Felhasználó hozzászólásai
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2013.02.04 22:23
Én is csak most, hogy ágyhoz kötődtem...unalomból.
csak a dátum árulja el,hogy 2013.at írunk.
Ott a pont!
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2013.02.04 15:52
Taxisként igen:-)
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2013.02.04 15:33
"Mindig telefonon próbáljon meg rendelni!"
...és mi ezzel a baj? Védi a vállalkozását. A baj az, amikor valamelyik érdekvédőnk nyilatkozza ezt.
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2013.02.04 15:31
Dodi, nem volt olyan a Főnél, hogy valakit eltanácsoltak, majd 2 hónap múlva ismét ott rontotta nekünk a levegőt, minket meg az ideg baszott szét, hogy miért vagyunk becsületes hülyék?
No, az a 8 hónap az pont a fele különben és ha szeretne visszajönni, akkor jöhet, csak azt be kell perkálni előtte.
Nézd meg a Rádióst, vagy a Plusz topikot, ott meg az a probléma, hogy visszavettek olyat, akit előtte kitettek.
Most akkor melyik? Ez a büntetés egyenlő az eltanácsolással...mert egy ilyen büntetést nem vált meg senki, ezt Mi is tudjuk...ezért kapja...ez egy garancia, a többiek védelmében (is).
Ennyi. Ennél sokkal rosszabb, amikor egy területvédés miatt rúgnak ki valakit és taszítják kilátástalan helyzetbe, vagy kap tiltást...de gondolom neked sem kell elmesélnem, hogy anno milyen harc folyt Újpesten a CIB-nél, vagy a Szerencsejátéknál. No, a díj oda jobban dukálna. Kreált esetek és későn leállított stopperek...az a gusztustalan és nem az, ha valaki tett is azért, hogy ne szeretnénk annál a cégnél látni, ahol Mi is szeretnénk még 1-2 hónap múlva pénzt keresni kimenni.
Dodi, szenvedtünk ezektől az emberektől eleget...még mint spanok is.
Etikátlan címmegközelítés és társairól meg már nem is beszélve...
Téma: Keressük Budapest legszarabb fuvarszervező cégét
Hozzáadva: 2013.02.04 06:43
Erre emlékeztek még?:-))) Azt hiszem ezt 2006-ban tettük fel:-)
[i]Kérdés: Mikor korlátozzák a Budapesten üzemelő taxik számát?
Összes szavazat: 862
A következő életünkben: 370 szavazat
43%
2007 és 2010 között: 211 szavazat
24%
2011 és 2015 között: 146 szavazat
17%
Jövőre biztosan: 135 szavazat
16%
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2013.02.04 06:41
Ennyi:-))
Lényeg itt van az első mondatodban...és személy szerint ennyi érdekelt belőle :-)
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2013.02.04 04:55
Na, ha önhibámon kívül ennyire ráérek, nézzük még milyen kategóriában lettünk indítva:-))))
Véleményezném…mert az szabad, mármint a véleménynyilvánítás :-)
Legtöbb újonc droidot bevonzó cég 2012-ben
Sajnos ez sem a Max, bár úgy lenne…nagyon sok Plusz-os hozta be a szakmába a munkanélküli rokonát és a Főtaxi reptér is vonzott nem keveset, igaz, tehetősebbeket…és ha már szakma, akkor a repterezés nem egyenlő a taxizással, így ha szigorúan a szakmát nézzük, akkor a Plusz az, ami ebben most élen jár. Remélem, 2013-ban már jogosan Mi nyerjük el ezt a megtisztelő címet :-)
A taxizásnak legtöbbet ártó cég 2012-ben
Itt? Ártani? Ahhoz már törvénymódosítás kell :-)
Leggyalázatosabb médiaszereplés
Uraim, az is egy szakma, mikrofon, kamera elé beülni. Nem is piti szakma. Emlékszem, hogy tomajerrért mennyit izgultam, amikor ment első alkalmakkor szerepelni.
