Felhasználó hozzászólásai
Téma: Vicceskedjünk!
Hozzáadva: 2012.12.03 04:56
Szerintem neked nem is állna olyan jól, mint a hölgynek :-))
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2012.12.02 23:32
Szerintem tévedsz. Annak is sok hátránya van, ami ilyenkor fel sem merül benned (sem), amikor erről álmodozik az ember.
Például [url=http://bezzeganya.postr.hu/remalom-nyerni-a-lotton]olvasd el ezt
A vidéken élő diplomás, művezetőként dolgozó mérnökember, élete állítólag egy csapásra megváltozott: az Ferrarit vett, őrült költséges építkezésbe kezdett. Időközben az is kiderült róla, hogy halálos beteg, és nemsokára elhunyt. [/url]
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2012.12.02 23:29
Azt jelenti?
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2012.12.02 15:50
:-DDDDDDDDD
...és mi van akkor, ha már magadnak sem kellesz?:-)))
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2012.12.02 15:33
Legmélyebb Tiszteletem Művész úr!
Ez egy lufi, amit az adott helyzet teremt.
Szó sincs arról, hogy valakit a keletiből kiküldenének Újpestre. Maximum annyi, hogy ha lát a diszi egy autót szabadon Palotán, Újpest határához közel, akkor egyeztetve a kollégával, szóval inkább megkérve rá, kap egy fuvart a taxis és nem üresbe kell neki bejönnie, illetve a kezdők legalább megismerik a város más szegletét is, és nem csak azt, ami a lakókörnyezetük.
Amiből a konfliktus szokott származni, az a következő:
- 734, egy Erzsébet krt. 33 esetleg?
- Nem jó, mert az ellenkező irányba haladok.
Művész úr, ilyenkor felrémlik előttem a szép kezdő korszakom, amikor még nem voltak Demszky gumók a sínek mellett és úgy pörögtem a krt.-on, mint vasorrú bába a mágneses viharban. Hol érdekelt engem, hogy melyik irányba haladok, csak én kapjam meg a címet és igyekeztem odaérni.
Kényelem és a nagyobb profit reménye. Ez a két fő ok, ami a rendszer ellen ágálókat hajtja, hiszen rohannak vissza a drosztjainkra, hogy ott a lehetséges beülősöket vihessék és nem fűlik a foguk a telefonosra. Természetesen ez a cég kisebb százaléka és mint azt Te is biztos már megtapasztaltad, mindig ez a réteg a hangosabb.
Tegnap megjegyeztem magamnak az egyik kódot, aki ezzel a nem abban az irányba haladok dumával próbált érvelni, majd amikor a diszi mégis csak rávette, hogy menjen a címre, akkor közölte, hogy oké, de legalább 12-15 perc, mert meg kell fordulnia.
Persze 3 perc múlva már a kettesen verte a gombot, hogy reklamáljon.
Na, szóval megjegyeztem magamnak, mert hétköznap úgy ver le 5 perccel arról a címről engem, mintha nem is nyomtam volna...és persze sokkal messzebbről kinyomva rá.
Tudod, arra a címre nyom, amit hétvégén is kiszolgáltunk és ez miatt rendel tőlünk hétköznap is...
Szerintem, ha másban nem is, de abban egyetértesz velem, hogy egy héten 2 napból (hétvége) nem lehet megélni, ahhoz a hét minden napján kell tudni dolgozni.
Na és ez a rendszer ebben segít...
Természetesen ez is egy olyan dolog, mint minden a világon: NEM CSAK ELŐNYEI VANNAK!
Bár azt megköszönném, ha valaki írna nekem egy olyan dolgot, aminek csak előnye van :-)))
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2012.12.02 09:46
Itt kérlek demokrácia van!
Majd Én eldöntöm, hogy Te mit és mire értettél, rendben?:-))
Na, mentem aludni, további kellemest:-))
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2012.12.02 09:21
Nézd, talán eddig minden olyan helyzetet kihasználtam, amikor tomajerbe egy "szálkát" döfhetek, már csak úgy megszokásból is :-))
Viszont az a cég, akiről írtál, sok embernek egy személyes tragédia, amin úgy érzem, hogy nekem nem szabad viccelődnöm, illetve alantas, önös szórakozásom érdekében felemlegetni...
Természetesen más megteheti :-)
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2012.12.02 08:56
Szia!
Pár olyan dátum és esemény a szakmánkban, amikor egyesek azt prognosztizálták, hogy valaminek befellegzett.
Jelzem: a teljesség igénye nélkül!
