Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

https://m.facebook.com/story.php…

Csaba Czifery

Tisztelt tagjaink, leendő tagjaink, kollégák.

Most kaptam meg a meghívót a további tárgyalásokra, egyeztetésre, mely febr.10-én lesz.
Köszönettel:

Magyar Taxisok Szakszervezete

Belföld

Még nem nyomoznak az Uber ellen

Az Uber ellen nagy értékű költségvetési csalás miatt tett feljelentés kiegészítését rendelte el tegnap a Budapesti V. és XIII. Kerületi Ügyészség, mivel a feljelentésben közölt adatok alapján nem lehetett egyértelműen állást foglalni a nyomozás elrendeléséről, avagy a feljelentés elutasításáról. Az ügyészség a feljelentéskiegészítéssel a NAV Bűnügyi Igazgatóságát bízta meg.

Minderre tizenöt nap áll a NAV nyomozóinak a rendelkezésére, a határidő még egyszer ennyivel meghosszabbítható. Ezt követően a nyomozó hatóság elutasíthatja a feljelentést, vagy elrendelheti az abban leírt vagy esetleg más bűncselekmény gyanújával a nyomozást.

Az ügyészség nem kommentálta azokat a sajtótalálgatásokat, hogy a feljelentés most is a taxisoktól érkezett. Mint arról lapunk tavaly elsőként számolt be, a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete tavaly áprilisban tett már büntetőfeljelentést az Uber ellen a BRFK-n. A rendőrség a NAV-nak továbbította a feljelentésüket, ahonnan pedig nem kaptak – mert nem is kaphattak – további tájékoztatást.

Nem értek célt a szaktárcával folytatott tárgyalásokon sem. A taxisok azt szerették volna elérni, és azt követelik még ma is, hogy a kormány vagy tiltsa be az Ubert, vagy vezessen be olyan szabályozást, hogy az uberesek is csak a taxisokkal azonos feltételek mellett végezhessenek személyszállítást. Követelésüknek a múlt hónapban Budapest egyik legforgalmasabb csomópontjának részleges lezárásával adtak nyomatékot. Részben erre is reagálva az Uber azóta szigorította a sofőrjeivel szemben támasztott követelményeket, így ma már csak adószámmal lehet uberezni.

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2016.02.05 12:17

Eztetet nem a kamarátó kapta, hanem a Pereditől!!!

Az Uber ad számlát, de nem világos, miről


Nem világos, hogy sofőrjei nevében miről is állít ki számlát utasainak hétfőtől az Uber. Tüzetesebben tanulmányozva a letöltött elektronikus számlákat, ugyanis kiderül: azokról hiányzik egy igen lényeges információ, méghozzá az, milyen szolgáltatásról szólnak. A számla erre rendszeresített sorában mind­össze annyi szerepel, hogy „Díj". Mint tegnap megírtuk, a dokumentumnak nem ez az egyetlen hiá­nyossága, hiszen azon a vevő neve olvasható, a címe azonban nem. Az egyik számlát, amit lapunk munkatársa kapott, elküldtük a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak (NAV) azt a kérve, foglaljanak állást: szabályosnak minősül-e az. Válasz egyelőre nem érkezett.
A taxisok is kíváncsiak a konkurens adózási technikájára
A taxisok is kíváncsiak a konkurens adózási technikájára
Szabó Miklós / Népszabadság

A dolog azért nem lényegtelen, mert a NAV honlapján az Uber-sofőröknek szóló tájékoztatás szerint ők szállítási szolgáltatást nyújtanak az utasnak. Ehhez bizonyos hatósági engedélyekre van szükségük, s elviekben a vállalkozásuknak is meg kell jelölniük ezt a tevékenységi kört.

Utánanéztünk, így tett-e az a vállalkozás, amelynek nevében az Uber kiállította a számlát munkatársunknak. Az Opten céginformációs adatbázis szerint a kft. informatikai és mérnöki szolgáltatásokat jelölt meg tevékenységi körként.

Feltettük a kérdést az Ubernek, hogy ellenőrzik-e, vajon autós partnerük cége megjelölte-e a személyszállítási szolgáltatást tevékenységei között, és hogy pontosan milyen szolgáltatásról adnak számlát. Utóbbi felvetésünkre nem válaszoltak, az ellenőrzés kapcsán viszont azt írták, partnereik „független szerződő felek, akik vállalkozói és adózási döntései­ket saját maguk hozzák, de az adózási szabályok betartását megállapodásban vállalják – e nélkül nem is használhatnák az Uber platformját". Vagyis ők nem ellenőriznek semmit, de azok a sofőrök, akik nem tartják be a szabályokat, egyben az Uberrel kötött szerződést is megszegik.

A múlt héten egyébként az Uber megállapodást kötött egy független adótanácsadó céggel, amely minden hozzájuk forduló autóspartnernek kedvezményesen nyújt adózási és könyvelési tanácsokat.