Azt elérkezett a pillanat, hogy engem szúrtak ki maguknak. Na, azzal méltán elnyerhettem volna ezt a címet, mert olyan voltam, mint akinek nincs is szókincse…nehéz volt megszólalni, amikor egy nem tudom hány ezer wattos égővel hirtelen arcon lőnek és a fejed felé egy bazi nagy szőrős mikrofont emelnek és az ott mozgott folyamatosan, ami úgy elvonta a figyelmemet, hogy csak makogni tudtam :-D
Leglátványosabb szarkeverés a politikánál
Nem is értem, hogy ebben a kategóriában miért lettünk indítva…
Legszarrágóbb megrendelők
Ezt először is definiálni kellene, hogy mit értünk ez alatt. Mert ez így kevés. Rövid fuvarra mennek? Az nem szarrágóság, az a fuvar minőségét jellemzi. Nem ad jattot? Van olyan cég, ahol kiemelten adnak, vagy nem adnak? Vagy mit kell ez alatt érteni? Ez olyan Taxisra sikeredett…
Legrondább dizájn
Na, ez érdekes. Nagyon sok kollégának van vele baja, de mi is a célja egy ilyen dizájnnak, ezen már elgondolkodtatok egy telített piacon?
Na még egyszer, mert lassan torzsutas167 is előkerül, azt jobb, ha nem félreérthető valami.
Egy telített piacon!!!
- A Max Taxi.
- Az melyik?
- Ilyen bazi nagy tábla van pár autójának a tetején és egy lángoló kerék az oldalán.
- Jaaaaaaaaaaa tudom.
Jó reggelt!
- Rendeltem egy taxit, de nem találom.
- Nincs ott a taxi?
- Van itt egy rakással, csak nem tudom melyik az „enyém”.
- Amelyiknek egy lángolókerék van az oldalán.
- Ok, már látom, köszönöm.
Jó reggelt!
Bár ha most valaki megszól, hogy ez nem arról szól, hogy melyik dizájn a leghasznosabb, akkor jogos lesz az észrevétel, mert itt most nem ez a kérdés.
Legkreatívabb büntetések
Ebben van valami, kreatívak vagyunk. Ezt lehet negatívan és pozitívan is értelmezni. Én az utóbbiként értelmezem :-)
Leglekezelőbb hangnem
Mint apa a hülye gyermekével…esküszöm :-)
1x az egyik etikásunk (állítólag) felemelte a hangját az egyik kollégával szemben és kapott érte 1 hónapot (ez viszont tény), amit meg is kellett váltania (mivel leülni nem akarta).
Mit keres a Max ezek után ebben a kategóriában?
Leggusztustalanabb etikai bizottság
Érvként az van felhozva, hogy ad hoc módon születnek a döntések, nincs leírt büntetési tétel.
Pénztárban lehet igényelni. Frissítve kb. olyan 10 hónapja lett…ideje lenne ismét. Az, hogy attól eltérünk…Istenem, ez van. Mi is az utcáról élünk meg, és akiktől kell, attól védjük az utasainkat, akik meg simán csak hibáztak…ki az, aki nem hibázik?
Vagy az a baj, hogy magát az egyént, aki a hibát vétette, figyelembe vesszük?
Jobb lenne arctalannak lenni, és olyannak, akiről semmit sem tudunk és nem is érdekelne az egyéni sorsa stb…stb…stb… Higgyétek el, egy személytelen, mindenkire ugyanolyan érvényű, sablon alapján működő EB, nem a taxis érdekét szolgálja.
De ez az a kategória, amire azt mondom, joggal lettünk indíthatóak, hiszen ez mindenkinek egyéni megítélése…persze, akkor lenne korrekt, ha minden EB-t ismerne és nem csak 1, vagy 1-2 cég EB-jét. Mert akkor lenne viszonyítási alapja.
Ettől eltekintve (szóval a lényegtől), teljesen korrekt kategória :-)
Leglehúzósabb cég
Ár/érték arány fogalma! Na, erre tessék az interneten rákeresni, és utána azonnal választ kaptok arra, amit a Marcsi kérdezett a 3389-es hozzászólásában :-)
Tudom, hogy Gyuri ennél 100x jobbat is össze tudott volna dobni, nem az Ő képességeivel van baj, de Ő ezt most "A" taxisoknak készítette, annak meg jó lesz :-)
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2013.02.04 03:56
Arról már nem is beszélve, hogy egy olyan kategóriában, ami így van elnevezve, hogy:
Legpitibb vidéki transzfer, miként lehet egy tarifával benevezni? Ami különben nem is fedi a valóságot!
