Név Apuka
Becenév Apuka
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Óra

Hozzáadva: 2011.08.11 23:08

én vidéken vettem egy turisztikai irodában. Viszont láttam ilyet papír boltban is.

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2011.08.11 23:07

nálam is 5. (taxi4)
"Egyébként tag vagyok , de egy árva hírlevelet nem kaptam. " Szia, sóher! Hm... tagsági számot mégsem adsz. sem itt, sem email-ben! Ha előlem is rejted a kiléted akkor valóban itt a vég! Egyébként a tagsági száma azért kellet volna, hogy le tudjam ellenőrizni, miért nem kapsz hírlevelet, ugyanis a többiek a megkapják! üdv

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2011.08.11 05:56

Mit szoltok hozzá? Az utasnak biztos jó,a taxisnak már nem annyira ez az emelés 11 év után! Szerintem nem a fórumozóknak kellett volna feltenni ezt a kérdést. Először is megadnak, majd amikor a válasz meg van, akkor azt megírni nekünk. Most komolyan.. Valóban nem tudod elhinni, hogy itt a tagság beleszólhat a dolgok menetébe? Mit gondolsz, miért vagyunk minden szerdán napi 5 órát kint a lakókocsi parkolóban?

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2011.08.11 05:48

van egy kérdésem: Miért nem kérdezel? Tudod a számom, az email címem. A hírlevelet nem azért küldöm, hogy nyilvánosságra hozzátok. Az a tagságra tartozik. Tájékoztatásra szolgál, hogy tudjátok, éppen hol vagy merre tartanak az egyeztetések. Hogy lehetőségetek legyen hozzászólni, véleményt alkotni, ötletet vagy éppen kritikát megfogalmazni. Ha nyilvánosságra akarunk valamit hozni, azt meg is tesszük. Egy ilyen húzással lazán keresztbe teszel annak, amiért dolgozunk (pl. hogy a tarifa rendeződjön). Viszont azok a szabályozások amelyekről körvonalakban kaptatok tájékoztatást, enélkül is megvalósulnak. Ezt úgy kell elképzelned, hogy van egy csomag ami, bár szigorú feltételeket szab, de élhetővé tenné a taxizást. Mindezt úgy, hogy még tartalékolni is lesz lehetőséged. Ennek egyik eleme (legkényesebb eleme) a tarifa rendezés. Ha valamiért az nem valósul meg, attól a csomag többi része még igen. Gondolkozz, mit fogsz csinálni a jelenleginél sokkal szigorúbb feltételek esetén, de rendezetlen tarifa rendszerrel? Megmondom: -tönkre fogsz menni! Legközelebb, kérlek kérdezz! Köszönöm! (ha dobsz egy email-t, vagy megcsengetsz, elmondom)

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2011.08.06 11:19

Ezt a politikai topicban találtam. végignéztem. Találó! ha ezt a taxis társadalmunkra vetítjük le, találsz valami hasonlóságot?

