viszont azzal jár, hogy a légkondit folyamatosan kell üzemeltetni. A folyamatos üzemeltetés ( a műszak alatt nincs leállítva motor illetve a légkondi) miatt megnő a környezetszennyezés, tehát elvész az az előny, amit az EURO4-el kívántunk elérni!
És persze nem hagyhatjuk figyelmen kívül a folyamatos motorjáratás miatti üzemanyag-többlet fogyasztást valamint azt, hogy a légkondicionáló használata szintén 10-15%-al növeli az üzemanyag-fogyasztást!
Bevezetés 2013-ban.
lehetetlenség teljesíteni!
2013 január 01-től a droszt díj 40.000 Ft+ ÁFA/ év
2011.06.20-án, 1 évvel ezelőtt emelte a droszt-használati díjat a főváros a költségek növekedésre hivatkozva, miközben a taxi tarifáját továbbra sem rendezték!
Összegezve:
A Fővárosi taxi rendelet-tervezet egy hentesmunka, ami a közel 5.000 család azonnali kivégzéséről szól!
Semmilyen szakmai és szolgáltatói igény nem indokolja ezt a mészárlást! Nem tudok rá más szót, hiszen ez az egész pont olyan, mint amikor 5.000 embert plusz a családjukat a duna partra felsorakoztatják, és belelövik őket.
5 ezer család. egy kisebb település!
Nem kibújni akarunk a szabályozás alól, hanem pontosan azt szeretnénk, ha szabályozva lenne. De ez nem az! Ez kivégzés!
Nincs létszám szabályozás
(tévesen -vagy szándékosan- félre magyarázzák az alkotmánybíróság ide vonatkozó határozatát, pedig lehet direkt módon szabályozni. csak hát Komáromi Endrének ez munkával járna. Így kényelmesebb neki.
Nincsenek Drosztok kellő számban, pedig tavaly 500 új taxiállomás létesítését hirdette ki Komáromi Endre.. Sőt! A tavalyi állapothoz képest még csökkenés is tapasztalható!
http://www.taxiallomas.hu/index.php?info=taxi&statusz=m
Miért is emelkedik a taxiállomás használati díjunk?
Kinek az érdeke, hogy a taxisok 90%-a elhagyja a pályát?
Üdvözlettel:
Farkas Zsolt
Téma: Nem állunk meg! TOR TÚRA! TAXISDEMONSTRÁCIÓ JÚNIUS 4-ÉN!
Hozzáadva: 2012.06.11 13:39
Hallo TGFSZ!!!
SZORÍT AZ IDŐ!!
NEM LÁTOM AZ ÚJABB TILTAKOZÁS SZERVEZÉSÉT!?
EZ A RENDELET IGY NEM MEHET ÁT AZ EGÉSZ CSAK SZIVATÁS ÉS TELJESÍTHETETLEN 2013.01.01-ig!
A hirlevélben tett észrevételeitek a rend. tervezethez jók!
Téma: Nem állunk meg! TOR TÚRA! TAXISDEMONSTRÁCIÓ JÚNIUS 4-ÉN!
Hozzáadva: 2012.06.05 14:19
Igy van!
Azt tudtuk,hogy a Metál nem a mi szekerünket tolja már régóta,de a TGFSZ-be reménykedtem,hogy igen!
Bocs,hogy ilyen szűkszavuan írok,de régebben amit írtam sokszor süket fülekre talált vagy "felébredsz és bilibe lóg a kezed" megjegyzések után belefáradtam!
Téma: Nem állunk meg! TOR TÚRA! TAXISDEMONSTRÁCIÓ JÚNIUS 4-ÉN!
Hozzáadva: 2012.06.05 13:52
Vegyes érzelmekkel mentünk ki egy páran,mert igazán nem volt teljesen világos a tüntetés célja!
De zavar!!
Téma: Nem állunk meg! TOR TÚRA! TAXISDEMONSTRÁCIÓ JÚNIUS 4-ÉN!