A tarifa nem egyenlő a transzferrel, és az, hogy ezt egy mezítlábasként dolgozó kolléga nem tudja, egy dolog, de egy cégesnek alap...főleg ha egy főszerkesztőről van szó :-)
Azon meg, hogy torzsutas167 nevezett be minket így, meg sem lepődöm...és mit is várhatna az ember, ha a szakmában sokkal jártasabb kollégáknál sem ugrik ki a hiba :-)
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2013.02.04 03:14
Küzdök ezzel a nyavalyás járvánnyal (remélem ez már az és nem majd csak ezután jön, mert akkor nem éppen felkészülten fog érni) aztán unatkozom. Gondoltam írok valamit, úgyis felmerült most a szó itt a vidéki tarifáról…és ez pont ebbe illik bele.
Anno, amikor még Én oktattam…szóval igen, talán innen kellene kiindulni.
Már nem hozzám tartozik az oktatás, mert decemberben megköszöntem a lehetőséget és szegény 43-as legnagyobb örömére átadtam neki ezt a megtisztelő feladatot.
Tudni kell időben felállni!
Eddig bírtam, ennyi futotta tőlem…nem tudok többet kihozni belőle.
Van nagyon sok szép „sikerem”, amikor totál „tudatlanból” sikerült „embert” faragni.
Sok kollégát öröm volt „oktatni”, de meg volt ennek az ellenkezője is. Néha tényleg nem tudtam eldönteni, hogy sírjak, vagy nevessek…
Mind1, szép volt, jó volt, és Én tuti baromi sokat tanultam belőle, nekem egy iszonyatos betekintést tett lehetővé ez a több mint 2 év, ahol intenzívebben foglalkozhattam ezzel.
Töménytelen mennyiségű sztorim van ebből az időszakból és le is írnám Őket, ha nem tudnám azt, hogy a rosszindulat visszaütne és nem maga a sztori lenne a lényeg, illetve az, ami mögötte van, hanem csak a pellengérre állítás.
Viszont van egy olyan sztori, ami most nagyon ide illik és szerintem tanulságos…már akinek az tud lenni.
Na, nekik írnám le:-)
Az egyik oktatási napon jött egy idősebb tag, hogy Ő bizony 1984-ig taxizott és most újra belecsapna a lecsóba, mert hát valamiből élnie is kellene, ha már a nyugdíj nem havi 30 napra futja, csak olyan 12-re.
Egyszerű munkásember – így tudnám jellemezni – közülünk való.
Szépen haladtunk az anyaggal, egészen addig, amíg el nem értünk oda, hogy ingyen állunk ki, azaz van egy alap, ami 300 forint, de annak nem kiállási díj a megnevezése.
- Szóval, ha felveszel egy címet, akkor üres órával kiállsz és … - ekkor látom, hogy megemeli a kezét, szólásra jelentkezik.
Ezt találtam ki, hogy ha valaki szeretett volna kérdezni, akkor csak jelzi és már meg is álltam az anyaggal és kitértem arra picit részletesebben, amit éppen nem értett. Egész jól működött…
- Mondjad, kérlek!
- Mi az, hogy üres órával?
- Nem kapcsolod be. Nem indítod el.
- Miért?
Miért? Jó kérdés. Most erre honnan kezdjem el a magyarázatot neki, hogy ne üljünk itt reggel 6-ig?
Kezdjem onnan, hogy akkoriban, amikor Ő letette a lantot, akkor volt pár okos, akik kitalálták, hogy eltörlik a kiállási díjat (is!!!) és akkor majd a Főtaxi utazóközönsége Őket választja és az mennyire jó lesz? Cirka 30 évet ugorjak vissza a szakmánk történelmébe?
- Azért, mert 2012-re ez lett a kialakult piaci szokás.
- Aha…
Gyorsan tovább is léptem az anyagban, nehogy leragadjunk, pedig láttam rajta, hogy ezt baromi nehezen emészti meg.
Aztán elérkeztünk a vidéki tarifához, annak is ahhoz a részéhez, hogy aszondja:
- …a közigazgatási határtáblánál egyel nagyobb tarifát kapcsolunk, mint ami az utast Budapesten belül megilleti, majd a címre érkezéskor fizet a kedves és elbúcsúzunk egymástól… - eddig tudtam eljutni a mondókámmal, amikor látom az öreg olyat rándul, mintha villám sújtotta volna.
