Felhasználó hozzászólásai
Téma: Mindenki készül a BKV-sztrájkra
Hozzáadva: 2008.04.18 04:37
A tegnapi Metrós topikban találtam:
Idézet:
"A BKV válságával kapcsolatban a főpolgármester megjegyezte: 18 éve azt hangoztatja, amit most a szakszervezetek, azaz, hogy nincs megoldva a cég finanszírozása. Hozzátette: Budapest adna több pénzt a BKV-nak, de ahhoz az államnak több személyijövedelemadó-bevételt kellene a fővárosban hagynia. Arra kérdésre, hogy a jelenlegi helyzetért ki a felelős, azt mondta: ezt majd a választók eldöntik."
Forrás:
http://www.mtv.hu/magazin/cikk.php?id=273851
Magánvélemény: sumák egy f@szi ez, annyi szent.
Téma: Mindenki készül a BKV-sztrájkra
Hozzáadva: 2008.04.17 21:36
Értünk sztrájkolnak, vagy ellenünk?
A budapestiek többsége annak ellenére támogatja a BKV-sztrájkot, hogy közülük minden másodiknak jelentős problémát okozott a napi teendői ellátásában. A legtöbben az államtól és a Budapest környéki településektől kapott nagyobb támogatással, no meg a potyázók kiszűrésével javítanának a BKV helyzetén - derül ki abból a budapesti felmérésből, amit a Főpolgármesteri Hivatal megbízásából április 12-én és 13-án készített a Medián.
Gyakorlatilag mindenki hallott róla, és bár sokaknak okozott kisebb-nagyobb problémát, a többség egyet is ért vele - röviden így foglalhatnánk össze a budapestiek viszonyát az április 7-ei BKV-sztrájkhoz. A munkabeszüntetést még a BKV-t naponta használók sem kifogásolták, noha közel kétharmaduk mondta azt, hogy sztrájk jelentősen akadályozta őket a napi teendőikben. Ráadásul a fővárosiak többsége lélekben arra készül, hogy az elkövetkező hetekben rendszeresen le fog állni a tömegközlekedés a fővárosban.
Az egyetértés valószínűleg elsősorban abból adódik, hogy a legtöbben úgy tudják, hogy a BKV-sok a járatritkítások ellen tiltakoznak - a többi okot ennél jóval kevesebben említették. Márpedig éppen a járatok sűrűsége az, amivel a fővárosi tömegközlekedést illetően a budapestiek még úgy-ahogy elégedettek és egy általános járatritkítás lenne számukra a legkevésbé elfogadható megoldás a közlekedési vállalat pénzügyi helyzetének javítására.
A potyázók elleni keményebb fellépésen túl a budapestiek leginkább azt támogatnák, hogy ha azok a főváros környéki települések is hozzájárulnának a vállalat költségeihez, ahova jár a BKV. A budapestiek szerint a BKV költségeinek minden 100 forintjából 13-at a környező településeknek kellene fizetniük. A főváros bő egynegyednyinek gondolt hozzájárulásán érdemben nem változtatnának a budapestiek, viszont a jelenleg feltételezett 47 százalékról 36 százalékra csökkentenék az utasokra hárított terheket, miközben 24 százalékra növelnék a központi támogatás mértékét. Az más kérdés, hogy ennek a forrásáról már megoszlanak a vélemények: önmagában sem a más területekről való átcsoportosítás, sem az újabb állami adóságok vállalása nem számít népszerű felvetésnek.
Téma: Mindenki készül a BKV-sztrájkra
Hozzáadva: 2008.04.17 21:21
Bemásolnék egy szerényebb hozzászólást az egyik METRÓS topikból ízelítőül, itt pont a KÖKI wc helyzetról van szó !
Biztos nem reagálnám túl (meg semennyire), ha kielégítő lenne a helyzet, de enyhén szólva nem az. Ugyanannyi a vizesblokk (csak évről-évre lepusztultabb), mint az É-D vonal indulása idején, azóta mkv is több (mégha segédek nincsenek is), jöttek az őrök, akiknek szintén kell néha, olykor ellenőr-seregek, nekik is járni kell valahova, meg a környékre telepített kereskedelmi egységek alkalmazottai is rájárnak. Továbbá bárki, aki tudja hogy itt és itt könnyíthet magán.