Hozzáadva: 2012.06.05 13:38
Sajnos tudom!
Téma: Nem állunk meg! TOR TÚRA! TAXISDEMONSTRÁCIÓ JÚNIUS 4-ÉN!
Hozzáadva: 2012.06.05 13:20
UGYE TEGNAP EZÉRT DEMOSTRÁLTUNK!!
Tisztelt Kollégák, Kedves Barátaim!
a május 17.én megtartott Érdekképviseletek és a Főváros közötti egyeztetés teljes sikertelenséggel zárult.
A Főváros továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy a nappali tarifa 700ft-os alapdíj mellett 240 ft-os km díjjal legyen maximálva úgy, hogy az éjszakai tarifát eltörlik!
Mindez mellet az előzőekben ismertetett szigorításokat bevezetik:
10 év
tengelytáv 2550
Autó szín egységesítése (fóliázás, fényezés)
csomagtér 430 liter
Euró4
semmilyen írásos anyagot nem kaptunk, hogy megváltoztatnák az 1.600cm3 vonatkozó előírásukat!
A kész tervezet június 20-án kerül a közgyűlés elé
ezt az érdekképviseletek a beterjesztés előtt 3 nappal fogják megismerni
A Főváros szabályozási tervezete elfogadhatatlan, hozzáállásuk felháborító!
A legkeményebb tiltakozással fognak szembesülni mind írásban, mind tettekben
Elutasítjuk a Főváros (BKK) javaslatát mindenre tekintettel.
A tarifa bevezetése/ módosítása 2013 januári bevezetéssel teljességgel elfogadhatatlan
ezt a közgyűlés azonnali hatállyal júliustól is elő írhatja
az éjszakai tarifa elvétele a maximált tarifa esetén elfogadhatatlan
ha nincs fix tarifa csak maximált, akkor az legyen:
Nappali tarifa:
700Ft alap 360 Ft/ km 90 ft/ perc
Éjszakai
800 Ft alap /400 Ft/Km /125Ft/perc
díjjal
14 éve maximálták az árat. nem tehetik meg, hogy ennyi idő után sem emelnek, pláne azt nem, hogy még csökkentenek is!
Azonnali hatállyal kell bevezetni
bármilyen tarifa (fix, maximált) bevezetése esetén is a főváros elvárásai túlzóak, minden szakmai indokot mellőznek, a szolgáltatás javulása ettől nem várható, mi több, romlani fog.
Bármilyen elvárás a Főváros részéről csak is kifutó rendszerben képzelhető el de csak is akkor ha a tarifát előtte rendbe tették.
A szigorú feltételek csak a pályára lépők, ill. kocsit cserélőkre vonatkozzanak, de a pályán lévőkre a kocsi cseréig nem!
A Főváros mindentől elzárkózott és el is zárkózik a mai napig. Ez a cinikus hozzáállás, a szakmához nem értésük több ezer taxis és családjának a tönkretételét szolgálja!
Ezt nem engedjük, Nem engedhetjük!
A TGFSZ ezért egy demonstráció sorozatba kezd melynek első napja május 28, hétfő 15 óra.
A részletes összeállítás később kerül ismertetésre!
2012-05-18
Üdvözlettel
Farkas Zsolt
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2012.04.19 12:08
Elképzelhető,hogy valami ilyenre megy ki a játék,de mi NE ASSZISZTÁLJUNK HOZZÁ!
Figyeld meg ,ha ez netán majd megtörténik akkor minden benzinár emeléskor hogyan fogják korrigálni a tarifát.!!
Ha kell akkor táblázattal mint régen a főtaxi idejében!!
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2012.04.19 11:59
Ekkor meg pláne nem kell aláírni semmit sem,mert teljesen mindegy!!!!!
Ugy is azt csinálnak amit akarnak velünk!!!
LEGALÁBB NE EGYEZZÜNK BELE!!!
NE BOLINTSUNK RÁ!!!