Na, ezt nem úszom meg, tuti szólásra jelentkezik…
Tévedtem, mert nem jelzett a kezével, de a testbeszéde nagyon egyértelmű volt.
Elsápadt, mély levegőt vett és szép lassan szólásra nyitotta a száját…
…megelőztem…
- Tessék, parancsolj. Van kérdésed?
- Van. Kifizeti ki nekem a visszautat?
- Benne van a kifelé úton használt tarifában. Egészen pontosan, némi üzemanyag kompenzáció, hiszen visszafelé nem is vállalhatsz munkát, de nagy esélyed sincs rá, hogy valaki pont bezuhanjon hozzád.
Ilyenkor mindig eszembe jut, amikor Balassagyarmatra vittek és visszafelé megintettek nem messze onnan, ahol kitettem az utasomat…20 év alatt 1x. Szóval jogos, ha azt állítom, hogy ez nem gyakori :-)
- Na, azt már nem! – jelentette ki elég határozottan. Én biztos nem kapcsolom ki az órát, nekem fizessék ki a visszautam.
Bummmmmm….éreztem, hogy itt, a tárgyalóban ér a hajnal…:-)
Arról, hogy vitába bocsátkozzak, nagyon hamar leszoktam, mert nagyon időigényes volt és legfőképpen fárasztó…na meg értelme sem sok volt. Így inkább azt a módszert alkalmaztam, hogy bevittem az embert az erdőbe, vagyis, helyesbítenék, segítettem neki még mélyebben bemenni az erdőbe, de olyan mélyen, hogy észrevegye, hogy eltévedt…és Ő maga találjon onnan kiutat, mert így 1-2 kivételtől eltekintve (lásd.: torzsutas167 topiktárs) megértették a logikai összefüggéseket. Mit, miért és hogyan.
Most is így tettem…
- Rendben, tételezzük fel, hogy megintenek téged és azt mondják: Eger
- Jó, legyen – egyezett bele gyorsan, mert az olyan jó messze van.
- Leviszed a kedvest Egerbe, majd fizet és kiszáll. Igaz?
- Igen.
- De Te nem kapcsolod ki az órát, igaz?
- Igaz.
- Rendben. Felérsz Budapest közigazgatási határáig, úgy, hogy pörög a forint az órába, igaz?
- Így, így.
- Majd ott szépen megállítod az órát és elkéred az összeget az utasodtól, igaz?
- Így bizony.
- Te figyu, van egy kis gond…Ő már Egerben kiszállt.
Ezt nevezik az ökölvívásban TKO-nak.
Az öreg úgy leblokkolt, hogy ilyet még (addig) nem láttam.
Hagytam neki 1 percet, hogy megeméssze a hallottakat, majd ránéztem és folytattam.
- Na, akkor most mi legyen?
- Nem jövök fel – rukkolt ki a megoldással. Hiába na, 1 perc az 1 perc.
- Szóval – futottam neki az újabb variációnak – megintenek téged, leviszed Egerbe, kifizet, majd megállsz ott, és addig vársz, amíg valaki nem hoz vissza Pestre és nem fizeti meg az utadat. Jól értem?
- Jól.
- Na, akkor szerintem Te mindig úgy gyerek ki dolgozni, hogy legyen majd nálad váltóruha, mert érzem, szükséged lesz rá.
Itt beiktattam egy kis szünetet, ami annyit jelent, hogy kimentek a tagok az udvarra és ott kávé és cigi közben megvitatták a hallottakat.
Az öreg már nem jött vissza. Egy ideig még próbálták vele a többiek megértetni, hogy mi, miért is van, de Ő nem…nem hajlandó ingyen dolgozni.
Beültünk és látom nincs ott.
- Fater merre van? – kérdeztem a többieket.
- Elment…bolond volt ez!
Hmmmmm...
- Most figyelj rám – szegeztem a tekintetem arra, aki ezt a kijelentést tette – a bolondok Mi vagyunk…és sajnos Mi is vagyunk többen, ezért működhet ez a rendszer úgy, ahogy működik.
Aztán hagytam 1-2 percet, hogy ezt megemésszék, majd szépen leoktattam, amit kellett...
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2013.02.04 03:14
Egyetértek!