Felhasználó hozzászólásai
Téma: Te miért és hogyan sztrájkolnál?
Hozzáadva: 2006.11.28 18:18
Minden ellenségeskedés nélkül állítom, hogy annak, aki (ha jól tudom) 1986-óta nem a taxizásból él meg, hanem csak onnan meríti jelenlegi ismereteit, finoman szólva, gőze sincs a mai taxizásról. 1990-ben voltam elsőként úgy a bal1-ben, hogy utasokat vittem, 1995 óta élek ebből. Össze sem hasonlítható az 1995-beni(!!!!) taxizás a mai, 2006-os taxizással.
Ha ma úgy dolgoznék, abban a normában, módszerrel, mint 11 éve, akkor 2 hét alatt dobhatnám be a törülközőt. Na akkor most ehhez képest a 20 év majdnem duplája.
Még egyszer: nem uszításként mondom ezt, hanem tényként.
Téma: Te miért és hogyan sztrájkolnál?
Hozzáadva: 2006.11.28 17:59
Hogy maradjak a topik címénél...én úgy fejezném ki elégedetlenségemet, hogy nem nyomnék a címre. Nahh ha így tenne mindenki, akkor az utasok lejönnének az utcára, vagyis nekünk lenne munkánk. Egy sztrájknál vagy demonstrációnál vagy nevezzük ahogy akarjuk, az sem kötelező, hogy a céged által megállapított áron fuvarozd az utast. Vagyis nappal minden utast 240 forintért, éjszaka 336 forintért vihetnél. Vagyis csak annyit kellene tenni (egységesen), hogy nem nyomni a címre. Mi keresnénk...talán még jobban is, a cégek meg elgondolkodhatnának, hogy miről is szól a taxizás....na azé rendi vagyok, megsúgom: Taxisról és Utasról. A többi mind ezt a két csoport kiszolgálását kellene hogy segítse, korrekt ellenszolgáltatás fejében.
Csak ehhez nem ilyen sz@rosgatyás taxisokkal kellene tele lennie a szakmának.
Kérem tisztelettel:-))
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2006.11.28 17:51
Mert ahogy ismerem a Gabit nem egy sz@rrágó, és a végén még bemenne egy Shellhez és ezért az összegért kapna 6db-ot....na ha a Fáy piacra utána mi kimegyünk ezzel az összeggel, akkor 12 db-ot tudunk venni!!
Gondolkodj, melyikkel járunk jobban??:-)))
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2006.11.28 17:42
Gratulálok!!!:-)))
Tiéd a 3000-es hsz, és így, kérlek a lap felé ezt 3000 Ft. összegben 8 órán belül rendezni a kemény kamatok elkerülése érdekében:-))
Téma: TV-TAXI (kell ez nekünk)
Hozzáadva: 2006.11.28 17:24
Ne akasz már hasba kérlek:-)
Megállítanak valakit, megérdezik mi a véleménye, ha az szimpi, akkor kap egy ingyen fuvart, ha ezt kamerába is elmondja. Milyen lenyomatról tetszik beszélni?? Én simán megvezetésről beszélnék és 10000%-osan politikamentesen gondolom. Mi, akik taxisok vagyunk, akik utasokkal találkozunk és nem csak a TV-ben, a hajunk égnek áll ettől az egésztől, hogy azt tükrözi vissza ez a műsor, hogy ilyen, ez történik egy taxiban. Kár hogy az én autómba nincs beszerelve egy ilyen kamera, na az lenne a lenyomat:-)
Téma: (Eredeti RÁDIÓ???) TAXISOK TOPIKJA! / ami a közre tartozhat/
Hozzáadva: 2006.11.28 17:19
Jó reggelt!
Hirtelen nem is tudom melyik fórumba írjam ezt a hsz-t, de talán mindbe bele lehetne tenni.
Pali meg van lepődve, hogy a taxisok ilyenek. Igaz, ő pár emberben azonosítja be, de mi tudjuk, hogy ha 20 taxis összejön és amennyiben nem a csajok a téma, akkor pillanatok alatt elkezdődik a szakmázás és az élőben is kb. így néz ki.
Kezdődik az úgynevezett sírással, majd folytatódik egymás, és más szidalmazásával. Elhangzanak mindig a megváltásra irányuló gondolatok, álmok, azt még egy cigi és irány az utca. Ennyi a szakmázás.
Olvasom itt folyamatosan, hogy jajjj mennyire sajnáljátok, hogy nem egymást segítő hozzászólások születnek, amiben a komoly szakmai kérdéseket tárgyaljuk ki, ezzel is segítve egymás munkáját.