Ha olyan mennyiségű és minőségű lenne a helyzet, mint az Akácosban (csak hogy egy kézenfekvő példát mondjak), hát biztos nem lenne "túlreagálás".
Ezenfelül.
Kezdik átépíteni ezt a lepratelepet, ajánlott erősen napirenden tartani a kérdést, mert az mkv-k munkakörülményeivel foglalkozni már nem jut idő a saját zseb tömése mellett. (Szeretnék tévedni.)
Qrvára nem lenne oké, ha a K-Ny mintájára, utólag kellene valahogy élhetővé tenni az élhetetlent !
Téma: Mindenki készül a BKV-sztrájkra
Hozzáadva: 2008.04.17 21:12
Nem volt jogellenes a hétfői BKV-sztrájk
Elutasította a Fővárosi Munkaügyi Bíróság a BKV azon kérését, hogy nyilvánítsa jogellenesnek a közlekedési vállalatnál hétfőn tartott sztrájkot.
A BKV arra alapozta beadványát, hogy az érdekképviseletek követelései között olyan kérdések is szerepeltek, mint a vállalat finanszírozási problémáinak megoldása, hosszú távú stabilizációja.
Ezzel szemben a szakszervezetek a paraméterkönyv tervezetének visszavonását tartották a fő követelésüknek, valamint azt, hogy bevonásukkal új dokumentum készüljön. A bírói gyakorlat értelmében ugyanakkor a felek a munkabeszüntetést megelőző egyeztetésen vagy azt követően változtathatnak álláspontjukon, ettől önmagában nem lesz jogellenes a sztrájk - közölte a jogi fórum sajtóosztálya.
Téma: Mindenki készül a BKV-sztrájkra
Hozzáadva: 2008.04.17 04:03
A BKV háza táján valamit elk@rtak, nem kicsit, nagyon ! Reméljük, hogy az egész ország lakosságán kívül, azok a felelős beosztásban lévők is felfigyelnek, akik lépni tudnak,akár leváltással, akár büntetőjoggal !
De azért azt se felejtsük el, hogy a gazda a Főváros, szinte minden évben megszavazzák az Abáknak, Antalloknak,a horribilis fizetést,prémiumot,végkielégítést,jutalmat. . .
Mi kis porszemek vagyunk a rendszerben, most betelt a pohár, a 24.-ik órában vagyunk, csak így tudjuk felhívni a figyelmet !!!
Téma: Mindenki készül a BKV-sztrájkra
Hozzáadva: 2008.04.17 03:33
Az alagútból ugyanezeket látjuk mi is, kár hogy Te nem olvasod (olvashatod) a zárt Metrós és több BKV-s topikokat, állítólag a villamosé a legkeményebb !!! Ott tartunk, hogy külön írásos szabályozások jöttek le, az internetre való írásokról és fényképek feltételéről,ennek ellenére olyan kőkemény kritikák vannak azért leírva, hogy belepirulnál !!! Ugyanezeket látjuk mi is belülről, de semmilyen kinevezésbe nincs beleszólása a szakszervezetnek, több perünk is fut a cég ellen, melyekről most itt nem szeretnék írni.
Téma: Mindenki készül a BKV-sztrájkra
Hozzáadva: 2008.04.17 01:40
Szia nemkar !
A gázolaj megtakarításról nem tudok nyilatkozni, bíztos igazad van .
A villanyórát kértük már mi is, kivitelezhetetlen a leolvasása,6 kocsiban külön külön,egy vonaton sokszor naponta 6 vezető is dolgozik, lehetetlen az 5 perces fordítási ídő alatt dokumentálni !!!Ne felejtsd el azt se, hogy nálunk robotpilóta van üzemszerűen ő vezet, én csak felügyelek és kisegítek !
Amúgy kapunk energiamegtakarításos prémiumot, a kiszámításának a módjáról ne kérdezz, nem tudom, gondolom ez valami eszmei összeg lehet !
