Felhasználó hozzászólásai
Téma: Beszélgetés kötöttségek nélkül /vegyes topik/
Hozzáadva: 2006.11.19 08:06
Aztan meg jott egy nagyarc fideszes majom, aki olyan csapatott hozott, aki semmihez sem ert.
Az szdsz garazda ideje alatt elkerulout, nemzetkozi repter stb.
Kellett nekunk ez a szerencsetlen uj banda...
Téma: Beszélgetés kötöttségek nélkül /vegyes topik/
Hozzáadva: 2006.11.19 08:03
Aztan meg jott egy nagyarc fideszes majom, aki olyan csapatott hozott, aki semmihez sem ert.
Az szdsz garazda ideje alatt elkerulout, nemzetkozi repter stb.
Kellett nekunk ez a szerencsetlen uj banda...
Téma: Beszélgetés kötöttségek nélkül /vegyes topik/
Hozzáadva: 2006.11.19 07:58
Ezt most nem egeszen ertem...
Téma: Beszélgetés kötöttségek nélkül /vegyes topik/
Hozzáadva: 2006.11.19 05:22
Hurra:)
Megint egy munkanap:(
Jo reggelt, jo munkat
Téma: Ősszel drágul a taxi?
Hozzáadva: 2006.11.18 19:11
Én ezt adtam be a jegyzőnek és majdnem meg is értette:
Békéscsaba Megyei Jogú Város
Polgármesteri Hivatal
Dr. Nagy Mátyás
Jegyző Úr részére
Tisztelt Jegyző Úr!
Mint úgynevezett csapaton kívüli taxisok a bevezetésre kerülő fix, maximált tarifa ügyébn szeretnénk néhány gondolattal élni és ha ez lehetséges, megkérjük Önt, hogy a lent felvázolt gazdaságossági szempontok alapján hozza meg döntését a tarifa mértékének meghatározásakor.
Szeretnénk, ha a maximált tarifa legalább 320 Ft/km lenne gazdaságossági ás vállalkozás fentarthatósági okokból.
A tarifa meghatározását nyilvánvalóan a költségek szám bevételével kell kezdeni. Azt hiszem, azzal minden vállalkozásban jártas szakember egyetért, hogy igazán jó üzleti tervet csak a költségek minél szélesebb köru figyelembevételével ehet készíteni.
A jó tarifaszámítás tulajdonképpen nem más, mint egy egy kilométerre vetített üzleti terv.
A taxizás költségei több szempont szerint is csoportosíthatók. Lehet anyagi, személyi, értékcsökkenési, egyéb költségek és ráfordítások szerint. Lehet állandó és a változó költségek szerint, mi ez utóbbit alkalmazzuk ezúttal.
Állandó költségeknek nevezzük esetünkben azokat a kiadásokat, amelyek akkor is fellépnek, ha a gépkocsi békésen pihen a garázsban. Ilyenek lehetnek jellemzően:
- Gépkocsi beszerzési ára, ill. hitel esetén a befizetett előleg
-Taxinak való felszerelés költségei
-Értékcsökkenés időarányos része
-Gépkocsivezetö munkabére
-Munkabérek közterhei
-Gépjárműadó
-Kötelezö gépjármű-felelősségbiztosítás
-Garázs-, ill. parkolási költség
-Adminisztrációs díjak
-Rendkívüli, előre nem tervezhető kiadások
A változó költségek azok, amelyek a gépkocsi futásteljesítményével arányosan merülnek fel. Jellemzően:
-Üzemanyagköltség
-Gumiabroncsok
-Javítás, karbantartás, olajcsere
Értékcsökkenés kilométer arányos része
A felsorolásból kitűnik, hogy az értékcsökkenést (amortizáció) mind az állandó, mind a változó költségek között feltüntettük. Ennek persze megvan a magyarázata, és az nem is túl bonyolult: egy gépkocsi veszít az értékéböl az idö múlásával és a vele megtett kilométerek arányában egyaránt. Ám a kilométerek száma nem befolyásolja annyira az értékvesztést, mint maga a kor. Ennek nagy jelentösége van az üzleti terv elkészítésében, mégpedig a következok miatt: Nálunk hat-nyolc éves autócsere-periódus a megszokott, nemegyszer használt autó esetén is. Tehát egy mondjuk ötévesen vásárolt autót hat év múlva, tizenegy évesként próbálunk értékesíteni. A kapott vételár nyilván elenyészö lesz a gépkocsi eredeti értékéhez képest. Új autó vásárlása esetén pedig a banki hitel futamideje szabja meg a kihasználtságot. Az általános 48-60 havi hitelre vásárolt gépkocsit tulajdonosa az utolsó részlet kifizetése után is még használni kívánja, hiszen "végre az övé" az autó. Már nem kell hitelt törleszteni, most majd elkezd pénzt is termelni az eszköz - vélik sokan. A szomorú valóság azonban más. Egy öt-hat hét éves autón, ami az elmúlt éveket taxi üzemmódban töltötte, rohamosan kezdenek jelentkezi a hibák. A bosszantó apróságoktól kezdve a komolyabb be- avatkozást igénylö motorgenerálig vagy váltócseréig bármi elofordulhat. És elő is fordul. Ugyanazt az összeget, amit eddig törlesztésre fordítottunk, most javításra kell fordítanunk. Az autó már nem hozza, ha- nem viszi a pénzt...