Levehetik az uberes autó rendszámát

Most készül az az előterjesztés, amely a rendszám levételét is lehetővé tenné, hogy gátat lehessen szabni egy olyan fantomtevékenységnek, amely nem felel meg a magyar jog- és versenyegyenlőségi szabályoknak - jelentette be a M1 esti műsorában Fónagy János.

Az év eddigi legnagyobb demonstrációját tartották a taxisok pár hete a fővárosban. A sofőrök az Uber vagyis utazásmegosztó alkalmazás ellen tüntettek. A vita és a nézetkülönbség nem csillapodik, sőt szinte világszintűvé vált, a héten már a kenyai taxisok is segítséget kértek a kormánytól. Hogy itthon most mi a helyzet, arról a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára beszélt a Ma estében.
uber

A kormány tavaly nyár óta, amikor kijött a piac minden szereplőjére érvényes kormányrendelet, folyamatosan egyeztet a különböző taxis szakmai és érdek-képviseleti szervezetekkel, legutóbb a demonstráló taxisok képviselői jártak a minisztériumban, azóta megalakult a taxis szakszervezet is, az egyeztetések pedig jövő hét szerdán folytatódnak – jelentette be Fónagy János az M1 esti műsorában.

A különböző taxis szervezetek követelései lényegében megegyeznek: a magyarországi taxis piac minden szereplőjére, így az uberesekre is, ugyanazok a szabályok vonatkozzanak, a legnagyobb gond ugyanis éppen az, hogy az Uber ezeket nem tartja be. A legnagyobb probléma – tette hozzá Fónagy -, hogy az „Uber gyakorlatilag nincs’. Az államtitkár úgy tudja, a egyesült államokbeli központú multinacionális cég magyarországi tevékenységét két holland cégen keresztül fejti ki: az egyik a beérkező hívásokat fogadja, az utasokat „ellenőrzi”, amikor pedig a gépkocsivezető jelzi a fuvar végét, a másik vállalathoz beérkezik a pénz, annak 20 százalékát ott levonják, a fennmaradó részt pedig a gépkocsivezetőnek utalják. Magyarországon is van ugyan egy bejegyzett Uber-cég, amelyet két fiatalember irányít, de nekik gyakorlati szerepük nincs, inkább a marketinget irányítják és a külvilág felé képviselik a céget – tette hozzá Fónagy.

Fónagy hangsúlyozta azt is, nemcsak az uberes gépkocsivezetők sértik a magyar jogszabályokat, de az utasok is, akik ebben közreműködnek. Emlékeztetett arra is, ahhoz, hogy valaki taxizzon, nagyon szigorú (és drága) tárgyi és személyi feltételnek kell megfelelnie, az uberesek azonban ezeknek rendre nem tesznek eleget, például az utasra semmilyen élet- és vagyonbiztosítás nincs, így baj esetén nincs hova fordulni.

Azok egyébként, akik ebben a rendszerben vállalnak fuvart, nagyon komoly kockázatot is vállalnak, volt, hogy a rendőrség 800 ezer forintos szabálysértési bírságot vetett ki, 600 ezret, mert az autó, 200 ezret pedig, mert a sofőr nem felelt meg a követelményeknek, de komolyan bírságol az adó- és a közlekedési hatóság is. Nem titok azt sem, jelentette be az államtitkár, most készül egy olyan előterjesztés, amely a rendszám levételét is lehetővé tenné, hogy gátat lehessen szabni egy olyan fantomtevékenységnek, amely nem felel meg a magyar jog- és versenyegyenlőségi szabályoknak.
A cél olyan átfogó megoldást találni, amely átveszi az utazóközönség előtt népszerű módszereket, de gátat vet a magyar érdekeket és az utasok biztonságát súlyosan sértő tevékenységnek - hangsúlyozta az M1 esti műsorában Fónagy János.
Államtitkár: Veszélyes lehet az Uber
2016. február 4. 20:50

Fónagy János szerint több szempontból is veszélyesek az Uber szolgáltatásai, mert azok gyakran nem felelnek meg a magyar jogszabályoknak.

Az Uber szolgáltatásai több szempontból veszélyesek, azok gyakran nem felelnek meg a magyar jogszabályoknak, mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára csütörtökön az M1-en. Fónagy János kiemelte, hogy a taxisoknak az Uber-sofőrökkel szemben szigorú tárgyi és személyi feltételeknek kell megfelelniük.

Egy taxisnak például pályaalkalmassági vizsgát kell tennie, gyakran kell orvosi felülvizsgálatra mennie, gépkocsijának meg kell felelnie a szigorú vizsgaelőírásoknak, és a jármű nem lehet 10 évesnél idősebb. Hangsúlyozta azt is, hogy az Uber-sofőrök nem rendelkeznek az utasra vonatkozó élet- és vagyonbiztosítással sem.

Fónagy János beszámolt arról, hogy a taxisokkal jövő héten szerdán újra egyeztetnek. Olyan átfogó megoldást kell találni, amely az utazó közönség számára népszerű módszereket átveszi, ugyanakkor a magyar érdekeket, a magyar jogszabályokat és a magyar utasok biztonságát súlyosan sértő tevékenységet megakadályozza, mondta. Arra is felhívta a figyelmet, hogy nagy kockázatot vállalnak azok, akik az Uber rendszerében fuvaroznak, mert a szabálysértő sofőrökre a rendőrség és az adóhivatal is bírságot szabhat ki.