Téma: Mindenki készül a BKV-sztrájkra
Hozzáadva: 2008.04.16 18:59
Sztrájk Tájékoztató:
Nincs megállapodás, este 8-kor még egyszer leülnek tárgyalni.
Kommentár nélkűl:
A fővárosiak többsége támogatja a pénteki 24 órás BKV sztrájkot, annak ellenére, hogy minden második embernek jelentős gondot okoz a közlekedési káosz.
A Medián közvélemény-kutató felméréséből kiderül, a megkérdezettek szerint a nagyobb állami támogatással és a potyázók kiszűrésével lehetne javítani a vállalat anyagi helyzetén. A budapestiek úgy vélik, a környékbeli településeknek a mostanihoz képest jobban hozzá kellene járulniuk a BKV költségvetéséhez.
Nem kellene a kormánynak többletpénzt adnia a BKV finanszírozására - ez derül ki abból az országos közvélemény-kutatásból, amelyet a Szonda Ipsos készített. A megkérdezettek kétharmada vélekedik így. A többség úgy látja, hogy a fővárosnak, mint a közlekedési vállalat tulajdonosának kell gazdaságos működésre kényszeríteni a céget. A megkérdezettek fele úgy véli, a cég vezetése a hibás azért, hogy ilyen helyzetbe került a BKV - olvasható a felmérés a Népszabadságban.
Téma: Mindenki készül a BKV-sztrájkra
Hozzáadva: 2008.04.16 16:39
FÓRUMOK-HÍREK FÓRUMJAI, utána megkeresed azt a Fórumot amit szeretnél.
Téma: Mindenki készül a BKV-sztrájkra
Hozzáadva: 2008.04.16 16:06
Bemásolok ide egy rövid összefoglalót a sztrájk mibenlétéről és céljairól, ha (netán) valakinek még nem lenne tiszta képe erről:
Miért sztrájkolunk?
Rövid összefoglaló a 2008. április 18. péntekre meghirdetett egész napos munkabeszüntetés céljairól
1.)
A szakszervezet követeli az úgynevezett paraméterkönyv-tervezet visszavonását.
A paraméterkönyv fordítva készült, mint kellett volna; felmérik az utazási igényeket, hozzászerkesztenek egy korrekt menetrendet. Az egésznek a végén kijön egy végösszeg. Itt a végösszegből kiindulva rakták össze a paraméterkönyvet. Nem létszámleépítésre lenne szükség – márpedig a paraméterkönyv-tervezet elfogadása ezzel is járna, – hanem ellenkezőleg, munkaerő felvételére, hiszen munkaerőhiánya van a BKV-nak. Egyes területeken egyszerűen már nem tudják elvégezni a munkát a kollégák. Például a műszaki igazgatóságon ötven ember hiányzik.
2.)
A BKV vezetésének nincs elképzelése a vállalat rendbetételéről, állami tőkeinjekció híján őszre fizetésképtelenné válhat.
3.)
Fontos a BKV finanszírozási problémáinak megoldása
Szeptemberre a cég eljut odáig – és ezt senki sem cáfolta eddig –, hogy vagy a béreket, vagy a beszállítói számlákat nem tudja kifizetni, magyarul csődbe jut. A főváros által az államtól kért 18,5 milliárdos plusz állami támogatás a csőd elkerülésére elég lenne.
A közvélemény várható reakciói: a többség megérti, hogy a sztrájk követelései egybeesnek az utasok érdekeivel. Ha csődbe jut a BKV, akkor kiszámíthatatlan lesz a tömegközlekedés; lehet, hogy teljesen összeomlik.
Természetesen senki sem számol azzal, hogy egy-két héten belül itt lesz a finanszírozáshoz szükséges összeg. Azt viszont elvárjuk, hogy a menedzsment és a tulajdonos együttesen kezdjen el dolgozni a BKV pénzügyi helyzetének stabilizálását célzó programon.
Ha kötelezettséget vállalnának, hogy:
ehhez most a szakszervezetekkel együtt hozzákezdenek,
a paraméterkönyv-tervezetet visszavonják,
és nyár végére a közös javaslatokat leteszik az asztalra,
az érdekképviseletek lefújnák a sztrájkot.