A vállalkozói fejjel való gondolkodás más szempontok szerint is fontos. Egyrészt, mint nehéz és veszélyes munkát végző iparosok ne elégedjünk meg inimálbérrel. Másrészt viszont a béren felül némi nyereséget is kell produkálni, hiszen azt az üzleti szakirodalomból tudhatjuk, hogy egy vállalkozás vagy fejlodik, vagy tönkremegy.Középút nincs.
Tarifát számítani tehát a felmerülo költségek és az elvárható nyereségráta alapján kell. A következo szempontok, tények és számok egyike sem hagyható ki:
Gépkocsi vételára, taxi felszerelés (taxióra, szabadjelző, megerősített vagy speciális elemek stb.), a gépkocsi használatának időtartama, maradványértéke, éves futásteljesítménye. Gumiköpenyek vételára, futásteljesítménye, az éves műszaki vizsgák költségei, javítás és karbantartás, olajcsere, mosatás. Alapvető tétel az üzemanyag mindenkori ára, az átlagfogyasztás, a különleges időjárási és útviszonyok (téli szorzó, légkondi stb.). Figyelembe kell venni a biztosítások és gépjárműadók költségét, a kamatokat és a finanszírozás egyéb díjait. A taxizás jellegétől és területi elhelyezkedésétol függően felmerülhet könyvelés és adóbevallás költségei, telefon-, adminisztrációs és reklámköltség. A gépkocsit vezető taxis (aki adott esetben maga a vállalkozó) munkabére, és annak járulékai is tetemes kiadással járnak. Végül, de nem utolsósorban: mint már említettük, a vállalkozásnak nyereséget kell képeznie, hiszen azért vállalkozás. Az üzleti haszon a későbbi növekedés, fejlodés lehetőségét nyújtja.
Ha mindezeket a fenti szempontokat számszerűsítjük, megállapíthatjuk, hogy mennyibe kerül egy kilométer. Mármint nekünk magunknak. Mert az igazi csapda, az igazi buktató csak most következik. Úgy hívják: kihasználtsági százalék. Ez a kifejezés nem ismeretlen az üzleti világban, nevezik hatékonysági mutatónak is. A mi szakmánkban a kihasználtsági százalék a hasznos és az összes kilométerek arányát mutatja meg, vagyis azt, hogy bizonyos mennyiségu összes kilométerbol mennyit tettünk meg utassal. Nyílt titok, hogy ez ma nálunk, még az ötven százalékot sem nagyon éri el. Ötven százalék alatti kihasználtságnál pedig komoly vállalkozások már csődbe mehetnek...
Békéscsabán az átlag fuvar távolság 3 km.
Reggel öt órától 15 óráig 4 fuvart lehet a drosztról felvenni, melyet bármikor ellenőrizni lehet megszemléléssel. Általában 7-11-13 és 15 órakkor vannak a fuvarok, melyek a vonatok érkezéséhez és hivatalok nyitvatartási idejéhez, kórházi rendelési időkhöz kötöttek.
A fajlagos tarifa az, hogy egy átlagos fuvartávolságot és fuvaridot állandónak véve, az alapdíjat és várakozási díjat is tartalmazó viteldíj összegét el kell osztani a ténylegesen megtett kilométerek számával.
Így aztán az Önök által javasolt 220 Ft/km fajlagos tarifa akár 300-160-55 forintos viteldíjat eredményezhet.
