Felhasználó hozzászólásai
Téma: A Taxisok Kedvenc Night Clubja
Hozzáadva: 2008.05.26 09:29
De szép mesét írtál csogu.
Mert ez mese a javából. Most amikor 320 Ft a benzin, alig van meló, kizabáljuk magunk alól a kocsit, a mininmálbért is alig keressük meg, majd pont a kurvák mentenek meg 5000 taxist. Álom-álom.
Téma: (Eredeti RÁDIÓ???) TAXISOK TOPIKJA! / ami a közre tartozhat/
Hozzáadva: 2008.05.08 16:30
És hogy megfiatalodott:-) Úgy látszik jót tett neki, hogy most újra a saját útját járhatja.
Téma: Budataxi
Hozzáadva: 2008.05.08 16:26
Szerintem ez nem is olyan sok. Van ahol jóval több.
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2008.04.23 07:11
"Legendák keringenek például arról, hogy a Szemlőhegy úti Apró-Gyurcsány lak felső szomszédságában álló Kádár-villa lakójaként jegyzett Veres ma is "lejáratos" a miniszterelnök rokonságához."
A helyedben jobban vigyáznék. Ezektől bármi kitellik. Ugyanis a legendák attól legendák, hogy van valóságalapjuk.
Abban az országban, ahol egy személyiségzavaros nímand azt gondolja és nyilatkozza magáról, hogy rajta kívül bárki alkalmatlan lenne a mostani súlyos problémák megoldására - melynek előidézésében a legnagyobb szerepet saját maga játszotta - és a nép birkaként fülét farkát behúzva viseli nyomorult sorsát, nos, ott valóban bármi megtörténhet. Legfeljebb majd titkosítják 80 vagy 100 évre.
Magyaroszág 2008.
Valahol?
Euróbában?
Téma: Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) /
Hozzáadva: 2008.03.05 10:18
Támogatni?
Ha nem Gyurcsány, akkor majd Orbán.
Vagy majd valaki más?
Eddig ki a tosz támogatott minket?
Különben mióta a minimálbér 69000 Ft, már lehet nagyban gondolkodni. Sőt érdemes:-)
Vagy lehet menni a békávéhoz buszra, villamosra, ott túlórákkal együtt már a kétszeresét is meg lehet keresni. Ja, és a járgányt ingyér tólják a segged alá.
Téma: Taxis kartell után kutat a GVH
Hozzáadva: 2008.03.03 10:31
Kellett szórakozni a betegszállítókkal?
Vagy ki más küldte a GVH-t a cégekre? Másnap meg bejelentik, hogy megállapodtak a minisztériummal és most már 80 helyett 100 forintért mennek kilométerenként.
8-10 milliós felszerelt járgányokkal? Hát persze.
De ha nem ők, akkor ki mozgathatja a szálakat?
Horváth Csaba? Tőle kitellik, sunyi genya, most meg hogy elvesztette az mtv-t neki is érdekében áll szivatni mindenkit.
Vagy a Zónások? Ha eddig nem kellemetlenkedtek, miért pont most csinálnák?
Vagy ez az egész senkit se érdekel?
Téma: BKIK avagy: A KAMARA
Hozzáadva: 2008.02.07 10:22
Budapest Korrupciógyanús autóbusztender a BKV-nál
Az új csuklós Volvo busz 70 millióba kerül, a BKV mégis 48 millióért akar 6-7 éves buszokat venni. A tenderen egyetlen versenyző verseng a Volvóval közösen, az Alfa Busz kft, ahol a Heti Válasz szerint Antal Attila BKV-vezér fia, Zsolt is dolgozik. A BKV cáfol, mi pedig összegyűjtöttük a tender egyéb furcsaságait.
Korrupciógyanús használtbusz-beszerzésről ír a Heti Válasz legfrissebb számában. A lap szerint Antal Attila BKV-vezérigazgató fia annál az Alfa Busz Kft.-nél dolgozik, amely cég - a Volvóval közösen - egyedüliként adott be ajánlatot összesen 84 használt csuklós busz közbeszerzésére a BKV-nak.
A lap állítását, miszerint Antal Zsolt alkalmazásban áll az Alfa Busznál, a BKV Zrt. közleményben cáfolta. "Jelenleg sincs semmiféle jogviszonyban az Alfa Busz Kft.-vel" - fogalmaz a cég közleménye.
Antal Zsolt törölte adatlapját
A BKV a 3,5-5 milliárd forintra becsült közbeszerzéssel a IV., a XIII. és a XVIII. kerületeket akarja autóbusszal ellátni. A pénzt - többek között - a 2-es metró járműbeszerzési keretéből csoportosította át a fővárosi közgyűlés, jelenleg 1,6 milliárd forint van a tervezett 60-84 darab, 17,5-18,5 méter hosszú autóbusz beszerzésére.
