Felhasználó hozzászólásai
Téma: AKIKTŐL BÚCSÚZUNK
Hozzáadva: 2019.05.01 20:00
Nyugodjon békében .... :-(
Téma: Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?
Hozzáadva: 2019.05.01 19:58
Lehet, hogy nem a robottaxi a jövő nagy üzlete
Probléma van a jövő egyik nagy bevételi forrása körül. Eddig az összes autós cég azt mondta, hogy a gépjármű vásárlás át fog alakulni, a jövő közlekedési eszköze pedig az önvezető robottaxi.
A Massachusetts Institute of Technology (MIT) kutatói szerint viszont nem jön ki a matek, és a robottaxik egyáltalán nem érik majd meg – írja a Financial Times.
A jelenleg hozzáférhet adatokból dolgozó Ashley Nunes és Kirsten Hernandez számításai szerint egy mérföld megtétele robottaxival 1,58 és 6 dollár közép esik, míg saját autóval ez 0.72 dollárra jön ki mérföldenként. Ebben a számban pedig már benne van a vizsgáztatás, karbantartás, biztosítás és az üzemanyag is, így nem lehet azzal elhessegetni, hogy az elektromos autók kisebb karbantartási költségei miatt dőlni fog a számítás.
A tanulmány több cégnek is rosszkor jön. A Faraday Future elektromos autós startupot most mentette ki egy utolsó utáni pillanatban érkező befektetés, a Tesla számai romlanak. Az Uber vezetője pedig a közelmúltban beszélt arról, hogy egy nagy célja van a cégnek, hogy feleslegessé tegye az autóvásárlást.
Két tényező okozza a problémát. Az egyik a kapacitás igénybevétele nevű szám, ami a San Francisco-i taxik esetében 52 százalék. Ez azt mondja, hogy amikor a taxi üzemben van, akkor az idő 52 százalékában utast is szállít. Egy magántulajdonú autónál ez 100 százalék, ha használják, akkor használva van. Ezt a taxitársaságok úgy oldják meg, hogy az üresjárattól független havidíjat kérnek a sofőröktől, így a kapacitás kihasználtságával nem kell minden esetben számolniuk. Az önvezető taxik esetében a sofőr és a társaság fogalma nem értelmezhető: az autók tulajdonosa így maga kell lenyelje az üresjárati költségeket.
A fentiek mellett emberi felügyeletet igényelnek a kocsik, amit ki kell gazdálkodniuk a cégeknek. Ez Nunes és Hernandez szerint 2.35 dollár és 0.05 dollár között változhat mérföldenként, attól függően, hogy egy szupervizorhoz ány autó tartozik. A határt ötven kocsiban húzták meg a kutatók, ami már gombócból is sok, nem hogy robottaxiból.
A végső probléma az, hogy ha a kocsik teljes kihasználtsággal üzemelnek, a járulékos költségek miatt még mindig olcsóbb saját autót venni. Vagy be kell látniuk a kockázati tőkéből üzemelő robottaxis cégeknek, hogy alacsonyabb profitabilitási rátára képesek, mint egy hagyományos taxitársaság. Pedig a mostani San Francisco-i taxicégek sincsenek elkényeztetve, egy 3,35 dollárba kerülő egymérföldes úton 0.27 dollár profit van. Még kiderülhet, hogy ez az egész nem is annyira jó üzlet, mint elsőre tűnt. Vagy valahogy ráveszik a robottaxis cégek a szabályozót és a világot, hogy az eddig externáliaként kezelt környezetkárosítást, baleseteket és felszabaduló időt is beleszámolják a taxidíjba. Nem lesz egyszerű.
Téma: Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?
Hozzáadva: 2019.04.29 18:38
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2019.04.24 07:05
Nagy Marianna
UP!
Nem fogjatok elhinni, de ma 4 orakor visszakerult hozzam a szeretett kis borondom, maradektalanul minden tartalommal!
Egy TAXIS srac irt nekem, hogy megprobal segiteni, utanakerdez a
kollegainal. Igy is tett es delutan 4kor a 11 keruletben visszaadta a
borondomet 😱😍
tudom, hogy en IS ( mivel azt a tajekoztatast kaptam, hogy alapvetoen a
csomagtartoban levo dolgokert a taxis felelos, az utasterben valokert
en) hibaztam, de nagyon jo erzes, hogy van aki nem csak annyit tud
kerdezni, hogy ez hogyan sikerult vagy, hogy lehetek ilyen
szerencsetlen, miert most jut eszembe stb, hanem megprobal segiteni ahol
tud. Tobb ilyen ember kene a vilagra! 🤝 KOSZONOM 😊
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2019.04.23 19:05
Hátha...
Nagy Marianna – Pesten TaláltamSziasztok!
Tegnap este fel 10- 10 kozott beultem egy fuggetlen taxishoz a keleti
palyaudvarnal. A borondomet sikeresen a csomagtartoba hagytam. Egy fejer
american touristeres. Nem en rendeltem a
taxit, ott allt. Sajnos nem emlekszem milyen auto volt. A sofor 60-65
ev kozotti es emlitette, hogy a mavval le van szerzodve.
Legysziii segitsetek, az egesz eletem kb a taskaba van ( nem hatalmas ertekekre kell gondolni, de szamomra fontosak)
Valaki valami otlet, hogy kit mit lehet hivni ilyenkor? 😭😭😭