Egy kis szakmai történelemmel kezdeném.
Budapesten maga a taxizás 1913.06.01.-én vette kezdetét.
1914-ben kirobbant az első világháború, amikor a fogatosok, a régi fiákeresek úgy gondolták, ez kinyírja a konkurenciát. Zab mindig lesz, de üzemanyag nem.
Próbálj meg Pesten zabot venni!
1915-ben Haltenberger Samu megvásárolta a hamburgi Drost Tivadar találmányának, a telefon-diszpécser központnak a szabadalmát, amire azt mondták a „szakmabeliek”, hogy nem fog beválni, mert sosem(!) fognak az emberek olyan létszámban drosztról rendelni, hogy az számottevő legyen.
Nem kicsit tévedtek!
1922-ben üzembe állítottak 150db 2 személyes autót, azaz kistaxit, amit azonnal kudarcra ítéltek a „szakmabeliek”.
Tévedtek…
1925-ben Haltenberger Samu világosszürkére festette valamennyi taxi-járművét, amiről a mai taxisok vajmi keveset tudnak. A maga korában megvetették az ötletet és nem kis lázadást szított, hogy erőteljes képzés indult, az egyenruha bevezetéséről már nem is beszélve. A „szakmabeliek” biztosra vették a kísérlet bukását.
Ehhez képest a Szürke taxi itthon és külföldön egyaránt közismertté vált. 1930-ban mintegy 750 taxi közlekedett Budapest szerte.
Vagyis, megint tévedtek páran…
Jött a II. Világháború, ami után ismét elindult a budapesti taxizás 150db autóval és 1951-re fokozatosan visszavonták a magántulajdonban lévő taxiengedélyeket.
Ez egészen 1982-ig tartott. Ezen időszak alatt élte a budapesti taxizás a fénykorát. Ez az a időszak volt az, amiről Mi már elképzeléssel sem rendelkezünk. Volt a taxisnak becsülete, a „halandó” ember felnézett rá s ami a legfőbb…LÉTBIZTONSÁGA volt. A fiatalabb versenyzőknek ajánlom a google-t, írják be oda ezt a szót, hogy létbiztonság, mert Ők ezt sajnos nem ismerhetik.
Szóval 1983-ban elindult a maszek korszak és erre az időpontra datálható a City taxi megalakulása is. Ekkor minden „szakmabeli” azt jósolta, hogy a Főtaxinak hónapjai vannak hátra és mostantól kolbászból lesz a kerítés is.
Gondolom felesleges mondanom, hogy ismét tévedtek…
…és akkor pár olyan „jóslat”, amiről mára már tudjuk, hogy nem jött be.
Rádiótaxi
- Sosem fog tudni felfutni. Tévedtek, a mai napig létezik, ha nem is abban a formában, amiben alakult.
6x6
- Emlékszem mennyien „röhögtek” a szabadjelzőjükön. Nem nagy jövőt adtak neki…azt tessék.
Hamburgertaxi, azaz Taxi2000
- Mindenki kiröhögte…
Buda – Tele5 élt, él és élni fog…hááát nem tudom, reinkarnációban hisznek páran…
Plusz Taxi
Egy hülye gyerek próbálkozása, semmi sem lesz belőle…mondta ki az ítéletét a szakmai orgánum. Nesztek banyek, itt a semmi.
Max Taxi
10 autós gittegylet…no para….
Szóval kedves Mr anonymus kolléga, ez csak pár szösszenet, de már ebből is látszik, hogy nem egy Nostradamusok jellemezték a megmondó embereket a szakmánkban.
De tessék még pár adalék, ami talán elgondolkodtat:
Taxióra a magánvállalkozóknak…”kizárt”, ez nem fog beválni..
…mert csak hogy tudd, amikor 1982-ben újra lehetett magánvállalkozóként taxikázni, akkor nem volt taxióra, hanem a megtett km alapján számoltak a srácok…az biztos, nem kerestek rosszul :-)
Sárgarendszám
Az integetőn vélni tudták, hogy ez a szakma vége, mára már természetes, senki nem ütközik meg rajta, aki a szakmába bekerül.
Évenkénti vizsgáztatás
„Ezt már nem nyomják le a torkunkon”!!!
Háááááááát, lenyomták…
Drosztdíj!!!
„SOHA!!!”
:-)
Ehhez képest mindenki szépen fizeti…vagyis majdnem mindenki :-)
Kedves Mr anonymus, a szakma már többször bebizonyította, hogy csak az tud túlélni, aki előremenekül…és minél gyorsabban teszi ezt, annál jobban fog menni a szekere.