A cikk a hirdetés után folytatódik h i r d e t é s
A pályázatot december 11-én tette közzé a BKV, az ajánlatok leadásának határideje január 31-e volt, eredményt február 20-án hirdetnek legkésőbb. Négyen vásárolták meg az ajánlati felhívást, de csak az Alfa Busz-Volvo konzorcium adott be ajánlatot.
"A tyúk volt előbb vagy a tojás?" - teszi fel a kérdést a Heti Válasz, amely szerint Antal Attilának régóta jó kapcsolata lehet az Alfa Busszal, ugyanis még a Nógrád Volán vezetőjeként (2006 végén jött el a cégtől) az állami cég az Alfa Busszal közösen szerződéses járatokat üzemeltetett a BKV alvállalkozójaként.
Az azonban nem köztudott, hogy Antal fia az Alfa Busznál dolgozna. A Heti Válasz állítását arra alapozza, hogy Antal Zsolt az iwiw [1] közösségi oldalon található adatlapján munkahelyként az Alfa Buszt jelölte be. (Az adatlap munkahely mezőjét, majd az egész adatlapot azóta törölték, ezt a Heti Válasz beismerésnek tekinti.)
Az Alfa Busz kft. rejtélyes tulajdonosa
"A 2006-os önkormányzati választások után az Alfa Busz Kft. kistulajdonosai között megjelent egy Abriola Management LLC névre keresztelt amerikai offshore társaság" - írja a Heti Válasz. A cégről az Indexnek az Alfa Busz vezetője Mogyorossy annyit árult el "a cég egy anonimitást kérő magánbefektetőé." Mivel az offshore cégek tulajdonosait felderíteni szinte lehetetlen, a cég tulajdonosa ennyi erővel Antal Attilától II. Erzsébet királynőig bárki lehet.
Az Alfa Busz is cáfol
Mogyorossy Tibor az Indexnek kategorikusan cáfolta, hogy a BKV-elnök fia alkalmazásban állt az Alfa Busznál. A volvós vezető azt is cáfolta, hogy a tulajdonosi körben 10-kal szereplő offshore cégnek köze lenne a beszerzési oldal bármely szereplőjéhez, vagy pártokhoz. A fehérvári cég irányítója a BKV-s tenderrel kapcsolatban elmondta, hogy a Heti Válasz állításával ellentétben a kiírásnak megfelelő csuklós buszok új ára nem 60, hanem 80 millió körül mozog, a genfi buszok várható ára ehhez képest 50 millió.
Az Alfa Busz és a BKV határozottan cáfolja, hogy alkalmazásban, jogviszonyban állna Antal fia a céggel. Az Index ugyanakkor - az Alfa Busznál dolgozó - névtelenséget kérő forrásokból úgy értesült, egészen mostanáig Antal Zsolt volt a kapcsolattartó a BKV és a cég között.
Tenderelőkészítés néhány nap alatt?
A BKV és az Alfa Busz jó kapcsolatáról a Bamako-rali is tanúskodik: a 8700 kilométeres versenyen BKV-s sofőrökkel induló Volvo buszt az Alfa Busz bocsátotta a közlekedési cég rendelkezésére.
A 2002-ben alapított Alfa Busz kft [2]-t a Volvo Hungária volt értékesítési igazgatója, Mogyorossy Tibor vezeti, és az elmúlt évek alatt több használt buszt is értékesítettek volántársaságoknak. A cég használt autóbuszok felvásárlásával, generálozásával és értékesítésével foglalkozik.
A lap szerint az is erősíti annak gyanúját, hogy a BKV az Alfa Busz-Volvo konzorciumnak írta ki a tendert, hogy Mogyorossy saját bevallása szerint sem foglalkozott a cég dolgaival januárban (a ralin versenyzett), vagyis a december 11-ei ajánlati felhívást után meglehetősen rövid időt - 6-8 munkanapot - szakíthatott az ajánlat elkészítésére. A lap szerint elég valószerűtlen, hogy egy cég éves árbevételének 30-50 százalékát kitevő milliárdos ügylet idején a cég vezetője januárban Afrikában túrázik 3 hetet.
Az sem mellékes a lap szerint, hogy a BKV kiírásában szereplő 84 darabos buszigény összevág azzal, hogy egy genfi közlekedési vállalat éppen 83, 6-7 éve használt Volvo 7000A típusú busztól akar megválni. Velük áll kapcsolatban az Alfa Busz is, a 84. darab pedig náluk, egy székesfehérvári csarnokban van már.
(Hasonlóan érdekes részlete a kírásnak, hogy az ajánlattevő csuklósbuszok értékesítéséből származó "forgalma nem ér el mindösszesen nettó 3-3 milliárd forintot vagy azzal egyenértékűnek tekintett 12 millió eurót". Egyesek ezzel magyarázzák a közvetítőként beiktatott Alfa Busz részvételét, hiszen egy közlekedési cégnek nem csuklósbusz forgalmazásából származik a bevétele, a feltétel továbbá kizár nagyobb buszforgalmazó cégeket is.)