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2011.08.06 11:07

Szia, szálka! Lehet, fáradt és kimerült vagyok és az a baj! Ha egy átlag taxis teszi fel ezeket a kérdéseket és fogalmazza meg a kritikát, azt mondom, rendben van, elfogadom. Nálad, veled azonban más a helyzet. Mert te tájékozottabb vagy az átlag taxistól. Tőled többet várnék. Tőled lazán elvárnám, hogy levelet írsz, hogy felhívsz, esetleg megkeresel szerdánként. De nem. Bárhogy is fáj, vannak anyagok amiket nem fogok nyilvánosságra hozni. Leírtam mit csinálunk. Nem fogadod el. Ez ellen nem tudok mit tenni. Mindenkinek egyéni joga. Ugyanakkor egy folyamatban lévő egyeztető tárgyalásról nincs mit beszélni, mert mint írtam, folyamat van. Napról napra változik minden. Van egy cél és azt szeretnénk elérni. Akkor lesz kész, amikor elfogadják. Addig azonban leírhatok bármit, semmi jelentősége sem lesz. Azonban ennyit leírhatok: jan.1-től szigorú, mindenkire és mindenre kiterjedő szabályozás lép életbe amely pontosan meghatározza a piaci szereplők működési, tárgyi és személyi feltételeit! Ha a tárgyalások minden eleme megvalósul akkor ez az alábbiak szerint fog kinézni: - tarifa szabályozás -létszám szabályozás - hatékonyabb ellenőrzés - működő szankcionálás -BKK regisztrációs kötelezettség mind a taxisra, mind a fuvarszervező irodákra magyarázat: a BKK adja ki mind a taxisnak, mind a fuvarszervező irodáknak a működési engedélyt, 1 évre amennyiben megfelelnek a feltételeknek. és taxisok számára is jól emészthető mondatokban fogalmazzátok meg a célokat. És tartsatok ki mellettük! Akkor majd lesz 500 gondolkodó után még néhányszor 500 lelkes hívetek is. Csak hogy tisztába tegyük ezt a kérdést. Azt a taxis akit kicsit is érdekli a sorsa, tájékozódott. Aki úgy érezte, érdemes ezekért a célokért összefogni, belépett. A többi? A többi még arra sem veszi a fáradtságot, hogy érdeklődjön. Nem csak rólunk, nem csak nálunk, hanem a közelgő szabályozásról sem. Ez ellen, ha megfeszítesz, sem tudok mit tenni. Aztán amikor életbe lép az a szabályozás és ő beleesik a levesbe akkor jön a sírás, a felháborodás, a számonkérés rajtunk! Csak hogy akkor már késő lesz! Akkor már nem lesz lehetőség visszacsinálni semmit! A lehetőség idáig adott volt. Adott volt arra, hogy közösen, a mi feltételeink szerint alakítsuk a sorsunkat. De erre nem kíváncsi a többség. A szabályozások nélkülünk is megvalósulnak akár tetszik, akár nem! Azt, hogy ebbe mennyire tudunk beleszólni.. na ehhez kellett volna az a tagság amiről annyit papolt nektek málna! Az összes többiről pedig csak személyesen beszélgetek veled. üdv: Zsolt