Amennyiben mind a harminc napon dolgozunk naponta tíz órát, úgy havonta 30x3 fuvart hajtunk végre.Egy átlagfuvar távolság 3 km, így a harminc fuvar bruttó bevétele (30x4x3x160)+(30x4x300) =57 600+36 000=93 600Forint
Csak a járulékok összegét levonva(33 000 Ft) nem marad meg a minimálbér, nem is szólva a gépkocsi fentartási költségekről, s a fentebb említett nyereségességről.
A mi általunk javasolt 300-320-55-ös fajlagos tarifa 300-223-55 forintos viteldíjat erdeményez.
Amennyiben ezeket az adatokat az előző képletbe helyettesítjük be, akkor is csak a minimálbér határát súroljuk, nyereség nélkűl. (30x4x3x223)+(30x4x300)= 60 210+36 000=116 280 Forint
Ennél az esetnél a járulékot levonva(33 000 Ft) is csak 83000 Forint marad, mely húsz ezerrel haladja meg a minimálbér értékét, mely összeget a gépkocsi fentartása visz el.
Még ebből a bevételből sem tudunk autót cserélni, de a vállalkozás elvegetál. Mi ezt úgy szoktuk nevezni, "Megesszük az autót".
Az "emelt" éjszakai és hétvégi tarifa javaslatunk 300-360-60
A vidékre irányuló túraútra a javaslatunk, a mindenkori legmagasabb normál nappali tarifa+30%, ami az utas beülésekor kapcsolható be.
A javasolt tarifáink, a fent említettekre hivatkozva a következők:
I. Normál tarifa
______________________________
Alapdíj (Ft) Távolság arányos egységdíj(Ft/km) Időarányos egységdíj(Ft/p)
300 320 55
II. Emelt tarifa
______________________________
Alapdíj (Ft) Távolság arányos egységdíj(Ft/km) Időarányos egységdíj(Ft/p)
300 360 60
II. Távolsági tarifa
______________________________
Alapdíj (Ft) Távolság arányos egységdíj(Ft/km) Időarányos egységdíj(Ft/p)
300 420 55
Kérjük Önöket, hogy a fentebb leírt tények és érvek alapján hozzák meg döntésüket,
mert az nem lehet cél, hogy a vállalkozásunk tönkremennyen.
Befektettünk a gépkocsiba, a hozzátartozó összes taxival kapcsolatos kellékbe, ami nem kis összeget tesz ki. Elvégeztük az összes szükséges vizsgát és a vállalkozásból szeretnénk megélni, családunkat eltartani, nem segélyre szorulni.
Békéscsaba 2006.11.02.
A társaságon kívüli taxisok nevében:
Téma: Ősszel drágul a taxi?
Hozzáadva: 2006.11.18 08:28
Ugy latom mindenhol vannak gondok.
Nalunk itt Bekescsaban harom csapat van.
Annyira ar alatt dolgoznak, hiaba 180/km, akkor is csak szazzal szamolnak.
En itt benne voltam az egyik csapat megalakitasaban meg '90-ben, de 10 eve mezitlabas vagyok, mert 3 gyerekem van, s nem vagyok hajlando belemenni az onmagunk kizsakmanyolasaba es a taxis szakma megalazasaba.
22 eve vagyok taxis.
Az elso 12 csapatban, a maradek 10 pedig maganzokent, mert nem vagyok hajlando a foiskolasokat 7 km-re elvinni 800 forintert es a kocsma szemelyzetet 3 km-re 400 forintert
Téma: Beszélgetés kötöttségek nélkül /vegyes topik/
Hozzáadva: 2006.11.18 08:22
Csak lehetne kicsit nagyobb is a monokli:)
Téma: Beszélgetés kötöttségek nélkül /vegyes topik/
Hozzáadva: 2006.11.17 07:59
Megkeresem a wapositast napokon belul.
Kb. 10 3 kB koruli file felmasolasa a tarhelyre es a config.phph-ba beirni at sql nevet+jelszot.
Max 2 perc es nulla forint
Téma: Beszélgetés kötöttségek nélkül /vegyes topik/
Hozzáadva: 2006.11.17 05:58
Ez mind igy igaz,csak tudni kell, hogy nem csak Budapesten vannak taxisok, ahol megy a 3G
Téma: Beszélgetés kötöttségek nélkül /vegyes topik/
Hozzáadva: 2006.11.16 17:22
Nalam a tagok tobbsege telefonrol jon, mert az ott van mindig a zsebben.
Amikor hazaer, vagy a munkahelyre, akkor jon netrol.
Van egy mms fal is, ahova barki, barhonnan fel tud tolteni ingyen mms-ben kepet, hangot.
Ezert jo a wap.
cwpc.hu/mms