Sok döntés alapötlete került már ki innen! :-P
Azóta megsúgták, hogy a Cityvel.  Pont ezért emeltem ki a Bősz - Metál párost :-P

Az eddiginél is durvább taxisdemonstráció jöhet


Amennyiben a kormány rövid határidőn belül nem áll elő konkrét javaslatokkal, úgy országos demonstrációba kezdhetnek a taxisok. Nem akarják megvárni a kormány által kért másfél hónapot.

Bár saját állításuk szerint egy nagyon kellemes hangvételű tárgyaláson vannak túl a taxisok a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium képviselőivel, és kiderült, hogy az álláspontjaik azonosak, Czifery Csaba, a Magyar Taxisok Szakszervezetének elnöke szerint „mégis van egy olyan érzése az embernek, hogy nesze semmi, fogd meg jólt játszik a kormány” – közölte az érdekvédő lapunkkal.

Mint mondta, meghallgatták a véleményüket, miszerint mindenkire azonos szabályok kell, hogy vonatkozzanak, illetve a taxisok kérték azt is, hogy a fő ellenőrző hatóság a Nemzeti Közlekedési Hatóság legyen. Ám előrelépés még nincs Czifery szerint, egyelőre abban maradtak a tárgyaló felek, hogy a kormányzat keretbe foglalja az ötleteiket, majd jövő hét csütörtökig bezárólag újra leülnek tárgyalni egymással.

A szakszervezeti vezető szerint az már kiderült a számukra, hogy az Uberrel a kormány nem tud vagy nem akar mit kezdeni, tehát bezáratni nem fogják, így viszont a taxisok azt kérik, hogy teremtsék meg az egyenlő piaci feltételeket.

Bár a kormány eredetileg másfél hónapnyi időt kért, amíg megalkotja a jelenleginél szigorúbb szabályokat, Czifery szerint ennyi türelem nincs. A szakszervezeti vezető nem is érti, hogy miért kér az állam másfél hónapot arra, hogy betartassa a meglévő törvényeket.

Eléggé töketlen dolog, ha ehhez ennyi idő kell

– mondta

A Magyar Taxisok Szakszervezete radikálisabb vonalat képvisel – emelte ki Czifery, aki szerint hiába volt immár három hete a demonstrációjuk, azóta mindössze annyi történt, hogy a NAV zéró toleranciát hirdetett, a kormány ígérgetett, míg az uberesek adószámot kapnak a cég közlése szerint.

„Eszerint az adózási szabályokat be fogják tartani, azonban minket elsősorban nem ez érdekel, hanem az, hogy amíg nem vonatkozik rájuk minden szabály – például a gépjárművek életkorára vonatkozó vagy a fix tarifa –, addig nem tudunk velük harcba szállni” – hangsúlyozta az elnök.

Éppen ezért nem szeretnék megvárni a kormány által kért másfél hónapos türelmi időt. Mint azt Czifere mondta, ha belátható időn belül nem történik valamilyen konkrét lépés, úgy

az eddigieknél jóval komolyabb, országos megszervezett demonstrációra, sztrájkra lehet számítani.

„Fontos, hogy lássuk azt, a kormány nem csak a mézesmadzagot húzta el az orrunk előtt, és ugyanúgy megy az időhúzás, mint más szakmáknál” – hangoztatta a szakszervezeti vezető, aki szerint ők nem akarnak sokáig várni, fogytán a türelem. Arra a kérdésünkre azonban nem válaszolt, hogy pontosan mit várnak a kormánytól, mindössze annyit mondott, hogy látható legyen valamilyen konkrét előrelépés.

Czifere megemlítette, hogy az utóbbi időben egyre több cikk foglalkozott a magyar médiában azzal, hogy a taxisok milyen visszaéléseket követnek el. Szerinte ugyanakkor ez csak egy kisebbségre jellemző, ráadásul nem magyar betegség, hiszen a világon mindenhol előfordulnak csaló taxisok.

Ugyanakkor a többség tisztességesen dolgozik, így nem lehet néhány csaló miatt az egész taxistársadalmat befeketíteni. Éppen ezért az ilyen cikkeket támadásnak veszi, kérdésünkre válaszolva el is mondta, kit gyanúsít: „bár ez kifejezetten saját vélemény, úgy gondolom, hogy ezek az Uber által fizetett cikkek”.

Aligha lehet ebbe a kategóriába sorolni azt a hírt, amely szerint az Uber-sofőrök adózási morálja hagy némi kívánnivalót maga után. A Nemzetgazdasági Minisztérium szerdán közölte: a múlt heti ellenőrzések során az uberesek kétharmada nem felelt meg az előírásoknak.
Szövegértés fiam.  Így nem lesz meg a PÁV 2! :-)