A Heti Válasz azt is furcsállja, hogy a BKV és a közlekedésért felelős afőpolgármester-helyettes milyen gyorsan túl akar lenni az üzleten. Legalábbis a lap szerint erre utal, hogy a buszok fedezetéül szolgáló költséget a Fővárosi Közgyűlésnek január 31-én át kellett átcsoportosítania, ugyanaznap, amikor a BKV tendert bontott.
Nem drága egy kicsit?
A 6-7 éves buszok - az Alfa Busz közlése szerint - darabonkénti 48 milliós ára sem feltétlenül jó ár, hiszen a BKV 2004 és 2006 között - a később már klímával szerelt - új Volvók darabját 60-65 millió forintért vette (összesen 150 darabot), de ma sem drágábbak 70 millió forintnál.
Vagyis a használt ár az új buszok 69 százaléka. Ez csak azért érdekes, mert a múlt héten - a közgyűlési döntést előkészítő - városüzemeltetési bizottság ülésén Balogh Zsolt, a BKV műszaki vezérigazgató-helyettese még az eredeti ár 30-50 százalékát említette, majd ezt egy nappal később Dancs Gábor (SZDSZ) kérdésére Hagyó Miklós félreértésnek nevezve, és 50-70 százalékot jelölt meg. Az ajánlat ennek a felső határát súrolja.
A buszok műszaki állapotával kapcsolatban is merültek fel kérdések, annál is inkább mert az Alfa Busz-Nógrád Volán Volvói a 47-49-es villamosok pótlásában már részt vesznek Budapesten, már ha tudnak: a 10 járműből 5-öt ugyanis vissza kellett hívni, jelenleg 8 Volvo és két öreg, lecserélésre váró Ikarus pótolja a villamost.
Euro 4-es motor kell bele
Az sem egyértelmű, hogy a buszok károsanyag-kibocsátásának meg kell-e felelnie a legújabb, Euro 4-es követelményeknek, vagy nem. A szabályozás szerint csak új buszok rendszerbe állításánál él az Euro 4-et előíró feltétel, ám a január 31-ei közgyűlés arról is döntött, a most vásárolni kívánt használt buszoknak is meg kell felelni ezeknek az előírásoknak is. A genfi Volvók az euro 2-es szabványnak megfelelő motorral vannak szerelve.
A BKV teljesíteni fogja a közgyűlés döntését, közölte az Indexszel Regőczi Miklós a BKV gazdasági vezérigazgató-helyettese, aki a Heti Válasz cikkét - miután a tendernek még nem volt eredményhirdetése - csak annyiban kommentálta, hogy Antal Attila fia semmilyen jogi kapcsolatban nincs az Alfa Busszal. Arra a kérdésünkre, hogy miért szükséges egy közvetítő cég Genf és Budapest között, azt válaszolta, az Alfa Busz nem csupán közvetítő, hanem a buszok felújításával is foglalkozik.
A cikkben hivatkozott linkek:
[1] http://www.iwiw.hu/
[2] http://www.alfabusz.hu/bemutatkozas_eng.htm
Küldje el ezt a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére
h i r d e t é s
Kapcsolódó anyagok
Genftől vásárol használt buszt a BKV? - Lapszemle - http://index.hu/politika/belfold/budapest/bkv0202/
200 buszt kivonnak a forgalomból - http://index.hu/politika/belfold/1219kvbbb/
A BKV ideológiát gyártott a járatritkításhoz - Kötött pálya, kötött pálya, kötött pálya, éjáhó - http://index.hu/politika/belfold/budapest/bkvritk0711/
Melegrekordot döntött az Ikarus busz - http://index.hu/politika/belfold/budapest/0919bkvhsg/
10 új trolit vásárolt a BKV - http://index.hu/politika/belfold/budapest/0601ganz/
Óriási, duplacsuklós buszok pótolnák a metró második ütemét? - http://index.hu/politika/belfold/budapest/metr37282921/
Mindenért a vezérigazgató a felelős - Interjú Antal Attilával, a BKV vezérigazgatójával - http://index.hu/politika/belfold/budapest/0425ntlttl/
A BKV zűrjei - http://index.hu/politika/belfold/budapest/0719bkvzrr/
Újabb hannoveri villamosok jönnek Pestre? -
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2008.02.07 10:15
Belőle élsz baromarcú.
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2008.01.29 16:26
Ki és mire vár?
Mi mennénk, a lóvénk is megvan rá.
A melót is szívesen elvégezzük, nem fikázunk, dolgozni szeretnénk, ti meg tele vagytok címekkel. Eddig is háromszor húzott el a dobokockás haverom a lépartról, mire nálnk egyáltalán belvárost mondtak.
Mennénk vagy 30-an, februárra én már nem akarok fizetni ezeknek.
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2008.01.29 16:05
Akkor most lesz nálatok felvétel?
Mennénk jó páran, mert az mtv nélkül halál unalmas éjjelente az rt.