Pár példa:
Normális öltözet.
Nagyon ellenkeztek a fiúk, még én magam is pólóban nyomtam 2005-ben..ma is szívesebben tennék így, de mára már az a kirívó, ha valaki egy gallér nélküli pólóban taxizik, talán mára már csak a Budapest taxinál találkozhatunk ilyen kollégával, a számottevő cégek közül…
Kategóriázás!!!
Első időszakban az egész szakma felhördült, majd a taxisok egymást taposva rohantak drágább és még drágább autókat hitelre kihozni, hogy az álom „A” kategóriát megkaphassák. Aki meg „E” kategóriás, azaz exkluzív, az meg maga az Isten lett. Ekkorra az öltözet már alapból ing, öltöny, nyakkendő…hol voltak már azok, akik a póló mellett kardoskodtak? Az „A”, vagy az „E” kategóriás autóikban feszengtek…
Kaució!!!
RABLÓÓÓÓÓÓÓK!!!!...üvöltötte a szakma, és azok, akik olyan cégnél voltak, ahol még nem vezették be, totál idiótának tartották a másik cégnél lévőket, akik ilyen címen befizettek nem kevés pénzt.
Kedves Mr anonymus, neked van bent valamelyik cégnél kauciód?
Ugyehogyugye?
Kicsit felpörgetem, hogy a mondandóm lényegéhez érjek…
GPS, bankkártya-lehúzó, terminál, címkiadó droszt, transzfer, reptér, többszemélyes autó, pacsi pénz, ingyen hirdetés az autódon, ingyen kiállás, ingyen várakozás, működő és egységgel feltöltött mobil, különböző kedvezményre feljogosító kártyák elfogadása…de nem is sorolom tovább, mert csak nekem is felb@szódik az agyam.
Ez ellen mind-mind-mind „lázadt” a szakma! Mi lett mára már lázongásból? MEGSZOKÁS!!!
Kedves Mr anonymus, egyet jegyezzél meg, egy taxiscég „életében” nem Te, vagy Én vagyok az érték(!!!), hanem az utas, amiért Te befizetsz egy céghez.
Gábriel Taxi, nem menekült előre…béke poraira.
Expo Taxi, nem menekült előre…béke poraira.
Főnix Taxi, nem menekült előre…béke poraira.
stb…stb…stb…
Mini Mobil, nem menekült előre…nem is tudja mára már tartani a megszerzett piaci helyzetét.
Budapest Taxi, nem menekült előre…nem is tudja mára már tartani a megszerzett piaci helyzetét.
Volán Taxi, nem menekült előre…nem is tudja mára már tartani a megszerzett piaci helyzetét.
stb…stb…stb…
Kedves Mr anonymus és most jön a lényeg…azoknak, akik most jönnek a szakmába, azoknak már ez lesz a normális, az elfogadott…A TERMÉSZETES…és ha bejön, akkor azok a cégek, akik előre menekülnek, átveszik a rendszert és ott is az lesz a „normális”.
Én egyet tudok, ha megengedsz egy egyéni véleményt…annál nincs rosszabb, mint amikor 6-7 órát ülsz egy tutiban és meredsz bele a sötét éjszakába…olyankor nagyon rossz gondolatai támadnak az embernek…és néha a gondolatokat tettek váltják fel…és azok tragikusak lehetnek…és Én erre mondom, hogy SOHA többé nem akarom ezt átélni…és ha ennek az az ára, hogy vezényelnek a címekre, ezzel megtartva a megrendelő állományt,hát akkor vezényeljenek.
Biztos sokan olvastak Rejtőtől és jókat mulattak írásain. Ajánlanám, hogy egy-egy írását ne egyszer olvassátok el, hanem 2x-3x, mert a humor mögött iszonyatos nagy igazságokat lehet felfedezni…
...az egyik ilyen az, hogy a sivatagban csak egy irány van, az ELŐRE…és aki csak körbe-körbe halad, az meghal…
Persze lehet, hogy az is, aki előre…de legalább megpróbálta…
Egy percet sem bántam meg, amit eddig a szakmában töltöttem el, viszont minden pillanatot szégyellek, amikor elfelejtettem megmaradni embernek.
Téma: Nyílt levél néhány szerepet tévesztett üzletembernek!
Hozzáadva: 2012.11.30 09:06
Köszönöm:-)
További kellemes napot!
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2012.11.30 08:37
:-DDDDDDDDDDDDDDDD