Miről beszéltek? Egy kezdő taxisnak, aki mondjuk 1 éve van a pályán, még lehet mondani újat, amivel "segítjük" a munkáját, de azt is felvállalt nickkel leírni elég necces. Azon kívül mit lehet még manapság szakmázni? Mi maradt meg ebből a szakmából?
De menjünk bele, vegyük sorba a szakmánk szereplőit. Természetesen ez csak az én véleményem az egészről és nyugodtan mondjátok, ha nincs igazam!
Cégvezetők-Igazgatók-Tulajdonosok
Tudom ezzel közülük szinte senki sem ért egyet, de mi, akik kint vagyunk szinte mindenki így gondolja. A taxizás, a taxizási módszerek, de mondhatnám az utasok utazási szokásai is úgy 5 évente változnak elég jelentősen. Igaz, az alap feladat nem változott: A pontból B pontba eljuttatni az utast. De mire idáig eljutsz, mire már "csak" ez a feladat van előtted, addig elég rögös az út. Sokuk már rég, vagy egyáltalán nem volt taxis. Így nem is érthet meg minket. Nem értheti a napi gondjainkat, azokat nem érezheti át. Mi az ő feladatuk? Alkalmazni egy a céget kisegítő csapatot, az utasoknak a kor szellemében 2-5 perces autót biztosítani. A céget eltartó megfelelő létszámú taxist alkalmazni, összefogni és a lehető legtöbb munkát biztosítani számukra. Vannak törekvések arra nézve, hogy a taxisokkal közvetlenebb kapcsolatot kialakítsanak, de erre sem nekik, sem a taxisoknak nincs igényük abban az esetben, ha van megfelelő mennyiségű cím.
Marketingesek
Ők azok, akik sok taxisnak láthatatlanok ebben a szakmában. Viszont a létezésük döntő szerepet játszik 2006-ban a taxizásban. Ők kötik a szerződéseket, amiket mi teljesítünk. Szerintem, ha valaki összehozna egy ilyan személyes találkozót, ahol a két csapat találkozna, sok értékes információt cserélhetnénk egymással. Taxisok – Marketingesek. Igaz, erősen 18 éven felüli lenne ez a beszélgetés. Az ő kezük is kötött, hiszen nekik a cégvezető felé kell megfelelni. A lényeg, sok fuvart szerezni még olyan áron, amire még taxist is lehet találni. Ez a limit cégenként változik, mert amíg mondjuk egy Rádió Taxinál a diszi rekedtre énekelheti magát egy-egy teljesen gazdaságtalan fuvar miatt, addig más nagyobb cégeknél úgy csapnak le rá szakmánk büszkeségei, mint gyöngytyúk a takonyra. Nem érdekli őket, és nem is érdekelheti őket, a taxisok véleménye, hiszen nekik a cégvezetőket és az utasokat kell kiszolgálni.
Telefonosok
Sok telefonossal beszélgettem, több cégtől. Elég érdekes ez a világ, Itt a legnagyobb a fluktuáció, mert a mosónők és a telefonosok korán halnak. Elég egy gennyes meló, már elnézést, és ezt nem sértésnek szánom, hanem elismerésnek. Ők aztán kapnak mindenkitől. Utastól, diszpécsertől, taxistól, marketingestől stb. stb. Van, aki optimistán érkezik, de hamar megérti, hogy itt a túlélésről szól a játék és nem arról, hogy ki mennyire emberséges. Amelyik telefonosban nem alakul ki vágy arra nézve, hogy csőre kerüljön, az általában 1-2 év után elköszön a szakmától és nagyon negatív véleménnyel távozik. Én megértem őket.
Diszpécserek
Még ők azok, akiknek elég jó esélyük van arra, hogy megtartsák saját egyéniségüket, hiszen az egyik legnagyobb hatalom az ő kezükben van. Most gondolom sokan felszisszentetek, de gondoljátok végig a következő pár mondatot. A diszpécser "felelős" a benti és a kinti hangulatért. Ha ő emberséges, profi a maga nemében, akkor a telefonos is másként kezeli az utast, a taxis is más hangulatban ül a cső végén. Ha viszont egy flegma, emberileg megcsömörlött diszpécser adja ki a címeket, akkor ez a hangulat bent és kint is nagyon érezhető. Sokuk nincs is ezzel tisztában, és amikor ezt ecsetelem nekik, csak akkor tudatosul bennük, hogy Ők maguk a cég arca. Őket hallgatják bent és kint, taxis és utas.
Taxis
Na igen, A taxis. Itt oldalakat tudnék írni minden erőlködés nélkül. Még azzal sem merek megpróbálkozni egy ilyen rövid szösszenetben, hogy valamilyen rendszerbe foglalva a különböző módszerekkel dolgozó kollégákat felsoroljam, mert az is 1-2 oldalt tenne ki.