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2011.08.05 18:03

válasz szálkának: Program.. beszéltünk erről, és hangoztattuk sok helyen. Ígéretek kellenek (kellenének) amit programnak hívunk. Szedjük össze, mi minden van amit rendbe kellene tenni: - Őööö.. Annyi minden van, hogy napokon keresztül lehetne sorolni. Tehát meg sem próbálom. Helyette megnézem a legégetőbb dolgokat és azokat is le kell szűkíteni arra a néhányra, melyet teljesíteni is van esély. Ugye, hiába írnám le az összes problémát, és vállalnánk be annak a rendbetételét, ha nem tudnánk teljesíteni a vállalásainkat. Ez lenne a legnagyobb pofára esés a részünkről. Szóval a legnagyobb problémák a mai taxis piacon, a taxisok szemszögéből: -tarifa -létszám (drosztok) ellenőrzés (hatékony és rendszeres) szankció (van?) persze, ha azt a 70-éves kollégát nézzük, aki a drosztot elhagyva be ment a mosdóba mert prosztata problémája miatt sűrűn kell látogassa azt a helyet és az "Árvai kommandó" lecsapott rá, mint retinens személyre és mindjárt jól meg is büntette! A cégek egyeduralma a piacon ezen belül a hatalmukkal való erőfölényt kihasználva minden lehetséges módon kihasználják a taxis kiszolgáltatottságát. Vizsgák ára, - papírok tömkelege, -ügyintézés bonyolultsága Az utóbbiak évente 1-szer jelentkeznek. Az első pontok azonban minden napos problémák, hozzátéve azt amit a cégekről írtam. (itt csak halkan jegyzem meg, hogy rengeteg olyan levelet, telefont kaptunk melyben folyton arra kérdeznek rá, mikor megyünk neki a cégeknek?) Jó kérdés! Mi is kellene hozzá? Mondjuk tömegbázis! Ha ez meg van, lehetne beszélni erről is. De valóban ez kell? Vegyük alapul az első 4-s (5-ös) csomagot! Ha azok mind megvalósulnának akkor a taxisok ( meg az utasok valamint az állam) problémája is megoldódna egy csapásra. Kifejtem: Létszám korlátozás: - Ha csak annyi taxi(s) lenne a piacon amennyit az el tud tartani akkor az áraknak nem kellene az egekbe emelkedni - Akkor beállhatnál bármelyik drosztra, mert mindenkinek lenne elég munkája és senki sem akarna elzavarni onnan - A cégek nem mondanák neked, (ha felemeled valamiért a hangodat), hogy el lehet tolni a biciklit mert kapok helyetted 10 másikat. Nem, mert nem lenne 10 másik. Csak abból tudnak gazdálkodni ami a piacon van. Fix Tarifa: - Fix tarifa szorosan kapcsolódik a létszámkorlátozás előnyeihez. - Ugyanis ha fix, akkor minden cégnél, minden mezítlábasnál ugyanaz az ár. - Az utas beülhet bátran hozzád az utcán mert nálad is annyiba kerül az út mint a másiknál. - Ha fix, akkor a cégek azon versenyeznének, hogyan tudjanak magukhoz csábítani téged (tehát nem kell szembe menni velük) és ez nem kiszolgáltatottá tenne téged hanem felértékelődne az engedélyed, a személyed Droszt: - Megfelelően kiépített droszt-hálózat esetén drosztról-drosztra tudnál dolgozni ezáltal a hatékonyságod növekedne hiszen az üres km-ed drasztikusan csökkenne. Mindezt úgy, hogy nem is emeltél tarifát. Csak gazdaságosabban tudsz dolgozni Ellenőrzés/Szankció: - Amennyiben jól működik, és a fenti elemek teljesítve vannak, úgy az ellenőrzés feladata lenne a retinenskedők kiszűrése és ezeknek a szankcionálása. - Ha ez jól működik és a piacról valóban azok esnek ki akik nem idevalóak, akkor az utasok bizalma is visszatér az utcára, bátran ül be hozzád. - Ha tudod, hogy hatékonyan és jól működik akkor vigyázol az engedélyedre mert ha vétesz, akár el is vesztheted. Persze, lehetne ezekről regényt írni (majd hiénakutya megteszi), de ez a néhány mondat már tartalmazza a lényeget. Ugyanakkor ezek azok a pontok melyek a TGFSZ részéről is vállalható és talán teljesíthető. Alacsony taglétszám mellett. Persze, ha magas lenne a létszám, könnyebben véghezvihető lenne, de ez egy másik kérdés. Ezenkívül nem vállalunk be olyan pontokat a programban amit nem tudnánk teljesíteni! Viszont ha a tagság, illetve azok is akik nem tagjaink, jeleznék nekünk a problémákat (és nem a hallo-n) talán azzal is foglalkozni tudnánk. De a kritikán kívül nem jöttek sem ötletek, sem megoldásra váró problémák. Így pedig elég nehéz megfelelni bárminek is. Összességében a fenti pontok benne vannak a megvalósítási tervezeteinkben, amit nevezhettek akár programnak is. Ezekről folynak a tárgyalások június óta. Nagyon szívesen beszélek nektek bővebben is ezekről, ha kíváncsiak vagytok rá, de ne itt tegyük meg. Vegyétek a fáradtságot és gyertek el szerdánként. Bár erre a hónapra én nem vagyok beosztva a lakó-kocsiparkolóba, de ha email-ben jelzitek nekem az igényt, akkor választok egy szabad szerdát és rászánom azt az időt! Kérdés, mennyire van erre igény illetve hányan vennék a fáradtságot arra, hogy érdeklődjön, hol is állnak a dolgok, amik a saját sorsát fogják befolyásolni függetlenül attól, hogy tag, vagy nem tag! Üdvözlettel: Farkas Zsolt
Program.. beszéltünk erről, és hangoztattuk sok helyen. Ígéretek kellenek (kellenének) amit programnak hívunk. Szedjük össze, mi minden van amit rendbe kellene tenni: - Őööö.. Annyi minden van, hogy napokon keresztül lehetne sorolni. és innen a tgfsz-es topicban folytatom

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2011.08.05 04:07

Ebben van némi igazság de a másikkal mindenki jobban járna. A sávosnál nem csak azt látná az utas, hogy (pl) 1.000-ről indul az óra hanem azt is, hogy az bizony 2-km-en át nem is változik.