Maradnék a legjellegzetesebb tulajdonságok felsorolásánál. Utas ellenes, központ ellenes, kolléga ellenes, önmagára veszélyes taxisokból épül fel ez a szakma. Vannak kivételek és van, akire ez így tömören nem is igaz, de valamelyik része 100% hogy minden taxisra ráillik.
Miért? Mert így épül fel ez a szakma. Aki nem utas és központ ellenes, azok önmaguk legnagyobb ellenségei, hiszen ők a húsdroidok. Dolgoznak, próbálnak mindenkinek megfelelni, miközben szép lassan olyan mennyiségű gyűlölet gyülemlik fel bennük, hogy szabályosan megijedek tőlük egy-egy beszélgetés alkalmával. Akik még próbálnak az utasokkal kapcsolatban normálisak lenni, akik megpróbálnak a központ felé megfelelni, azokban a kollégák, a renitens kollégák felé alakul ki egy kitörölhetetlen ellenszenv. Őket hibáztatják amiatt, hogy nekik ennyit kell dolgozni, egy-egy cég pillanatnyi címvisszaesése miatt, céget váltani. De vannak olyanok is (én speciel magam ezek közé sorolnám), akiknél ez rendszertelenül, de változó mértékben lép fel. Kifejezetten nem találjuk a helyünket.
Utasok
Én simán csak úgy hívom őket manapság, hogy túlélők. Ők az egész rendszer legnagyobb áldozatai. Ők azok, akiket egyes taxisok megkárosítanak. Ők azok, akik remegve ülnek a taxis mellet, amikor emberünk összetéveszti a város útját a Hungaroringgel. Ők azok, akiknek a büdös-ápolatlan taxist kell szagolniuk nem kevés pénzért. Ők azok, akik már rég nem a vicces taxisra emlékeznek, hanem a folyamatosan panaszkodó, jobb esetben némám bambuló taxist fogják ki. Ők azok, akik rettegve mennek le a taxihoz, mert félnek, hogy ismét a múltkori taxis jött értük. De ők azok is, akik étkezőkocsinak, wc-nek, szemeteskukának, fizetett pszichológusnak, szerelmi és munkahelyi tanácsadónak nézik a taxist-taxit. Ők az emberek. Nagy tévedés, hogy egy jó taxis az első pillanatban ne tudná előre, hogy mire számíthat egy-egy utassal kapcsolatban, persze egy-egy extrém eset kivételével.
Így, borzasztóan leszűkítve, erről szól a szakmánk, a taxizás…mondhatnám, ha a legfontosabb dolgot szándékosan ki akarnám hagyni. A PÉNZT!!!
Mert ezért csináljuk, mind!
A cégvezetők érdeke a minél több fizetővendég, a telefonos és a diszpécser sem az miatt megy be dolgozni, hogy az utasok, taxisok szeretetét élvezzék. A taxis sem azért megy ki dolgozni, hogy szegény utas nehogy megfázzon a buszmegállóban, esetleg nehogy elkéssen valahonnan. A pénz mozgat mindegyikünket. Igaz, az utas sem az miatt rendel, hogy nekünk jó legyen.
Ez olyan szakmázósra sikeredett, hogy ki ért vele egyet vagy sem, az talán nem is lényeg. Ami igazán fontos, hogy nagyjából ennyiről is szól. Miről lehet még szakmázni?
Drosztról? Kinek kell? Ki tud ellene tenni? Senkinek és senki, akkor meg mit tépjük magunk rajta? Addig sem a tarifaemelésről beszélünk, ez az egyetlen előnye.
A létszám limitről beszéljünk? Minek? Akik tehetnének ebben az ügyben, azok mondják folyamatosan, hogy kellene még a cégükhöz 100-200 taxis, mert 2 hete is Piroska néni nem kapott 5 perces autót Soroksár Fakopács utca 6-ba.
Fix tarifáról? Hogy, amikor azok, akik tehetnének érte, azok ellenzik a legjobban!!?
Vagy miről beszéljünk? A szakma összefogásáról, miközben a kollégák lazán felvesznek egy integető utast miközben én megyek a másik taxisnak segíteni, mert megtámadták, lerobbant, vagy épp csak rosszul van??!
Téma: Bbetyár rejtvényei
Hozzáadva: 2006.11.27 20:35
Sajnos igen. Szövődmény lépett fel:-(
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2006.11.27 15:52
Ehhez meg nem értek, ez tomajer asztala:)
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2006.11.27 15:48
Inkább erre nem itt válaszolok, hanem majd személyesen.
De teljesen jogos a reklama....
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2006.11.27 15:47
Nem így értettem, hanem amit mondtál arról tudtam, de te mint példa említetted meg és így azt gittem, hogy még van valami amit úgy itélsz meg:-)